|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?
השר בצלאל סמוטריץ' והנגיד אמיר ירון [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

הנגיד הזהיר מפגיעה בעצמאות הבנק המרכזי, ונתניהו יבלום את החוק

נגיד בנק ישראל טוען כי הצעת החוק שתעלה מחר בטרומית בכנסת מתערב בשיקולי הריבית של הבנקים במקום הבנק המרכזי, וראש הממשלה השתכנע ויבלום את החקיקה שר האוצר יקיים דיון בחקיקה אחרת להגבלת כוחם של הבנקים
27/06/2023  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 25   |   תגובות
עידן יוסף
הצעת חוק: בנקים יידרשו לשלם ריבית על יתרות עו"ש

שר האוצר סמוטריץ' צפוי לקיים מחר (28.6.23) דיון עם נגיד בנק ישראל, ונציגי רשות המיסים וצמרת האוצר. בחדשות 12 פורסם כי סמוטריץ' מקדם חקיקה נגד הבנקים, ובדיון יוצגו רעיונות שונים, בהם: העלאת מס החברות או גיבוש נוסחה שתמסה רק את הרווח היחסי שנובע מהעלאת הריבית.

נגיד בנק ישראל פרופסור אמיר ירון שיגר היום מכתב לראש הממשלה נתניהו בו הוא מתייחס לראשונה להצעה לקביעת ריבית מינימלית בחשבונות עו"ש. במכתב מזהיר ירון מפגיעה בעצמאות בנק ישראל, ומייעץ - "להסיר את ההצעה מסדר היום".

למרות ההתנגדות העזה, הקואליציה הודיעה כי החוק יובא להצבעה מחר. ההצעה שהגיש ח"כ ינון אזולאי ואושרה השבוע בוועדת השרים לחקיקה בראשות שר המשפטים יריב לוין קובעת כי נגיד בנק ישראל, בהתייעצות עם שר האוצר, יקבע ריבית מינימלית שהבנקים יקבעו. להידרש להציע ללקוחות בחשבונות עו"ש - כפי שכבר נעשה בחלק מהבנקים.

"ההצעה לפיה קביעת ריבית המינימום בחשבון העו"ש על-ידי נגיד בנק ישראל כפופה לאישור שר האוצר, מהווה פגיעה חמורה ביותר בעצמאותו של בנק ישראל. יכולתה לנהל את המדיניות המוניטרית", כתב הפרופסור ירון. "לפיכך, ניתנת לשר האוצר הסמכות להשפיע בפועל על הריבית במשק ולהתערב בוטה בניהול המדיניות המוניטרית וביעילותה. הפגיעה בעצמאות הבנק המרכזי המגולמת בהצעת החוק היא קו אדום של ממש. מעבר וקיים חשש ממשי שגם הגופים הבינלאומיים וחברות הדירוג יתפסו זאת כך".

לנגיד יש כמה בעיות עם הצעת החוק. ראשית, במכתב לנתניהו הוא מודיע כי הוא כבר דואג לתמרץ את הבנקים למתן ריבית על חשבון העו"ש וכי קיים פגישה עם מנכ"לי הבנקים בנושא. פיקוח מרכזי בנושא, לדבריו, יוביל להתכנסות סביב ריבית אחת - ויפגע בתחרות בין הבנקים.

עקף את שרי המשפטים והאוצר ופנה ישירות

אבל חמור מכך, טוען ירון: יש כאן התערבות חריגה בסמכות בנק ישראל לקבוע את הריבית - אחד הכלים המשמעותיים ביותר שעומדים לרשותו. לדוגמה: כאשר נגיד בנק ישראל ירצה להתחיל בהורדת ריבית, הוא יצטרך לשנות גם את ריבית המינימום בחשבון העו"ש. כל עוד המהלך הזה חייב להיעשות בתיאום עם שר האוצר, לשר האוצר תהיה השפעה על מדיניות הריבית של בנק ישראל - השפעה שאין לדרג הפוליטי באף מדינה כיום.

