|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
עלויות יישור שיניים: כל מה שצריך לדעת
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?
בליי ורוטמן [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

רוטמן: הייעוץ המשפטי משתמש ב"דברי הסבר חלקיים"

יועמ"ש ועדת החוקה: "כל השינויים הם בכיוון אחד - מתן יותר כוח לרשות המבצעת ולרוב הקואליציוני לפעול והפחתה משמעותית בבלמים שיכולה לשים הרשות השופטת" היו"ר סייג "יש תפקיד חשוב מאוד לייעוץ משפטי ולחוות דעת מטעם היועמ"ש לוועדה שיש בה נקודות שצריך לשים לב אליהן. הצביעות של הח"כים אדירה" רוטמן: בכנסת הקודמת הח"כים סער וכהנא תמכו בטרומית בהצ"ח לפיה פסילת חוק תהיה פה אחד של 15 השופטים ופסקת התגברות ב-61 סער: זו אונאת דברים
29/01/2023  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 25   |   תגובות

ועדת החוקה התכנסה (יום א', 29.1.23) לדיון נוסף בחוק יסוד: השפיטה, בנוסח יו"ר הוועדה, ח"כ שמחה רוטמן. במהלך הדיון הודיע רוטמן כי הגיע להסכמות עם האופוזיציה על סדרי הדיון. "בשעה 12:00 נסיים את הדיונים להיום כדי לאפשר לחברי הכנסת ללכת להלוויות. נקווה להגיע להסכמות על דברים אחרים ושלעולם לא נצטרך להגיע להסכמות סביב הלוויות".

רוטמן פתח את הדיון בקריאת פרק תהלים לעילוי נשמת הנרצחים ולרפואת הפצועים: "קשה מאוד להתחיל את הדיונים כסדרם, התעוררנו במוצאי שבת לתזכורת מאוד קשה למה שקורה לא סתם בעיתוי זה. מלבד העובדה שמדובר בשבת, מדובר ביום השואה הבינ"ל, תזכורת עגומה לכך שעבור הרבה מאוד אנשים הנמצאים בקרבתנו הקרובה והרחוקה השמדת העם היהודי היא עדיין תוכנית אופרטיבית והמלחמה בדבר הזה צריכה להיות משותפת לכולנו. אפתח את הישיבה בקריאת פרק תהילים לעילוי נשמת הנרצחים ולרפואת הפצועים. נעשה הפסקה לאפשר לאנשים לצאת להלוויות".

[צילום: דוברות הכנסת]

לאחר דברים אלו התגלע עימות בין היו"ר ח"כ שמחה רוטמן לח"כ גלעד קריב (העבודה). קריב: "זה דיון ראשון בהשתתפות חברי האופוזיציה על חוק יסוד השפיטה. הדבר נעשה במחאה על קיום הדיונים ללא חוות דעת של הייעוץ המשפטי. חוות דעת היועמ"שית לכנסת בלמה אני מקווה את הדיון בחוק היועמ"שים כהצעת חוק מטעם הוועדה ואפשרה את הדיון שאנחנו מקיימים היום. האור הירוק הזה לא מרפא את הכשל המהותי בעצם הדיון כאן, כאשר ברור מדבריך היו"ר כי קידום התהליכים במקביל הוא זירוז הליכים והימנעות מהליך חקיקה תקין. מחוות דעת של הייעוץ המשפטי לוועדה עולה תמונה ברורה של ההשלכות ההרסניות של החקיקה".

עוד אמר: "ההתקפה של השר לביטחון לאומי על היועמ"שית ראויה לכל גינוי וכן גם המתקפה על צוותי ערוץ 13. האלימות והמתקפה אינן מקריות, המשך של גל שראשיתו בבית הזה".

ליו"ר רוטמן אמר: "בכל פעם שתפתח ישיבה בציטוט מתוך נבואת ישעיהו 'ציון במשפט תפדה' כדי לתאר את המהלך ההרסני שאתה מוביל, אנחנו נבוא ונאמר שהפסוק היחיד מאותה נבואה למה שקורה כאן הוא 'כסדום היינו ולעמורה דמינו' זו מהות התהליך שאתה מוביל. אם היום הזה היה באמת מקודש בעיניכם לא היינו מתכנסים לישיבה והיו״ר היה מבטל את הישיבה כמו שהצעתי לו". היו"ר ח"כ רוטמן הגיב: "יהיה יום קר מאוד בגיהינם לפני שאקבל מכם הטפות מוסר על מה שעושים ביום הזה, מי שהפגין אתמול עם דגלי מרצחים..."

