|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
ח"כ אבי מעוז ביציאה מהפגישה עם נתניהו [צילום: פלאש 90]
מלאכת המרכבה

המפלגות הדתיות: לבטל סעיף הנכד

דורשות שינוי בחוק השבות שיצמצם זכאות גויים לעלות ארצה, אך גורם בליכוד מביע הסתייגות מחשש לתרעומת קהילות יהודיות בעולם יהדות התורה דורשת סמכות גיור בלעדית לרבנות הראשית והגברת אכיפה בשטחי C
08/11/2022  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   בחירות 2022   |   תגובות

כל המפלגות הדתיות והחרדיות מתיישרות עם הדרישה של יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', לדרוש את ביטול סעיף הנכד בחוק השבות, שלפיו גם בן או נכד של יהודי הוא זכאי שבות וכן בני זוגם של הזכאים. רוב ככל בני הדור השלישי שעולים ארצה על-פי סעיף זה אינם יהודים. כך דווח (יום ג', 8.11.22) בחדשות 13.

גורם בליכוד אמר כי מדובר בנושא טעון ולא כל הדרישות ייענו. לדבריו, הדבר עשוי לגרור התנגדות קשה מקהילות יהודיות במדינות חבר העמים ובארצות הברית. מנגד, מסר ח"כ שלמה קרעי (ליכוד): "הריבון אמר את דברו, והוא רוצה כאן מדינה יהודית ודמוקרטית. לו יהי. הנכדים שלכם יגידו לנו תודה על כך".

יהדות התורה דורשת פסקת התגברות ברוב 61, חוק לגיוס בני ישיבות בהסכמה, סמכות גיור בלעדית לרבנות הראשית לישראל, התחייבות לשמירת הסטטוס-קוו, טיפול במשבר הדיור, השוואת תקציב מוסודת החינוך החרדים, השוואת שכר עובדי ההוראה ובניית כיתות לימוד חדשות, ביטול רפורמות ומיסים שהטילה הממשלה הקודמת בנושאי סבסוד מעונות, כשרות, סלולר, תחבורה ציבורית, משקאות ממותקים וכלים חד-פעמיים, וכן הכנסת מוצרי יסוד נוספים לפיקוח הממשלתי. לאחר שסמוטריץ' הביע דרישה דומה, היא גם דורשת הכנסת תקציב הישיבות לבסיס התקציב. באופן מפתיע, יהדות התורה גם דורשת הגברת האכיפה בבנייה בלתי חוקית בשטח C.

לראשונה - נתניהו ייפגש מחר עם משה גפני ויצחק גולדקנופף יחד במסגרת המו"מ הקואליציוני. השניים מתואמים בדרישות מפלגותיהם (כאן חדשות).

יו"ר נעם, ח״כ אבי מעוז, מבקש להקים ועדה חדשה בכנסת שתעסוק בקידום הזהות היהודית (חדשות 12). בראיון לעכשיו 14 אמר: "אני רוצה להיות בקואליציה ואתמוך בהקמת הממשלה ללא תנאי. אמרתי לראש הממשלה המיועד נתניהו - מבחינתי צריך להקים ממשלה כבר ביום שלישי, אסור לתת לממשלה המכהנת אפילו עוד יום אחד".

