|   15:07:40
  מירב ארד  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
[צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת]
אושר לקריאה שנייה ושלישית:

חובת סימון תוצרת חקלאית לא ארוזה

משרד הכלכלה ביקש זמן לבצע בדיקה - והיו"ר ביטן דרש לבצע אותה במהרה והודיע: הוועדה תומכת בהצעה ותצביע עליה בעוד כחודש ח"כ אזולאי: הצעה מתבקשת - לא ברור למה זה לא נעשה עד היום
12/06/2023  |   מירב ארד   |   חדשות   |   כנסת 25   |   תגובות

ועדת הכלכלה אישרה (יום ב', 12.6.23) לקריאה שנייה ושלישית את ההצעה של חברי הכנסת ינון אזולאי ורם בן ברק, לתקן את חוק הגנת הצרכן ולחייב את רשתות השיווק לסמן את ארץ הייצור של תוצרת חקלאית שאינה ארוזה.

בפתח הישיבה ציין היו"ר ביטן כי הוא תומך בהצעה, וביקש לבחון לשלב בה גם את המעבר מסימון מחירים על כל מוצר בנפרד לסימון אלקטרוני על המדף. הוא אף הודיע כי משרד הכלכלה ביקש לבצע בדיקה השוואתית, ואמר כי הוא מכבד את הבקשה אך לא ימתין יותר מחודש-חודשיים.

ח"כ אזולאי הציג את ההצעה ואמר כי יש בה מעבר לערך הבריאות, גם ערך של תמיכה בתוצרת הישראלית. "אני, גם אם זה עולה יותר, מעדיף לפרנס חקלאי ישראלי מאשר חקלאי טורקי, שלא לדבר על טיב הפירות והירקות שארץ ישראל השתבחה בהם. אני לא מאמין שלהצעה יש עלויות מיוחדות", אמר. ח"כ בן ברק הוסיף: "החוק טרוויאלי ומתבקש, ולא ברור למה זה לא קרה עד היום. על כל חולצה כתוב איפה יוצרה, ומזון בתפזורת אין לך מושג מאיפה הוא בא ואיזה ריסוסים הוא קיבל. זה גם חלק מההסכם של האוצר והחקלאים, שלא מיושם ברובו".

ח"כ שלום דנינו אמר כי באותה הזדמנות צריך לכתוב גם כמה שילמה רשת השיווק לחקלאי. לדבריו, הדבר יביך את רשתות השיווק ולא יאפשר להן לגבות מחירים מופרזים. ח"כ אלון שוסטר אמר כי הוא מצטער שלא היה שר חקלאות בכנסת הקודמת, והוסיף כי את ההצעה הזו אפשר ליישם באפס מחיר, רק עם דף A3 וארטליין.

ח"כ ששון גואטה אמר כי הוא מברך על ההצעה, אחרי כל המכות שקיבלה החקלאות בשנים האחרונות, אך ביקש להתריע כי האוצר מערים קשיים על העברת 700 מיליון השקלים כפיצוי לחקלאים על הורדת המכסים. לדבריו, "האוצר עוד לא נתן שקל והחקלאים מתמוטטים, כמו שהלך השום גם התפוח בדרך".

נציגת משרד החקלאות, חגית איגרמן, אמרה כי המשרד לא מתנגד, אך ביקשה כמה תיקונים והבהרות. בין היתר ביקש המשרד שלא להחיל את ההצעה על ביצים, שכן הן צריכות להימכר ארוזות, וכן שהסימון לא יהיה בתוך מזון כמו בשר, מחשש לזיהום, אלא ליד המזון.

נציגת הרשות להגנת הצרכן והסחר ההוגן במשרד הכלכלה, אילנה מזרחי, התייחסה גם לנושא סימון המחירים וגם לסימון ארץ הייצור, ואמרה כי מדובר בנושא רחב מאוד ובמשרד יש כוונה לבצע בדיקה רוחבית מעמיקה. היו"ר ביטן אמר כי הוא יודע ששר הכלכלה אוהב בדיקות ומחקרים, אבל אין בכוונתו להמתין זמן רב מדי.

ח"כ אזולאי הזכיר כי ההצעה הזו אושרה בדין רציפות מהכנסת הקודמת, ואותו דבר נאמר לוועדה גם בשנה שעברה. מזרחי ציינה כי היא מדברת על בדיקה כללית במסגרת המאבק ביוקר המחיה, המעסיק את הממשלה. ביטן הגיב: "יוקר המחיה מעסיק אולי את הוועדה, לא את הממשלה", ושב והבהיר כי לא יחכה יותר מדי זמן.

