|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
וינשטיין ומנדלבליט. בין החותמים [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

"תוכנית לוין מאיימת להרוס את המערכת"

11 יועצים משפטיים ופרקליטי מדינה לשעבר יוצאים בחריפות חסרת תקדים נגד הרפורמה המוצעת: תהפוך את בית המשפט העליון לגוף מעין-פוליטי יהיה חשוד בהטיית הדין לטובת השלטון
12/01/2023  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   סערת הרפורמה במשפט   |   תגובות

תוכניתו של שר המשפטים, יריב לוין, מאיימת להרוס את מערכת המשפט ותהפוך את בית המשפט העליון לגוף החשוד בהטיית דין לטובת השלטון. כך טוענים 11 אישים שכיהנו כיועצים המשפטיים לממשלה וכפרקליטי המדינה מאז 1975 ואשר שישה מתוכם כיהנו בבית המשפט העליון, בגילוי דעת חסר תקדים (12.1.23).

החתומים על גילוי הדעת הם: היועצים המשפטיים לשעבר אהרן ברק (מאוחר יותר נשיא בית המשפט העליון), יצחק זמיר, אליקים רובינשטיין ומני מזוז (מאוחר יותר שופטי בית המשפט העליון), מיכאל בן-יאיר, יהודה וינשטיין ואביחי מנדלבליט (האחרון - מינוי של ממשלת בנימין נתניהו); והפרקליטים לשעבר דורית ביניש (מאוחר יותר נשיאת העליון), עדנה ארבל (מאוחר יותר שופטת בעליון), ערן שנדר ומשה לדור.

ה-11 מביעים זעזוע (כלשונם) מהצעותיו של לוין ואומרים שהם משוכנעים "שתוכנית זו אינה מבשרת את שיפור המערכת אלא מאיימת להרוס אותה". החותמים טוענים, כי שינוי שיטת בחירת השופטים תהפוך את בית המשפט העליון "ממוסד עצמאי, שפוסק ללא מורא וללא משוא פנים, לגוף מעין-פוליטי שיהיה חשוד בהטיית הדין לטובת השלטון". הרפורמה תגביל משמעותית את סמכותו של בית המשפט למנוע מהשלטון להשתמש לרעה בכוחו, נאמר עוד.

החותמים מתריעים, כי התוכנית "מאפשרת לרוב קואליציוני להכשיר כל מעשה של השלטון, פסול ומזיק ככל שיהיה, באמצעות פסקת התגברות" ועלולה למנוע מהיועצים המשפטיים במשרדי הממשלה למלא את תפקידם כשומרי סף המתריעים מפני החלטות בלתי חוקיות. "ההישגים של בית המשפט העליון, שקידמו את החברה ומיטיבים עם כל אדם, נתונים עכשיו בסכנה חמורה", הם טוענים. לדבריהם, יש לבטל את התוכנית "כדי לשמור על ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית לאור הערכים שבאו לידי ביטוי במגילת העצמאות".

תאריך:  12/01/2023   |   עודכן:  12/01/2023
איתמר לוין
+יו"ר ועדת חוקה: חיות מוזמנת להציג השקפתה בפנינו
23:51 12/01/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ח"כ שמחה רוטמן טען כי נאומה של נשיאת העליון, השופטת אסתר חיות, היה מופע של ניתוק מוחלט  ▪  "אין אדם נתפס על צערו, מזמין אותה לוועדה להציג את הפתרונות שהיא מציעה למשבר החמור במערכת המשפט"
ח"כ רוטמן. "תקבל את מלוא הכבוד" [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+השר סמוטריץ': נאום חיות מוכיח את חיוניות הרפורמה
22:44 12/01/23  |  איציק וולף
שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', טען כי נאומה של נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, מוכיח את חיוניות הרפורמה לתיקון מערכת המשפט ולחיזוק הדמוקרטיה הישראלית. "ההתנשאות, הדמגוגיה, ההתחפרות בעמדות, חוסר הסבלנות, רדידות הטיעונים והדיפת כל בדל של ביקורת - כפי ששמענו כעת גם בנאום, הביאו את אמון הציבור במערכת המשפט לשפל. הגיע הזמן לרה-סטארט", כתב.

+לפיד: חותם על כל מילה של הנשיאה חיות
20:39 12/01/23  |  איציק וולף
ראש האופוזיציה, יאיר לפיד, אמר כי הוא חותם על כל מילה בדברי נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות. "הדמוקרטיה איננה רק שלטון הרוב, הרוב לא נתן לאף אחד צ׳ק פתוח לעשות ככל העולה על רוחו. נתייצב יחד איתה במאבק על נשמתה של המדינה ונגד הניסיון לפרק את הדמוקרטיה הישראלית", אמר0.

