|   15:07:40
  מירב ארד  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
עו"ד לימון. "חקיקה כזו צריכה להיות מלאכת מחשבת" [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

המשנה ליועמ"ית: הצעה קיצוניות ביותר לקבוצה מצומצמת של נבחרי ציבור

ועדת חוקה ממשיכה בקידום אישור הצעת החוק לביטול עילת הסבירות לקריאה שנייה ושלישית רוטמן השיב: יש פה שורה תחתונה אחת: סבירות פירושה - אנחנו שומרי הסף שצריכים לשמור מפני נבחרי הציבור ח"כ קריב התייחס לטורו של פרידמן: הממשלה הזו מביאה אותנו למשבר דרמטי ביחסים עם ארה"ב תקף את ח"כ" רוטמן: מעניק רוח גבית ל-BDS, אתם נזק לביטחון מדינת ישראל
12/07/2023  |   מירב ארד   |   חדשות   |   סערת הרפורמה במשפט   |   תגובות

עדת החוקה של הכנסת ממשיכה (יום ד', 12.7.23) בדון להכנת הצעת החוק לביטול עילת הסבירות לקריאה שנייה ושלישית.

המשנה ליועצת המשפטית לממשלה, גיל לימון, השתתף בדיון ותקף בחריפות את נוסח החוק:" זו ההצעה הקיצונית ביותר האפשרית לטיפול בעילת הסבירות – מאחר שהיא מונעת כל דיון בעילת הסבירות ביחס לכל החלטה שהיא של הממשלה או של שר. ההצעה מבטלת לחלוטין את הפסיקה של בית המשפט העליון בנושא סבירות; מדובר בפגיעה רב מערכתית במגוון היבטים של פעילות ממשלתית.

אם נקבע בהצ"ח שבית המשפט לא יכול לדון בעתירה או הליך משפטי על סבירות החלטה המשמעות המעשית היא ביחס לממשלה ולשרים שלא תהיה חובת סבירות. הפטור מהחובה לנהוג בסבירות, בוודאי שבגרסתו הקיצונית, יוביל לביטול ערובה דמוקרטית מרכזית בשיטת משטרנו שמהווה בלם על כוחו של השלטון ואבן יסוד במערכת היחסים שבין השלטון לפרט.

הפגיעה הקשה והמשמעותית ביותר של הביטול הגורף של עילת הסבירות ביחס להחלטות של הממשלה ושל השרים נוגע למעמדם של שומרי הסף. עילת הסבירות היא ערובה מרכזית לכך שהמינוי של שומרי סף יהיה ראוי ותקין, ולכך שלא ניתן יהיה לפטר שומר סף משיקולים פוליטיים

היכולת של מדינת ישראל להדוף הליכים משפטיים בזירה הבינלאומית מותנית בין היתר בכך שרשויות אכיפת החוק במדינה נהנות מעצמאות מקצועית. אם הממשלה יכולה בקלות יחסית להחליף יועץ משפטי לממשלה, פרקליט מדינה או פרקליט צבאי ראשי, קשה יהיה לטעון בזירה הבינלאומית שהפונקציות האלה, שעצמאותן היא תנאי להדיפת חקירות בינלאומיות, הן אכן עצמאיות

בהעדר עילת סבירות, כל שומר סף או רגולטור ידע שההחלטה הבאה שלו יכולה להיות גם ההחלטה האחרונה שלו, אם היא לא תמצא חן בעיני השר הממונה. אנשים הגונים יחששו לבוא ולמלא את התפקיד של שומרי סף".

לימון הוסיף: בהתייחס להאשמות שהופנו אתמול מצד דוברים מסוימים בישיבה כלפי היועצת המשפטית לממשלה- היועצת תמשיך להיות עצמאית בהחלטות שלה, ולמלא את התפקיד שלה כשומרת סף, כדי להגן על שלטון החוק, המנהל התקין וזכויות האדם

אירועי הימים האחרונים מלמדים עד כמה חשוב שבשיטה המשפטית שלנו יתקיימו ערובות לכך ששומרי הסף יוכלו למלא את תפקידם, וביטול עילת הסבירות בהתאם לנוסח שמונח בפני הוועדה ישלול ערובה משמעותית ביותר לעצמאות הזו.

