|   15:07:40
  מירב ארד  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה
לימון. מניעה מוחלטת של ביקורת שיפוטית על סבירות ההחלטה [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
עו"ד לימון מתריע בוועדת חוקה:

משמעות התיקון: שחרור הממשלה מהחובה לפעול בסבירות תושבי המדינה

משמעות התיקון: "שחרור הממשלה ושריה מהחובה לפעול בסבירות תושבי המדינה בהחלטותיהם. בכך, תבוטל דה-פקטו החובה לנהוג בסבירות ותיפגע יכולתו של בית המשפט להגן על הפרט מפני שרירות שלטונית"
16/07/2023  |   מירב ארד   |   חדשות   |   סערת הרפורמה במשפט   |   תגובות

"שינוי הנוסח לאחר הקריאה הראשונה אינו נוסח "מרוכך" יותר של ההצעה אלא אף מחריף את הקשיים שהיו קיימים עוד לפני הקריאה הראשונה", התריע עו"ד גיל לימון, המשנה ליועמ"שית. לימון הוסיף: "משמעות התיקון היא למעשה שחרור הממשלה ושריה מהחובה לפעול בסבירות תושבי המדינה בהחלטותיהם".

לימור הדגיש כי השינויים שהוכנסו בנוסח ההצעה דווקא מחזקים את הקשיים שעמדנו עליהם, בכך שהם: ממקדים את החסינות מפני ביקורת שיפוטית על הפרת חובת הסבירות לממשלה ולשרים, שמחזיקים בכוח השלטוני הרב ביותר. בנוסף הם מבהירים באופן מפורש כי הצעת החוק נועדה לחול גם על מינויים (ובמשמע - על פיטורין), וכן על הימנעות מביצוע פעולה שלטונית. כלומר, על החלטות שלטוניות פרטניות, להבדיל מהכרעות מדיניות כלליות.

עם סיומם של הדיונים על-אודות התיקון המוצע בפני הוועדה, עמד עו"ד לימון על מספר דגשים ביחס לנושאים שעלו במהלך הדיונים.

  • תפקידו של הייעוץ המשפטי הממשלתי: הייעוץ המשפטי לממשלה הוא ממלכתי ומקצועי. תפקידנו הוא לסייע לממשלה להגשים את מדיניותה, ובו בזמן לשמש גם כשומרי סף ולמנוע הפרה של הדין.

התפיסה היסודית הזו של תפקיד הייעוץ המשפטי הציבורי באה לידי ביטוי גם בדוח ועדת אברמוביץ' (הצוות הבינמשרדי לבחינת סוגיות הנוגעות למערך הייעוץ המשפטי למשרדי הממשלה), אשר קבע בהקשר הזה כי:

"המשפטן הציבורי חייב לפעול כיועץ וכמסייע לגיבוש המדיניות של השר והמנכ"ל ולעשות ככל הניתן ליישומה, ובמקביל עליו לשמש כשומר הסף מפני הפרת החוק ופגיעה בשלטון החוק. חובתו של המשפט הציבורי היא לחוות דעה מקצועית, כנה ומבוססת, לפי מיטב שיקול דעתו, וללא מורא מהדרג הנבחר והממונה".

המלצות צוות אברמוביץ' אושרו כידוע ע"י הממשלה (החלטת ממשלה 4528, מיום 1.3.2009), והן באות לידי ביטוי בהנחיית היועצת המשפטית לממשלה 9.1000 בנושא: "היועצים המשפטיים למשרדי הממשלה".

הבחינה המשפטית שאנחנו מקיימים להחלטות הממשלה והשרים היא מקצועית, ומבוססת על החוק והפסיקה. לכן, לא היה מקום לייחס ליועץ המשפטי של משרד האוצר, עו"ד אסי מסינג, שהגיע לוועדה לבקשתה על-מנת להתייחס לנושא, מניעים שאינם מקצועיים.

בהקשר של חובת הסבירות, שיקול הדעת שנתון לדרג המדיני רחב, בוודאי ובוודאי כאשר מדובר בהחלטות מדיניות שאז שיקול הדעת הוא רחב מאוד.

אנחנו בשום פנים ואופן לא נכנסים בנעלי הממשלה או השרים ובוודאי שלא מקבלים במקומם החלטות מדיניות. במקרי הקיצון, שבהם ההחלטה משקפת חריגה מהותית ממתחם הסבירות, תפקידנו הוא לשקף לשר או לממשלה שההחלטה העומדת על הפרק היא בלתי סבירה באופן קיצוני ואינה מצויה בגבולות הדין. זאת, גם לאור הביקורת השיפוטית הצפויה.

