|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
סקליס. לא השיג את הרוב הדרוש [צילום: חוזה לואיס מגנה, AP]

הקיפאון המעמיק בבית הנבחרים מסכן את הסיוע לישראל

סטיב סקליס הודיע על הסרת מועמדותו לתפקיד היו"ר בשל העדר תמיכה מספקת בסיעה הרפובליקנית בהעדר יו"ר לא יכול הבית להביע תמיכה בישראל ולא יוכל לאשר תקציב לסיוע נוסף אם הדבר יידרש
13/10/2023  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   מלחמת חרבות ברזל   |   תגובות

המבוי הסתום בבית הנבחרים האמריקני נמשך, ומסכן בין היתר את הסיוע לישראל ועלול לשתק חלק ניכר מן הממשל בעוד כחודש. הציר סטיב סקליס הודיע (13.10.23) על הסרת מועמדותו לתפקיד היו"ר, ובהעדר יו"ר הבית משותק ואינו יכול לעשות דבר.

סקליס הוא מנהיג הרוב הרפובליקני בבית והאיש מספר שתיים בסיעה אחרי היו"ר. הוא נבחר למועמד הסיעה לתפקיד היו"ר ברוב דחוק של 14 קולות בלבד, ומתנגדיו סירבו להבטיח שיתמכו בו בהצבעה במליאה. לרפובליקנים יש רוב של 221 מול 212, ודי בחמישה מתנגדים כדי לסכל את המינוי. הימין הקיצוני בסיעה מונה כ-20 צירים וסקליס הגיע למסקנה שאין לו הרוב הדרוש, שכן לא כל חברי הסיעה הסכימו לקבל את הכרעת הרוב ולהתייצב מאחוריו.

סקליס עצמו אינו ציר מתון: הוא התנגד לאשרור בחירתו של ג'ו ביידן גם אחרי אירועי 6 בינואר ועד היום לא הכיר רשמית בנצחונו. אולם, הוא ניצב בפני ציר קיצוני עוד יותר - יו"ר ועדת המשפטים, ג'ים ג'ורדן, אחד מתומכיו הקולניים ביותר של דונלד טראמפ, אשר מצידו תמך בו כעת לתפקיד היו"ר. ג'ורדן עשוי לשוב ולהציג את מועמדותו, אם כי נראה שאין לו סיכוי בשל התנגדות הצירים המתונים. חברי הסיעה ישובו וייפגשו היום בדלתיים סגורות בניסיון לקבוע את המהלכים הבאים. טראמפ טען, כי סקליס אינו כשיר לתפקיד משום שהוא סובל מסרטן הדם; סקליס מקבל טיפולים וממשיך בעבודתו.

היו"ר הקודם קווין מק'ארתי הודח בשבוע שעבר - לראשונה בתולדות ארה"ב - על-פי הצעה שיזם איש הימין הקיצוני מאט גץ. תשעה בלבד מבין הרפובליקנים תמכו בהצעה, אך כמעט כל הדמוקרטים הצביעו בעדה וכך הושג הרוב הדרוש. בהעדר יו"ר, הבית אינו מתכנס, אינו מקיים דיונים ואינו יכול לאשר החלטות וחקיקה. חלק מחברי הסיעה הרפובליקנית בוחנים צעדים שיאפשרו ליו"ר הזמני, פטריק מק'הנרי, לקבל יותר סמכויות ולהפעיל לפחות חלקית את הבית, אך באווירת הפילוג בסיעה - לא ברורים סיכוייו של מהלך כזה. מק'הנרי עצמו, מתומכיו של מק'ארתי, עשוי להתמודד על תפקיד היו"ר.

במצב זה, הבית אינו יכול לאשר בין היתר הצעת החלטה המביעה תמיכה בישראל, ומה שמשמעותי יותר - אינו יכול לאשר תוספת תקציבית למימון הסיוע הממשי. נכון לעכשיו, הסיוע הצבאי שהבטיח ביידן אינו מותנה באישור הקונגרס - בעיקר משגרים של כיפת ברזל ותחמושת ממחסני הצבא האמריקני, לצד שיגור נושאת המטוסים ג'רלד פורד למזרח הים התיכון. אולם אם יהיה צורך בסיוע משמעותי יותר המצריך מקור תקציבי - שני בתי הקונגרס חייבים לאשר אותו.

זאת ועוד: הממשל פועל כעת על בסיס תקציב המשך שאישר הקונגרס לפני שבועיים ואשר יפוג ב-15 בנובמבר. אומנם אין המדובר במימון הצבא ויתר גופי הביטחון הלאומי, אך בהעדר תקציב מאושר - יושבתו חלקים גדולים מן הממשל ותשומת הלב של הבית הלבן תופנה במידה רבה למשבר זה. גם עובדה זו עלולה לפגוע בטיפול במלחמת חרבות ברזל ובסיוע לישראל.