מנכ"לית נשיאות המגזר העסקי, הגר יהב, הזכירה כי ההצעה נבלמה בדקה ה-90 לפני שהכנסת הקודמת פוזרה, וכל הטענות של נציגי הממשלה נטענו גם אז וחבל שלא מצאו את הזמן לבצע את כל הבדיקות עד עכשיו. "אם יש פה כאלה שמבוהלים מהמחקר שלנו שמצא שישראלים מעדיפים תוצרת הארץ גם אם זה יותר יקר, אז שישימו על המדף יותר תוצרת הארץ", אמרה יהב.

במהלך הדיון ביקש היו"ר ביטן התייחסות לנושא העיצומים הכספיים, והיועץ המשפטי לוועדה, עו"ד איתי עצמון, אמר כי מדובר בעיצום של 22,530 שקלים לכל הפרה. היו"ר ביטן ביקש לבחון אם אפשר להגדיל את העיצום. ח"כ אליהו ברוכי שאל מה קורה לסופר שלא מציג בכלל את ארץ הייצור, ואמר כי אם זה יהיה העיצום אז זה בדיחה. מזרחי הסבירה כי העיצום הוא על כל הפרה, ואם יהיו הפרות רבות אפשר להטיל עיצום גבוהה יותר, בהתאם לנוסחה שכבר קיימת.

מנהל תחום רשתות המזון באיגוד לשכות המסחר, נמרוד הגלילי, אמר כי הרשתות לא נגד החקלאים, ו-95 מהתוצרת שנמכרת היא מקומית, אך החשש הוא שההצעה תהווה נטל רגולטורי נוסף. "זה לא רק שלט, זה עלויות תפעוליות ולוגיסטיות, חשש מטעויות וחשיפה לעיצומים ותביעות ייצוגיות, ובסוף יכול להיות שהמחירים יעלו", אמר. בתגובה לכך דחה היו"ר ביטן את הטעה כי מדובר בנול נוסף.

מנכ"ל רשות ההסתדרות לצרכנות, עו"ד ירון לוינסון, אמר כי הרשות תומכת בהצעת החוק וטוב שלצרכן תהייה אפשרות בחירה. עם זאת, הוא התייחס גם לנושא מדבקות סימון המחירים, ואמר כי זו טעות לשלב בין ההצעות מאחר שהמדבקות זה הדבר הכי טוב לצרכן. לטענתו, שינוי השיטה יביא דווקא לעליית מחירים. היו"ר ביטן אמר בתגובה, כי ברור שביטול המדבקות יוריד את המחירים בשניים-שלושה אחוזים.

בסיכום הישיבה שב היו"ר ביטן וקרא למשרד הכלכלה לסיים את הבדיקה שלו במהירות, ואמר: "אני לא יודע איזה מחקר התם צריכים לעשות, אבל תעשו את זה מהר. עוד הוא ציין, כי גם הוועדה תבחן האם להוסיף להצעה גם את נושא סימון המחירים, והבהיר כי אם יוחלט שלא להתייחס לסימון מחירים אלא רק לסימון ארץ הייצור, הוא מבקש לסיים את החקיקה בתוך כחודש.

