|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
לפיד. מאמינים שישראל צריכה להיות דמוקרטיה ליברלית [צילום: לע"מ]
נאום ראשון לאומה כרא שהממשלה

לפיד: הקיצוניות גולשת כמו לבה מהפוליטיקה לרחובות

בישראל הקיצוניות לא באה מהרחובות לפוליטיקה, אלא להפך, . המרחב הפוליטי הפך לקיצוני יותר ויותר, אלים ומרושע יותר ויותר, והוא גורר אחריו את החברה הישראלית. את זה עלינו לעצור
02/07/2022  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   בחירות 2022   |   תגובות

יאיר לפיד נשא (מוצ"ש, 2.7.22) הצהרה ראשונה לאומה, בתפקידו כראש ממשלת המעבר, ואמר כי ישראל צריכה להיות מדינה דמוקרטית-ליברלית, שבה לכל אזרח שמורה הזכות להחליף את השלטון ולקבוע את מסלול חייו. "איש אינו יכול לשלול ממנו את זכויות היסוד שלו, את כבודו, את חרותו, את חופש העיסוק שלו, את זכותו לביטחון אישי", אמר.

הוא הוסיף כי עלינו לשמור על את עוצמתנו הצבאית, ובלי זה אין ביטחון. "נגן על עצמנו בכוחות עצמנו. נוודא שתמיד יהיה לנו את צבא ההגנה לישראל, שעוצמתו אינה מוטלת בספק ואויבינו יראים מפניו. אנחנו מאמינים שכל עוד צורכי הביטחון נשמרים, ישראל היא מדינה שוחרת שלום. ישראל מושיטה ידה לכל עמי המזרח התיכון, כולל הפלשתינים, ואומרת: הגיע הזמן שתכירו בכך שלעולם לא נזוז מפה, אז בואו נלמד לחיות יחד".

ראש הממשלה הוסיף כי תפקיד השלטון הוא לשמור על החוק ותפקיד החוק לשמור על השלטון. "החוק הוא מה שמגן עלינו מפני שחיתות ואלימות. בית המשפט מגן על החלש מפני החזק. החוק הוא הבסיס לחיינו המשותפים".

נאומו המלא של לפיד:

"אני רוצה בפתח דבריי להודות מפה לראש הממשלה השלושה-עשר של מדינת ישראל, נפתלי בנט. על ההגינות, על החברות, על כך שהובלת את הממשלה בשנה האחרונה להישגים כלכליים וביטחוניים שלא נראו פה שנים. תודה מיוחדת על העובדה שאזרחי ישראל רואים השבוע העברת תפקיד מסודרת בין אנשים שמקיימים הסכמים ומאמינים זה לזה.

מדינת ישראל גדולה יותר מכל אחד מאתנו. חשובה יותר מכל אחד מאתנו. היא הייתה כאן לפנינו, היא תהיה כאן הרבה אחרינו. היא לא שייכת רק לנו. היא שייכת גם לאלה שחלמו עליה אלפי שנים בגולה וגם לאלו שעדיין לא נולדו, לדורות הבאים.

בשבילם ובשבילנו, אנחנו צריכים לבחור בטוב משותף. במה שמחבר אותנו. תמיד יהיו מחלוקות, השאלה היא איך אנחנו מנהלים אותן, ואיך נוודא שהן לא מנהלות אותנו.

מחלוקת היא לא בהכרח דבר רע כל עוד היא לא פוגעת ביציבות השלטונית ובחוסן הפנימי שלנו. כל עוד אנחנו זוכרים שיש לכולנו אותה מטרה: ישראל יהודית, דמוקרטית, ליברלית, גדולה, חזקה, מתקדמת ומשגשגת.

האמת הישראלית העמוקה היא שברוב הנושאים החשובים - אנחנו מאמינים באותם הדברים.

אנחנו מאמינים שישראל היא מדינת הלאום של העם היהודי. הקמתה לא מתחילה ב-1948, אלא ביום בו יהושע בן נון חצה את הירדן וחיבר לנצח בין עם ישראל לארצו, בין הלאום היהודי למולדת הישראלית.