תאריך:  13/10/2023   |   עודכן:  13/10/2023
איתמר לוין
+דובר צה"ל: נעשו פשיטות בשטח הרצועה לאיתור נעדרים
19:23 13/10/23  |  יואב יצחק   |   לרשימה המלאה
מספר גופות של ישראלים שנרצחו נאספו משטח הרצועה  ▪  הפשיטות בשטח הרצועה נעשות במקביל להפצצות הכבדות ולמגעים המתקיימים מול קטאר ומצרים כדי להשיג מידע שיאפשר חילוץ החטופים מידי אנשי החמאס
מאמץ לאיתור בני הערובה [צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90]
+תושבי הוד השרון הגיעו להדליק נרות נשמה לזכרם של הנופלות והנופלים
18:26 13/10/23  |  
מאות מתושבות ותושבי הוד השרון הגיעו בשעות הצהריים לרחבת בית יד לבנים בעיר, להדליק נרות נשמה לזכרם של הנופלות והנופלים ולייחל להחלמת הפצועות והפצועים ולשובם בשלום של החטופות והחטופים. באירוע השתתף גם ראש עיריית הוד השרון, אמיר כוכבי.

[צילום: עיריית הוד השרון]
+פשעי חמאס מעניקים לישראל אפשרויות חוקיות נרחבות
18:13 13/10/23  |  פנינה שרביט-ברוך, תמי קנר   |   לרשימה המלאה
הכללים מעניקים לישראל מרחב פעולה רחב יותר במלחמה הנוכחית, בשל האיום העצום שמייצר החמאס על ביטחונה  ▪  חופש הפעולה מותנה בכך שישראל תכוון את מתקפותיה רק אל מטרות צבאיות וגם לא תיצור רושם מוטעה שונה
כפר עזה. פשעי מלחמה [צילום: חיים גולדברג, פלאש 90]
+יותר מ-3,000 נפגעים טופלו על-ידי מערכת הבריאות
18:10 13/10/23  |  
משרד הבריאות מסר, כי עד כה טופלו על-ידי מערכת הבריאות יותר מ-3,000 פצועים ואלפי אנשים נוספים שביקשו סיוע נפשי. מערכת הבריאות תמשיך לפעול על-מנת להציל חיים ולסייע לעם ישראל לעמוד בתקופה קשה זו.

המערכת עומדת לרשות הנפגעים ומספקת שירותים אלה:

  • מענה וסיוע רגשי טלפוני בקופות החולים ובקוים ייעודיים. בנוסף לסיוע הטלפוני, ניתן מענה טיפולי נוסף של 3 שיחות טיפוליות על-ידי אנשי המקצוע בקופות החולים;

  • הגדלת תקציב מרכזי החוסן בדרום ב-8.8 מיליון שקל וכן הגדלת תקציב מבחן התמיכה לעמותות שמפעילות מוקדי מצוקה ב-3 מיליון ש"ח. משרד הבריאות ימשיך ויגדיל תקציב זה ככל וידרש;

  • סיוע למשפחות המפונים מהדרום בבתי המלון;

  • סרטוני הסברה על-מנת לתת כלים להתמודדות עם החרדה ועם התגובות למראות הקשים;

  • פרופ' איל פרוכטר, פסיכיאטר, מנהל ביה"ח מעלה הכרמל ויו״ר המועצה הלאומית לפוסט טראומה.

  • ורד עצמון משולם, פסיכולוגית רפואית, מנהלת השרות לפסיכולוגיה רפואית מדיקל קר.

טיפות חלב

  • הוראות שעה לשימוש בחלב מבנק חלב אם, עבור תינוקות פצועים או תינוקות שנותרו ללא חלב אם בשל המצב.

  • תגבור המוקד הטלפוני של טיפת חלב במהלך השבוע ופתיחתו במוצאי השבת;

  • מפגשים עם פסיכולוגיות ועו"סיות מומחיות לטיפול בגיל הרך ובמצבי משבר, באמצעות פלטפורמת "טיפונט", המתקיימים יחד עם אחיות טיפת חלב, על-מנת לתמוך, לסייע ולתת כלים איך לתווך את המצב לילדים. [קישור]/

טיפול תרופתי

  • מטופלים שפונו מביתם במצב החירום ונאלצו להתפנות ללא תכשירים או שאיבדו אותם במהלך הפינוי, בהם מטופלים שאין בידם מרשמים מקוריים או שכבר רכשו את הכמות החודשית והם זקוקים להמשך טיפול תרופתי, יכולים לבקש את התרופה ללא מרשם מהרוקח.ת בהתאם לנהלי משרד הבריאות.

  • מטופלים שידרשו לחידוש מרשם לתרופות כרוניות ולא יהיה בידם מרשם בשל המצב, יוכלו לגשת לבתי מרקחת פרטיים ולבקש את התרופה ללא מרשם מהרוקחות בהתאם לנהלי משרד הבריאות.