עניין נוסף הוא מקבל המכתב. הנגיד לא פונה ליוזן הצעת החוק ח"כ אזולאי, לא ליו"ר סיעתו אריה דרעי, לא ליו"ר ועדת השרים לחקיקה יריב לוין ולא לשר האוצר. בכך, מאותת ירון מאותת לנתניהו - אתה אחראי על פעילות הקואליציה, ואני מצפה להתערבותך. גם במקרה זה מערכת היחסים בין השניים מתוחה, שכן נתניהו טרם הודיע ​​האם יאריך את כהונתו של ירון.

הדולר קפץ היום באחוז ושליש, כנראה ברקע אזהרות הנגיד מהחוק. לאחר שיחות בקואליציה מסתמן שנתניהו יבלום את החוק, שממילא היה אמור להיבלם אחרי הקריאה הטרומית.
סדר היום לישיבת ועדת השרים לענייני חקיקה 25.06.23 / סדר יום

תאריך:  27/06/2023   |   עודכן:  27/06/2023
עידן יוסף
+שמעון שטרית על הצעת דניאל פרידמן: "חסימת ביקורת שיפוטית רק לפי נושא אינה נכונה"
01:55 28/06/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יועמ"ש ועדת החוקה טוען שהצעת החוק אינה מתייחסת לביקורת על החלטות פרטניות שקיבלו שרים ומעוררת חשש מהשפעה אפשרית על אינטרסים של הפרט  ▪  העותר בבג"ץ המיגון בעוטף לביקורת השיפוטית חשיבות גם במקרים של החלטות שגויות  ▪  ח"כ משה סעדה: מכיר בנחיצות הביקורת השיפוטית אך מי קובע מה סביר
פינדרוס. החליף את רוטמן [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+בקריאה ראשונה: שירות טלפוני לביטול עסקה עם חברת תעופה
20:49 27/06/23  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק הגנת הצרכן (תיקון מס' 68) שירות טלפוני לביטול עסקה עם חברת תעופה, התשפ"ג-2023 של חברת הכנסת חוה אתי עטייה. 5 חברי כנסת תמכו בהצעה ללא מתנגדים והיא תוחזר לוועדת הכלכלה.

מוצע בה להחיל הוראות החוק לעניין מתן שירות טלפוני חינם גם על חברות התעופה הישראליות כפוף לכמה תנאים: מוצע כי החובה להפעיל שירות טלפוני חינם תחול רק לעניין מתן מענה לפניות בנושא ביטול עסקה שנעשתה ישירות מול חברת התעופה וכי ההוראה המאפשרת חריגה מזמן ההמתנה למענה לא תחול לגבי חברות תעופה. כמו-כן מוצע לקבוע כי משך זמן ההמתנה המירבי לקבלת מענה אנושי יהיה שמונה דקות.

+בקריאה ראשונה: העלאת אחוז החסימה בבחירות לוועד המקומי במוא"ז
20:47 27/06/23  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק לתיקון פקודת המועצות המקומיות (מס' 79) אחוז החסימה בבחירות לוועד מקומי, התשפ"ג 2023 של חברי הכנסת שרן מרים השכל וניסים ואטורי. 4 חברי כנסת תמכו בהצעה ללא מתנגדים והיא תוחזר לוועדת הפנים.

מוצע בה לקבוע כי בחלוקת המקומות בוועד המקומי ישתתפו רק רשימות המועמדים שקיבלו, כל אחת, מספר קולות כשרים שאינו פחות מ־60% מהמכסה - שהיא המספר הכולל של הקולות הכשרים בבחירות, המחולק במספר חברי הוועד העומדים לבחירה. עוד מוצע לקבוע את אופן חלוקת המקומות בבחירות לוועד מקומי בהתאם לאחוז החסימה כאמור.
+בקריאה ראשונה: הרחבת הגדרת הסחיטה באיומים וגביית דמי חסות
20:43 27/06/23  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק העונשין (תיקון מס' 149) הוספת עבירה של גביית דמי חסות, התשפ"ג 2023- של חבר הכנסת יצחק קרויזר והצעה דומה של ח"כ ניסים ואטורי. 7חברי אנסת תמכו בהצעה ללא מתנגדים והיא תוחזר לוועדת חוקה.

