|   15:07:40
  איציק וולף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
מאות אנשים נלכדו מתחת להריסות [צילום: חיית' אלסייאד, AP]
הנשיא ארדואן:

"הרעש הקשה ביותר בטורקיה מאז 1939"

בשעה 3:17 הורגשה רעידת אדמה בעוצמה 7.8 בדרום מזרח טורקיה ולאחריה סדרת רעידות משנה אלפי בניינים קרסו בטורקיה ובסוריה הרעידות הורגשו גם בישראל נשיא טורקיה: לפחות 1,024 נהרגו ברעידת האדמה במדינה, וכ-5,000 נפצעו בסוריה מניין ההרוגים הרשמי מטפס ל-700 נתניהו הביע תנחומים: "נשגר משלחת סיוע"
06/02/2023  |   איציק וולף   |   חדשות   |   אסונות/פגעי טבע   |   תגובות

רעידת אדמה חזקה מאוד אירעה בדרום מזרח טורקיה והורגשה גם בישראל. בשעה 3:17 התרחשה רעידת אדמה בעוצמה 7.8 ולאחריה אירעו מספר רעידות משנה. בצהריים אירעה רעידה נוספת.

כתוצאה מן הרעידות קרסו אלפי בניינים בטורקיה ובסוריה. נשיא טורקיה ארדואן הודיע כי למעלה מאלף איש נהרגו ברעידת האדמה במדינה, וכ-5,000 נפצעו. "זו רעידת האדמה הקשה ביותר מאז 1939", אמר ארדואן בנאום ממטה הפיקוד של כוחות ההצלה. בסוריה מניין ההרוגים הרשמי מטפס ל-326. לפי מקורות לא רשמיים, מספר ההרוגים בסוריה הוא 710, בעוד שמספר הפצועים מגיע ל-1,042. בטורקיה דווח על קריסת מבנים במחוזות אוסמניה, סנליאורפה, דירבקיר ומלאטיה ובסוריה דווח על קריסת מבנים בלטקייה ובחמה.

הרעידות העוקבות שאירעו הלילה היו סמוכות מאוד לרעידת האדמה הראשונה. כתשע דקות לאחר רעידת האדמה הראשונה הורגש רעש אדמה נוסף בעוצמה של 6.2. בשעה שלאחר מכן אירעו עוד חמש רעידות משנה - בעוצמה של בין 5 ל-5.6.

נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, כתב בחשבון הטוויטר שלו כי הוא מאחל טוב לכל האזרחים שהושפעו מרעידת האדמה שהורגשה בהרבה אזורים בטורקיה. "כל היחידות הרלוונטיות נמצאות בכוננות תחת מנהלת החירום והאסונות הטורקית. צוותי החיפוש וההצלה הוזעקו מיידית לאזורים שהושפעו. משרדי הפנים והבריאות, מנהלת החירום, מושלי האזורים ומוסדות אחרים החלו עבודתם במהירות", כתב. עוד הוסיף: "אני מקווה שנשרוד את האסון הזה יחד, מוקדם ככל האפשר ובנזק מועט ככל האפשר".

היועץ לביטחון לאומי האמריקני, ג'ייק סאליבן, ציין הלילה כי ארצות הברית מודאגת מהדיווחים על רעידת האדמה ההרסנית היום בטורקיה ובסוריה. "ארצות הברית מוכנה לסייע כנדרש. הנשיא ביידן הנחה להעריך את אפשרויות התגובה של ארה"ב במטרה לעזור לנפגעים", אמר.

ישראל נערכת להוצאת משלחת חילוץ

ראש הממשלה בנימין נתניהו כתב בטוויטר: "בשם כל אזרחי ישראל אני שולח תנחומים לאזרחי טורקיה בשעתם הקשה בעקבות רעידת האדמה שפקדה את אזורנו. לבקשת ממשלת טורקיה הנחיתי את כל הרשויות להיערך מיד למתן סיוע ברפואה, חילוץ והצלה. שרי החוץ והביטחון כבר נמצאים בקשר עם עמיתיהם ובשעות הקרובות נסכם את יציאת המשלחת בהקדם".

