|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
מיכאלי. "מילים לחוד ומעשים לחוד" [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]

"מרב מיכאלי לא עשתה דבר לקידום רכבת קלה בשבת"

כך טוענים המועמד לראשות עיריית ת"א ראובן לדיאנסקי והמדינה בתשובתה לבג"ץ הדוח שחובר לבקשת השרה מצא כי ההפעלה ביום המנוחה תייקר משמעותית את העלויות המדינה: הפעלה בשבת מנוגדת לסטטוס-קוו ומפרה הסכמים
11/08/2023  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   הרכבת הקלה בגוש-דן   |   תגובות
תחזית ההפסד מאי-הפעלת הרכבת הקלה בשבת מופרכת ואינה מציאותית
עידן יוסף
האם באמת תפסיד המדינה 800 מיליון שקל בשנה כתוצאה מאי-הפעלת הרכבת הקלה בשבתות ומועדי ישראל, או שמדובר במניפולציה כלכלית לניפוח ביקוש מלאכותי כאשר בפועל מקדם המילוי יהיה פחות מרבע ודווקא יגרום הפסדים למדינה? News1 עושה סדר בנתונים
לרשימה המלאה

האם כדי למנוע רכבת קלה בשבת דרושה החלטת ממשלה
עידן יוסף
כך נטען בחוות דעת משפטית שחוברה לבקשת עמותת ישראל חופשית * מחבריה טוענים שלנגד עיני נת"ע צריכים לעמוד שיקולי רווחיות ולא מסורת ישראל - אך לא שוללים שימוש בנימוקים זרים מחמת מונופוליות השירות * הבעיה: לשיקולים אלה אין סימוכין בחוק
לרשימה המלאה

עידן יוסף
הפעלת הרכבת הקלה בשבת מצריכה 30% תוספת בכוח האדם

עידן יוסף
הבטחה על הקרח: מיכאלי מתחייבת שהרכבת הקלה תפעל בשבת

ב-18 באוגוסט יחל לפעול הדנקל, הקו האדום של הרכבת הקלה בגוש-דן. יותר מחודש אחר כך, ב-27 בספטמבר, עיצומם של חגי תשרי, יתכנסו שופטי בית המשפט העליון, יצחק עמית, דוד מינץ ויעל וילנר, לדון בעתירה שהגיש לפני כשנה ראובן לדיאנסקי, המועמד לראשיות עיריית תל אביב יפו, נגד שרת התחבורה וחברות נת"ע ותבל מטרו, המבקשת להפעיל את הרכבת הקלה גם בשבת.

בעתירה, שהוגשה כאשר מרב מיכאלי שימשה כשרת התחבורה, טען כלפיה העותר כי הרבתה לדבר על הפעלת הדנקל בשבת, בעוד שבפועל "מילים לחוד ומעשים לחוד", ומיכאלי לא פעלה לממש את מדיניותה זאת באמצעות תקנות או באמצעות הנחיית מפעילי הרכבת הקלה מכוח סמכותה בפקודת מסילות הברזל. . לדברי לדיאנסקי התנהלות זו מעלה את הסברה שמא מיכאלי, למרות ההודעות הפומביות בדבר רצונה להפעיל תחבורה ציבורית בשבת, "פוזלת בפועל אל עבר הציבור החרדי והמפלגות הדתיות ומבקשת להימנע ממחלוקות עמם", ו"מובן שאם זוהי הסיבה לפער הבלתי מוסבר בין ההצהרות לבין המעשים, הרי שמדובר בשיקולים זרים".

גם המדינה, בתשובתה לבג"ץ, לא הכחישה את התברים ומסרה כי "מלבד הצהרותיה של השרה קודמת בתקופת הבחירות, הפעולה המעשית היחידה שנעשתה על-ידה בה קשר זה, הייתה פנייה שהעבירה השרה דאז לחברת נת"ע, בבקשה כי זו תערוך מיפוי המשמעויות של הפעלת הרכבת הקלה בשבת".

בעתירה נטען כי החוק מבדיל בין אוטובוסים לרכבות, ובעוד שבשירות האוטובוסים נקבעה הגבלה מפורשת בחוק, לא נקבעה הגבלה דומה לגבי רכבות. המדינה השיבה בתגובה כי ההסמכה הקיימת בדין ביחס לאוטובוסים ציבוריים נדרשה ביחס לקווי האוטובוס הרבים והמגוונים, אך איננה דרושה כאשר מדובר בקווי רכבת, שהם מעטים יחסית, ומופעל לגבי כל אחד מהם שיקול דעת פרטני, במסגרת אישור תוכנית הפעלה על-ידי מנהל המסילה. כמו-כן, בכל הנוגע לרכבות - אלה לא פעלו בימי המנוחה מאז קום המדינה, לעומת אוטובוסים אשר בהתאם לסטטוס-קוו פעלו בשבת בחלק מהערים. אף מטעם זה, לא עלה הצורך להסדיר באמצעות חקיקה את סוגיית אי-הפעלת הרכבות בימי המנוחה.