תאריך:  08/11/2022   |   עודכן:  09/11/2022
עידן יוסף
+ועדת הבחירות אישרה את תוצאות הבחירות לכנסת ה-25
09:47 09/11/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
חברי מליאת ועדת הבחירות המרכזית, ציינו שהליך הבחירות, הליך ספירת הקולות והליך הבקרה המקיף התבצעו באופן מקצועי, ויסודי, והתוצאה משקפת את רצון אזרחי מדינת ישראל
מנכ"ל ועדת הבחירות המרכזית, עו"ד אורלי עדס [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
+לא נרשמה זליגה חרדית מהותית לציונות הדתית
08:32 09/11/22  |  עידן יוסף
מפילוח נתוני ההצבעה נחשף - בניגוד להערכות: לא נרשמה זליגה חרדית מהותית לסמוטריץ׳ ובן-גביר. מדובר בפילוח שביצע המכון החרדי למחקרי מדיניות. מהפילוח עולה כי בערים החרדיות ביתר עילית, מודיעין עילית, אלעד ועוד בן-גביר ירד. על-פי הנתונים, רק 5.5% מהציבור החרדי הצביעו ט׳ בקלפי. לצורך השוואה בבחירות הקודמות הצביעו 6.2% בציבור החרדי למפלגות הציונות הדתית. נתון מרכזי נוסף מהפילוח מצביע על עלייה בהצבעה לשס מצד מצביעי יהדות התורה בערים החרדיות (חדשות 12).
+דוד ביטן דורש תפקיד בכיר בכנסת
00:11 09/11/22  |  עידן יוסף
ח"כ דוד ביטן, שאינו יכול לכהן כשר, דורש לקבל תפקיד בכיר בכנסת - בעדיפות לתפקיד יו"ר הכנסת. ביטן שלא כחבריו לא יצא בהצהרות ואולטימטומים לנתניהו, אבל הוא נחשב מקורב מאוד לישראל כ״ץ ודודי אמסלם ובעל השפעה גדולה במוסדות הליכוד (כאן חדשות).
+דניאל פרידמן: פסקת התגברות - גושפנקה לביטול חוקי הכנסת
23:59 08/11/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
שר המשפטים לשעבר מציע פתרון לבעיית ביטול חוקי הגיוס בידי בג"ץ - להחריג ענייני צבא מחוק כבוד האדם וחרותו  ▪  תומך בפסקת התגברות של 61, עם פער חמישה לרעת המתנגדים
הפרופסור דניאל פרידמן [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+הציונות הדתית מסכימה להסכם קואליציוני בראשי פרקים
22:46 08/11/22  |  עידן יוסף
גורם בציונות הדתית אומר שהמפלגה מוכנה להגיע לפשרה בנוגע לאופן ההסכם הקואליציוני: "בסוגיות החשובות אפשר לכתוב בכותרות, לא צריך בדיוקים. אפשר בתוך יומיים-שלושה לעשות מו"מ מואץ ולגבש מסמך שכולם חתומים עליו" (בחדרי חרדים).
+בן-גביר מבקש להעביר לבט"פ יחידות סמך של אכיפה ובדואים
20:17 08/11/22  |  עידן יוסף
יו"ר עוצמה יהודית, ח"כ איתמר בן-גביר, מבקש להעביר יחידות סמך למשרד לביטחון הפנים. מדובר ברשות לפיתוח והתיישבות הבדואים בנגב, הסיירת הירוקה, הרשות לאכיפת המקרקעין והרשות למאבק באלימות סמים ואלכוהול (חדשות 12).
+נתניהו לוחץ על דרעי לדרוש את תיק האוצר
19:15 08/11/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
המטרה - לחסום את יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ'  ▪  לסמוטריץ' יוצע תיק תחבורה מורחב  ▪  הליכוד יחל מחר את מפגשי המו״מ עם מפלגות גוש הימין  ▪  דגל התורה: פסקת התגברות ברוב 61  ▪  לשכתו של אמסלם על הדיווח בעניין דרישתו את תפקיד יו"ר הכנסת: "משפטים או מחוץ לממשלה"
דרעי בליל הבחירות [צילום: יוסי זמיר/פלאש 90]
+ליברמן והערבים לא ימליצו על איש להרכבת הממשלה
18:37 08/11/22  |  עידן יוסף
יו"ר ישראל ביתנו, השר אביגדור ליברמן, החליט כי ישראל ביתנו לא תמליץ לנשיא על איש להרכבת הממשלה. גם חד"ש-תעל לא תמליץ על מועמד מטעמה וכנראה שגם רע"ם תנהג כמותה.
+יצאו בזול: הוריה של הדר מוכתר שילמו את המס עבור דירה נוספת
18:27 08/11/22  |  עידן יוסף
הוריה של יו"ר צעירים בוערים, הדר מוכתר, שילמו לרשות המיסים את המס הנדרש עבור דירה נוספת, זאת לאחר פליטת הפה של בתם, שהצהירה בשידור כי הוריה רכשו עבורה דירה בחיפה במהלך מערכת הבחירות לכנסת ה-25. למרות שבמקרים כאלה נהוג לשלם קנס, העניין נסגר ללא תביעות נוספות מצד המדינה (וואלה).
+מבצע טוהר הבחירות הסתיים: לא נמצאו חריגות משמעותיות
17:14 08/11/22  |  עידן יוסף
הסתיים מבצע הפיקוח והבקרה על תוצאות הבחירות שנערך בוועדת הבחירות המרכזית. עשרות מעובדי הוועדה וכ-250 משפטנים מהשירות הציבורי סיימו את המבצע שהחל לפני שבוע. במסגרתו נבדקו 5,100 קלפיות מדגמיות (43.5% ממספר הקלפיות הרגילות), ונמצא כי לא נמצאו חריגות משמעותיות או ממצאים שהצביעו על פגיעה בטוהר הבחירות.

הקלפיות נבדקו בהתאם לפניות שהתקבלו מהציבור, מרשימות המועמדים השונות, ממפקחי טוהר הבחירות שהפעילה הוועדה, וכן לפי בדיקות סטטיסטיות ואנומליות בתוצאות, קלפיות שנבחרו באופן מדגמי ואמות מידה נוספות.