אנחנו מאמינים שישראל צריכה להיות דמוקרטיה ליברלית שבה לכל אזרח שמורה הזכות להחליף את השלטון ולקבוע את מסלול חייו. איש אינו יכול לשלול ממנו את זכויות היסוד שלו: את כבודו, את חרותו, את חופש העיסוק שלו, את זכותו לביטחון אישי.

אנחנו מאמינים שעלינו לשמור תמיד על עוצמתנו הצבאית. בלי זה אין ביטחון. אני בנו של ניצול שואה. ילד יהודי בן 13 שרצו להרוג אותו ולא היה מי שיגן עליו. אנחנו נגן על עצמנו, בכוחות עצמנו. נוודא שתמיד יהיה לנו את צבא ההגנה לישראל, צבא שעוצמתו אינה מוטלת בספק ואויבינו יראים מפניו.

בלילה אחד בחורף 1944, בגטו בודפשט, סבתא שלי קראה לילד ההוא, אבא שלי, היא אמרה לו: "ילד שלי, אתה לא יודע את זה, אבל היום זו הבר מצווה שלך. אני לא יכולה לאפות עוגה, אבא שלך כבר לא יחזור. סבא נספה במחנה הריכוז מאוטהאוזן. אבל יש דבר אחד שאני יכולה לעשות", והיא הוציאה בקבוקון קטן של בושם, שאנל 5, שהיה הבושם של גברות אלגנטיות לפני המלחמה, לעולם לא נדע איך היא שמרה אותו כל הזמן הזה, ואז היא שברה אותו על הרצפה, ואמרה, "לפחות לא יהיה מסריח בבר מצווה של הבן שלי".

אנחנו מאמינים שישראל היא מדינה יהודית. אופיה יהודי, זהותה יהודית. גם יחסה לאזרחיה הלא-יהודים הוא יחס יהודי. ספר ויקרא אומר: "כְּאֶזְרָח מִכֶּם יִהְיֶה לָכֶם הַגֵּר הַגָּר אִתְּכֶם וְאָהַבְתָּ לוֹ כָּמוֹךָ".

אנחנו מאמינים שכל עוד צרכי הביטחון נשמרים, ישראל היא מדינה שוחרת שלום. ישראל מושיטה ידה לכל עמי המזרח התיכון, כולל הפלשתינים, ואומרת: הגיע הזמן שתכירו בכך שלעולם לא נזוז מפה, אז בואו נלמד לחיות יחד.

אנחנו מאמינים שיש ברכה גדולה בהסכמי אברהם, ברכה גדולה בתנופה הביטחונית והכלכלית שנוצרה בפסגת הנגב עם האמירויות, בחריין, מצרים ומרוקו, ותהיה ברכה גדולה בהסכמים שעוד יבואו.

עם ישראל לא לבדד ישכון. תפקידנו להמשיך ולחזק את מעמדנו בעולם, את יחסינו עם ידידתנו הגדולה ארצות-הברית, לרתום את הקהילה הבינלאומית למאבק באנטישמיות ובדה-לגיטמציה של ישראל.

אנחנו מאמינים שתפקיד השלטון לשמור על החוק, ותפקיד החוק לשמור על השלטון. החוק הוא מה שמגן עלינו מפני שחיתות ואלימות. בית המשפט הוא מי שמגן על החלש מפני החזק. החוק הוא הבסיס לחיינו המשותפים.

אנחנו מאמינים שהכלכלה הישראלית צריכה להיות מבוססת על עקרונות השוק החופשי, על היצירתיות והדינמיות של הטכנולוגיה הישראלית, אבל תפקידנו לשמור על אלו שאין להם. לתת לכל ילד בכל מקום הזדמנות הוגנת.

אנחנו מאמינים שהאיום האירני הוא האיום הראשון במעלה על ישראל. נעשה כל מה שדרוש כדי למנוע מאירן להגיע ליכולת גרעינית, או לבסס את עצמה על גבולותינו.