  • מטופל שמחזיק ברישיון לשימוש בקנביס רפואי שתוקפו פג או עתיד לפוג במהלך החודש הקרוב, ושלא הספיק להגיש בקשה לחידושו, יוארך תוקף רישיונו באופן אוטומטי ל-3 חודשים וזאת ממועד הפקיעה בפועל.

כללי

- הקמת מאגר עתודת מתנדבים ואנשי מקצוע מהארץ ומחו"ל, הרוצים לסייע במאמץ של מערכת הבריאות לשרת את כל מי שזקוק לסיוע רפואי, יכולים לסייע בצרכים שונים כמו אדמיניסטרציה, לוגיסטיקה, שינוע ועוד.
+משרד הבריאות מפרסם הנחיות בנוגע לקנביס רפואי
17:57 13/10/23  |  
המטופלים שרישיונם פג או עתיד לפוג בין התאריכים 16/9/23- 8/11/23, תינתן הארכה אוטומטית של שלושה חודשים. ההארכה המינהלית ניתנת באופן אוטומטי.

מטופלים שאינם שוהים בביתם עקב המלחמה ומוצרי הקנביס שהיו ברשותם אינם איתם, יכולים לשלוח מייל לכתובת דוא״ל: yakar.metupalim@moh.gov.il או לפנות למוקד הקנביס הפועל בימים ראשון עד חמישי בין השעות 8:00-18:00 במספר: 08-6268000.

יש לציין את הנסיבות ותונפק עבורם ״הוראת מסירה״ רלוונטית להנפקה מחודשת של קנביס הרפואי לחודש.

מטופלים שעקב המצב אינם שוהים כעת בכתובת המופיעה ברישיון - בתי המרקחת והעוסקים יונחו להמשיך לספק את הקנביס כפוף לזיהוי של המטופל וניהול רשימות בהתאם.

קנביס רפואי חינם בחודש הקרוב למטופלים שפונו מביתם בדרום יסופקו על-ידי אינטרקיור, בזלת, בטר, גרינפילדס, טוגדר, טריכום, קנדוק, קנערבה, שיח, מדוקאן ותיקון עולם, זאת על-פי הודעת החברות.

כלל בתי המרקחת המורשים למכירת קנביס

פירוט של בתי המרקחת באזור ים המלח ואילת, המספקים קנביס ופתוחים גם בשבת:

סופר פארם, ערד
סופר פארם ביג, אילת
סופר פארם מול הים, אילת
סופר פארם התמרים, אילת
בי מלכת שבא, אילת
+ביטחון הפנים והעורף באחריות קבינט המלחמה
17:50 13/10/23  |  צבי גיל   |   לרשימה המלאה
העורף הישראלי כרגיל הוכיח את עצמו מעל ומעבר למשוער והצליח במקום שמערכות הביטחון כשלו  ▪  הביטחון שלו חייב להיות חלק מן הניהול של קבינט המלחמה  ▪  איתמר בן-גביר אינו ראוי ואינו כשיר לכך
חלק מהחזית [צילום: גרשון אלינסון/פלאש 90]
+נתניהו כינס דיון הערכת מצב ביטחונית וזימן גם את דרעי
17:42 13/10/23  |  יואב יצחק
ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס סמוך ל-17:30 דיון הערכת מצב ביטחונית בקריה בתל אביב. לדיון זומנו שר הביטחון יואב גלנט, השר בלי תיק בני גנץ, השר גדי איזנקוט, השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר, יו"ר ש"ס ח"כ אריה דרעי ובכירי מערכת הביטחון.
+חיילת צה"ל סמל ירין פלד ז"ל נפלה במלחמת חרבות ברזל
17:18 13/10/23  |  יפעת גדות   |   לרשימה המלאה
מנכ"ל מד"א: "ירין תרמה רבות לתחנת אופקים ולמגן דוד אדום, עובדי ומתנדבי מגן דוד אדום כואבים את לכתה"
ירין פלד ז"ל [צילום: דוברות מד"א]
+ירי לעבר גוש-דן; דיווח על פגיעה בבית ברחובות ונפילה בת"א
17:01 13/10/23  |  עידן יוסף

+חיל-התותחנים תוקף בשעה זו בירי ארטילרי בדרום לבנון
16:45 13/10/23  |  עידן יוסף
מטען חבלה התפוצץ ליד הגדר ליד חניתה - אין נפגעים. מועצת מטה אשר: אירוע ביטחוני מתרחש כעת בגזרת הגבול - תושבי חניתה, אדמית, ראש הנקרה, ערמאשה - יש להיכנס למרחבים מוגנים.
+שר החקלאות, אבי דיכטר, ומנכ"ל משרד החקלאות, אורן לביא, קיימו הבוקר דיון הערכת המצב
16:09 13/10/23  |  
שר החקלאות, אבי דיכטר, ומנכ"ל משרד החקלאות, אורן לביא, קיימו הבוקר דיון הערכת המצב בחדר המצב של משרד החקלאות בשיתוף כלל גורמי המקצוע במשרד החקלאות, ובהשתתפות שר כלכלה, ניר ברקת, מנכ"ל משרד הכלכלה, אמנון מרחב, סגן ראש רח"ל, יוסי שפירא ויו"ר המועצה הלאומית לכלכלה, פרופ' אבי שמחון. בדיון השתתפו גם גורמי המקצוע של המשרד, וביניהם: המשנה למנכ"ל המשרד, יובל ליפקין, מנהל שירותים וטרינריים במשרד, ד"ר תמיר גשן, מנהלת השירותים להגנת הצומח ולביקורת במשרד, שלומית ציוני ושורה של בעלי תפקידים רלוונטיים במשרד.