המשמעות של ההצעה, הלכה למעשה, היא הענקת כוח שלטוני בלתי מבוקר בידי קבוצה מצומצמת של נבחרי ציבור שמלכתחילה מרכזים בידם כוח שלטוני רב ויכולת השפעה עמוקה על הציבור כולו. מדובר ביצירת מעין ״מקלט״ משפטי, המאפשר פעולה בחוסר סבירות.

יו"ר הוועדה, ח"כ שמחה רוטמן השיב: היו"ר ח"כ רוטמן הגיב לדברי המשנה ליועמ"שית עו"ד ד"ר לימון בדיון הוועדה על עילת הסבירות: "האמירה שאין דין ואין דיין מוכחשת לגבי אותו אחד שאמר אותה. היא אמירה טאוטולוגית, זה חידוד יפה של השופט אבל הייתי נזהר מלתת לה תוקף משפטי.

הוזהרנו רבות מסוגיית המינויים, ונאמר שבאין דיין בנושא הזה גם לא יהיה דין וכל אחד ימנה מקורבים. אני שואל את זה בכל הזהירות המתבקשת - האם אתה סבור שכשהפוסק האחרון בנושא מינויים בתוך הממשלה, שב-99% זה הרי לא מגיע לבג"ץ, זה גם אתה אמרת, האם אתה חושב שהליכי המינויים בתוך הייעוץ המשפטי לממשלה שעליהם אין דין ואין דיין, האם אתה חושב שאותה יועמ"שית שאמרה שסביר ואפילו מחויב, מבחינת הסבירות למנות את מני מזוז לתקופה של 8 שנים בעת ממשלת מעבר, היא הדיין הראוי לעניין סבירות מינויים והאם אתה סבור שכאשר, ואני אומר את זה באמת בצער- אתם מוציאים שם רע לנבחרי ציבור, אני שואל, מה היינו אומרים על שר שבוועדת איתור במשרדו הוא לוקח ומכניס מישהו שהיה משרת אמון שלו ושולח אותו לוועדת איתור, האם היינו אומרים שהוא נוהג באופן סביר או לא?

אני יודע שכשזה קרה במשרד המשפטים זכינו במשפטן מעולה שנקרא עו"ד גיל לימון. עכשיו נשאלת השאלה האם אותו מבחן סבירות מופעל ע"י דיין באופן שעושה דין שווה או שבעצם הדיון כל כולו אמירה שאומרת - תן לנו בבקשה המשפטנים בייעוץ המשפטי ובבג"ץ לפעול בחוסר סבירות כשמתחשק לנו, ואנחנו נהיה הדיינים שלכם על חוסר הסבירות שלכם.

אני יודע שהליכי המינוי גם בתוך משרד המשפטים לא היו עומדים במבחן הסבירות, אני יודע שמינוי של שמונה שנים לא עמד גם אפילו לא במבחן בג"ץ, אבל זאת הייתה דרישה שלכם למנות את מני מזוז לשמונה שנים.

פרופ' פרידמן, שהביא את הדוגמה הזו אמר שבסופו של דבר, כאשר עוסקים במינויים שלכם, של מקורבים, של משרות אמון - כל הכללים נזרקים מהחלון. ויש פה שורה תחתונה אחת: סבירות פירושה - אנחנו שומרי הסף שצריכים לשמור מפני נבחרי הציבור ואז השאלה היא לא אם יש דין סבירות אלא מי הבוס".

"אתם יורים בתוך הנגמ"ש, חדל אש"

ח"כ מתי צרפתי הרכבי תקפה: "איך אני יודעת שזו רק התחלת הדיקטטורה? כי חצי שנה הממשלה הזו שולטת בכנסת, יש לנו כנסת עקרה, בלי יכולת קבלת החלטות ועכשיו הממשלה גם משתלטת על מערכת המשפט". שלחה עקיצה ליו"ר רוטמן: "אני אתן דימוי שאולי לא כ"כ מוכר לך - אתם יורים בתוך הנגמ"ש, חדל אש".