שר הביטחון יואב גלנט שוחח עם שר ההגנה הטורקי הגנרל הולוסי אקאר. "הבעתי צער עמוק בשם מערכת הביטחון בעקבות האסון שפקד הלילה את טורקיה. אמרתי לשר אקאר שכוחות הביטחון הישראלים נמצאים בכוננות ונערכים לסייע לעם הטורקי ככל שידרש במאמצי החילוץ והצלת החיים", אמר השר גלנט.

יו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, ח"כ יולי אדלשטיין, אמר כי מדינת ישראל ערוכה ומוכנה להגיש סיוע הומניטרי לכל מי שיבקש את עזרתה בכל עת, בעקבות האסון ההומניטרי שפקד את טורקיה ואת סוריה הלילה. "האסון הזה הוא נורת אזהרה עבורנו, ולכן אני מתכוון לכנס את ועדת החוץ והביטחון על-מנת לקבל מפיקוד העורף תמונת מצב על מוכנותה של ישראל לתרחיש של רעידת אדמה עוצמתית, לאתר ליקויים ולבחון את הדרכים לתקנם. מדינת ישראל, שיושבת על קו השבר הסורי-אפריקני, נמצאת בסיכון גבוה לרעידת אדמה ומחובתנו לוודא כי גורמי הביטחון נמצאים במוכנות מלאה", אמר אדלשטיין.

ממגן דוד אדום בישראל נמסר כי "מיד לאחר התרחשות רעידת האדמה הלילה בטורקיה, מגן דוד אדום, הצלב האדום הישראלי פנה לסהר האדום הטורקי ולפדרציה הבינלאומית של הסהר האדום באירופה והציע סיוע הומניטרי ורפואי. למגן דוד אדום נסיון בסיוע במצבי אסון וגורמי המקצוע עוקבים מקרוב אחרי אסון רעידת האדמה בטורקיה וערוכים להעניק כל סיוע שידרש".


תאריך:  06/02/2023   |   עודכן:  06/02/2023
איציק וולף
+המל"ל תקיים דיון על היערכות ישראל לרעידות אדמה
20:05 06/02/23  |  איציק וולף
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הנחה את היועץ לביטחון לאומי וראש המל״ל, צחי הנגבי, לקיים הערכת מצב בנושא מוכנות מדינת ישראל לרעידות אדמה. ראש המל"ל יכנס את הדיון בהקדם, בהשתתפות כלל משרדי הממשלה הרלוונטיים.
+צה"ל שולח משלחת סיוע לטורקיה
19:11 06/02/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
המשלחת תמנה 150 איש והיא תתמקד בעיקר בפעילות הצלה ורפואה עם אופציה להקמת בית חולים שדה  ▪  משלחת נוספת מהארץ תורכב מאנשי כבאות והצלה
המשלחת הישראלית תצא הלילה [צילום: חליל חמרה, AP]
+ארדואן להרצוג: הסיוע של ישראל יעזור לנו מאוד
18:43 06/02/23  |  עידן יוסף
נשיא המדינה יצחק הרצוג הביע תנחומים לנשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן ולעם הטורקי בעקבות הרעש. הוא אמר לו כי משלחת חילוץ מאובזרת תישלח מישראל לסיוע במאמצי הסיוע. ארדואן הודה להרצוג על התנחומים והסיוע, והצהיר שהדבר יעזור מאוד. הוא גם הביע את תנחומיו לעם ישראל על הפיגוע האחרון בבית הכנסת בנווה יעקב בירושלים.
+רוסיה הודיעה על פריסת כוחות חילוץ ורפואה בסוריה
18:10 06/02/23  |  עידן יוסף
נשיא רוסיה פוטין שוחח בטלפון עם נשיא רוסיה אסד, והודיע על פריסת צוותי חילוץ ועזרה ראשונה באזורים שנפגעו מרעידת האדמה. גם בסוריה וגם בקרמלין טוענים כי האמירה של גורמים ישראלים לפיה ישראל תסייע הומניטרית לסוריה לבקשת רוסיה היא חדשות כזב.