תאריך:  12/06/2023   |   עודכן:  12/06/2023
מירב ארד
+הרשות להגנת הפרטיות מפתחת כללים לאתגרי הפרטיות בבינה המלאכותית
22:56 12/06/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
המשנה ליועמ"ש בוועדת המדע והטכנולוגיה הציג את תפיסת האסדרה בנושא בינה מלאכותית: התאמה סקטוריאלית ולא הכתבה רוחבית
[צילום: בינג AI]
+רוטמן האשים את סעדה: "בפרקליטות מודים לך"
21:00 12/06/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ועדת החוקה קיימה דיון על שימוש ברוגלות  ▪  היו"ר: "הדרך בה עברו המדינה וגופי האכיפה עד היום לא הניבה את התוצאות הרצויות"  ▪  ראש מחלקת הסייבר בפרקליטות: פרקליט המדינה מתכנן להקים ועדת חקירה  ▪  המשטרה: מפעילים היום הרבה פחות כלים מבעבר
ח"כ שמחה רוטמן [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+מזון לא כשר מוגש בטיולים שנתיים, אך לא נערך שימוע למנהלים
13:18 12/06/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בית ספר בדרום הגיש לתלמידיו נקניקיות וגבינות יחד לארוחת בוקר במהלך טיול שנתי  ▪  משרד החינוך מטיל את האחריות על המנהלים  ▪  ועדת החינוך דורשת לבדוק את כל היבטי הטיול כולל כשרות ובריאות המזון בטיולים, בדיוק כמו שבודקים אישורי אבטחה
הילדים לא יכולים להקפיד [צילום: בינג AI]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel   אוהד טל   אופיר כץ / Ofir  Katz   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   אושר שקלים / Osher  Shekalim   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   אלון שוסטר / Schuster Alon   אליהו ברוכי   אליהו דלל / Eli Dallal   אליהו רביבו / Revivo Eliyahu    אלמוג כהן / Almog  Cohen   ארז מלול / Erez  Malul   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דבורה ביטון / Dvora  Biton   דוד  ביטן / David Bitan   דן אילוז / DAN Iluz   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   הארץ / Haaretz   ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חמד עמאר / Hamad Amar   חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky   טלי גוטליב / Tali  Gottlieb   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יונתן משריקי / Yonatan Mishraki   יוסף עטאונה / Youssef  Atauna   יוקר המחיה   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   ינון אזולאי / Yinon  Azoulay   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב אשר / Yakov  Asher   יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak    יצחק שמעון סרלאוף    ירון לוי / Yaron Levi   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מנסור עבאס / Mansour Abbas   משה אבוטבול / Moshe Abutbul   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה רוט / Moshe  Roth   מתן כהנא / Matan  Kahana   נאור שירי   ניר ברקת / Nir  Barkat   סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili   סימון דוידסון / Simon Davidson   עודד פורר / Oded Forer   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמית הלוי / Amit  Halevi   צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot   צביקה פוגל / Tzvika  Foghel   צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלום דנינו / Shalom  Danino   שלי טל מירון / Shelly Tal Meron   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרון ניר / Sharon Nir   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
חובת סימון תוצרת חקלאית לא ארוזה
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
יעקב
12/06/23 19:30
פורום: כנסת 25 כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 25
הוועדה לפיקוח על הקרן לאזרחי ישראל שמעה לאחרונה (6.6.23) סקירה מטעם אגף הכלכלנית הראשית במשרד האוצר בדבר עידכון התחזיות של הכנסות הקרן לטווח הארוך.
12/06/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
לבקשת הוועדה לביקורת המדינה בכנסת ה-23 בדק מבקר המדינה את נושא אימוץ ילדים על-ידי זוגות חד מיניים, ומצא כי הסיכוי לאמץ של זוגות כאלו הוא בחצי מזוגות אחרים. במהלך דיון, שקיימה השבוע (6.6.23) הוועדה בממצאים שעלו מדוח המבקר שפורסם בחודש שעבר בכותרת "השמת ילדים בסיכון בפנימיות, באומנה ובאימוץ", ציין נציג המבקר, כי בהתאם להנחיית היועץ המשפטי לממשלה, מדיניות משרד הרווחה היא לתת קדימות לזוגות הטרוסקסואלים באימוץ ילד, ולמסור ילד לאימוץ על-ידי זוגות חד-מיניים במצבים מיוחדים.
10/06/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
הוועדה לביטחון לאומי של הכנסת קיימה (5.6.23) דיון בהליכי החקירה של המשטרה באירועי הגנה עצמית. חברי הוועדה הביעו חשש שהנהלים הנוכחיים מרתיעים אזרחים מלהשתמש בנשקם כדי להגן על עצמם, וקראו לשנות מהותית את הנהלים. הנהלים הנוכחיים מחייבים את המשטרה לחקור את כל אירועי הירי, גם אם נראה כי מדובר בהגנה עצמית. הדבר הוביל לא פעם לחקירה של אזרחים ואף להאשמתם בפשע, גם אם פעלו מתוך הגנה עצמית.
10/06/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
חברת הכנסת אפרת רייטן מרום הודיעה (יום ו', 9.6.23) בריאיון לקשת 12 כי תתמודד לראשות מפלגת העבודה. בכך מצטרפת רייטן לחברת הכנסת נעמה לזימי, שאמרה בריאיון לרדיו חיפה כי תשקול להתמודד על התפקיד.
09/06/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
הוועדה לביטחון לאומי, בראשות מ"מ היו"ר ח"כ סימון מושיאשווילי, דנה השבוע (5.6.23) בבקשה של ח"כ עמית הלוי לשנות את מדיניות הפרקליטות להגשת תביעות אזרחיות נגד מבצעי פיגועים. הלוי טען כי הגשת תביעות אזרחיות תהווה אמצעי הרתעה שיכול לסייע בצמצום הטרור. עוד ציין כי מבקר המדינה המליץ ​​לפרקליטות לנקוט מדיניות הרתעתית יותר של הגשת תביעות אזרחיות.
09/06/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
חיים רמון
חיים רמון
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
דן מרגלית
דן מרגלית
אנשי ושוטרי איתמר בן-גביר שורפים את חווארה, עוקרים מטעי זיתים ומביאים על ישראל את האסון שכל הקהילה הבינלאומית, ובוודאי בית הדין הבינלאומי בהאג, נגדנו
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il