ח"כ אורית פרקש הכהן (המחנה הממלכתי): "בכל הדמוקרטיות אין חקיקה כ"כ קיצונית של הרס מערכת בתי המשפט, שיוצרת מוטציה משפטית ומשחיתה את המערכת. מדינת ישראל לא תוכל להכיל פיצוץ ביטחוני ופיצוץ משפטי דמוקרטי ואני קוראת לך להשעות את הדיונים הללו". ח"כ טלי גוטליב (הליכוד) התפרצה לדבריה: "קיבלנו הצצה מה קורה כשהיועמ"שית אינה משרת אמון. במקום שבשיחת טלפון יאשרו לכוחות הביטחון לעשות את המובן מאליו לוקח למיארה יום שלם לאטום בית של מחבל".

ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד): "מה צריך לקרות שתבינו שאתם לא בכיוון? עומדים בכירי המשק, טובי המשפטנים ומתנגדים. מפתיע שאתם כל הזמן מתלוננים על הפחתת כוחה של הרשות המחוקקת אל מול הרשות השופטת אבל מה עם הרשות המבצעת? זה לתת את כל הכוחות לרשות המבצעת. למה ריצת האמוק ללא דיון אמיתי והבנה אמיתית של מה משמעות הדבר הזה. לא יעזור לכם להסית נגד היועמ"שית ובעלי המקצוע. השינויים שאתם עושים יגרמו לנזק אמיתי וזה על ראשכם".

ח"כ משה סעדה (הליכוד): "בואו נתאחד ונחוקק היום ומחר את החוק לגירוש מחבלים. זה הדבר היחיד שיכול לגרום להרתעה. בן שרוצה שאמו תהיה גאה בו יידע שאמו תגורש מהארץ, רק זה יכול למנוע את האירוע הבא. בשעה הקשה הזו עזבו את שיח המשפטיזציה ונדבר יחד איך למנוע את הרצח הבא. אולי בהסכמת כולם נקדם יחד את החוק לגירוש מחבלים".

[צילום: דוברות הכנסת]

ח"כ מתן כהנא (המחנה הממלכתי): "ניתן גיבוי מלא לכל פעולות הממשלה במלחמה בטרור שבה אין ימין שמאל ומרכז כולם מאוחדים". על הצעת החוק אמר: "אנחנו הולכים לפספוס היסטורי בוועדה. אני חושב שחייבים רפורמה באיזון שבין שלושת הרשויות וקראתי לכך מיום כניסתי לפוליטיקה. גם לפי חוות דעת של היועמ"ש לוועדה הלכתם בחבילה ענקית ובכל נושא בתוכה הלכתם לקצה. אם ממנים את השופטים רק כמו שהקואליציה רוצה אין צורך בכלל בהתגברות. האנרגיות לתיקון המערכת קיימות, אבל היער הענק של שלל ההצעות והנושאים שהנחת יחד מפספס את העניין וחבל".

[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

ח"כ עופר כסיף (חד"ש תע"ל): "החוק הזה כשלעצמו, גם אם מבודדים אותו מבליץ החקיקה וקל וחומר כשמסתכלים על המכלול, הוא חוק אנטי דמוקרטי שמטרתו ותוצאתו להפוך את ישראל לדיקטטורה פשיסטית על מלא. אתם רוצים לחסל את מערכת המשפט, להפוך אותה לחותמת גומי שלכם. החוק הזה מבטל לא רק את הפרדת הרשויות אלא את עצם קיום הרשויות. אתם משאירים רק רשות אחת שגם מחסלת את הרשות השופטת בכך שתחליט מי יהיו השופטים, מה יהיה השימוע, ובית המשפט לא יוכלו לבטל, לערוך ביקורת שיפוטית והכנסת שנשלטת ע"י הקואליציה תוכל לבטל זאת. זו הגדרה של משטר טוטליטארי".