ח"כ גלעד קריב תקף כי "הממשלה הזו מביאה אותנו למשבר דרמטי ביחסים עם ארה"ב", וציין את טורו הנוקב של הפרשן הבכיר תומאס פרידמן בניו-יורק טיימס. "אנחנו נמצאים ממש בפיגוע אסטרטגי בחוסן הלאומי של מדינת ישראל בחסות ההתנהלות המופקרת הזו. משר התפוצות ועד לשרים אחרים שמזלזלים בברית האסטרטגית אתה אדוני היו"ר מעניק רוח גבית ל-BDS, אתם נזק לביטחון מדינת ישראל". ח"כ מירב כהן עקצה: "לא, הם אומרים שאפשר להסתדר בלי ארה"ב", וקריב השיב בציניות: "פרידמן הוא פשוט חלק מ-BDS, לא צריך להתייחס".

ח"כ איימן עודה אמר בדיון: "מי שמחזיר אותנו זה בית המשפט עם עילת הסבירות. זה לא יהיה וכך הימין יהיה בשלטון לעוד הרבה שנים, לכן אנחנו צריכים לשים את המשקל שלנו ולהיאבק בביטול עילת הסבירות".

ח"כ קארין אלהרר תקפה את שר המשפטים יריב לוין ואמרה: "חסרים תקנים של שופטים, ככל שהוא מאריך את הזמן, הוא פוגע באזרחים". בנוסף, היא האשימה את השר איתמר בן-גביר באלימות שהפעילו אתמול השוטרים כלפי המפגינים: "כפי שרצה שר הכישלון הלאומי, גם היו כאלה שפונו לבתי החולים. צריך לומר את הדבר הזה - הייתה לא מעט אלימות".

ח"כ יואב סגלוביץ, לשעבר כסגן השר לביטחון הפנים, מתח ביקורת חריפה על תפקוד הממשלה: "השר דודי אמסלם, האיש והרולקס, מפיץ השנאה, אמר על אחד המפגינים שהוא צפונבון. 116 נרצחו השנה בחברה הערבית, בשנה הקודמת - 106. זה לא סביר. זה גם לא סביר שהשר לביטחון לאומי הוא עבריין מסוכן ומטורלל שפוגע בביטחון הלאומי והממשלה לא עושה דבר". הוא הוסיף: "עד היום לא הגיע אדם מהממשלה הזו להגיד 'יואב, בואו נעשה חפיפה'. יש מילה אחת, אומרים 'משילות' אני אגיד לכם מילה אחרת: 'אחריות'".

יועמ"ש ועדת החוקה: "המתווה גורף יותר מהמתווים השונים ששמענו עליהם"
עו"ד בליי [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]

היועמ"ש עו"ד בליי אמר בדיון ועדת החוקה להכנת הצ"ח יסוד: השפיטה- עילת הסבירות, לקריאות שנייה ושלישית: "גם אם הוועדה בוחרת להסדיר את הסבירות בחקיקה, צריך לקחת בחשבון שבדיוני הוועדה בהכנה לקריאה ראשונה שמענו וקיבלנו מתווים שונים של גורמים המבקרים את השימוש בעילת הסבירות ואשר הציעו מודל מרוכך יותר – מתווה דותן, מתווה קבוצת שטרן, מתווה הנשיא ממרץ וגם דברים שהעלה אתמול השופט בדימוס מודריק.

המתווה שבהצעת החוק הוא גורף יותר מכל המתווים הללו במובן זה שאינו כולל הבחנה בין הממשלה במליאתה ובין שרים, אינו מותיר ביחס לנבחרי הציבור עילה של חוסר סבירות קיצונית במובן של מופרכות, אינו עורך הבחנה בין החלטות פרטניות של הדרג הנבחר והחלטות מדיניות, ואינו קובע כי נבחרי הציבור עדיין מחויבים לנהוג בסבירות גם אם אין ביקורת שיפוטית על סבירות החלטותיהם. אנו חוזרים ומציעים לוועדה לשקול בחינה של מודלים "עדינים" וזהירים יותר מן הסוג שתואר בדיוני הוועדה.