בדיון הוצגה לשרים תמונת המצב העדכנית נכון להבוקר (13.10) של משרד החקלאות לתרחישי פגיעה באספקת המזון מן הצומח ומן החי לציבור, ופתרונות אד-הוק על-מנת לדאוג לרציפות תפקודית ולביטחון מזון לציבור.



cid:image001.png@01D6B846.A35DBFE0

דניאל מאייר

סטודנט באגף תקשורת, דוברות והסברה

משרד: 03-9485340 נייד: 054-4549098

דוא"ל: danielm@moag.gov.il

בבקשה הקפידו לשלוח לכתובת
+גנץ, פוליטיקאי אמיץ
16:02 13/10/23  |  יעקב אחימאיר   |   לרשימה המלאה
גנץ מתח ביקורת קשה על תיפקודו של נתניהו, ושובו לממשלת נתניהו בודאי תחולל גלי ביקורת כלפיו
גנץ. אמיץ [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+מסיפורי מעשיות למעשים שיסופרו
15:47 13/10/23  |  רפי לאופרט   |   לרשימה המלאה
ישראל עברה בשמחת תורה דרך "גל-הלם" מעידן התאוריות ההזויות והבלתי-מציאותיות במוסדותיה הפוליטיים, הצבאיים והאקדמיים - שעוותו על-ידי משקפי המציאות המדומיינת של התקשורת - לעידן המציאות האכזרית והקשה
יישוב מחדש [צילום: עטייה מוחמד/פלאש 90]
+ישראייר תטיס לאילת בהנחות גדולות מומחים רפואיים
15:43 13/10/23  |  עידן יוסף
חברת ישראייר תטיס במחירים מופחתים מתנדבים לאילת, זאת במסגרת המאמץ המלחמתי. מדובר במתנדבים בתחומי הרפואה, התמיכה הפסיכולוגית והסוציאלית ומקצועות דומים.

החברה נענתה לבקשת שרת התחבורה מירי רגב שביקשה להפעיל את הטיסות הללו לאור העבודה כי רבים מתושבי עוטף עזה ויישובי הדרום, שמשפחותיהם ובתיהם נפגעו, פונו למלונות בעיר אילת. ישראייר תפעיל לפחות שתי טיסות ביום לאילת, האחת בשעות הבוקר והשניה בשעות הערב, במטרה לאפשר את תמיכת המומחים ברמה יומיומית במשפחות. החברה תטיס את המתנדבים במחיר סימלי, הממומן על ידי משרד הבריאות.
+גלנט: המלחמה תהיה ארוכה, קשה ויהיו מחירים
15:31 13/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין נפגש עם ראשי מערכת הביטחון והדרג המדיני  ▪  שר הביטחון גלנט: "רצח, חטיפה, זה מה שקרה. זו מלחמה על קיומה של ישראל כמדינה משגשגת ודמוקרטית"  ▪ : אוסטין: אם היינו יודעים מראש על מתקפה כזאת נגד בעלת בריתנו - היינו מודיעים לה "הגעתי לכאן כדי להבהיר - המחויבות של ארה"ב לישראל איתנה"
גלנט ואוסטין במסיבת העיתונאים [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+הגשת בקשה למענק לתושבים שפונו או התפנו מבתיהם תתאפשר כבר מיום ראשון
15:19 13/10/23  |  
בהמשך להודעת שר האוצר על תשלום מענק לתושבים שפונו או התפנו מבתיהם, ולאחר דיון משותף בהנהלת משרד האוצר, מובהר כי הגשת הבקשה למענק תתאפשר כבר מיום ראשון, בהתאם לפרטים שיפורסמו בדף אינטרנט ייעודי שיפתח באתר רשות המיסים. הבקשה למענק תוגש באתר רשות המיסים שלאחר בחינה תעביר את הסכום הנדרש לחשבון הזכאי.

היישובים הזכאים למענק יהיו היישובים המרוחקים עד 7 קילומטרים מגדר המערכת המקיפה את רצועת עזה, כפי שיפורטו בהודעת רשות המיסים שתפורסם ביום בראשון.
+סיפורו של מנעול, גלגולה של ידית
15:15 13/10/23  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה
השקט של הנץ החמה, הדממה בבית אשר רק אוושות הלב נשמעות בה כצלילי זהב המנוגנים בנבל משובץ יהלומים, מעניקות לי תחושת שלווה
לילה [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+ארבעה מחבלים חוסלו סמוך לטול כרם
15:10 13/10/23  |  עידן יוסף
ארבעה מחבלים חוסלו על ידי יחידת המסתערבים סמוך לטול כרם, לאחר שסיכנו את חייהם במהלך הפרות סדר אלימות. במרחב ג׳נין סמוך לכפר יעבד, יותר מ-100 פלשתינים מתפרעים, עשרות מהם מתקדמים לעבר הישוב חרמש. כוחות רבים בדרכם.