+השר זוהר: על יוזמת החקיקה המשפטית נבחרנו, זה הדבר הנכון
20:26 12/01/23  |  איציק וולף
שר התרבות והספורט, מיקי זוהר, אמר כי נשיאת בית המשפט העליון המשיכה היום בדבריה את הקו המופרך שמציג את הרפורמה כקץ הדמוקרטיה למרות שהמציאות היא בדיוק ההיפך - הרפורמה היא התגשמות ומהות הדמוקרטיה.

"מחזק את ידי חברי שר המשפטים יריב לוין. על זה נבחרנו, וזה הדבר הנכון לעשות", טען.
+לוין תקף את חיות: רטוריקה מוכרת מהדגלים השחורים
20:22 12/01/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
שר המשפטים תקף באופן חסר תקדים את נשיאת העליון והציג אותה כמשתייכת למפגיני האופוזיציה  ▪  "לא שמענו ממלכתיות, לא שמענו ניטרליות. שמענו אמירות של פוליטיקאים המתסיסים מפגינים"
לוין. שלטון השופט אינו דמוקרטיה [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+מיארה: הממשלה תועצם ויוסרו המגבלות עליה
20:19 12/01/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
"עקרון שלטון הרוב ידחק לפינה את יתר הערכים הדמוקרטיים"  ▪  "הנאמנות לשר הממנה תחליף את הנאמנות לציבור"  ▪  "דרושה הסכמה רחבה לשינוי שכזה"
מיארה הערב. חיפזון פסול [צילום: שיר תורם, פלאש 90]
+השר קרעי: מי שנתן לחיות סמכות לדון בדין הפלילי לוקח לה הסמכות לדון בסבירות חוקים
20:06 12/01/23  |  איציק וולף
שר התקשורת, שלמה קרעי, טוען כי נשיאת בית המשפט העליון התקיפה את הדמוקרטיה.

"אחרי יותר מידי שנים, מזיזים את הגבינה של חיות והיא חוששת. לא על הדמוקרטיה ועל זכויות האדם אלא על הקליקה השלטת, הסגורה והאליטיסטית שהיא חלק ממנה. זה נגמר. אנחנו נסיר את המחיצות בין הציבור לבין מערכות השלטון. ובכלל, גבירתי הנשיאה, מי נתן לך צ'ק פתוח? מי יגן על זכויות האזרח מפני בג"צ? טלי קורה מבין עינייך", אמר.

עוד ציין כי לשאלתה של חיות - מי שנתן לה את הסמכות לדון בסבירות בדין הפלילי, לוקח לה את הסמכות לדון בסבירות חוקים. "ככה פשוט. כל הדבר הגדול יביאון אל נבחרי הציבור וכל הדבר הקטן ישפטו הם", אמר.
+סער: נשיאת העליון היטיבה להסביר את ריסוק מערכת המשפט
20:03 12/01/23  |  איציק וולף
שר המשפטים לשעבר, ח"כ גדעון סער, אמר כי נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, היטיבה להסביר את הפגיעה החמורה בזכויות ובחירויות של אזרחי ישראל אם תמומש התוכנית לריסוק מערכת המשפט.

"כפי שהתרעתי במערכת הבחירות - זהו מהלך לשינוי המשטר בישראל. על כל אוהבי החרות - ללא הבדלי השקפה פוליטית - להתלכד למאבק למען עתיד ישראל", אמר.


+ח"כ לזימי: נשיאת העליון, המוני ישראל איתך ברחובות וברשתות
19:46 12/01/23  |  איציק וולף
ח״כ נעמה לזימי (העבודה) אמרה כי היא מחזקת את נשיאת בית המשפט העליון, שתקפה הערב בנאומה את יוזמת החקיקה של שר המשפטים, יריב לוין.