בנוגע לביקורת שיפוטית אמר: "בית המשפט פסל מעט מאוד חוקים, במשורה. מדברים הרבה על בית המשפט האמריקני, על כך שפוליטיקאים ממנים שופטים אבל מי החליט על הביקורת השיפוטית? בית המשפט עצמו בתקדים מהמאה ה-19, הוא עצמו קבע שהוא הפרשן של החוקה. לגיטימי שבית המשפט בפרשנותו את החוק יחליט מהו חוק חוקתי ואת זה אתם רוצים לבטל. החוק מנוגד גם למסורת היהודית כי יש משהו ציני להוציא מהקונטקסט את 'ציון במשפט תיפדה' ו'אשיבה שופטייך כבראשונה ויועצייך כבתחילה"- כלומר קודם שיהיו שופטים ויועצים, זה תנאי לכך שציון במשפט תיפדה".

[צילום: דוברות הכנסת]

היו"ר ח"כ רוטמן אמר כי הח"כים סער וכהנא הצביעו בטרומית בעד הצעת חוק, לפיה פסילת חוק תהיה פה אחד של 15 השופטים ופסקת התגברות ב-61. הוא ציטט מהצעת החוק ואמר "אולי תמצאו גם דמיון מסוים": ״ביחס לסעיף לפיו 'ביהמ״ש העליון לא יוכל ליתן פס״ד או החלטה כאמור בסעיף קטן ו׳ אלא בהרכב הכולל את כל שופטי ביהמ״ש העליון ובלבד שכל שופטי ההרכב הסכימו כי החוק סותר בבירור הוראה ששוריינה בחוק יסוד' - הדבר היחיד שהשתנה זה שהעברנו את זה לחוק יסוד: השפיטה במקום לחוק יסוד: הכנסת. בנוסף, הכנסת תהיה רשאית לקבוע כי חוק יהיה תקף אם קבוע בו הוראה שנאמר בה במפורש כי החוק תקף על-אף האמור בחוקי היסוד. הוראת חוק גוברת תהיה בתוקף אם נתקבלה ברוב של חברי הכנסת. אני עוד החמרתי בנוסח, פה כתבתי בנוסח שמונח לפניכם, כך זה יהיה בקריאה הראשונה, השנייה והשלישית, שלא יהיה ספק שזה רק בקריאה אחת. החמרתי ביחס לנוסח שח"כ מתן כהנא וח"כ גדעון סער הצביעו בעדו. עוד נקודה שבה אני החמרתי וצמצמתי את משך הזמן של הוראת החוק הגוברת: 'תוקפה של הצעת חוק גוברת יפקע בתום שנתיים מיום תחילת כהונתה של הכנסת שהחלה את כהונתה', אלא אם כן 'תבחר אותה הכנסת בהחלטה שתתקבל ברוב חברי הכנסת להאריך את תוקפה של הוראה גוברת'.

"ההצבעה על הצעת החוק הזאת הייתה בחודש מאי 2021. ההצעה הזו עברה כאשר הממשלה עדיין לא הוקמה. לא הייתה להם משמעת קואליציונית, אי-אפשר היה לכפות על-אף אחד להצביע על משהו שלא כרצונו. היא עברה בכנסת בטרומית, היא הוקפאה בגלל שלאותה קואליציה לא התאים לקדם אותה, וזה לגיטימי. אתם רוצים להעיר לגביה - זה בסדר גמור, אבל אני לקחתי הצעת חוק ששני חברים באופוזיציה היום - ח"כ גדעון סער וח"כ מתן כהנא, הצביעו בעדה. אני הבאתי את זה בתור מצע לדיון כדי שנדע שלפחות בבסיס יש על מה לדבר, ואתם אומרים אין על מה לדבר. אנחנו מושיטים יד להידברות אבל אתם אומרים שזו הצעה קיצונית".

[צילום: דוברות הכנסת]

בתגובה, הביע ח"כ גדעון סער את הסתייגותו מדברי היו"ר: "מה שאמרת זה בגדר אונאת דברים. במשך עשור, במאות הזדמנויות, הבעתי עמדה שיש צורך לחוקק חוק יסוד: חקיקה ובמסגרתו פסקת התגברות ברוב מיוחס של 65 חברי כנסת. עמדתי ועמדת תקווה חדשה מעולם לא השתנו ומעולם לא הסכמנו לפסקת התגברות ברוב המדובר כעת. הטעם היחידי שהחלטנו לתמוך בכנסת הקודמת בהצעת החוק של מיקי זוהר היה שידענו שבלעדינו אי-אפשר להעביר שום דבר. בכנסת הקודמת, במבנה הפרלמנטרי שלה, לא ניתן היה לקדם פסקת התגברות מעבר לאותה קריאה טרומית בלי תמיכת תקווה חדשה. גם אז הודענו מהי עמדתנו לגבי הרוב הנדרש. גם כשהייתי בליכוד התווכחתי עם חבריי לגבי הרוב הדרוש בפסקת התגברות במסגרת חוק יסוד: החקיקה. אני מתנגד להכנסת ההסדרים האלו לחוק יסוד: השפיטה, כפי שאתה מעוניין לעשות".