אנחנו עושים את זה כחלק מתפקידנו כשומרי סף.

אם תעבור החקיקה המוצעת, הייעוץ המשפטי לממשלה לא יוכל למלא את התפקיד הזה, ובהעדר ביקורת שיפוטית, לא יהיה שום בלם מפני קבלת החלטות שאינן מקיימות את חובת הסבירות באופן קיצוני- כלומר, החלטות שמתעלמות משיקולים מהותיים או שנותנות משקל עודף לשיקול זניח.

  • הפרדת רשויות כחלק מעקרונות הדמוקרטיה לאף אחת משלוש הרשויות אין כוח אבסולוטי או "המילה האחרונה" בכל נושא, אלא מתקיימים ביניהן "איזונים ובלמים", כאשר כל אחת נתונה לפיקוחן של הרשויות האחרות, בכלים המסורים בידיהן. כחלק מאותם איזונים בלמים, הרשות השופטת מקיימת ביקורת שיפוטית על הפעולות השלטוניות של הרשות המבצעת, ובכללן גם על החלטות הממשלה, ראש הממשלה והשרים.

הביקורת השיפוטית היא מגנו ומפלטו של הפרט, וגם של הציבור, כאשר הוא חש שנפגע שלא כדין מפעולתה של הרשות המבצעת.

הדרך שבה הוועדה בחרה - מניעה מוחלטת של ביקורת שיפוטית על סבירות ההחלטה, שוברת את כללי המשחק המקובלים בדמוקרטיה כחלק מהאיזונים והבלמים שבין שלוש הרשויות.

הצעת החוק בנוסח הנוכחי מונעת התערבות שיפוטית באופן גורף בהחלטות בלתי סבירות של הממשלה והשרים, שרובן המכריע הן החלטות פרטניות ולא הכרעות מדיניות, דבר המלמד שתכלית התיקון היא להסיר מגבלות מעל הרשות המבצעת.

בכך, ההצעה חוטאת לעיקרון הבסיסי של הפרדת רשויות המייצרת איזונים ובלמים.

התפיסה שעומדת בבסיס הצעת החוק, שלפיה יש לבטל את עילת הסבירות אך ורק מפאת האלמנטים הסובייקטיביים שבה שמחייבים הפעלת שיקול דעת שיפוטי, עלולה שלא להיעצר רק בעילת הסבירות, ולהמשיך לעילת המידתיות או לכל עיקרון משפטי אחר שהדרג המדיני יתפוס אותו כמרסן את כוחו.

התיקונים שנערכו בהצעת החוק בימים האחרונים רק מחזקים את החשש הזה. תפיסה כזו חותרת, למעשה, תחת כוחה המחייב של מערכת המשפט כולה.

  • עילת הסבירות וחובת הסבירות: ההחלטות שלגביהן עילת הסבירות היא משמעותית במיוחד ושתפקידה בשמירת הערכים הדמוקרטיים הוא חיוני הן לרוב החלטות פרטניות שהדרג הנבחר מעוניין לאמץ תוך התעלמות משיקולים מקצועיים או תוך מתן עדיפות מכרעת לשיקולים פוליטיים.

למשל, מינוי של אדם לתפקיד בכיר, הגם שהוא כלל איננו מתאים לתפקיד או שהוא ביצע עבירות חמורות מתחום טוהר המידות; ביצוע פעולה שלטונית שמיטיבה עם ציבור הבוחרים בתקופת בחירות, בניגוד לחובת האיפוק והריסון שחלה בתקופה הזו; והדוגמאות השונות נדונו כבר בוועדה.

במצב דברים שכזה, בהעדר עילת סבירות, לא יהיה כל חסם מפני קבלת ההחלטה שנותנת עדיפות מכרעת לשיקול הפוליטי על פני שיקולים אחרים, ולא תמיד תהיה עילת התערבות חלופית של שיקולים זרים או ניגוד עניינים, וכו'.

לא יהיה כל חסם מפני פיטוריו של שומר סף שמילא את תפקידו וקיבל החלטה בניגוד לעמדת הדרג הפוליטי הממונה עליו.

על כן, הפגיעה של ביטול עילת הסבירות היא רב מערכתית, בגלל שהיא תחליש את המערכת החיסונית של המערכת הממשלתית ותנטרל את היכולת של גופי החוק והמשפט למנוע החלטות בלתי סבירות.