היועצת המשפטית לממשלה מצאה כי בנסיבות העניין יש להביא את סוגיית אי-הפעלת הקו האדום של הרכבת הקלה בימי המנוחה בפני הדרג המיניסטריאלי; ובהמשך לכך, הובאה הסוגיה לפתחה של שרת התחבורה דהיום מירי רגב. זאת, מאחר שמדובר בהחלטת מדיניות מובהקת, העוסקת בעניין שבלב הדיון הציבורי, ובסטטוס-קוו הרגיש בענייני דת ומדינה.

עוד נקבע, כי בטרם תקבל השרה החלטה, יש לפרוש בפניה את מלוא התשתית העובדתית הרלוונטית והשיקולים התחבורתיים הנוגעים בדבר, תוך שהיא רשאית לקחת בחשבון את הפרקטיקה הנוהגת בנוגע לאי הפעלת הרכבות בימי המנוחה. לצורך כך, הוכן מסמך מקצועי, אשר במסגרתו נפרשה התשתית העובדתית ובכלל זאת השיקולים התחבורתיים הרלוונטיים, לצורך בחינת מועדי הפעלת הקו האדום של הרכבת הקלה.
בג"ץ 6457/22 ראובן לדיאנסקי ואח' נגד ח"כ מרב מיכאלי, שרת התחבורה ואח' / עתירה למתן צו על- תנאי ולקיום דיון דחוף
עתירה למתן צו על-תנאי המורה לשרה לבוא וליתן טעם מדוע לא תעשה שימוש בסמכותה לפי סעיף 57 לפקודת מסילות הברזל ותתקן את תקנות מסילת הברזל באופן שיחייב את הפעלתן הסדירה של מסילות ברזל מקומיות – ובכלל זה את "הקו האדום" של הרכבת הקלה,שבעה ימים בשבוע, לרבות בימי שבת וחג (17 עמ')
בג"ץ 6457/22 ראובן לדיאנסקי ואח' נגד ח"כ מרב מיכאלי, שרת התחבורה ואח' / תגובה מקדמית
ההחלטה שלא להפעיל את הרכבת הקלה בתל אביב בימי שבת וחג היא החלטת מדיניות, התואמת את עמדת שרת התחבורה ואושרה על-ידה. החלטה זו מבוססת על הסטטוס קוו הנוהג בישראל ביחס לתחבורה ציבורית בימי המנוחה (50 עמ')

ראובן לדיאנסקי [צילום: אייל נבו]

בדוח שחיברו גורמי המקצוע בנת"ע נמצא כי קו בשבת יצריך הגדלה משמעותית של העלויות והערכות של כשנה. על-מנת לתת מענה לתוכנית תפעולית בשבת תידרש הפעלה של 23 רכבות ועוד רכבת ברזרבה תפעולית ויהיה צורך בהוספת כ-17 נהגים חדשים, שגם אותם יהיה צורך להכשיר. בכל משמרת יהיה צורך ב-33 נהגים, כך שמדובר לפחות ב-66 נהגים שיעבדו בשבת. לצורך הפעלת המערכת, שבה מדובר בהפעלה של קו אחד בלבד (S1) מבין שלושה, מפתח תקוה לבת ים, נדרשת גם העמדת 3 משמרות של מנהל משמרת נהגים וכן תוספת של עובדי בקרה, אתתים, מפעילי עמדות מערכות סקאדה, מפעילי בקרת תנועה בדיפו, מנהלי תפעול, תחנות ומשמרות, מנהלי שליטה, מערך ביטחון פנימי וחיצוני וסדרנים, מערך תחזוקה, כוננים, פועלי ניקיון, מוקדנים טלפוניים וכו'. ההערכה היא כי חלק מן העובדים לא יהיו מעוניינים לעבוד בשבת, וכלל לא בטוח שבקשת נת"ע לקבל היתרים מיוחדים להעסקת עובדים בימי המנוחה תיענה בחיוב, לנוכח דיני העבודה.

עוד נמצא כי הפעלת הרכבת בשבת תעלה משמעותית את צריכת החשמל בתחנות וברכבות, תגרום לשחיקה מוגברת של המערכות ב-10 עד 12 אחוזים, תגביל אפשרות לביצוע עבודות תחזוקה בשבת, ותביא לעלייה של כ-10% בנסועה, והנגזרת היא הגעה לטיפולים הגדולים (חצי מיליון ומיליון ק"מ) בין חצי שנה לשנה מוקדם יותר, אך לא יהיה צורך ברכש של רכבות חדשות. גם שירותי הניקיון יגדלו בכ-15%.

הדוח גילה כי בתחנת קריית אריה הביקוש צפוי להיות נמוך עד זניח, הן מכיוון שרכבת ישראל לא פועלת והן כי לא מדובר ביום עבודה. תחנת אם המושבות נמצאת בשטח המוניציפלי של בני ברק, והיא משרתת ממזרח את אזור התעשיה של קריית אריה, שבשבת אין בו פעילות, ומשרת ממערב את העיר בני ברק - שהתחנות בה יהיו סגורות. "כנגזר מכך", נכתב בדוח, "אין הצדק, וגם לא יהיה זה רגיש, למתן שירות לזרוע הצפונית של הקו האדום".

