32 טייסים בכירים לשעבר באל-על מפגינים אובדן דרך מוסרי חמור בתביעתם לקבל מענקי פרישה בסך 14.8 מיליון שקל. כך טוענים ההסתדרות וועד צוותי האוויר בחברה, בכתב ההגנה שלהם בתביעת מי שהיו קברניטים וקצינים ראשונים בחברה, ואשר פרשו בגיל 65 (במקום בגיל 67) על-פי הסכם משנת 2019.
לדברי ההסתדרות והוועד, התביעה מנותקת מן המציאות, כאשר התובעים למעשה מבקשים ליצור לעצמם מחסה חסין מפני הטלטלות העזות שפקדו את העולם, המדינה, החברה ועמיתיהם לעבודה. דרישתם לקבל תשלום מ"קרןו הסולידריות" מלמדת שהם עיוורים למשבר הקורונה, שהביא את על-על לסף סגירה, השבית את המטוסים והטייסים והוציא את העובדים לחל"ת ארוכה, נאמר בכתב ההגנה. הם מתעלמים מכך שהעובדים ששכרם מממן את הקרן עבדו תקופה ארוכה בשכר מופחת או לא עבדו כלל, כמו גם מהסכמים קיבוציים בחברה ומחוצה לה שהקפיאו/דחו מימוש זכויות בשל המשבר.
עוד נאמר בכתב ההגנה, כי אין בסיס לדרך המשפטית בה הולכים התובעים, שכן הם דורשים לבטל הסכם קיבוצי משנת 2021, לבטל את השלכותיו של הסכם קיבוצי משנת 2020 ולחייב את הארגון לשלם מיליוני שקלים שלא יכול היה לקבל משכר העובדים בזמן הקורונה. עוד מתריעים ההסתדרות והוועד, כי קבלת התביעה תוביל להרס קרן הסולידיות, אותה הקימו טייסי אל-על כדי לצמצם את פערי השכר בין טייסים פורשים לבין אלו העובדים לתפקידי הדרכה או קרקע.
כתב ההגנה הוגש באמצעות עוה"ד
אלעד מורג, נטלי שוכוביצקי
אפרת דויטש וענבל פלמור-דורי.
נציגות עובדי אל-על אומרת בכתב ההגנה שלה, כי לא הייתה צד להסכם הקיבוצי מאוקטובר 2021 אותו מבקשים התובעים לבטל בטענה אפלייתם לרעה, ואף לא הייתה לה סמכות לחתום על ההסכם הנוגע לנושאים המגזריים הנכללים בו. לכן היא מבקשת למחוק על הסף את התביעה נגדה. כתב ההגנה הוגש באמצעות עו"ד יפעת גירון.