"איך אמר מנחם בגין? יש שופטים בירושלים, ויש גם נשיאה שמבינה את גודל השעה. אני מחזקת את הנשיאה חיות ורוצה להכין אותה - בימים הקרובים את תהי נתונה למתקפה חסרת תקדים מצד שליחיהם של נתניהו ובן גביר, אבל דעי שאנחנו איתך. המוני ישראל איתך. ברחובות, ברשתות ואיפה שצריך כדי לשמור על הדמוקרטיה הישראלית", אמרה.
+"תוכנית לוין - פגיעה בדמוקרטיה"
19:40 12/01/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
טוענת שהתוכנית תרסק את המערכת, תיטול מהשופטים את הכלים להגנה על זכויות הפרט ושלטון החוק ותוביל לפוליטיזציה מוחלטת של מינוי השופטים
חיות הערב. מרשות שופטת לרשות שותקת [צילום: שיר תורם, פלאש 90]
+גנץ ישתתף בהפגנה: "נתניהו מכוון להפיכה משטרית"
18:55 12/01/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
אחרי שאתמול הודיע לפיד כי הוא וגנץ לא ישתתפו בהפגנה הודיע שר הביטחון לשעבר שיגיע במוצ"ש לכיכר הבימה  ▪  "הושטנו יד להידברות, והיא עודנה מושטת - אך לא נוותר וניאבק בכל האמצעים החוקיים כדי למנוע את הצעדים הקיצוניים האלו"
גנץ עדכן את לפיד בהחלטתו [צילום: תומר נויברג, פלאש 90]
+שביט מאותת
16:17 12/01/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
כל מילה תסולא בפז  ▪  כתב הגנה למערכת המשפטית ולבג"ץ  ▪  רק שתי מלים חסרו במאמרו הראוי של שביט: בנימין נתניהו
ארי שביט [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
+מיארה: נתניהו שיתף פרסום כוזב
09:25 12/01/23  |  עידן יוסף
לשכת היועצת המשפטית לממשלה בהודעה חריגה בעקבות הציוץ של נתניהו: "צר לנו שראש הממשלה בחר לשתף פרסום כוזב". ההודעה נמסרה בעקבות פרסום ברשתות החברתיו שבו הוצגה ידיעה של יעקב ברדוגו מערוץ 14, לפיה גלי בהרב מיארה שוחחה עם ראש יחידת להב 433 ושאלה כביכול מדוע אינו פותח בחקירות נגד חברי הקואליציה.
+רוטמן: חוו"ד משפטית לא תחייב את השרים
08:44 12/01/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
מציע לקבוע בחוק יסוד הממשלה שהשרים יהיו רשאים לדחות את חוות הדעת של היועצים המשפטיים במשרדיהם ולקבל ייצוג פרטי
רוטמן. שינוי בחוק היסוד [צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"תוכנית לוין מאיימת להרוס את המערכת"
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
באום
12/01/23 10:48
2
שאול א.
12/01/23 10:51
3
ד"ר משה פרץ
12/01/23 13:07
4
חרד
12/01/23 18:16
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  סערת הרפורמה במשפט
חוות דעתם של היועצים המשפטיים למשרדי הממשלה לא תחייב את השרים, שיהיו רשאים לדחות אותה ולקבל ייעוץ משפטי פרטי. זוהי הצעתו של יו"ר ועדת החוקה, שמחה רוטמן, אותה הוא מבקש (12.1.23) לעגן בחוק יסוד הממשלה.
12/01/2023  |  איתמר לוין  |   חדשות
עכשיו זה כתוב בצורה מפורטת ומפורשת. השר יריב לוין פרסם (11.1.23) את תזכירי החוק לביצוע מה שהוא מכנה "רפורמה במשפט", אך בפועל הוא הפיכתה של ישראל מדמוקרטיה ליברלית למדינה סמכותנית ואף רודנית, בה הממשלה תוכל לעשות באמצעות החקיקה כל מה שעולה על דעתה. גם אם זוהי רק עמדת פתיחה למו"מ (ולא עושה רושם שלוין - ובנימין נתניהו - מוכנים למו"מ), ההצעות הללו מכוונות ליצור מצב של עריצות הרוב, שאיש לא יגן על זכויות היסוד שלנו מפניה. זוהי אנטי-דמוקרטיה.
11/01/2023  |  איתמר לוין  |   כתבות
פסקת התגברות ברוב של 61 חברי כנסת; איסור מוחלט על התערבות של בית המשפט העליון בחוקי יסוד; דרישה לרוב מיוחס של שופטים לביטול חוק; רוב לקואליציה ונציגיה בוועדה לבחירת שופטים. אלו הם עיקרי הצעות החוק שמפרסם (11.1.23) שר המשפטים, יריב לוין.
11/01/2023  |  איתמר לוין  |   חדשות
שר המשפטים יריב לוין ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' משתתפים (יום ד', 11.1.23) בדיון בוועדת החוקה בנושא "הסדרת מערכת היחסים בין הכנסת והממשלה לבין מערכת המשפט".
11/01/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
תראו מה הספיקה הממשלה הנוכחית לעולל לדמוקרטיה שלנו בתוך עשרה ימים. כן, עשרה ימים. זה הכל. מי חשב שזה יהיה כל כך מהיר, כל כך בוטה, כל כך גס, כל כך הרסני. ריצת אמוק חסרת מעצורים לעבר היעד: ריסוק הדמוקרטיה הישראלית והכשרת הקרקע למשטר סמכותני. בדיוק כמו בהונגריה, בדיוק כמו בפולין, בדיוק כמו בהודו, בדיוק כמו בטורקיה.
11/01/2023  |  איתמר לוין  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם    נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר    איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il