אף במאמר שהשופט סולברג שפרסם לאחר אותו מאמר שמרבים לצטט בכתב העת "השילוח", שכותרתו: "הלכת דרעי-פנחסי בראי עילת הסבירות" (בלוג רשות הרבים, 16.1.2022), הוא כתב:

"אני לא סבור שהשעה כשרה לביטול עילת הסבירות לחלוטין, אבל המגמה צריכה להתהפך: לא שימוש גורף, כברירת-מחדל, גם כשהדבר אינו מתחייב. הצמצום והמיקוד, הכרחיים."

חובת הממשלה ושריה לנהוג בסבירות מהווה ערובה חשובה לשמירה על תקינות פעילות המנהל, על טוהר המידות של השירות הציבורי, על הגינותו של השלטון ביחסיו מול הפרט ובכלל, על שלטון החוק ועל אמון הציבור.

שינוי הנוסח לאחר הקריאה הראשונה אינו נוסח "מרוכך" יותר של ההצעה אלא אף מחריף את הקשיים שהיו קיימים עוד לפני הקריאה הראשונה. משמעות התיקון היא למעשה שחרור הממשלה ושריה מהחובה לפעול בסבירות תושבי המדינה בהחלטותיהם.

בכך, תבוטל דה-פקטו החובה לנהוג בסבירות ותיפגע יכולתו של בית המשפט להגן על הפרט מפני שרירות שלטונית. משכך, כפי שכבר ציינתי בעבר בפני הוועדה, עמדת הייעוץ המשפטי לממשלה היא שאין מקום לקידום ההצעה.
אצילות סמכויות משרים לפקידות מקצועית בשנים 2023-2018 / סקירה
רשימה כוללת למעלה מ-700 אצילות והסמכות כאלה שנעשו בשנים 2023-2018.

מעל 1000 מקרים בהם הואצלו סמכויות משרים לפקידות מקצועית ב-2023-2018

עו"ד אביטל שטרנברג, ראש אשכול מנהלי, יעוץ וחקיקה (משפט ציבורי-מנהלי) במשרד המשפטים אמרה בדיון בוועדת חוקה: "בישיבה הקודמת ביקשה הוועדה את רשימת ההסמכות והאצילות שנעשו לפי ס' 33 לחו"י הממשלה משרים לדרג המקצועי והרשימה מונחת כעת לפניכם. נוכח הזמן הקצר שעמד לרשותנו, ניתן להניח שהרשימה אינה ממצה. הרשימה כוללת למעלה מ-700 אצילות והסמכות כאלה שנעשו בשנים 2023-2018. לכך יש להוסיף הסמכות ואצילות שנעשו קודם לכן ועודן בתוקף. מדובר, בהערכה זהירה, בלמעלה מ-1,000 הסמכות ואצילות.

אם תתקבל הצעת החוק, גם החלטות אלה ייהנו מחסינות מביקורת בעילת הסבירות.

על כך יש להוסיף גם את סמכות השרים ליטול סמכויות שניתנו בחוק לדרג המקצועי לפי סעיף 34 לח"י: הממשלה. הנתונים האלה נותנים אינדיקציה מסוימת לגבי היקף חלותה של הצעת החוק אם היא תתקבל".

תאריך:  16/07/2023   |   עודכן:  16/07/2023
מירב ארד
+יו"ר ההסתדרות: "עלי איש לא מאיים, ואיני נתון לסחיטה"
01:26 17/07/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ארנון בר-דוד הכחיש את הדברים שיוחסו להראל ויזל לפיהם השר סמוטריץ' איים עליו כדי שלא יצטרף למחאה נגד הרפורמה  ▪  פורום בעלי העסקים הודיע כי יפעיל לחץ על ראש הממשלה כדי לעצור את החקיקה  ▪  אורי לוין, מנכ"ל תדהר: "יכולה להיות קריאה להידברות. גם עם ערפאת דיברנו"
ארנון בר-דוד [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+"הממשלה לא רשאית להתערב בטיפול בהפגנות"
23:28 16/07/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
המשנה ליועצת המשפטית מבהירה: יש כללים ברורים, הם שוויוניים וחלים על כל ההפגנות; לא יהיו "מכסות" של מעצרים וכתבי אישום
שיקול דעת מקצועי בשטח [צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90]
+רוטמן האריך את המועד להגשת הסתייגויות בצמצום עילת הסבירות
22:18 16/07/23  |  עידן יוסף
לבקשת האופוזיציה, הסכים יו"ר ועדת החוקה לתת תוספת זמן להגשת הסתייגויות על החוק לצמצום עילת הסבירות. רוטמן הודיע לחברי הוועדה כי הוא נותן להם עוד שעה וחצי, והגשה תתאפשר עד השעה 8:30 בבוקר (גלי צה"ל).
+ההזמנה לנוסעי המטוס שנחת בארץ: "לאגור כוחות בשבת לקראת ההפגנות במוצ"ש"
22:11 16/07/23  |  עידן יוסף
נוסעים שנחתו בנתב"ג ביום שישי במטוס חכור של ישראייר שנחת מאלבניה, נדהמו כאשר איש הצוות קרא בכרוז: "לאגור כוחות בשבת לקראת ההפגנות במוצ"ש נגד הרפורמה המשפטית".

