אחרי כשלוש שנים של משא-ומתן, החליטה עיריית הוד השרון להצטרף למיזם נעים בסופ"ש, מערך הסעים בשבת המופעל בידי עיריית תל אביב-יפו, ולהיות הרשות השביעית אחרי רמת השרון, גבעתיים, מודיעין-מכבים-רעות, קריית אונו ושהם.
הקו, שמספרו 713, יחבר רק בין הוד השרון לתל אביב, ויחל לפעול ב-29.7.22. הוא יפעל בתדירות של נסיעה בכל שעה עגולה, אך לא בין 2 בלילה ל-10 בבוקר ולא מ-6 בערב עד צאת השבת.
עיכוב מסיבות תקציביות
ראש עיריית הוד השרון, אמיר כוכבי, עיכב בעבר את הצטרפות עירו למיזם למרות תמיכתו העקרונית, והזהיר מפני מצב שבו האחריות תיפול על העיריות שאינן יכולות לגבות תשלום עבורו ואינן בהכרח יכולות לממנו מכיסן.
עיריית הוד השרון תשלם לעיריית תל אביב יפו 257 אלף שקל עד סוף השנה, ועוד 466 אלף שקל בשנת 2023, וזאת ללא תקופת ניסיון שתבחן ביקוש לשירות. בסך-הכל צפויה העירייה לשלם 723 אלף שקל עד סוף 2023.
כוכבי אמר אז: "איסור הגבייה מייצר תחבורה ציבורית חינמית, שזה מעולה כעיקרון, אבל כשזה נעשה ללא תוכנית ארוכת טווח ובלי שום גיבוי כלכלי, למעט תקציבי הרשויות, הניסיון לעשות טוב עשוי להביא דווקא להעמקת הפערים החברתיים, כאשר מלכתחילה רק רשויות איתנות יוכלו להצטרף לפרויקט ורק העשירות ממש יוכלו לשרוד בו".
עוד הוסיף כוכבי, כי "אף רשות חוץ מת"א לא מסוגלת לממן קווים אפקטיביים לאורך זמן מכיסה. וממילא כרגע אין בפרויקט קווי תחבורה ציבורית אפקטיביים בשבת בתוך הערים, אלא רק קווים לת"א ומערכת תנועה סבירה בתוך ת"א. כמיזם שנועד להניע שינוי זאת בהחלט התפתחות חיובית, אבל כדי לשנות מציאות ברמה הארצית, חייבים לייצר את הפלטפורמה הנכונה".
היום משמיע כוכבי קול אחר ואומר כי "הרשויות המקומיות פועלות כדי לייצר תיקון, גם במגבלות הפעלת תחבורה ציבורית, ואחרי שחיכינו זמן רב לתיקון ממשלתי כולל, החלטנו לסייע לממשלה על-ידי קידום תיקון מקומי". כוכבי הודה לרועי שוורץ תיכון, מיוזמי המאבק לקידום
תחבורה ציבורית בשבת שהקים את מיזם "נוע תנוע" שהפסיק את פעילות הקווים שהפעיל, ואת
מיטל להבי, סגנית ראש עיריית ת״א ומחזיקת תיק התחבורה.
שרת התחבורה
מרב מיכאלי ניסתה בעבר לקדם מהלך שבו יתאפשר לרשויות המקומיות לגבות תשלום עבור ההסעות, אך ראש הממשלה דאז
נפתלי בנט הטיל וטו על העניין.