לעבר מוצב גלבוע בוצע ירי, יש פגיעות במוצב, אין נפגעים. לעבר הישוב מירב בוצע ירי וזוהו פגיעות בבתים, אין נפגעים. סמוך לכפרים א-זבדבה וזיתא עשרות מחבלים מתפרעים בשני מוקדים שונים.

+יורטה רקטה ששוגרה מהרצועה לעבר הגליל התחתון
15:03 13/10/23  |  עידן יוסף
אזעקות נשמעו בצפת, חבל משגב ואזור שפרעם בעקבות שיגור רקטה מרצועת עזה לגליל התחתון. הרקטה יורטה באמצעות מערכת קלע דוד ואין נזק או נפגעים.
[צילום: דוד כהן/פלאש 90]
+220 מבוקשים נתפסו השבוע ביהודה ושומרון
15:02 13/10/23  |  עידן יוסף
כוחות צה"ל, שב״כ ומג"ב פעלו במוקדים רבים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון לסיכול טרור, ועצרו 42 טרוריסטים מבוקשים. 32 מהם פעילים בחמאס, בהם נעצרו מספר בכירים במפקדת הארגון בעיר חברון. בכפר עזון אותרו והוחרמו מעבדה לייצור מטענים של פעילי חמאס וכן חלקי נשק.

במהלך הפעילות בעיר קבאטיה, חשודים ירו לעבר הכוחות שהגיבו בירי. במהלך מעצר בחלחול נזרק בקבוק תבערה לעבר כוח, שהשיב בירי. אין נפגעים לכוחותינו.

מתחילת המלחמה נעצרו יותר מ-220 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים. מעל 130 מהם משוייכים לחמאס.
+ראשוני: ירי בוצע לעבר כוחותינו סמוך לרחלים
14:58 13/10/23  |  עידן יוסף
ראשוני: ירי בוצע לעבר כוחותינו סמוך לרחלים, אין נפגעים.
+לא נהיה מגש הכסף
14:42 13/10/23  |  רון בריימן   |   לרשימה המלאה
המצב מחייב זהירות, אחריות, והגדרה ברורה של מטרת המלחמה, בצד הגדרה ברורה של מה איננו מטרת המלחמה  ▪  אין עוררין על כך שהיעד חייב להיות ריסוק החמאס ויכולתו לפגוע בישראל
מציאות כאבת [צילום: עבד אל-רחים חטיב/פלאש 90]
+ואזי ג'וז: מאות ערבים התפרעו במחאה על חסימת כניסתם להר-הבית
14:39 13/10/23  |  עידן יוסף
כוחות משטרה גדולים פועלים למנוע צעידה של מאות צעירים ערבים משכונת ואדי ג׳וז בירושלים. הם לא הורשו להיכנס להר-הבית ובמחאה חסמו כביש והבעירו צמיגים. המשטרה עושה שימוש ברימוני גז.
+התקדמות בהליכים לגירוש אלג'זירה מהארץ
14:30 13/10/23  |  עידן יוסף
רשת ‏אלג'זירה בדרך החוצה מישראל. האישורים המשפטיים בעניין מתקרבים לגיבוש סופי (חדשות 12).

דובר צה״ל, תא״ל דניאל הגרי, התראיין בערוץ אלג׳זירה. במהלך הראיון הפציר בתושבי העיר עזה לפנות את האזור ולצאת מדרום לנחל עזה. לדבריו, חמאס ניצל את השטח ואת האתרים הרגישים כמו בתי חולים ומבנים של האו״ם וחפר מנהרות תחתיהם כדי להפעיל אתרי פיקוד ושליטה, ולכן על-מנת לשמור על ביטחונם ולמנוע מחמאס לנצל אותם כמגנים אנושיים, עליהם לפנות את השטח שכן מדובר באזור מלחמה.

בתשובה לשאלת המראיינת על המצב הקשה בעזה, אמר דובר צה״ל כי תושבי עזה צריכים לשאול את השאלה הזו את מוחמד דף, חאלד משעל ושאר מנהיגי חמאס. הוא שב והדגיש כי חמאס הוא דאעש וכי מעשי הטבח שבוצעו בעוטף עזה מנוגדים לאיסלאם.