בישראייר הפנו אצבע מאשימה לחברת שירותי הקרקע 'לאופר' שמספקת שירותים מטעם חברות התעופה הזרות בנתב"ג. וטענו כי בעת הנחיתה כאשר הצוות פתח את הדלת הראשית של המטוס, נכנס לפתע עובד חברת 'לאופר' וביקש מהצוות הזר את המיקרופון כדי להודיע לנוסעים על מזג אוויר חם על-מנת שיזהרו ברדתם מהמטוס, אולם תוך כדי הדברים הוסיף איש הצוות וקרא על דעת עצמו לנוסעים לבוא ולהשתתף בהפגנות.

מחברת 'לאופר' נמסר כי הנושא נמצא בבדיקה ובכל מקרה הנהלים חודדו (עכשיו 14).
+פרש משטרה נחקר במחלקה לחקירות שוטרים
20:54 16/07/23  |  עידן יוסף
פרש משטרה בדרגת רס"מ נחקר היום במח"ש בחשד לתקיפת מפגין במהלך הפגנה בתל אביב ביום שלישי בשבוע שעבר.
+המרי בצבא: "מזהים פגיעה בלכידות, אך לא בכשירות"
20:38 16/07/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
כך אומרים בכירי צה"ל בדיון על מחאת חיילי מילואים המזוהים עם המחאה נגד הממשלה  ▪  השר גלנט והרמטכ"ל הלוי דנו במחאה נגד הרפורמה במערך המילואים, והוחלט לנקוט צעדים נגד האיומים
הרמטכ"ל ושר הביטחון [צילום ארכיון: אלעד מלכה]
+ח"כ קריב: "רוטמן מיצה את הדיון בחיסול עילת הסבירות"
15:35 16/07/23  |  מירב ארד
ח"כ גלעד קריב על הדיון בוועדת חוקה: "רוטמן מיצה את הדיון בחיסול עילת הסבירות.
הדו"ח של מרכז המחקר בכנסת. הדרישה לשמוע את יועמ"ש משרד הביטחון. הבקשה לזמן את נציב שירות המדינה. הסקירה על הסמכויות השרים שהגיעה לפני חצי שעה. כל אלה לא מעניינים את נהג ה-D-9. בדרך שלו לדרוס את בית המשפט העליון הוא כבר דרס את ועדת החוקה."
+תולדות השנאה
12:03 16/07/23  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה
לבנימין נתניהו יש חולשות אנוש, יש יצרים, יש חשקים ורצונות, נתניהו אינו מלאך בחלק מהתנהגותו, אך אם היה מלאך מקומו בשמיים, בין העבים לכיסא הכבוד
מסע רדיפה וציד [צילום: פלאש 90]
+"היו הסכמות על החרגת ממשלת מעבר מצמצום הסבירות"
11:48 16/07/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
פרופ' יובל אלבשן חשף שבמהלך המגעים לפשרה שקידם יחד עם פרופ' דניאל פרידמן כי לא יעלה על הדעת שממשלת מעבר מרגע הכרזת הבחירות תקבל צמצום עילת הסבירות כמו ממשלות אחרות
פרופ' אלבשן. הבחנה בין החלטות הממשלה להחלטות השרים [צילום: אריק מרמור, פלאש 90]
+לא הכל שפיט
11:12 16/07/23  |  רון בריימן   |   לרשימה המלאה
הרוב הקואליציוני נועד לאפשר לממשלה ולקואליציה לקבוע ולבצע מדיניות  ▪  רוב זה לא נועד לאפשר עריצות של הרוב ועשיית כל העולה בדעתו  ▪  אבל, קל וחומר, רוב זה לא נועד לאפשר עריצות של המיעוט, באופן שזה יעשה כל העולה בדעתו  ▪  עוצמתה הגדולה של הרשות השופטת והסמכויות שנטלה לעצמה בכ-30 השנים האחרונות, בין השאר בגלל חולשתן של הרשויות האחרות, עוותו את מערכת הבלמים והאיזונים
ברסלר. נגררים אחריה [צילום: גילי יערי/פלאש 90]
+כותרת ותגובה
09:17 16/07/23  |  יוסף אליעז   |   לרשימה המלאה
רעיון: הזמן אתה בכבוד רב את ביידן לביקור בישראל  ▪  לא מתאים לכתוב לו שבמזרח התיכון אומרים "אם ההר לא בא למוחמד מוחמד בא אל ההר", אבל אולי זה יגרום לו לחשוב על ההצעה
ביידן. אם ההר לא בר אל מומחד...[צילום: סוזן וולש/AP]
+הדיפת לחץ אמריקני חיונית
08:26 16/07/23  |  יורם אטינגר   |   לרשימה המלאה
הדיפת לחץ אמריקני מקדמת את ביטחון וכח ההרתעה של ישראל, מצמצמת את זעזועי האזור, ומשדרגת את הערכתה הגיאו-אסטרטגית של ארה"ב כלפי ישראל
ביידן. תמיכה שיטתית [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+150 אנשי רפואה במילואים הודיעו על הפסקת התנדבות מיידית
08:09 16/07/23  |  איציק וולף
יותר מ-150 אנשי פורום הרפואה הצבאית, רופאים ורופאות, פרמדיקים ואנשי בריאות הנפש במילואים הודיעו בסוף השבוע למפקדיהם כי הם מפסיקים את שירות המילואים באופן מיידי. זאת, כמחאה על חקיקת הרפורמה המשפטית בצמצום עילת הסבירות.