מוצע בה לתקן את עבירת הסחיטה באיומים ולהוסיף כי איום או הטלת אימה עשויים להתבצע גם בדרך של יצירת מצג הנובע ממעמדו של המאיים או של האדם בשמו פועל המאיים או באמצעות מסרים שהועברו לאדם אליו מכוון האיום או לאחר המצוי בנסיבות דומות ובאותו מצב של הקורבן. כמו-כן, מוצע לקבוע חזקה לפיה אדם שמקבל טובת הנאה באופן קבוע מבעל עסק אולם אינו מספק תמורה הולמת ומבלי שסיפק הסבר שיניח את הדעת, יראו אותו כמי שאיים על המשלם. עוד מוצע לקבוע עונש מינימום של שלוש שנים על ביצוע העבירה ולהגדיל את עונשי המקסימום הקבועים בחוק.
+מבוכה במליאה: ח"כית עלתה לנאום עם תינוקת
20:13 27/06/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ח״כ שרן השכל התבקשה לרדת מדוכן הנואמים לאחד שעלתה לנאום כשבתה על המנשא  ▪  יועמ"ש הכנסת קבעה כי עלייתה כך מנוגדת לתקנון  ▪  השכל: זו החלטה שמוסורה לשיקול דעת היו"ר
השכל. בניגוד לתקנון [צילום: ערוץ כנסת]
+ניצב אבי ביטון: "תקן השוטרים בלוד עגום. התחנה קשה ושוחקת"
16:43 27/06/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יו"ר הוועדה לביטחון לאומי בסיור בלוד: "אתמוך בקידום תמרוץ והתאמת הכוח המשטרתי והשיטור העירוני בלוד"  ▪  ראש העירייה רביבו: "לוד היא מיקרו קוסמוס למדינה. מה שקורה בלוד יתפשט גם לשאר חלקי המדינה"
צופים במצלמות עיר בטוחה בלוד [צילום: דוברות הוועדה לביטחון לאומי]
+נמשכת הירידה בהשקעות בהייטק הישראלי; בעולם רואים התאוששות
14:33 27/06/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
השקעות הון סיכון ברבעון הראשון של השנה הסתכמו ב-1.9 מיליארד שקל בלבד - ירידה של כ-70% לעומת הרבעון המקביל אשתקד  ▪  הכלכלן הראשי בחברת SNPI, ד"ר אסף פתיר: חלק מן ההאטה נגרם כתוצר מהמצב הפוליטי  ▪  הזהיר: זו אינה העת לקצץ בתקציב רשות החדשנות
ד"ר אסף פתיר. נורת אזהרה להיי-טק הישראלי [צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור מעוז   אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel   אוהד טל   אופיר כץ / Ofir  Katz   אופיר סופר / Ofir  Sofer   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   אושר שקלים / Osher  Shekalim   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   אליהו דלל / Eli Dallal   אליהו רביבו / Revivo Eliyahu    אלמוג כהן / Almog  Cohen   ארז מלול / Erez  Malul   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בצלאל סמוטריץ' / Bezalel  Smotrich   גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דבורה ביטון / Dvora  Biton   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   דן אילוז / DAN Iluz   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חיים כץ / Haim Katz   חמד עמאר / Hamad Amar   חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky   טלי גוטליב / Tali  Gottlieb   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב בן צור / Yoav Ben Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יונתן משריקי / Yonatan Mishraki   יוסף עטאונה / Youssef  Atauna   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   ינון אזולאי / Yinon  Azoulay   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב אשר / Yakov  Asher   יעקב טסלר / Ya'akov  Tessler   יעקב מרגי / yaakov Margi   יצחק גולדקנופ / Yitshak  Issaschar Goldknop   יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak    יצחק שמעון סרלאוף    ירון לוי / Yaron Levi   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מנסור עבאס / Mansour Abbas   משה אבוטבול / Moshe Abutbul   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה רוט / Moshe  Roth   מתן