+גל של פרסומים כוזבים ברשת על המלחמה
14:21 13/10/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
הפרסומים הכוזבים עלולים לטשטש את הדיווחים על מעשי הזוועה של חמאס - מזהיר ניו-יורק טיימס, ומציג כמה מהשקרים הבולטים של השבוע
הדיווח על "הפצצת כנסיית סנט פורפיריוס"
+אולי מלחמת עולם שלישית בפתח
13:49 13/10/23  |  יוסי אחימאיר   |   לרשימה המלאה
איש לא העלה בדעתו אז, שכעבור שבוע, שבת 7 באוקטובר 2023, נהיה במציאות של בלהות  ▪  אנו טומנים את מתינו. מתפכחים. מאוחדים במשימה להכות באויב, להשמידו
מחבלי חמאס רצחו ילדים
+מנהל חברה ישראלית נעצר בחשד שסיפק ציוד מיגון פגום לחיילים
13:22 13/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
המשטרה עצרה מנהל חברה ישראלית בחשד שניסה לספק ציוד מיגון פגום, חדיר ולא תקני, בהיקף של מיליוני שקלים מכספי תרומות לחיילים
הציוד הפגום [צילום: דוברות המשטרה]
+רשת X מאפשרת להעלות תכני אלימות הנפסלים ברשתות אחרות
12:48 13/10/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
וושינגטון פוסט סוקר את המתרחש ברשתות החברתיות בעת מלחמת חרבות ברזל  ▪  טלגרם היא הפלטפורמה המרכזית המשמשת את חמאס; תכנים ממנה זולגים לרשת שבשליטת מאסק
הקלה את הכללים בזמן המלחמה [צילום: נח ברגר, AP]
+פגיעות ישירות בשדרות; אין נפגעים
12:47 13/10/23  |  עידן יוסף
רקטות לשדרות. אחת פגעה פגעה ישירות בבית ושנייה פגעה ברכב שיושביו הצליחו להימלט ממנו רגע לפני הפגיעה. אין נפגעי גוף מן הירי.
+נעצר תושב רעננה שאיים על חברת כנסת
12:43 13/10/23  |  עידן יוסף
תושב רעננה בשנות ה-40 לחייו נעצר בחשד לאיומים על חברת כנסת ברקע המלחמה. בתום חקירתו, החשוד נכלא והיום יתקיים דיון בעניינו בבימ"ש פ"ת בבקשה בבקשה להאריך את מעצרו. לא נמסר מי חברת הכנסת המאויימת.
+המשטרה תפסה חומרי הסתה לפיגועים בכניסה להר-הבית
12:40 13/10/23  |  עידן יוסף
‏באופן חריג ובגלל המלחמה והפיגועים הרצחניים: המשטרה בודקת אחד-אחד את מי שנכנס להר-הבית היום לתפילת יום השישי. מאות חומרי הסתה של החמאס הקוראים לבצע פיגועים בירושלים נתפסו.
+מחבל חוסל מדרום לאשקלון
12:31 13/10/23  |  עידן יוסף
כוחות מיוחדים הוקפצו לאזור תעשיה דרומית לאשקלון שם חיסלו מחבל ביריות.
+צה"ל מפזר כרוזים מעל עזה
12:26 13/10/23  |  עידן יוסף
צה"ל מפזר כרוזים מעל עזה הקוראים לתושבי הרצועה להתפנות מיד מבתיהם דרומה כדי שלא ייפגעו בתקיפות הצפויות. בינתיים ממשיך הצבא לתקוף יעדים ברצועה.

כלי טיס של חיל-האוויר תקפו בעזרת מודיעין אווירי עשרות עמדות חירום חמאס לשיגור כטב"מים עוינים, שנבנו בתוך ועל גגות בתיהם של תושבי רצועת עזה. החמאס מיקמה את עמדות החרום לשיגור הכטב"מים העוינים על גגות בתים ובתוך בתיהם של אזרחים ומשתמשת בהם כמגן אנושי.
+מטח כבד נורה לשפלה
12:17 13/10/23  |  עידן יוסף
מטח כבד נורה לשפלה, בין היתר לגדרה ולקרית עקרון. במטח האחרון לאשקלון הייתה פגיעה ישירה אך אין נפגעים.
+רגב: אישרתי טיסות בשבת כבר ביום שלישי
12:16 13/10/23  |  עידן יוסף
שרת התחבורה מירי רגב אומרת כי אישרה כבר ביום שלישי לחברות התעופה הישראליות לבצע טיסות בשבת נוכח מצב החרום. ההנחיה הועברה לחברות באמצעות רשות התעופה האזרחית.

רגב מבקשת להימנע מפרסומים כוזבים המטעים את הציבור בעת הזו. משרד התחבורה רשות שדות התעופה ורת״א פועלים סביב השעון מתחילת המבצע להשיב ישראלים, חיילים, ציוד רפואי וביטחוני, על-מנת לסייע למאמץ הלאומי.
+משרד הבריאות: 99 מבין 394 הפצועים הם במצב קשה
12:12 13/10/23  |  עידן יוסף
משרד הבריאות מעדכן על 394 פצועים המאושפזים בבתי החולים. מהם 99 קשה, 193 בינוני ו-102 קל.
+שדרות תפונה מיום ראשון; התושבים יופנו לבתי הארחה
12:07 13/10/23  |  עידן יוסף
העיר שדרות תפונה מיום ראשון. נכון לאמש, כ-13,000 תושבים עדיין נותרו בעיר.