בירושלים טוענים אחרת. ראש הממשלה נתניהו אמר כי לא תצא משלחת ישראלית לסוריה, אך יועבר ציוד הומניטרי הכולל שמיכות וכדומה.
+שר השיכון כינס ישיבת חרום בעקבות הרעש
17:56 06/02/23  |  עידן יוסף
העקבות הרעש, שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופ מקיים דיון חרום בהשתתפות מנכ״ל המשרד, מנכ״ל עמידר ומנכ״ל עמיגור, יחד עם גורמי המקצוע במשרד המציגים את תוכניות העבודה שהוכנו למניעה וטיפול באירוע חירום.
[צילום: תקשורת השר]
+הערכה: עכירות המים ביישובי הבקעה נגרמה מרעידת האדמה
17:31 06/02/23  |  עידן יוסף
עקב ממצאי עכירות חריגים במים הנובעים, ככל הנראה, מרעידת האדמה שהתרחשה הלילה, משרד הבריאות מודיע כי עד להודעה יש להרתיח את המים לפני שתייה, בישול, הכנת תרופות וצחצוח שיניים בישובים הבאים: בית שאן, גשר, נווה אור, ירדנה, חמדיה, מעוז חיים, נווה איתן, בית יוסף, כפר רופין, עין הנצי"ב, שדה אליהו, טירת צבי, תל תאומים, רחוב, רוויה, שדה תרומות, מירב, מלכישוע, שלוחות, רשפים, שלפים, מסילות, ניר דוד, מפעלי שאן ואזור התעשיה "פארק צבאים".

ההודעה תקפה לכלל הצרכנים המחוברים למערכת אספקת מים באזורים. משרד הבריאות ממשיך להתעדכן באיכות המים ובתקינות מערכת האספקה ויעדכן במידת הצורך.


+המבקר יפרסם דוח על מוכנות הרשויות לרעידות אדמה
15:25 06/02/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
אנגלמן בהרצאה: "אולי זו הדקה ה- 90 לבצע את ההיערכות הראויה כדי למנוע אסון בסדר גודל כזה אצלנו  ▪  במקום להמתין לוועדת חקירה לאחר אסון, על הממשלה לפעול למוכנות לפני אסון"
אנגלמן. אל תמתינו להתרחשות אסון
+נתניהו: אישרתי מתן סיוע הומניטרי לסוריה
14:56 06/02/23  |  עידן יוסף
ראש הממשלה בנימין נתניהו אומר כי אישר מתן סיוע הומניטרי לסוריה בעקבות בקשה שקיבלה ישראל מגורם מדיני. הוא אמר שהוא מניח שהדבר יתבצע בזמן הקרוב. עוד אמר כי בעקבות פנייה לסיוע מצד מממשלת טורקיה, אחר-הצהריים והערב תוציא ישראל משלחות של חילוץ, הצלה ועזרה רפואית.

בפתח ישיבת סיעת הליכוד, התייחס נתניהו גם להיערכות בארץ: "הנחיתי את ראש המל״ל צחי הנגבי לרענן את הצעדים שאנחנו צריכים לנקוט בהם וביקשתי רענון של פקודות פיקוד העורף לאזרחים. אני מבקש מכל האזרחים למלא אחר ההוראות".

יו"ר הציונות הדתי, השר בצלאל סמוטריץ' שלח בפתח ישיבת הסיעה תנחומים לעם הטורקי ואמר כי "מדינת ישראל תסייע לטורקיה בכל מה שניתן ונדרש מתוך ערבות הדדית וסולידריות, כמו שהמדינה הוציאה בעבר משלחות חילוץ וסיוע הומניטרי למוקדי אסונות מסביב לעולם".
+אגף סיסמולוגיה במכון גיאולוגי: בשעה 12:24 התרחשה רעידת אדמה במגניטודה 7.3
13:36 06/02/23  |  מירב ארד
אגף סיסמולוגיה במכון גיאולוגי מודיע: כי היום (יום ב') בשעה 12:24 לפי שעון ישראל, התרחשה רעידת אדמה במגניטודה 7.3, במרחק של 748 ק"מ צפונית מזרחית למגדל שמס.