למשמע דבריו של סער אמר רוטמן: "נשאלת השאלה מדוע הצבעת אז בעד בקריאה הטרומית. ההצעה הטרומית שתמכת בה גם דיברה על פסקת התגברות ברוב של 61, גם על 15 שופטים פה אחד, וגם הוכנסה במסגרת חוק יסוד: השפיטה. אני לא אומר שבגלל שתמכת בהצעה מסוימת בטרומית אתה חייב לתמוך בהצעה דומה עכשיו בקריאה השלישית, אבל השיג ושיח שאומר שאין על מה לדבר ואין על מה לדון הוא נגוע. כל אחד יכול לקרוא את הצעת החוק של הכנסת הקודמת, וישפוט הציבור. עשינו את הקריאה המודרכת הזו כדי להוריד מהשולחן את השקרים. אלמלא הפוזיציה הפוליטית של ח"כ שיר היא הייתה תומכת בהצעת החוק".

[צילום: דוברות הכנסת]

היו"ר ח"כ רוטמן העביר את רשות הדיבור ליועמ"ש הוועדה ואמר: "יש תפקיד חשוב מאוד לייעוץ משפטי ולחוות דעת מטעם היועמ"ש לוועדה שיש בה נקודות שצריך לשים לב אליהן. כשבאים לבצע רפורמה צריך לומר מה רע במצב הקיים ואחד הדברים שהכי הפריעו לי בחוות הדעת היה שנכתב שלא צורפו להצעתי דברי הסבר. אני כתבתי ספר מה לא טוב במצב הקיים. כמפלגה הצגנו מצע עם עמודים רבים בהם נכתב מה מפריע במצב הקיים. אנשי הייעוץ המשפטי של הכנסת התעצבנו ואמרו על בסיס איזה זכות אני כותב מצע. לא הייתי אומר מילה אם הייעוץ המשפטי כאשר רצה לדעת מה עומד ברקע ההצעה שלי היה הולך לספר שלי, למצע המפלגה ועוד, אבל הוא פשוט שאב מדברי הסבר חלקיים של הצעת חוק ללא כל מעמד רשמי. הצביעות של הח"כים אדירה. אם אני כותב דברי הסבר ומצע - אז אומרים למה יש לי כובע ואם אני לא כותב אז אומרים למה אין לי כובע. אתם לא רוצים לקיים דיון מהותי, אתם לא רוצים לנהל הידברות. את הצביעות הזו הציבור רואה והציבור ישפוט".

[צילום: דוברות הכנסת]

היועמ"ש לוועדה, עו"ד ד"ר גור בליי, הגיב תחילה לדברי היו"ר ואמר: "הצגת הדברים לא מדויקת, הטענות שהועלו ביחס למה שהופץ כמצע לדיון נגעו לדברים שנחזו להיראות כחוות דעת מטעם הייעוץ המשפטי לוועדה, ועל כך שלא ניתן די זמן להכנת מסמך הכנה מטעמנו במקביל. באשר לטענה שעלינו ללכת לספרים או למצע, ראינו שורת הצעות טרומיות שטרם הונחו שאינן תואמות את הדברים שכתובים בהצעת החוק הזאת. אנחנו עובדים עם דברי ההסבר לא עם כל מיני מסמכים אחרים".

בעניין הצעת החוק אמר: "הגשנו לוועדה שני מסמכים מפורטים - האחד כללי על חוק יסוד השפיטה והשני ספציפי - על הוועדה לבחירת שופטים. ברור שיש מחלוקת בין הרשויות השונות, הרבה שנים מנסים להסדיר זאת ועד היום לא הצליחו. זה בליבת העשייה של ועדת החוקה אשר הקדישה לכך זמן רב בכנסת ה-16 בניסיון להגיע לחוקה בהסכמה רחבה. גם כעת ראוי שהדיון בעניין הזה יהיה מעמיק ורציני שיישמעו כל הדעות כדי שהוועדה תוכל לקבל החלטה מושכלת.