במקומות המתאימים, נספרו מחדש 408 קלפיות, בהן בוצעו בדיקות מעמיקות ומקיפות במסגרת הליך הבדיקה והבקרה כדי לוודא את התוצאות.

+מעוז לאחר הפגישה: מאמין שנעם תהיה חלק מהממשלה
16:35 08/11/22  |  עידן יוסף
יו"ר מפלגת נעם ח"כ אבי מעוז לאחר הפגישה עם ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו: "הפגישה עם נתניהו הייתה עניינית וברוח טובה. הצגנו לראש הממשלה המיועד את תפיסת העולם שלנו, לפיה יש צורך להוציא מיד את תוכניות הלימוד האנטי ציוניות והאנטי יהודיות שהוחדרו למערכת החינוך, וכן את הצורך בחיזוק זהותה היהודית של המדינה. מקווים שבעז"ה תקום במהרה ממשלה יהודית ולאומית, ואני מאמין שמפלגת נעם תהיה חלק ממנה".
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אביגדור מעוז   אביר קארה / Abir  kara   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   איילת שקד / Ayelet Shaked   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי אבידר / Eli Avidar   אלעזר שטרן / Elazar Shtern   בני גנץ / Benny  Gantz   בצלאל סמוטריץ' / Bezalel  Smotrich   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חמד עמאר / Hamad Amar   יאיר גולן / Yair Golan   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יהדות התורה והשבת   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יועז הנדל / Yoaz  Hendel   יחיאל משה טרופר / Yehiel  Tropper   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy   מאיר כהן / Meir  Cohen   מירב כהן / Meirav  Cohen   ממשלת ישראל / Israel Government   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה גפני / Moshe Gafni   מתן כהנא / Matan  Kahana   נחמן שי   ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סלולר   עידן רול / Roll Idan   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   קארין אלהרר / Karin  Elharar   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
המפלגות הדתיות: לבטל סעיף הנכד
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2022
ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו לוחץ על יו"ר שס אריה דרעי לדרוש את תיק האוצר, כדי לחסום את יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ'. כך מדווח (יום ג', 8.11.22) העיתונאי יעקב ריבלין. סמוטריץ' הודיע לדרעי שהוא מקבל את זכותו לקדימות באוצר, אך הבהיר - אם לא אוצר, אז תיק הביטחון" (חדשות 13).
08/11/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
בתפקידי כמנהל חינוכי בפנימייה טיפולית קבעתי לי כלל אותו השתדלתי לקיים. אי-של שקט בתוך הסחרחורת והשדה הרדיואקטיבי בו נמצא המחנך בפנימייה טיפולית. נהגתי מהשעה אחת עשרה עד לשעה אחת עשרה וחצי, לנעול את המשרד, להוריד את שפופרת הטלפון במשרד, לכבות את המכשיר הסלולרי ואת מסך המחשב, להתמתח לאחור על הכורסא ולהקשיב לעצמי.
התחושה הראשונית בבוקרו של יום רביעי, 2 בנובמבר, לפי דברים ששמעתי מחבר קרוב מאוד בשיחה טלפונית, הייתה ש... ניתן לנשום לרווחה. כן. ולא הייתה זאת נחלת הביביסטים, בלבד. כפי שנקראו/תוייגו בתג זה 2,304,000 איש, על-ידי אותם אנשי רוח, חלולים למיניהם, עתונאים מהברנג'ה הידועה, ועוד נספחים מגויסים, גם גנרלים לשעבר, אנשים רבי זכויות מפעם.
08/11/2022  |  מרדכי ליפמן  |   יומני בלוגרים
נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן התקשר הערב (יום ב', 7.11.22) לברך את ראש הממשלה המיועד בימין נתניהו על נצחונו בבחירות.
07/11/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
אמירתו של ח"כ בצלאל סמוטריץ' אולי נובעת מהשקפת עולמו הכנה, אך למרבה הצער היא מעידה על חוסר הבנה ביחס למורכבות של עולם הספורט הישראלי והמחסור החריף במתקני ספורט במדינת ישראל.
07/11/2022  |  סימון דוידסון  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
חיים רמון
חיים רמון
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
דן מרגלית
דן מרגלית
רק הפרופסור גרשום שלום - מי שהביא לידיעת העולם את תורת הקבלה הנשכחת ועמד על מעשיו של נביא השקר שבתי צבי - הטיח בחילונים ובחרדים בארצם של יוהאן וולפגנג גתה ולודוויג בטהובן כי אין דב...
צבי גיל
צבי גיל
במערכה ההיברידית בין ישראל לבין אירן זאת כבר הצליחה בהיבט הפסיכולוגי והכניסה את הציבור הישראלי, שנמצא חצי שנה במתחים, ללחץ נפשי ללא תקדים    הפטפטת המדינית הבלתי אחראית שמהדהדת בתקש...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il