רשות החירום הלאומית (רח"ל) במשרד הביטחון הודיעה הלילה על הפעלת תכנית ׳משב רוח׳ שתאפשר לתושבי שדרות לצאת לריענון בבתי הארחה בסבסוד המדינה. הפעלת התכנית אושרה ע"י שר הביטחון, יואב גלנט וסוכמה הערב בין משרדי הביטחון, האוצר ומשרד ראש הממשלה, שיממנו במשותף את התכנית על פי מתווה תקציבי שסוכם בין המשרדים. התכנית תנוהל ע"י עיריית שדרות ורח"ל במשרד הביטחון.
+המתפ"ש: עזה אינה עומדת על סף משבר הומניטרי
12:04 13/10/23  |  עידן יוסף
מתאם פעולות בשטחים לעשרות שגרירים ודיפלומטים זרים: "עזה אינה עומדת על סף משבר הומניטרי, ישראל עומדת בחובותיה בהתאם לדין הבינלאומי".
+המודיעין האמריקני: מתקפה מסיבית של חיזבאללה אינה סבירה
12:00 13/10/23  |  עידן יוסף
וושינגטון פוסט: לפי מסמך סודי ביותר של המודיעין האמריקני, מתקפה מסיבית של חיזבאללה "היא דבר לא סביר". מתחילת השנה, מנתחי המודיעין האמריקני אמרו כי יש מאזן הרתעה בין ישראל לחיזבאללה שמפחית את הסיכון למלחמה בקנה מידה מלא ב-2023.
+המשטרה: אל תכנסו לדוא"ל, הודעות או קישוריות מגורמים לא מוכרים
11:43 13/10/23  |  עידן יוסף
המשטרה שבה וקוראת לציבור לגלות ערנות וזהירות מירבית ולא להיכנס לדוא"ל, הודעות או קישוריות שנשלחו על ידי גורמים שאינם מוכרים.
+דוברו של טראמפ מכחיש שהנשיא לשעבר תכנן לקרוא להדחת נתניהו
11:39 13/10/23  |  עידן יוסף

+דובר צה"ל: מסרנו הודעות ל-120 משפחות חטופים
11:31 13/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
אומר כי צה"ל ערוך בכל הזירות והמזרח התיכון  ▪  צה"ל קרא לתושבי עזה להתפנות, אך חמאס מונע זאת  ▪  התחדש הירי לאשקלון ולעוטף
זירת הטבח ברעים [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+משטרת ירדן מונעת ממפגינים להגיע לגבול
11:18 13/10/23  |  עידן יוסף
מאות צעירים ירדנים עוזבים את מכוניותיהם ופונים אל הגבול עם ישראל ברגל להפגין. כוחות משטרה ירדנים גדולים עומדים בגבול כדי לא לאפשר למפגינים להגיע לגבול.
+כ-400 מתוך 900 גופות שהובאו למתחם שורה טרם זוהו
11:17 13/10/23  |  עידן יוסף
תמונת מצב הנרצחים הבוקר: כמעט 900 גופות הגיעו כבר למתחם "שורה" של הצבא. זוהו כ-500 גופות מתוכן 300 הועברו לקבורה.
+שר הפנים ארבל בביקורת חריפה על התנהלות לשכת ראש הממשלה
11:14 13/10/23  |  עידן יוסף
שר הפנים ארבל בביקורת חריפה בווטסאפ הממשלתי על התנהלות לשכת ראש הממשלה במינוי ראש מנהלת שיקום עוטף עזה. "מוציאים הודעה על מינוי ראש המנהלת מר אדרי ואז שולחים טיוטה לשרים. נראה לכם שהשרים והממשלה הם חותמת גומי? מה זו ההתנהלות המשונה הזו?״ (כאן חדשות).