אני עומד לפניכם ברגע הזה ואומר מכאן לכל מבקשי רעתנו, מעזה ועד טהרן, מחופי לבנון ועד סוריה, אל תנסו אותנו. ישראל תדע להשתמש בכוחה למול כל איום, ומול כל אויב.

אנחנו מאמינים מתפללים יחד לשלומם של החיילים והשוטרים שלנו, באוויר, בים וביבשה. "יִתֵּן ה' אֶת אוֹיְבֵינוּ הַקָּמִים עָלֵינוּ נִגָּפִים לִפְנֵיהֶם". אנחנו לא נשקוט ולא ננוח עד שיוחזרו בנינו, הדר גולדין ואורון שאול זכרם לברכה, אברה מנגיסטו והישאם א-סייד.

אנחנו מאמינים בעוד דבר: שמותר לנו לא להסכים. חופש הביטוי הוא עקרון יסוד. חופש העיתונות הוא המרכיב שבלעדיו לא תתכן דמוקרטיה. מוטל עלינו להקדיש מאמץ לגילוי העובדות והבנת האמת.

השאלה הישראלית הגדולה היא למה דווקא בתקופה שבה יש בינינו הסכמה לאומית רחבה בכל הנושאים החשובים, רמות השנאה והחרדה בתוך החברה הישראלית כל כך גדולות? למה הפילוג מאיים יותר מאי פעם?

התשובה היא - הפוליטיקה. בישראל הקיצוניות לא באה מהרחובות לפוליטיקה, אלא להפך, היא גולשת כמו לבה מהפוליטיקה לרחובות. המרחב הפוליטי הפך לקיצוני יותר ויותר, אלים ומרושע יותר ויותר, והוא גורר אחריו את החברה הישראלית. את זה עלינו לעצור. זה האתגר שלנו.

מדינת ישראל, הישראלים, הם טובים יותר. יש פה שכל ודימיון וכוחות שאין בשום מקום אחר. הכלכלה הישראלית היא מוקד של עלייה לרגל מכל העולם. דווקא בתקופה של משבר גלובלי, הפוטנציאל שלנו גדל. אנחנו יודעים להשתנות, אנחנו יודעים להשתפר, אנחנו רק צריכים לעשות את זה יחד.

במשרד שלי בכנסת תלויות שתי תמונות, זו לצד זו: דוד בן-גוריון ומנחם בגין. שני יריבים פוליטיים מרים, אבל גם שני ראשי הממשלה החשובים ביותר שהיו לנו. הם תמיד רבו, אבל הם גם תמיד זכרו שיש להם אותה מטרה: בניית עוצמתה ודמותה המוסרית של מדינת ישראל.

המטרה הזו גדולה יותר מכל מה שמפריד בינינו. המבחן שלנו הוא לא אם ניצחנו בוויכוח, אלא האם השכלנו ומצאנו דרך לעבוד יחד עם אלה שלא מסכימים איתנו.

את הנאום הזה שומעים עכשיו לא מעט אנשים שלא הצביעו בעד הממשלה, שלא תומכים בה ולא יתמכו בה. אני מודה לכם על כך שאתם מוכנים להקשיב. אני מבקש לעבוד יחד אתכם למען המדינה שלנו. אני מחויב לשרת גם אתכם. אני מאמץ את דבריו של קודמי בתפקיד, ומבקש לחזור עליהם: אנשים אחים אנחנו.

האתגרים שעומדים בפנינו הם כבירים. המאבק באירן, הטרור מבית, משבר החינוך הישראלי, יוקר המחיה, חיזוק הביטחון האישי. כשהאתגרים כל כך גדולים, אסור לנו לכלות את כוחנו במריבות. כדי ליצור פה טוב משותף אנחנו זקוקים זה לזה.

