|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ברלין בלוז - המלצה לבינג'
כתיבת המומחים
עלויות יישור שיניים: כל מה שצריך לדעת

בטרומית: מימון שכר לימוד מלא ללוחמים

01/03/2023  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 25   |   תגובות

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק קליטת חיילים משוחררים, תיקון - מימון שכר לימוד מלא ללוחמים, התשפ"ג - 2022 של חבר הכנסת אופיר כץ, אליה הוצמדו הצעות של חברי הכנסת אלי דלל, שרון ניר ומיכאל ביטון. 75 חברי כנסת תמכו בהצעה לעומת 7 מתנגדים והיא תועבר לוועדת החוץ והביטחון להכנה לקריאה ראשונה.

מוצע בה לקבוע השתתפות מלאה במימון שכר לימוד ללוחמים במוסדות להשכלה גבוהה, כפוף לעמידה בתנאים המזכים, במקום 75% מימון הניתנים כיום.

תאריך:  01/03/2023   |   עודכן:  01/03/2023
עידן יוסף
+עונש מוות למחבלים אושר בטרומית; יהדות התורה נעדרה
15:57 01/03/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ח"כ לימור סון הר-מלך: מחבלים הרוצחים יהודים משתחררים לא פעם לאחר ריצוי שנות מאסר ספורות בלבד  ▪  השר בן-גביר: מדובר בעונש ראוי מבחינה מוסרית  ▪  מתנגדי החוק, בהם חבר הכנסת אחמד טיבי, טוענים כי הוא פוגע בערכים דתיים, שכן מספר רבנים התנגדו לעונש מוות
לימור סון הר מלך יוזמת הצעת החוק [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+בטרומית: רף דיון מינימלי בהחלטת ועדת משנה לפי חוק התכנון והבנייה
15:43 01/03/23  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק התכנון והבנייה (תיקון - דיון בהחלטות ועדות משנה), התשפ"ג-2022, של חבר הכנסת אלי דלל. 54 חברי כנסת תמכו בהצעה, לעומת 21 מתנגדים, והיא תועבר לוועדת הכנסת לקביעת הוועדה שתדון בהצעה.

במצב הקיים, כל חבר של ועדה מקומית או נציג בעל דעה מייעצת רשאי לדרוש כי יתקיים דיון במליאת הוועדה המקומית בנושא שנדון בוועדת המשנה של אותה ועדה מקומית. מוצע לאפשר דיון במליאת הוועדה המקומית כאמור, רק אם דרשו זאת לפחות שניים מחברי הוועדה המקומית או נציגים בעלי דעה מייעצת.
+בטרומית: חזקה לפיה עבירות מרמה ותחבולה כלפי זקנים וחסרי ישע בוצעו בנסיבות מחמירות
15:41 01/03/23  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק העונשין (תיקון - עבירה כלפי קשיש או חסר ישע), התשפ"ג 2022, של חבר הכנסת אוריאל בוסו. 35 חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא מתנגדים או נמנעים, והיא תועבר לוועדת הכנסת שתקבע באיזו ועדה היא תידון.

מוצע בה לקבוע כי ביחס לעבירות מרמה ותחבולה שמבוצעות כלפי זקנים וחסרי ישע תקבע חזקה שהעבירות בוצעו בנסיבות מחמירות. בנוסף, מוצע כי על מי שביצע את העבירה יוטל עונש מאסר בפועל שלא יהיה כולו על תנאי.
+בטרומית: תבוטל ההתיישנות בעבירות מין בקטין ובנסיבות מחמירות
15:37 01/03/23  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת החוק לביטול ההתיישנות בעבירות מין (תיקוני חקיקה), התשפ"ג-2023 של חברת הכנסת אפרת רייטן מרום וקבוצת חברי כנסת. 40 חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא מתנגדים או נמנעים, והיא תועבר לוועדת הכנסת שתקבע איזו ועדה תדון בה.