"למרות שבדמוקרטיה הכרעת הרוב היא מרכזית היא לא העיקרון היחיד. הפרדת הרשויות כאמצעי להגן על זכויות אדם לא נולדה עכשיו ולא רק בארץ. המצב הקיים שלבית המשפט יש סמכות לבטל חוק של הכנסת אם הוא סותר חוק יסוד אינו דבר יוצא דופן במשפט השוואתי והוא קיים בכ-90% מהמדינות וברוב המכריע של המדינות הדמוקרטיות.

[צילום: דוברות הכנסת]

"במסגרת הצעת חוק הזו מבקשים לשנות את האיזונים. אך ההצעה חורגת מהמודלים שהוצעו עד כה גם ע"י מבקרי המערכת וכן מהמודלים המקובלים בעולם. כל השינויים הללו הם בכיוון אחד- מתן יותר כוח לרשות המבצעת ולרוב הקואליציוני לפעול והפחתה משמעותית בבלמים שיכולה לשים הרשות השופטת.

בשלושה מישורים עיקרים יש הפחתה וחריגה מהצעות קודמות -
  • היבט ההצטברות - ההצעה לא מסתפקת באחת ההצעות שעלו- פסקת התגברות, רוב מיוחס לפסול חוקים, שינוי הוועדה לבחירת שופטים אלא גם וגם וגם. לא מצאנו שילוב כזה בטיוטות קודמות או במדינות אחרות.
  • נראה שהלכו בכל אחד מהדברים האלו לקיצון גם ביחס לאקדמיה ולפרקטיקה. בוועדת נאמן ב-2004 דובר על רוב של 70 לפסקת התגברות, כשר משפטים נאמן ב-2012 דיבר על 65, ב-2017 השרה שקד דיברה על רוב של 61 אבל שיהיה בדיעבד כדי שיהיה דיאלוג חוקתי בין הכנסת לבית המשפט. פה הולכים על הרוב הכי נמוך וגם מראש. יש הרבה עיסוק בכתיבה למה יש יתרון בפסקת התגברות בדיעבד, כך שמתגברים על הפרשנות ולא על החוקה עצמה. אותו הדבר לגבי הרוב המיוחס הנדרש בבית המשפט לפסילת חוקים - דרישה של 15 מתוך 15 בניגוד ל6 מתוך 9 בהצעה של השרה שקד. כלומר בכל אחת מההצעות הלכו הכי לקצה.
  • ההצעה לא כוללת תיקונים מאזנים אלא כוללת תיקונים רק בכיוון אחד של לשחרר את הממשלה והכנסת מהמגבלות. בעבר דובר על פסקת התגברות אבל כנגד זה העלו את חוקי היסוד לרמה חוקתית עם שריון והליך חקיקה מיוחד. כלומר - נתנו לכנסת כלים מול בית משפט אבל מקביל הטילו מגבלות על הכנסת.

"בשלושת ההיבטים הללו ההצעה הולכת מאוד רחוק. יש פה צירוף של פסקת התגברות מקנדה, ודרישה לפה אחד בבית משפט לביטול חוקים מאל סלבדור, וועדה לבחירת שופטים עם רוב קואליציוני ממקום אחר. מביאים עוד שלייקס ועוד שלייקס ובסוף מגבילים הגבלה משמעותית את יכולת בית המשפט העליון להגביל את הממשלה והכנסת ולהגן על כללי המשחק ועל זכויות היסוד. בישראל בית המשפט הוא המגבלה העיקרית המבנית על כוח הממשלה והכנסת. אין לנו מגבלות כמו משטר פדראלי, חוקה שמעשית כמעט אי-אפשר לשנות, הפרדה לשני בתים ועוד. בסופו של דבר במשטר שלנו אם הממשלה רוצה לעשות משהו שבאמת חשוב לה יהיה לה את הרוב בכנסת להעבירו. מה שיש בסופו של דבר כאיזון זה בג"ץ.

"השילוב של המגבלות והיעדר המרכיבים המאזנים יוצרים הסדר לא מאוזן וחריג ביותר במבט השוואתי שמבטא הפחתה משמעותית ביותר בבלמים המוטלים על הרשות המחוקקת והמבצעת ופגיעה קשה בעקרון הפרדת הרשויות וביזור הכוח השלטוני שהוא עיקרון ליבה במשטר הדמוקרטי.