ילדינו מסתכלים עלינו. מה אנחנו רוצים שהם יראו? אנחנו רוצים שהילדים שלנו יראו שעשינו הכל כדי לבנות יחד ישראל יהודית ודמוקרטית, חזקה ומתקדמת, נדיבה וטובה. רק ביחד ננצח. תודה רבה".

תאריך:  02/07/2022   |   עודכן:  02/07/2022
עידן יוסף
+לפיד: המטרה - ניהול הממשלה כאילו אין בחירות
11:16 03/07/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ראש הממשלה, יאיר לפיד, פתח את ישיבת הממשלה הראשונה מאז נכנס לתפקידו  ▪  "זרחי ישראל זכאים לממשלה מתפקדת בכל רגע נתון. זו הציפייה מאיתנו, זו הציפייה שלי מחבריי השרים. משבר החינוך לא יכול לחכות. תקציבים לבתי חולים אי-אפשר לדחות. האירנים, חמאס והחיזבאללה לא מחכים"
לפיד. ישיבה ראשונה כראש ממשלה [צילום: חיים צח, לע"מ]
+קואליציית החיים מול יצר המוות
09:19 03/07/22  |  יעקב קורי   |   לרשימה המלאה
בבחירות הקרובות ניצבים זה מול זה - נתניהו בראש מחנה תנטוס, קואליציית "יש עבר" הרוצים להחזיר אותנו לימי דיקנס של אי-שוויון וטייקונים, קלריקליזם וניאו ליברליזם, קיצוניות, לאומנות וחרדיות, שיסוי, פופוליזם וסגידה למנהיג; ויאיר לפיד בראש קואליציית "יש עתיד", הרוצה להצעיד אותנו לקידמה, סובלנות, הכלה, נאורות, מתינות, של אלה החפצים חיים!
לפיד. חפצים חיים [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+כהנא: המטרה - להמשיך את המסע שהתחלתי עם בנט
08:52 03/07/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
סגן השר מתן כהנא הצהיר כי הוא בוחן את הדרך שבה יוכל לממש בצורה המיטבית את השאיפות הפוליטיות שלו הכוללות ממשלת אחדות רחבה, חיזוק הזהות היהודית מתוך הסכמות רחבות וציונות דתית מתונה וממלכתית
כהנא. "בוחן את הדרך" [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+התעלול האחרון
08:51 03/07/22  |  אהרן פאפו   |   לרשימה המלאה
הצעת חוק המתימרת לקבוע כבר עונשים וסנקציות על מי שפקידים משפטיים החליטו להגיש נגדו כתב אישום, לא די שהיא מרושעת, היא גם בלתי משפטית ומחוסרת כל הגיון משפטי, פרט לאמביציה אישית של שר המשפטים מר סער
סער. דיקטטורה [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+דרעי: לפיד כראש הממשלה גורם למחנה היהודי והאמוני לתחושות קשות
22:02 02/07/22  |  עידן יוסף
יו"ר שס, אריה דרעי: ״ראש ממשלה שלאחר מינויו לא הולך לשאת תפילה בכותל המערבי, שריד בית מקדשנו, וראש ממשלה שבנאומו הראשון משמיט את הביטוי 'בעזרת ה׳', גורם לנו, המחנה היהודי והאמוני, לתחושות קשות. הכותל והאמונה בבורא, הם אלו המייחדים אותנו כמדינה יהודית מכל העמים״.
+הליכוד: לפיד שלח את המנכ״לית שלו עם צ׳ק פתוח למועצת השורא
21:57 02/07/22  |  עידן יוסף
הליכוד: "שום אמירה של לפיד לא תסתיר את העובדה שנחשפה - שהוא שלח את המנכ״לית שלו עם צ׳ק פתוח למועצת השורא. הממשלה היחידה שהוא יכול להקים היא עם האחים המוסלמים והרשימה המשותפת. הברירה היא ממשלה נסחטת של לפיד שכוללת את האחים המוסלמים והרשימה המשותפת".