מדובר בקציני רפואה גדודיים, בראשי ועדות רפואיות בלשכות גיוס וברופאים של יחידות מיוחדות בצה"ל. כל המכתבים הועברו כהודעה רשמית ולא כאיום, והם כוללים את שמותיהם של הרופאים והרופאות במילואים.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
משמעות התיקון: שחרור הממשלה מהחובה לפעול בסבירות תושבי המדינה
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
נדב
16/07/23 16:47
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  סערת הרפורמה במשפט
רוב מכריע של העם בישראל זוכר שהיו כאן, לפני חודשים אחדים, בחירות דמוקרטיות שהסתיימו בניצחון מובהק של מחנה ראש הממשלה, בנימין נתניהו. רוב מכריע של העם מכבד את הדמוקרטיה, מכבד את בחירת רוב העם, מכבד את בחירת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לתפקידו הרם, החשוב, המורכב והמאתגר.
פרופ' יובל אלבשן, שהוביל את מתווה פרידמן-אלבשן בניסיון להשגת פשרה בנושא הרפורמה המשפטית, אמר בדיון של ועדת החוקה של הכנסת כי במהלך המגעים לפשרה הייתה הסכמה בין הצדדים על השארת ממשלת מעבר ככזו שנתונה לביקורת של עילת הסבירות.
16/07/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
אחת הסיסמאות שנזרקו לאוויר עולמנו כאשר התחילה ההפיכה המשטרית/המשפטית לפני כ-30 שנים הייתה ש"הכל שפיט". האומנם? האם גם סיסמה זו עצמה היא שפיטה, או שמא היא בבחינת "כזה ראה וקדש", עד כדי כך שאזרחים מן השורה אינם רשאים להרהר ולערער עליה?
16/07/2023  |  רון בריימן  |   יומני בלוגרים
עלה בדעתי לקרוא היום כותרות של עיתון כלשהו ולכתוב את תחושתי או מחשבתי לְגַבָּן. לקחתי לידי את גיליון ישראל היום של היום, 13.7.2023 ובחנתי את עצמי. חלק מהכותרות השונות השלימו זו את זו. והנה אשר התקבל:
16/07/2023  |  יוסף אליעז  |   יומני בלוגרים
עיכוב הזמנת ראש הממשלה נתניהו לבית הלבן, האיום בדבר הערכה-מחדש של היחסים עם ישראל והדאגה, כביכול, לגורל הדמוקרטיה בישראל, מהווים אמצעי לחץ על ממשלת ישראל לתאם עם ארה"ב כל פעולה צבאית נגד תשתית הגרעין האירני, להקפיא את הבנייה ביו"ש ומזרח ירושלים (במקביל לעידוד הבנייה הערבית), לחלק את ירושלים, לסגת ל"קו הירוק" ולהקים מדינה פלשתינית.
16/07/2023  |  יורם אטינגר  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
צבי גיל
צבי גיל
במערכה ההיברידית בין ישראל לבין אירן זאת כבר הצליחה בהיבט הפסיכולוגי והכניסה את הציבור הישראלי, שנמצא חצי שנה במתחים, ללחץ נפשי ללא תקדים    הפטפטת המדינית הבלתי אחראית שמהדהדת בתקש...
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il