בתשובת המדינה נכתב עוד, כי את ההחלטה האופרטיבית לאישור מכרז ההפעלה, אשר במסגרתו פורטו לוחות הזמנים לפעילות הרכבת הקלה שלא בשבת, התקבלה על-ידי ועדת היגוי משותפת למשרד התחבורה ולמשרד האוצר.

כמו-כן, נאמר בהסכם שנערך עם עיריית בני ברק כבר בשנת 2007, העניקה העירייה זכות שימוש במקרקעיה, שנדרשו לצורך הקמת הקו האדום. ההסכם כלל סעיף שבו נאמר כי "הרכבת הקלה לא תפעל ולא תבצע כל פעילות במקרקעי הרשות בשבת ובמועד ישראל"; וכי "המדינה כצד לחוזה הזיכיון לא תאפשר ביצוע עבודות להקמת הרכבת הקלה במקרקעי האתר בשבת ובמועדי ישראל".

תאריך:  11/08/2023   |   עודכן:  11/08/2023
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"מרב מיכאלי לא עשתה דבר לקידום רכבת קלה בשבת"
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
סתם שאלה
11/08/23 16:51
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  תחבורה ציבורית
במסגרת תמ"א 13 נבחן הצורך בהקמת מַעֲגָנוֹת ("מרינות") עתידיות ומיקומן, והתקבלה המלצה להקמת מַעֲגָנָה בחוף הצפוני של נהריה עם כ-500 מקומות עגינה לכלי שיט קטנים. בביקורה (7.8.23) בנהריה, הודיעה שרת התחבורה מירי רגב כי הורתה להמשיך בתהליך תכנון המעגנה, אשר תשתלב במיזם ההסעית הימי שאותו היא מקדמת.
08/08/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
האם יוארך קו המטרונית מצומת שמרת עד לנהריה? שרת התחבורה מירי רגב ערכה (יום ב', 7.8.23) סיור מקצועי בגליל המערבי, שבמהלכו עודכנה על התקדמות העבודות להארכת קו המטרונית צפונה עד צומת שמרת, שמצפון לעכו. קו 8 של המטרונית מצוי בשלבי ביצוע מתקדמים וצפוי להיפתח בעוד כשנתיים.
08/08/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
יממה לאחר הדיון בוועדת הכלכלה, שבו איים יו"ר ועדת הכלכלה לארגן הפגנות של אזרחים ותיקים מול בתיהם של שרת האוצר ושר התחבורה, משיבה מירי רגב לדוד ביטן, ומזמינה אותו להרתם להרחבת רפורמת "צדק תחבורתי" ולפעול להביא תקציב שיכלול גם את הנסיעה חינם לאזרחים ותיקים מגיל פרישה.
07/08/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכלכלה קיימה (יום א', 6..23) דיון מעקב ברפורמת צדק תחבורתי של שרת התחבורה מירי רגב. לאחר שבמהלך הדיון התברר כי ההנחה בפריפריה החברתית תינתן רק עבור מינוי חופשי וכי יבוטל הפטור מתשלום עבור אזרחים ותיקים, הבהיר יו"ר הוועדה ח"כ דוד ביטן כי לא יאפשר זאת.
06/08/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
צוות תחנת מרכזית המפרץ מורגל במתן שירות לאלפי המשפחות שעוברות בתחנה בחודשי הקיץ, אך ביום חמישי האחרון, לצד המשימות הרגילות נוספה להם גם משימת שמרטפות.
06/08/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אליעז
יוסף אליעז
אין מנוס מלשמור על ערנות, איסוף מודיעין ומלאי מספיק של חימוש, לרבות מטוסים, טילים ותחמושת אחרת כמו גם אמצעים לגיוס מהיר של כוחות מילואים, רפואה וכל שחיוני להגנה
דן מרגלית
דן מרגלית
רק הפרופסור גרשום שלום - מי שהביא לידיעת העולם את תורת הקבלה הנשכחת ועמד על מעשיו של נביא השקר שבתי צבי - הטיח בחילונים ובחרדים בארצם של יוהאן וולפגנג גתה ולודוויג בטהובן כי אין דב...
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
[צילום: יוסי זמיר, פלאש 90]
מתן גולדבלט
בית המשפט העליון של קנדה בבחינה חוקתית של פגיעה בחופש ההתאגדות של מנהלים זוטרים בבתי קזינו: האם יש הבדל בין פגיעה בזכות שלילית לפגיעה בזכות חיובית?
שמחה סיאני
שמחה סיאני
איך נפלת גיבור? איך נפלת עידו, אך לא בידיים ריקות    השארת אחריך ידיים מלאות במורשת קרב ואהבה למולדת, עם הטוב והפחות טוב שבה    בית חם הותרת אחריך אישה וצאצאים שיאהבו את הבריות ואת ה...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il