"האזורים" העיקריים שבהם הגבלת עילת הסבירות תקשה מאוד לפקח על פעילות הרשות המבצעת:

בסיטואציות של "ממשלת מעבר" – שבהן עילת הסבירות היא כלי מרכזי אולי היחיד לפקח על זה שהממשלה לא "תקבע עובדות בשטח" לפני הבחירות ותסנדל את הממשלה הבאה. זו סיטואציה שגם המנגנונים הדמוקרטיים לפקח על הממשלה – אובדן אמון בכנסת – כבר לא רלוונטיים כי היא כבר נפלה.

בתחום המינויים – שבו עילת הסבירות היא עילה מרכזית ביותר. ושגם בה באופן פרטני ניתן לאמץ מודלים מרוככים יותר – כמו ועדה לבחינת טוהר המידות שהציע פרופ' דותן או כמו יצירת הבחנה בין מינויים המאושרים בכנסת כמו שרים ובין מינויים של פקידים ושומרי סף. בהיעדר ביקורת סבירות – קשה מאוד לערוך ביקורת שיפוטית על מינוי והעברה מתפקיד של מי שמתמנה על-ידי הממשלה, ועוד יותר מכך לפקח על מאות המינויים שנעשים על-ידי שרים.

פגיעה באינטרסים של הפרט שאינה מערבת פגיעה בזכויות – בדיוני הוועדה שמענו על מקרים רבים מאוד שבהם שרים מקבלים החלטות פרטניות שאינן החלטות מדיניות ביחס לאזרחים או לתאגידים ושבהם הסבירות הוא כלי בקרה מרכזי – הענקת רישיונות, היתרים וכיוצא באלה. יש רשימה ארוכה. זה סוג של מקרים שבהם גם השופט סולברג סבר שיש מקום לעשות שימוש בעילת הסבירות רק הוא חשב שזו סמכות שהיא בעיקרה אצל פקידים.

מבדיקה ראשונית נמצאו לפחות 70 דוגמאות לסמכויות פרטניות של שרים. כאן, אין הגנה לפרט מפני החלטה שרירותית של השלטון אם הוא לא יכול להוכיח שיקולים זרים, חריגה מסמכות וכו'. יהיה לו קשה להוכיח עילות אלה כשהוא עומד לבדו מול השלטון.
לגבי מינויים וממשלת מעבר- הוצע פה על-ידי ד"ר בקשי ואחרים כי הכנסת תסדיר בחקיקה, כללים ותנאי סף כתחליף לביקורת הסבירות. אבל כמו שאמרנו ביחס לדיונים על אי-שפיטות חוקי יסוד לפני כמה חודשים – אם מגבילים שפיטות של חוקי יסוד הדבר מצריך גם הסדרה של אופן חקיקת חוקי היסוד. בדרך כלל הכנסת משתדלת לחוקק הסדר מאוזן – אם היא מבטלת את הבקרה מסוג אחד היא בד-בבד מסדירה בקרה או הליך מסוג אחר.

אם הכנסת מגבילה מאוד את הביקורת השיפוטית על הסבירות ואומרת - בעתיד מתישהו אפשר יהיה לחוקק ביקורת אחרת, זה מותיר לפחות בינתיים את הציבור עם הגנה חסרה מפני מינויים פסולים ומפני התנהגות פסולה של ממשלת מעבר.

יש לתת את הדעת לחשש להיווצרות אי-בהירות משפטית- בהיעדר הסדרה כוללת, החשש הוא שהגבלת עילת הסבירות לא תיצור יותר ודאות אלא הרבה פחות ודאות. לכן – גם כאן נציע לוועדה לשקול האם ניתן להבהיר בצורה ברורה יותר את גבולות הגזרה של ההסדר המוצע.