ביקורת חריפה ביותר בכל משרדי הממשלה וראשי מערכת הביטחון על השר ארבל בדבריו נגד מינוי משה אדרי למתאם פעולות הממשלה לשיקום העוטף. "מדובר באיש המקצוע מהטובים ביותר במדינה בתחום. בושה שהשר ארבל מתנהג ככה".
+עיתון "דיילי טלגרף" הבריטי פרסם תמונה של תינוק ישראלי שנרצח
11:10 13/10/23  |  עידן יוסף
עיתון ה'דיילי טלגרף' הבריטי, פרסם תמונה של תינוק ישראלי מת עם ציטוט מציוץ בטוויטר של מדינת ישראל: "זו התמונה הכי קשה שפרסמנו אי פעם, בזמן כתיבת ההודעה הזו ידינו רועדות. חשבנו ללא הפסקה האם לפרסמה - אבל אנחנו חייבים שכל אחד מכם ידע מה קרה". התמונה עצמה פורסמה בעמוד 2 של העיתון.
0
+לראשונה: בכיר בדרג המדיני יענה לשאלות עיתונאים
11:05 13/10/23  |  עידן יוסף
לראשונה מאז החלה המלחמה - בכיר בדרג המדיני יענה לשאלות עיתונאים. זה קורה בשל מסיבת עיתונאים משותפת של שר הביטחון גלנט עם עמיתו האמריקני, שר ההגנה אוסטין, שתתרחש היום.
+שר החוץ האירני ונסראללה נפגשו בביירות
10:56 13/10/23  |  עידן יוסף
שר החוץ האירני חסיין אמיר עבד אללהיאן ומזכ"ל חיזבאללה שיח' חסן נסראללה נפגשו בביירות ודנו בהתפתחות באזור. על-פי הודעה באתר המזוהה עם חיזבאללה, השניים דנו במלחמה בעזה ובהתפתחויות באזור.
+המדינה בוחנת הקמת בית חולים זמני לטיפול במחבלים
10:53 13/10/23  |  עידן יוסף
בשל סירוב בתי החולים לאשפז מחבלים: המדינה בוחנת הקמת בית חולים זמני ליד שדה תימן (חדשות 12).
+חשד לפיגוע בסין: דיפלומט ישראלי נדקר בבייג׳ינג
10:46 13/10/23  |  עידן יוסף
משרד החוץ: עובד ישראלי בשגרירות ישראל בבייג׳ין הותקף היום. העובד לא באזור מתחם השגרירות. הוא מטופל בבית חולים ומצבו יציב. הרקע לתקיפה נבדק.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הקיפאון המעמיק בבית הנבחרים מסכן את הסיוע לישראל
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת חרבות ברזל
צה"ל קורא (13.10.23) לתושבי העיר עזה להתפנות מבתיהם ולהתמקם מדרום לנחל עזה שבמרכז הרצועה. צה"ל מדבר בה על "המשך פעילות משמעותית" בימים הקרובים - ניסוח היכול ללמד על-כניסה קרקעית קרובה, שכן ההפצצות העזות מן האוויר נמשכות מזה שישה ימים. היא גם מהווה מענה לקריאתה של ארה"ב לישראל להקפיד על כללי החוק הבינלאומי במלחמתה נגד חמאס.
13/10/2023  |  איתמר לוין  |   חדשות
משרד התחבורה הודיע הערב (יום ה', 12.10.23) כי יופעל מערך הסעים באמצעות התחבורה הציבורית - רכבת ישראל ואוטובוס - במתכונת חרום עבור כוחות הביטחון במהלך סוף השבוע. כך נמסר מלשכת שרת התחבורה מירי רגב.
13/10/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר (12.10.23) הודעה לכנסת לפי סעיף 40 (ג) לחוק יסוד הממשלה, בדבר נקיטת פעולות צבאיות משמעותיות בשל המלחמה שנכפתה על מדינת ישראל. נתניהו פנה לחברי הכנסת ואמר: "אני בא עכשיו מאוגדה 98. זוהי אחת מאוגדות המחץ של צבא הגנה לישראל. עוד בדרך, בכביש שמוליך לבסיס, אני רואה טור ארוך-ארוך של מכוניות – לא על הכביש, על שטח ההפרדה – מכוניות שהוכנו שם על-ידי המילואמינקים שרבים מהם בכלל לא נקראו. הם הקפיצו את עצמם.
12/10/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
ראיון של שי גולדן איתי בערוץ 14 על הטבח בישובים בעוטף עזה, שבו טענתי כי ראשי המדינה ומפקדי צה"ל אינם מבינים ואינם חושבים צבא ומלחמה. עליהם ועל שכמותם כתב הפילוסוף היווני הגדול אפלטון לפני 2350 שנה ב"משל המערה". הם אינם מבינים את המציאות. עליהם כתב הרמב"ם במאה ה-12 באיגרתו ליהודי מונטפלייה: "בית המקדש חרב כי בני אותו הדור לא למדו צבא וכיבוש ארצות". ב-7 באוקטובר 2023 קרסה בעוטף עזה התרבות הישראלית כולה, ועל כך "בוכה ומזהיר הנביא" מגיל 14 כבר 70 שנה, ויושבי "הטירה" של קפקא מחרימים אותו עד אחד.
12/10/2023  |  אורי מילשטיין  |   פודקאסטים
גלית דיסטל-אטבריאן, שרת ההסברה, הודיעה (יום ה', 12.10.23) על התפטרותה מתפקידה. התפטרותה מגיעה ברקע ביקורת על תפקוד לקוי של ההסברה, לאחר שבתחילת השבוע טענה כי משרדה עושה עבודה חשובה בהסברה. קצפה יצא בין היתר ברקע צוות הסברה שמינה ראש הממשלה למלחמ המונה שמונה שרים, וביא אינה ביניהם.
12/10/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם    נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר    איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il