"הדבר הזה מעורר חשש כבד גם לפגיעה קשה בזכויות אדם שהמבנה הזה הוא אמצעי מרכזי לשמירה עליהן. התוצאה של הגם וגם וגם היא שחלק מהדברים לא קוהרנטיים ולא מתיישבים יחד. אם רוצים לצמצם משמעותית את העבודה החוקתית של בית המשפט, גם פסקת התגברות של 61 מראש וגם 15 מ-15, כוחו החוקתי מצטמצם והוא חוזר להיות בית המשפט שלפני המהפכה החוקתית אז מה ההצדקה לשנות את ההרכב של הוועדה לבחירת שופטים להרכב יותר פוליטי? אותו הדבר במתח שבין פסקת התגברות לרוב של 15 מ-15 - אם כל 15 השופטים חושבים שמשהו לא חוקתי, מה ההצדקה להתגבר על זה?"

בהתייחסו לתחולת החוק אמר בליי: "במקרים בעבר בהם העבירו תיקונים משטריים המשנים את היחסים בין רשויות השלטון כמו המעבר לבחירה ישירה או ביטולה, או כמו ביחסי קואליציה אופוזיציה, בין אי-אמון רגיל לקונסטרוקטיבי נעשו עם החלה עתידית מהכנסת הבאה".

היו"ר ח"כ רוטמן: "האם השינוי בהרכב הדיינים נעשה בהמלצה של הייעוץ המשפטי לתחולה עתידית? שינו את הרכב הוועדה לבחירת דיינים עם תחולה מידית והתזכיר שעליו מלינים לגבי הליכי חקיקה תקינים הופץ ל-72 שעות וביום שני זה כבר עלה למליאה לקריאה ראשונה".

היועמ"ש עו"ד בליי: "בשורה התחתונה אנחנו מציעים לוועדה ואני מבין שזו הכוונה לשקול את הדברים לעומק ולתת דעתה לכל אחד מהמרכיבים כדי להגיע להסדר מאוזן יותר שמתמודד עם הקשיים השונים שהועלו, בניסיון לשמור על עקרון הפרדת הרשויות והגנה על זכויות, מתוך הסתכלות על מכלול הכלים. נתנו מפת דרכים ונגענו בשורת הנושאים שעולים ונרחיב עליהם בהמשך".

