הוועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל) החליטה (יום ב', 12.9.22) להעביר לאישור הממשלה את התוכנית להקמת החלק הצפוני של המטרו - M1. מדובר במקטע המרכזי של המטרו שיהווה את הבסיס והקישור עם קווי המטרו האחרים.
הקו עובר במרכז המטרופולין, וצפוי לשרת מרכזי תעסוקה וכן מרכזי חינוך ותרבות בהם אוניברסיטת תל אביב, מוזאון ארץ ישראל וסמינר הקיבוצים.
אורכו של המקטע הוא כ-14 ק"מ והוא כולל 11 תחנות תת-קרקעיות. המקטע מתחיל בסמוך לגלילות וממשיך דרומה דרך רמת אביב, רחוב חיים לבנון, דרך נמיר, רחוב יגאל אלון וממשיך דרומה עד צומת חולון.
בחודש מאי, החליטה הוות"ל על פיצול התוכנית (תתל/101/ב), כך שבשלב הראשון יקודם מקטע התוכנית מצומת חולון ועד גלילות.
הקו יהיה בממשק עם קווי מערכת תחבורה ציבורית נוספים - קו מטרו M2 בסמוך למחלף השלום וקו M3 בגלילות תחנות. תחנות
רכבת ישראל - סבידור מרכז, השלום, ההגנה, גלילות (תחנה חדשה) וצומת חולון. תחנות של קווי הרכבת קלה: הקו הירוק - צומת חולון ואוניברסיטת תל אביב, קו סגול - ההגנה, מסוף ארלוזורוב והקו אדום בתחנת ארלוזורוב.
מערכת קווי המטרו עתידה לחבר את כלל מטרופולין תל אביב, החל בלוד, רמלה ורחובות בדרום ועד רעננה וכפר סבא בצפון, ופתח תקוה במזרח ותתן מענה נוסף ועיקרי להקלת הגודש בכבישים והגדלת ההשקעה בתחבורה הציבורית ולקצר את מרחקי הנסיעה למרכזי התעסוקה במטרופולין.
מקטע זה משלים את המקטע הדרומי של קו המטרו M1 אשר אושר לאחרונה. אישור המקטע יאפשר קידום הקמת השלב ראשון של מיזם המטרו ממחלף הכפר הירוק ועד מחלף ראשונים.
יו"ר מטה התכנון הלאומי ויו"ר הוות"ל, עו"ד שלומי הייזלר, ציין כי "אישור מקטע M1 הוא צעד נוסף חשוב בקידום מיזם המטרו בישראל, שעתיד לשרת עשרות אלפי תושבים ביום. מיזם המטרו מצטרף לרשת הסעת ההמונים ולתוכניות הרכבת הקלה שגם הן מקודמות בוות"ל הנמצאות בביצוע בימים אלו".