בנוסף, אנחנו סבורים שגם אם המחוקק מבקש לקבוע כי אין ביקורת על סבירות ההחלטות של הדרג הנבחר, לפחות יש מקום לקבוע את חובת הרשות המבצעת לנהוג בסבירות, את חובתה לנמק ולפרסם את החלטותיה. גם בהקשר זה מתחדד ההבדל בין החלטות ממשלה במליאתה ובין החלטות של שרים.

החלטות של ממשלה במליאתה מפורסמות, עומדות חשופות לעין הציבורית, הבוחר והכנסת מפקחים עליהם במידה כזאת או אחרת. אגב גם פסקי דין מתפרסמים ומחייבים הנמקה מפורטת של בית המשפט. וכך גם הכנסת – מקבלת את החלטותיה ביחס לחקיקה ומדיניות ראויה בדיונים פתוחים בהם חברי הכנסת מנמקים את עמדותיהם.

לעומת זאת, שרים מקבלים מאות ואלפי החלטות, בחלק הם מאשרים החלטות של פקידים שמתחתיהם ובחלק הם יכולים לקבל החלטה למרות שאצלו סמכות לפקיד. איש לא יודע את פרטיהן, אין חובת הנמקה או פרסום שלהן. קיומה של עילת הסבירות חייב את אותם מקבלי החלטות לנהוג בסבירות בעת קבלת ההחלטות ולנמקן, בפרט במקרה שהוגשו עתירות בעניין.

בהיעדר ביקורת סבירות על השרים – גם החובה של השרים לנהוג בסבירות ולנמק את החלטותיהם עלולה להיעלם. זה עלול לפגוע באיכות של השירות הציבורי והמענה שהוא נותן לאזרח מבלי שאפילו האזרח יידע את זה כי החלטות השרים לא יתפרסמו, לא ינומקו ואפילו לא ידונו בבית המשפט.

בדיונים נשאל למי צריכה להיות המילה האחרונה ביחס לסבירות ונטען שאין הגיון שזה יהיה דווקא בית המשפט ולא השר או הפקיד עצמו. ההצגה הזאת חוטאת למציאות היסודית ולפיה בישראל כמו בכל מדינה דמוקרטית – המפלט האחרון שיש לפרט מול הממשלה על כוחה הרב, הוא בית המשפט.

אפשר להתווכח אם עילת הסבירות עמומה יותר או פחות אם צריך לקבוע לה גדרות או לא. אבל התפיסה היא שבסוף המילה האחרונה ביחס לשאלה אם הפקיד הממשלתי או השר עמד בשורה של דרישות היא אצל בית המשפט. ככה בישראל וככה במדינות דמוקרטיות אחרות.

זה לא מייתר כמובן את השאלה לגבי תחולת עילה כזאת או אחרת, ואם צריך להחיל אותה בצורה רחבה או בצמצום, אבל הנחת המוצא היא שבמדינה דמוקרטית בית המשפט מבקר את פעולת הרשות המבצעת בשורה של עילות שבהן כן הוא קובע בסוף אם הממשלה פעלה בהתאם לכל דרישות המשפט המינהלי או לא".