מוצע בה לקבוע שבעבירות מין שנעברו באדם שהוא קטין ובעבירות מין מסוימות שבוצעו בנסיבות מחמירות אין התיישנות.
+בטרומית: יוסדר העיסוק במקצועות הטיפול הרפואי
15:35 01/03/23  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק הסדרת העיסוק במקצועות הטיפול הרפואי, התשפ"ג-2022, של חבר הכנסת אוריאל בוסו, אליה הוצמדה הצעה דומה של חבר הכנסת אחמד טיבי. 29 חברי כנסת הצביעו בעד, ללא מתנגדים או נמנעים. ההצעות תועברנה לדיון בוועדת הבריאות של הכנסת.

מוצע בה להסדיר בחקיקה את העיסוק במקצועות הטיפול הרפואי. בשלב ראשון מוצע להסדיר את העיסוק של פרמדיק ופרמדיק בכיר, ולהחיל עליהם את הוראות חוק הסדרת העיסוק במקצועות הבריאות, התשס"ח-2008 כגון תנאים בסיסיים לקבלת תעודה במקצוע בריאות, משמעת, ועדה מייעצת ואתיקה בשינויים מסוימים. לשם קבלת תעודה, פרמדיק יידרש לתעודה המעידה על סיום קורס פרמדיקים שהכיר בה מנהל משרד הבריאות, הכשרה מעשית ועמידה בבחינות; פרמדיק בכיר יידרש לתואר אקדמי ראשון ברפואת חירום, הכשרה מעשית ועמידה בבחינות. מוצע להסמיך את שר הבריאות לקבוע בתקנות פעולות רפואיות שיותרו לפרמדיק ולפרמדיק בכיר לבצע על-אף שאינם רופאים.
+חוק נבצרות ראש ממשלה אושר בטרומית
14:59 01/03/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הצעת החוק קובעת כי הסמכות להכרזה על נבצרות ראש הממשלה תהיה רק של הממשלה או הכנסת ברוב של שלושה רבעים ותתרחש אך ורק בשל אי-מסוגלות פיזית או נפשית  ▪  יש עתיד והעבודה נעדרו מההצבעה
נתניהו מניף חטיף במליאה [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+מנהל בי"ח פוריה: "הצעת חוק החמץ בבתי החולים מאוזנת"
13:23 01/03/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ועדת הבריאות אישרה את הצעת החוק להכנסת חמץ לבתי חולים לקריאה ראשונה  ▪  יו"ר הוועדה: "מדובר בנוסח מרוכך ומאוזן; החוק יעבור סופית לפני חג הפסח הקרוב"  ▪  ח"כ שטרן: יהיה יותר חמץ בבתי החולים, תהיה התרחקות של אנשים מהיהדות  ▪  ח"כ רוט: אל תגידו לי בשם אהבת היהדות מה נכון ליהדות
הד"ר ארז בראון [צילום: שידורי הכנסת]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel   אוהד טל   אופיר כץ / Ofir  Katz   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   אושר שקלים / Osher  Shekalim   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   אליהו דלל / Eli Dallal   אליהו רביבו / Revivo Eliyahu    אלמוג כהן / Almog  Cohen   ארז מלול / Erez  Malul   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דבורה ביטון / Dvora  Biton   דוד  ביטן / David Bitan   דן אילוז / DAN Iluz   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חמד עמאר / Hamad Amar   חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky   טלי גוטליב / Tali  Gottlieb   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יונתן משריקי / Yonatan Mishraki   יוסף עטאונה / Youssef  Atauna   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   ינון אזולאי / Yinon  Azoulay   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב אשר / Yakov  Asher   יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak    יצחק שמעון סרלאוף    ירון לוי / Yaron Levi   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מנסור עבאס / Mansour Abbas   משה אבוטבול / Moshe Abutbul   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה רוט / Moshe  Roth   מתן כהנא / Matan  Kahana   נאור שירי   ניר ברקת / Nir  Barkat   סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili   סימון דוידסון / Simon Davidson   עודד פורר / Oded Forer   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמית הלוי / Amit  Halevi   צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot   צביקה פוגל / Tzvika  Foghel   צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלום דנינו / Shalom  Danino   שלי טל מירון / Shelly Tal Meron   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרון ניר / Sharon Nir   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
בטרומית: מימון שכר לימוד מלא ללוחמים
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 25
מליאת הכנסת אישרה (יום ד', 1.3.23) בקריאה טרומית את הצעת חוק-יסוד: הממשלה - תיקון - נבצרות ראש הממשלה, של חבר הכנסת אופיר כץ וקבוצת חברי הכנסת. 62 חברי כנסת תמכו בהצעה לעומת 20 שהתנגדו, והיא תועבר לוועדת הכנסת שתכריע איזו ועדה תכין אותה לקריאה ראשונה. חברי הכנסת של יש עתיד והעבודה נעדרו מההצבעה.
01/03/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הבריאות אישרה (יום ד', 1.3.23) את הצעת החוק להכנסת חמץ לבתי חולים לקריאה ראשונה ברוב של 6 תומכים מול 3 מתנגדים. לאחר ההצבעה אמר היו"ר ח"כ אוריאל בוסו כי החוק משאיר את שיקול הדעת למנהל בית החולים ושומר על הסטטוס-קוו.
01/03/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
הוועדה לענייני הצעירים דנה (יום ג', 28.2.23) בהשלכות הכוונה לבטל את עילת הסבירות, על הגנת הסביבה ובריאות הציבור. יו"ר הוועדה, ח"כ נעמה לזימי, הזהירה כי ביטול עילת הסבירות הם "אסון גדול לטבע, למרחב ולבריאות הציבור, ובמכוון אין על תחום זה שיח ציבורי. ביטול העילה הוא מתן סמכות בלתי מוגבלת, בלתי מרוסנת ובלתי מפוקחת לכל גחמה של הרוב הנבחר בכנסת. גם אם מדובר בפגיעה אנושה בזכויות-אדם סביבתיות. עילה זו חיונית להגנה על משאבי הטבע, המערכות האקולוגיות ובריאות כולנו". לזימי אף מתחה ביקורת על כך שבוטלה הגעתם של נציגים מהמשרד להגנת הסביבה וביניהם היועצת המשפטית - ורק לאחר הפעלת לחץ הגיעו נציגים מהמשרד.
01/03/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הבריאות החלה (יום ג', 28.2.23) בדיונים לקראת הכנתה לקריאה ראשונה של הצעת חוק הנוגעת לכנסת חמץ לבתי החולים במהלך חג הפסח. המהלך מגיע לאחר שבג"ץ ביטל את הסטטוס-קוו שהיה נהוג בבתי החולים במשך עשרות שנים, והורה כי נדרשת חקיקה חדשה להסדרת המצב. הדבר עורר דיון בכנסת, כאשר חלק מהח"כים אמרו כי הצעת החוק נחוצה כדי לשמור על כבוד הדדי בין צוות בית החולים לחולים במהלך החג, בעוד אחרים טוענים כי החקיקה כופה חוקי דת ופוגעת בחופש האישי.
28/02/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכנסת, בראשות ח"כ אופיר כץ, אישרה (יום ג', 28.2.23) את המלצות הוועדה הציבורית בדבר העלאת השתתפות בשכר דירה לחברי הכנסת הגרים הרחק מירושלים.
28/02/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
אמנת החמאס מצטטת את מוחמד: "לא תגיע עת הגאולה עד אשר יילחמו המוסלמים ביהודים ויהרגו אותם המוסלמים, עד אשר יסתתר היהודי מאחורי האבנים והעצים, ויאמרו האבנים והעצים: הוי מוסלמי! הוי ע...
ציפי לידר
ציפי לידר
מי אמר שחומש ויקרא הוא טכני בלבד? שיקום! החומש עשיר במסרים מרתקים, מפתיעים, מעניינים ומרעננים    הידעתם ששמירה בתורה היא גם ציפייה? ומה הקשר לפרשתנו?    על כל אלה ועוד במאמר שלפניכם
דן מרגלית
דן מרגלית
היה מזג אוויר נעים, ותנועה די דלילה אך שוטפת, ושתי חיילות שביקשו הסבר בקרבת נחל עוז, ומה לא היה? צה"ל - יוק    כי תמה המלחמה מול רוב רצועת עזה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il