תאריך:  29/01/2023   |   עודכן:  30/01/2023
עידן יוסף
+ועדת הכספים אישרה את הפרדת כאל מדיסקונט
13:47 30/01/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
על ההפרדה לצאת לפועל תוך עד 3 או 4 שנים, בהתאם לאחוז אחזקת הבנק בחברת האשראי  ▪  יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני: "החוק נועד להגביר את התחרות. נעקוב ונלווה אחר צעדי ההמשך, יש כאן רגישויות"
הדיון בוועדת הכספים [צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת]
+הצ"ח לביטול אזרחות של פעיל טרור המקבל תגמול אושרה לקריאה ראשונה
11:28 30/01/23  |  מירב ארד
הצעת החוק לביטול אזרחותו או תושבותו של פעיל טרור שמקבל תגמול עבור ביצוע מעשה הטרור אושרה לקריאה ראשונה. יו״ר הוועדה, ח״כ אופיר כץ: "תדע כל משפחה שכולה, מחבלים ארורים לא יהיו פה".
+ח"כ רוטמן ליועמ"ש הוועדה: "ממליץ לך לחזור בך"
11:24 30/01/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
דיון מתוח וסוער בוועדת חוקה בנושא חיזוק הפרדת הרשויות  ▪  בדיון הוצגה סקירה של מרכז המחקר של הכנסת, בנושא ההסדרים לבחירת שופטים במדינות שבהן אין בית משפט חוקתי  ▪  ח"כ רוטמן: "לשיטה הקיימת בישראל אין אח ורע בעולם"
ועדת חוקה. אווירה מתוחה [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+ח"כ אוהד טל היה מעורב בתאונת דרכים
23:19 29/01/23  |  עידן יוסף
חבר הכנסת אוהד טל (הציונות הדתית) ועוזרו הפרלמנטרי היו מעורבים בתאונת דרכים סמוך לצומת תפוח שהסתיימה בפציעה קלה. נהג ערבי חצה קו הפרדה לבן רצוף ופגע ברכב בו נסעו.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel   אוהד טל   אופיר כץ / Ofir  Katz   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   אושר שקלים / Osher  Shekalim   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   אליהו דלל / Eli Dallal   אליהו רביבו / Revivo Eliyahu    אלמוג כהן / Almog  Cohen   ארז מלול / Erez  Malul   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דבורה ביטון / Dvora  Biton   דוד  ביטן / David Bitan   דן אילוז / DAN Iluz   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חמד עמאר / Hamad Amar   חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky   טלי גוטליב / Tali  Gottlieb   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יונתן משריקי / Yonatan Mishraki   יוסף עטאונה / Youssef  Atauna   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   ינון אזולאי / Yinon  Azoulay   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב אשר / Yakov  Asher   יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak    יצחק שמעון סרלאוף    ירון לוי / Yaron Levi   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מנסור עבאס / Mansour Abbas   משה אבוטבול / Moshe Abutbul   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה סעדה / Moshe Saadda   משה רוט / Moshe  Roth   מתן כהנא / Matan  Kahana   נאור שירי   ניר ברקת / Nir  Barkat   סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili   סימון דוידסון / Simon Davidson   עודד פורר / Oded Forer   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמית הלוי / Amit  Halevi   צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot   צביקה פוגל / Tzvika  Foghel   צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלום דנינו / Shalom  Danino   שלי טל מירון / Shelly Tal Meron   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שמחה רוטמן / Simcha  Rothman   שרון ניר / Sharon Nir   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
רוטמן: הייעוץ המשפטי משתמש ב"דברי הסבר חלקיים"
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 25
אדוני היושב-ראש, חבר הכנסת אמיר אוחנה, כנסת נכבדה, אני רוצה לפתוח את דבריי בסיפור על שתי משפחות, ובמיוחד על שתי נשים מופלאות: משפחה אחת ראשיתה בטריפולי שבלוב, והשנייה - בבגדד שבעירק. הראשונה היא משפחתה של רעייתי האהובה אסתר - היא יושבת פה - נצר לקהילת יהודי לוב - לא אמרו לי שבנאום הבכורה אתה יכול להיחנק - קהילה ששרדה את הפרעות שהתחוללו בטריפולי בשנת 1945 וגם את אירועי הדמים שהתחוללו שלוש שנים לאחר מכן, ב-1948.
28/01/2023  |  אלי דלל  |   נאומים
הצעת חוק שהציעו חברי כנסת משס מבקשת להוסיף את הכיתוב "בהשם אנו בוטחים", וזאת בדומה לכיתוב in god we trust המוטבע על השטרות בארצות הברית.
27/01/2023  |  עידן יוסף  |   מאמרים
הצד האפל של הספורט הישראלי: ועדת החינוך, התרבות והספורט התכנסה (יום ד', 25.1.23) לדיון מהיר במכירת משחקי ספורט והטייתם, בעיקר כדורגל, בעקבות בקשה שהגישו חברי הכנסת סימון דוידסון, יבגני סובה ואריאל קלנר.
25/01/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
שר המשפטים יריב לוין אומר כי הוא אינו מתרגש מן הגישה שתוקפת אותו אישית. "זה אפילו מאוד מחזק אותי, משום שהיא מעידה שאין טענות אמיתיות לגופו של עניין", אמר לוין במענה (יום ד', 25.1.23) לשאילתות בכנסת.
25/01/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
היועצת המשפטית של הכנסת, שגית אפיק, סבורה כי לא ניתן לקדם את חוק היועמ״שים כהצעת חוק מטעם ועדת חוקה, אך את חוק יסוד השפיטה ניתן לקדם כך.
25/01/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מנחם רהט
מנחם רהט
הגאון היהודי בסדר גודל בלתי נתפס, שזכרו הלך ונשתכח מאז פטירתו, אשר חי ומת תחת מעטה סמיך של מסתורין, חוזר בימים אלה למודעות הציבור בזכות שני מפעלי מחקר וזכרון שנחשפים עכשיו: ספר חדש...
חיים רמון
חיים רמון  |  
כל עוד אנשים כמו יעלון, משת"פים נאמנים מיל' של נתניהו, הם מראשי מבקריו, כאשר ברור שהשנאה האישית שלהם לנתניהו היא המוטיב המרכזי ביסוד ביקורתם, נתניהו יכול לישון בשקט
צבי גיל
צבי גיל
בעיתונים משתקפת לאחרונה איזו לאות, עייפות, תשישות, רחוק ממלחמתיות. והכותרות כאילו כבדו עיניהן טרם נמנום    מעין שקיעה לתוך אפתיה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il