תאריך:  12/07/2023   |   עודכן:  12/07/2023
מירב ארד
+רוטמן הציג תיקון שימנע ביקורת על אי-כינוס הוועדה לבחירת שופטים
23:30 12/07/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
יו"ר ועדת החוקה של הכנסת הוסיף לסעיף 15 בהצעת חוק צמצום עילת הסבירות את שלילת הביקורת על החלטה של שר או של הממשלה להימנע מהפעלת סמכות  ▪  מחק את המילים שהיו פתח למניעת ביקורת על ראשי ערים
ח"כ רוטמן. התיקון - לקראת הדיון שיתחדש מחר [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+צו הרחקה למפגינים מביתו של נציג בעלי ערוץ 14
23:27 12/07/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בעקבות אירוע הטרדה מאיימת שבו הותקפו נתנאל סימנטוב ובני משפחתו בעת ששהו ברכב, הוצא צו לשבעה ימים הרחקה לארבעה מפגינים, בהם סגן ראש עירייה  ▪  התקיפה כללה הלמות מקלות על רכב המשפחה, צעקות במגפונים והקמת רעש זמבורות
אולפני הערוץ [צילום: ערוץ 14]
+נתניהו צעק: קריאות הסרבנות פוגעות בגוף המדינה
21:18 12/07/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
הקלטות מישיבת הממשלה חושפות את הדברים הקשים שאמר ראש הממשלה לפרקליט המדינה בדיון על סרבנות הטייסים  ▪  "זה לא רק ההשבתה של יכולות, זה גם מה שזה עושה לכוח ההרתעה שלנו"
דפק על השולחן. ראש הממשלה נתניהו [צילום: מארק ישראל סאלם, פלאש 90]
+סופית: פרקליט בשירות המדינה לא יפגין נגד הרפורמה
18:52 12/07/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
בג"ץ דחה על הסף את עתירתו של שאול כהן נגד פסק דינו של בית הדין הארצי לעבודה, אשר קבע שמדובר בנושא מדיני בו אסור לעובדי מדינה להפגין
כנפי-שטייניץ. אין סיבה להתערב [צילום: נועם רבקין-פנטון, פלאש 90]
+בדרך לשפיכות דמים
18:18 12/07/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
המשטרה נוהגת בהפקרות ומקבלת גיבוי מהשרים המצויים בשדה הביוב המילולי, ויש קשר גורדי ביניהם  ▪  מתכון מובהק להקצנה שבסיומה מבצבצת שפיכות דמים
מה נותר לעשות? [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+גנץ מתנה את החזרה לשיחות ההידברות בעצירת החקיקה
16:07 12/07/23  |  עידן יוסף
יו"ר המחנה הממלכתי ח"כ בני גנץ נשא הצהרה, שבה אמר: "אני קורא לנתניהו - עצרו הכל ונחזור לדבר. אל תהרסו את המדינה".