+פלאפון: עלייה בשיחות ובשימוש בווטסאפ בגלל רעידת האדמה
13:24 06/02/23  |  מירב ארד
חברת פלאפון מדווחת (יום ב') כי בעקבות רעידת האדמה האחרונה החל מהשעה 12:25 ואילך חלה עלייה של כ-15% בשיחות ועלייה של כ-5% בשימוש בוואטסאפ. בלילה הנתונים היו הרבה יותר דרמטיים: עלייה של כ-270% בכמות השיחות, בשעה 03:22 (השעה בה הורגשה רעידת האדמה).
+ראשוני: רעידת אדמה נוספת בעוצמה 7.7 בטורקיה; הורגשה גם בארץ
12:35 06/02/23  |  מירב ארד
ראשוני: רעידת אדמה נוספת בעוצמה 7.7 היכתה בטורקיה. גם בישראל דיווחים על כך שהורגשה רעידת אדמה נוספת.
+משרד הבריאות הנחה את בתי החולים להיערך למתן סיוע רפואי לטורקיה
11:56 06/02/23  |  מירב ארד
בהמשך לאירוע רעש האדמה בטורקיה משרד הבריאות הנחה את בתי החולים להיערך למתן סיוע רפואי לטורקיה ולהיערך לאספקת ציוד רפואי ככל שתהיה החלטה של הדרג המדיני. במידת הצורך, יוביל משרד הבריאות בשיתוף משרד החוץ והמל״ל את המשלחת ככל שתדרש.

+שר החוץ שוחח עם מקבילו הטורקי: "מאמצים להוציא בהקדם משלחת חילוץ"
11:50 06/02/23  |  מירב ארד
שר החוץ אלי כהן שוחח (יום ב') עם שר החוץ התורכי, מבלוט צ׳בושולו, בעקבות רעידת האדמה הקשה שפקדה את המדינה. השר כהן הביע תנחומים וצער עמוק על אבדן החיים והבטיח לפעול להגשת סיוע לתורכיה. השר עדכן את עמיתו כי משרד החוץ בראשותו מוביל את המאמצים בצד הישראלי להוצאה בהקדם של משלחת חילוץ משמעותית שתסייע בהצלת חיי אדם.

השר התורכי הודה לשר החוץ, העריך את עמידתה של ישראל לצדה של תורכיה, ואמר שתורכיה תקדם בברכה את הסיוע הישראלי.
+שר החוץ שוחח עם מקבילו הטורקי: "מאמצים להוציא בהקדם משלחת חילוץ"
11:50 06/02/23  |  מירב ארד
שר החוץ אלי כהן שוחח (יום ב') עם שר החוץ התורכי, מבלוט צ׳בושולו, בעקבות רעידת האדמה הקשה שפקדה את המדינה. השר כהן הביע תנחומים וצער עמוק על אבדן החיים והבטיח לפעול להגשת סיוע לתורכיה. השר עדכן את עמיתו כי משרד החוץ בראשותו מוביל את המאמצים בצד הישראלי להוצאה בהקדם של משלחת חילוץ משמעותית שתסייע בהצלת חיי אדם.

השר התורכי הודה לשר החוץ, העריך את עמידתה של ישראל לצדה של תורכיה, ואמר שתורכיה תקדם בברכה את הסיוע הישראלי.
+הנשיא הרצוג: "ליבנו עם המשפחות הכואבות והעם בטורקיה ברגע קשה זה"
10:32 06/02/23  |  מירב ארד
נשיא המדינה יצחק הרצוג התייחס (יום ב', 6.2.23) בטוויטר לרעידת האדמה שפקדה את טורקיה: "בשמי ובשם העם בישראל אני מביע צער עמוק על האסון הכבד שפקד את טורקיה והאזור בעקבות רעידת האדמה בלילה שחלף. תנחומי לנשיא ולעם בטורקיה על ההרס העצום ואובדן החיים. מדינת ישראל באמצעות הגורמים המוסמכים תמיד נכונה לסייע בכל דרך אפשרית. ליבנו עם המשפחות הכואבות והעם בטורקיה ברגע קשה זה".
+יו"ר הכנסת: שולח תנחומים למשפחות הנספים בטורקיה ובסוריה
09:33 06/02/23  |  איציק וולף
יו"ר הכנסת, אמיר אוחנה שלח בשם הכנסת תנחומים למשפחות הנספים ברעידת האדמה בטורקיה ובסוריה על מותם של יקיריהם. "כתמיד, אנו מושיטים ידנו לעזרה אנושית בכל הנדרש ומייחלים לבריאותם והחלמתם המהירה של הפצועים", אמר.
+"הרעידה בטורקיה - תמרור אזהרה חמור לכולנו"
08:40 06/02/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
איגוד ערים להגנת סביבה מפרץ חיפה מתריע כי אם תתרחש רעידת אדמה בעוצמה של 7.8 באזורנו - עלול להתרחש גם אסון כתוצאה מחשיפה לחומרים מסוכנים
לזרז הליכים ולקבוע יעדים ומועדים לפינוי [צילום: באסל עווידאת/פלאש 90]
+משרד הביטחון וצה"ל ייערכו למתן סיוע חירום לטורקיה
07:57 06/02/23  |  איציק וולף
שר הביטחון, יואב גלנט הנחה את צה״ל ומשרד הביטחון להיערך באופן מיידי למתן סיוע חירום לטורקיה באמצעות גופי ההצלה של פיקוד העורף. זאת, בעקבות רעידת האדמה החזקה שהורגשה במדינה ואשר גרמה לקריסת מבנים רבים.