ח"כ אורית סטרוק בתגובה לנאום לפיד: "‏יאיר לפיד הוא ראש ממשלה שמושיט יד לשלום למחמוד עבאס, צ'ק פתוח למנסור עבאס, ולא פחות מזה למפלגה הערבית משותפת. התודות לנפתלי, שהעדיף לקיים את ההסכם שלו עם לפיד, ולהפר את ההסכם שחתם מול המצלמות עם המצביעים. בעוד 4 חודשים נביא יחד לסוף הפרק האנטי-דמוקרטי הזה בתולדות המדינה".
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
לפיד: הקיצוניות גולשת כמו לבה מהפוליטיקה לרחובות
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
א.ל. ר"ג
3/07/22 00:17
2
לד
3/07/22 08:01
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2022
הכאוס בו נתונה הפוליטיקה הישראלית מוביל לדיבורים על החלפת שיטת המשטר בחינה של השיטות האחרות מעלות שיש בהן פגמים מהותיים, הרבה יותר מאשר אצלנו תוציאו מהמשוואה את בנימין נתניהו - והמערכת תתפקד היטב
01/07/2022  |  איתמר לוין  |   כתבות
יו"ר רע"ם ח"כ מנסור עבאס תוקף את הרשימה המשותפת. בראיון לכאן רשת ב' (יום ו', 1.7.22), שלל איחוד עם הרשימה המשותפת, אמר: "בשנה האחרונה שחטו אותנו על זה שאנחנו רוצים להיכנס לקואליציה, אני לא מבין את האבסורד של המשותפת, מה הם רוצים? אי-אפשר להשפיע בצורה משמעותית בלי לשבת בתוך הקואליציה".
01/07/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
סקר פאנלס פוליטיקס בהנהלת מנחם לזר עבור מעריב, שנערך לאחר הודעת הפרישה של נפתלי בנט, בשאלה למי תצביע אילו הבחירות היו נערכות היום, נותן את התוצאות הבאות: הליכוד 34; יש עתיד 22; הציונות הדתית 10; כחול לבן 9; שס 8; יהדות התורה 7; הרשימה המשותפת, העבודה 6; תקווה חדשה, ישראל ביתנו 5; ימינה (בראשות איילת שקד), רע"ם 4. מרצ לא עוברת את אחוז החסימה.
01/07/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
ברוך שפטרנו מכמה עשרות ח"כים שלא יחזרו למשכן ב-1 בנובמבר. אבדה להם הכורסא החמימה והמשכורת הנדיבה על חשבון משלם המיסים. ברוך שפטרנו (כך אני מקווה, אך ייתכן שאתבדה) מניר אורבך, מאזן גנאים, רינאווי זועבי, עידית סילמן, עמיחי שיקלי, אמן. החל מרגע זה התהפך הגלגל. ח"כ בנימין נתניהו וסוחרי הפוליטיקה שלו שוב אינם צריכים את עריקי ימינה ומרצ ורע"ם. עתה האורבכים והסילמנים תלויים בו. עולם אחר.
30/06/2022  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
במשרד ראש הממשלה קיים ראש הממשלה היוצא נפתלי בנט את טקס העברת המקל ליאיר לפיד, שייכנס באופן רשמי ללשכת ראש הממשלה בחצות. בנט בירך את מחליפו ואמר: "התפקיד המאוד מיוחד הזה, והמדינה הזאת - לא שייכים לאדם אחד, הם שייכת לכל עם ישראל. אני מעביר לך את מקל השליחים המקודש, ואת האחריות על מדינת ישראל. אני מאחל לך שתשמור עליה ושה' ישמור עליך", אמר בנט.
30/06/2022  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
חיים רמון
חיים רמון
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
דן מרגלית
דן מרגלית
רק הפרופסור גרשום שלום - מי שהביא לידיעת העולם את תורת הקבלה הנשכחת ועמד על מעשיו של נביא השקר שבתי צבי - הטיח בחילונים ובחרדים בארצם של יוהאן וולפגנג גתה ולודוויג בטהובן כי אין דב...
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il