לדבריו, "מה שאנחנו רואים בימים אלה הוא פיגוע אסטרטגי ביחסים עם ארה"ב - אף מנהיגות אחראית לאהייתה מאפשרת זו. על כל חברי הקואליציה שמבינים מה מונח לפנינו לגלות מנהיגות. הדרך היחידה למנוע את הפגיעה, למנוע את הקרע העצום בינינו, הוא לעצור את הליכי החקיקה ולחתור לרפורמה בהסכמה".
+הועם זוהר הטייסים
15:29 12/07/23  |  יעקב אחימאיר   |   לרשימה המלאה
על הסרבנים מקרב הטייסים לזכור, מעתה ולעתיד: סרבנותם של טייסים מקרב החיל תגרום, ואולי בימים אלה היא כבר גורמת, לדעיכת הזוהר האופף את כלל הטייסים
[צילום: AP]
+המחאה על פרשת דרכים - פניה לאן
12:26 12/07/23  |  מרדכי ליפמן   |   לרשימה המלאה
לא ייתכן שדווקא הממונים על זכויותיו של ציבור זה, יתנו יד, אם בהסכמה שבשתיקה ואם בהסכמה שבדיבור פעיל, להשתוללות הנמשכת באותם עורקי החיים של המדינה ושל אותו ציבור שבעלותו עליהם הינה בלתי מעורערת
השתוללות [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+הרהורים על אירן
11:25 12/07/23  |  יונתן אורון   |   לרשימה המלאה
חשבתי לעצמי עד כמה אנחנו קרובים לאירן, הן מבחינת הרכב האוכלוסייה, הן מבחינת איכות האוכלוסייה והן מבחינת איכות השלטון ועקרונותיו
בקרוב אצלנו [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
+חובה למנוע החלטת חוק בלתי סביר בעליל
09:11 12/07/23  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה
אם החוק יעבור גם בקריאה שנייה ושלישית הוא יוציא מתחום חיינו את הכלי המרכזי של הרשות השופטת בריסון ובלימה של הזרוע המבצעת
חקיקה מסוכנת [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+נניח שהכל ייעצר
08:17 12/07/23  |  גדי חיטמן   |   לרשימה המלאה
מה שחשוב הוא להסתכל קדימה ולשאול מה אנחנו רוצים מעצמנו כחברה  ▪  האם ניתן למצוא חזון משותף, מכנה משותף שעליו יכולים כל חלקי החברה הישראלית להסכים
בנט. הוכיח מנהיגות [צילום: אלכס קולומויסקי/פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
המשנה ליועמ"ית: הצעה קיצוניות ביותר לקבוצה מצומצמת של נבחרי ציבור
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  סערת הרפורמה במשפט
מצערת העובדה, שרוב חברי הכנסת עלולים להחליט על חוק בלתי סביר בעליל. החוק כפי שיוחלט ימנע מבית הדין הגבוה לצדק לפסול החלטות של פוליטיקאים שנראות בלתי סבירות.
נניח שהכל ייעצר. החקיקה תיגנז. המחאה תסתיים. מוצאי השבת של כולנו יחזרו להיות ללא הפגנות, מחאות, חסימות. מהדורות החדשות של הטלוויזיה לא יעסקו בחקיקה (שנגנזה), והממשלה שיש לה 64 מנדטים, תשקיע את הזמן, המשאבים והאנרגיה בקידום נושאים בוערים שעל סדר היום הישראלי: יוקר המחיה, דיור לזוגות צעירים, תשתיות הכבישים, מצוקת מערכת החינוך (שר החינוך מדבר על אלפי מורים חסרים), תמרוץ מערכת הבריאות, הכנת העורף לסבב הלחימה הבא עם חמאס (ואולי גם חיזבאללה), והסכם הגרעין עם אירן. אולי שכחתי משהו מהותי, אבל גם כך הרשימה מלאה.
12/07/2023  |  גדי חיטמן  |   יומני בלוגרים
הקרב על צמצום עילת הסבירות: ראש הממשלה בנימין נתניהו מתעקש שוועדת החוקה תתחיל "לרכך" את נוסח החוק. יו"ר ועדת החוקה ח"כ שמחה רוטמן אמר למקורביו: "אסכים לתיקון שהממשלה מבקשת כי הוא חסר משמעות, אין פה ריכוך". כך פורסם (11.7.23) בכאן חדשות.
11/07/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
שר הביטחון יואב גלנט אומר כי הקריאות הנשמעות בימים אלו להפסקת ההתנדבות של משרתי מילואים ולעידוד סרבנות מאיימות על אחדות השורות, מסוכנות ומהוות פרס לאויבי ישראל. דבריו, שנאמרו (11.7.23) בעצרת אוגדה 146 בסימן יובל למלחמת יום הכיפורים, זכו למחיאות כפיים מצד הקהל.
11/07/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
היועץ המשפטי של משרד האוצר, עו"ד אסי מסינג, הבהיר כי אם תבוטל עילת הסבירות יוכלו שרים לפטר את ראשי האגפים במשרדיהם ללא שיידרשו לנמק את הפיטורים ויוכלו למנות לתפקידים המקצועיים הללו אנשים נעדרי ניסיון הולם. את דבריו אמר רק לאחר שהיועצת המשפטית של הכנסת, עו"ד שגית אפיק, התערבה לאחר שיו"ר ועדת החוקה של הכנסת, ח"כ שמחה רוטמן, ביקש למנוע ממנו לדבר בטענה שהופעתו בפני הוועדה אינה מתואמת עם שר האוצר, יו"ר מפלגתו של רוטמן, בצלאל סמוטריץ'.
11/07/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
צבי גיל
צבי גיל
במערכה ההיברידית בין ישראל לבין אירן זאת כבר הצליחה בהיבט הפסיכולוגי והכניסה את הציבור הישראלי, שנמצא חצי שנה במתחים, ללחץ נפשי ללא תקדים    הפטפטת המדינית הבלתי אחראית שמהדהדת בתקש...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il