"כוחות הביטחון ערוכים להציע כל סיוע שידרש. מערכת הביטחון צברה לאורך השנים ניסיון רב בטיפול באזורי אסון ובמשימת הצלת חיים", אמר גלנט.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"הרעש הקשה ביותר בטורקיה מאז 1939"
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  אסונות/פגעי טבע
המשרד להגנת הסביבה ומשרד הבריאות מתריעים כי משעות הצהריים (יום ד', 1.2.23) שורר זיהום אוויר גבוה עד גבוה מאוד בצפון הנגב (אזור באר שבע) ובנגב המזרחי. זאת, בשל ריכוזים גבוהים של חלקיקים נשימים; ביתר האזורים בארץ שורר זיהום אוויר נמוך עד בינוני.
01/02/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
המהנדס שפיתח את שיטת ה"פל-קל" איבד לצמיתות את רשיונו - 22 שנים לאחר אסון ורסאי. המהנדסים שאישרו את השימוש בשיטה באולמי ורסאי הושעו ל-22 חודשים. שופט בית המשפט העליון, יצחק עמית, דחה (16.1.23) את בקשותיהם של דן שפר, אליהו רון ושמעון קאופמן לערער על החלטת ועדת האתיקה של המהנדסים והאדריכלים.
16/01/2023  |  איתמר לוין  |   חדשות
פגעי מזג האוויר. בשדה חקלאי סמוך ליישוב העוגן שבעמק חפר, נפגע (יום ה', 12.1.23) גבר בן 47 מפגיעה ישירה של ברק. צוותי מד"א ביצעו בו פעולות החייאה ופינו אותו במצב אנוש לבית החולים הלל יפה בחדרה, שם נקבע מותו.
12/01/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
חברות אפי נכסים ודניה-סיבוס תובעות מעיריית תל אביב 15 מיליון שקל, בטענה שהיא אחראית לקריסת החניון שהקימו בשכונת רמת החייל. החניון קרס בספטמבר 2016 ובאסון נהרגו שישה פועלים. התביעה הוגשה (11.1.23) לבית המשפט המחוזי בתל אביב.
12/01/2023  |  יצחק דנון  |   חדשות
חברת הבנייה י.ע.ז תובעת 9.9 מיליון שקל מחברת הביטוח מנורה, בטענה לנזקי גשמים בפרויקט רחב היקף שהיא מקימה במכון לשם של חברת רפאל. התביעה הוגשה (4.1.23) לבית המשפט המחוזי בחיפה.
04/01/2023  |  איתמר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
האנטישמיות הגואה באוניברסיטאות בארה"ב ביחד עם המלחמה המתמשכת, גורמים לפקפוקים בצדקת הדרך    מה למדנו מההיסטוריה ומדברי חכמינו שבכל הדורות, מה פסק קרדאווי ומה צייצה חכמת פיזיקה על הת...
יוסף אליעז
יוסף אליעז
אין מנוס מלשמור על ערנות, איסוף מודיעין ומלאי מספיק של חימוש, לרבות מטוסים, טילים ותחמושת אחרת כמו גם אמצעים לגיוס מהיר של כוחות מילואים, רפואה וכל שחיוני להגנה
דן מרגלית
דן מרגלית
יהיה אשר יהיה לא נברח ולא נסתגר ולא נתחבא    בוודאי לא בארצות הברית שנקראה בפי מהגריה היהודיים המזרח אירופים "א-געלדענע מדינה", מדינת הזהב
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il