כהנא / Matan  Kahana   נאור שירי   ניר ברקת / Nir  Barkat   סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili   סימון דוידסון / Simon Davidson   עודד פורר / Oded Forer   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עידית סילמן / Idit  Silman   עמיחי אליהו / Amichay  Eliyahu   עמיחי שיקלי / Amichai Chikli   עמית הלוי / Amit  Halevi   צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot   צביקה פוגל / Tzvika  Foghel   צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון דרמר / Ron Dramer   רון כץ / Ron Katz   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלום דנינו / Shalom  Danino   שלי טל מירון / Shelly Tal Meron   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרון ניר / Sharon Nir   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הנגיד הזהיר מפגיעה בעצמאות הבנק המרכזי, ונתניהו יבלום את החוק
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
א.ש
27/06/23 22:11
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 25
מבוכה במליאת הכנסת, לאחר שחברת הכנסת שרן השכל (המחנה הממלכתי) הוזמנה להציג הצעת חוק שיזמה, ועלתה לדוכן הנואמים (יום ג', 27.6.23) עם בתה התינוקת כשהיא על מנשא. ככל הידוע, מדובר בתקדים שלא נראה כמותו בבית המחוקקים.
27/06/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
הוועדה לביטחון לאומי סיירה (יום א', 25.6.23) בעיר לוד על-מנת להתרשם וללמוד עוד על נושא הפשיעה והאתגרים בעיר. ראש עיריית לוד, יאיר רביבו, סקר בפני חברי הוועדה את המצב בעיר ואמר כי הטעות הגדולה של המדינה היא שהיא לא מקשיבה לתושבי האזור. הוא ציין כי יש לקבוע בחקיקה עונשי מינימום ואחריות קפידה, למשל בחקיקה נגד נשק בלתי חוקי ושימוש בו. "לוד היא מיקרו קוסמוס למדינה. מה שקורה בלוד יתפשט גם לשאר חלקי המדינה", אמר.
27/06/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת המשנה לקידום תעשיית ההייטק, דנה (יום ג', 27.6.23) בירידה בהשקעות הזרות בהייטק הישראלי, וביקשה לבחון את המשמעות והחלופות לכך. היו"ר ליברמן אמר בפתח הדיון, כי "מסתמן שכרגע אחת הבעיות המרכזיות זה היעדר אלטרנטיבה למימון בעיקר של סטרטאפים חדשים".
27/06/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
מליאת הכנסת קיימה (יום ב', 26.6.23) דיון "40 חתימות" בנוכחות ראש הממשלה וראש האופוזיציה שכותרתו "סיכון צבא העם". ראש הממשלה בנימין נתניהו העלה את נושא המאבק המתמשך בטרור ואת הצורך בחדשנות מתמדת והישארות צעד אחד לפני האויב. הוא הדגיש את הפעולות המוצלחות האחרונות, כולל מבצע שומר החומות, שדחף את חמאס אחורה באופן משמעותי, והביא לאפס התקפות טילים מעזה. נתניהו הדגיש את מחויבות ממשלתו לחיסול מחבלים ולמעצרם, והדגיש כי מי שפוגע באזרחי ישראל עומד בפני השלכות חמורות.
26/06/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכלכלה אישרה (יום ב', 26.6.23) לקריאה שנייה ושלישית את הסעיף העוסק בהארכת תקופת רישיון ההולכה של חברת נתג"ז. התיקון נועד לאפשר לשר האנרגיה והתשתיות להאריך את רישיון ההולכה של נתג"ז ב-15 שנים נוספות, עד סוף יולי 2049. בנוסף, בהתאם לסיכום בישיבות הקודמות ולבקשת היו"ר ביטן, ההצעה כוללת תיקון שיאפשר לנתג"ז לפעול גם במקטע החלוקה, במקומות בהן יש בעיות בחיבור מפעלים לרשת הגז הטבעי.
26/06/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
דן מרגלית
דן מרגלית
רק הפרופסור גרשום שלום - מי שהביא לידיעת העולם את תורת הקבלה הנשכחת ועמד על מעשיו של נביא השקר שבתי צבי - הטיח בחילונים ובחרדים בארצם של יוהאן וולפגנג גתה ולודוויג בטהובן כי אין דב...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il