|   15:07:40
  יפעת גדות  
עיתונאית עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
אנטוניו גוטרש [צילום: קרייג ראטל/AP]

מועצת הביטחון של האו"ם התכנסה לדון במלחמה בעזה

לדברי מזכ"ל האו"ם, הצו שפרסמה ישראל המחייב את התושבים הפלשתינים להתפנות מצפון הרצועה משפיע על כמחצית מאוכלוסיית עזה ועלול להפוך למשבר הומניטרי חמור ולאסון
14/10/2023  |   יפעת גדות   |   חדשות   |   מלחמת חרבות ברזל   |   תגובות

מועצת הביטחון של האו"ם התכנסה (יום שישי, 14.10.23) בדלתיים סגורות כדי לדון במלחמת ישראל-חמאס, וזאת לאור מנוסתם של תושבי הרצועה הפלשתינים הבורחים מצפון עזה לדרום הרצועה בהוראת הצבא הישראלי. כך דיווחה סוכנות הידיעות AP.

הפגישה ביום שישי נקבעה לפני צו הפינוי, מה שהוסיף עוד יותר דחיפות לדיון. לדברי מזכ"ל האו"ם, הצו משפיע על כמחצית מאוכלוסיית רצועת עזה ועלול להפוך משבר הומניטרי חמור לאסון.

מזכ"ל האום אנטוניו גוטרש הפציר בכל הצדדים "ובעלי ההשפעה עליהם" לעשות כמיטב יכולתם כדי לאפשר גישה הומניטרית לרצועת עזה הנצורה, לשחרר את כל בני הערובה לאלתר ולהגן על אזרחים.

המועצה סיימה את הדיון בלא החלטה או פעולה, וקבעה דיון נוסף ליום ראשון הקרוב על הלחימה בין ישראל לחמאס. המחלוקות במועצת הביטחון - הגוף החזק ביותר של האו"ם, התחדדו על-רקע המלחמה של רוסיה באוקראינה.

תאריך:  14/10/2023   |   עודכן:  14/10/2023
יפעת גדות
+56 מבוקשים נעצרו במהלך הלילה ברחבי איו"ש
13:44 14/10/23  |  מירב ארד
במהלך הלילה כוחות צה"ל, שב״כ ומג"ב פעלו במוקדים רבים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון ובחטיבת הבקעה והעמקים לסיכול טרור, ועצרו 56 מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור והחרימו אמצעי לחימה רבים. 25 מהם פעילים בארגון הטרור חמאס, בהם שני בכירים מהעיר שכם: עדנאן עצפור, בן 59, תושב שכם, פעיל חמאס בדרג ההנהגה ואחמד עואד, בן 49, תושב שכם, פעיל חמאס שמעורב בפעילות הסתה. עד כה נעצרו מתחילת המלחמה כ-280 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים. 157 מהם משוייכים לארגון הטרור חמאס
+רש"ת: נמל תעופה בן-גוריון פועל כסידרו ופתוח להמראות ונחיתות.
13:27 14/10/23  |  מירב ארד
רש"ת: נמל תעופה בן-גוריון פועל כסידרו ופתוח להמראות ונחיתות. לוח הטיסות מתעדכן לאור תוספת טיסות חילוץ ושינויים בטיסות יוצאות ונכנסות. רשות שדות התעופה ממליצה לציבור להתעדכן לגבי זמני הטיסות באתר רש"ת ואצל חברות התעופה השונות.
+צה"ל: חדירת כלי טיס בצפון - זיהוי שווא
13:09 14/10/23  |  מירב ארד
צה"ל מעדכן (יום שבת) כי בהמשך להפעלת התרעה בגורנות הגליל על חשש לחדירת כלי טיס עוין, מדובר בזיהוי שווא.
+התרעה על חדירת כלי טיס עוין בצפון
13:06 14/10/23  |  מירב ארד
התרעה על חדירת כלי טיס עוין הופעלה ביישוב גורנות הגליל שבמועצה האזורית מעלה יוסף, ליד נהריה.
+תמונות הילדים שנחטפו לעזה
12:40 14/10/23  |  מירב ארד
תמונות הפנים של 19 הילדים שנחטפו לעזה במתקפת הפתע של חמאס בשבת ה-7 באוקטובר 2023.
[צילום: שימוש לפי סעיף 27א']
+חוסל מפקד כוח בנח'בה שהוביל את מתקפת הטרור ביישובי עוטף עזה
12:29 14/10/23  |  מירב ארד
כלי טיס של צה"ל, בהכוונה מודיעינית של שב"כ ואמ"ן, חיסלו את עלי קאצ'י, מפקד בכוח הנח'בה של ארגון הטרור חמאס, שהוביל מתקפת טרור ביישובי עוטף עזה בסוף השבוע האחרון. בשנת 2005 עלי נעצר בעקבות חטיפה ורצח של ישראלים והוחזר כחלק מעסקת גלעד שליט.

+חמישה פצועים מירי פצמ״רים לעוטף עזה
12:00 14/10/23  |  מירב ארד
חמישה פצועים מירי פצמ"רים בנירים שבעוטף עזה. במגן דוד אדום עדכנו על חמישה פצועים מירי הפצמ"ר לאזור קיבוץ נירים שבעוטף עזה, בהם אדם אחד במצב אנוש, אחד במצב קשה, שני פצועים בינוני ואחד קל.
+מפקד אוגדת עזה: מסתכלים רק קדימה - להגנה ולהתקפה, עד הניצחון
11:56 14/10/23  |  מירב ארד
מפקד אוגדת עזה תת-אלוף אבי רוזנפלד: "״בשבת בבוקר התעוררנו כולם בהפתעה גדולה מאוד להתקפה אכזרית ביותר של ארגון הטרור חמאס. לא ידענו עליה, הופתענו ממנה. יהיה עוד הרבה זמן לתחקר ולהסתכל אחורה על מה קרה כאן. כל המדינה מסתכלת עלינו וסומכת עלינו, אין אחרים במקומנו, ומפה אנחנו הולכים קדימה. אנחנו מרכינים את הראש, אבל לא מורידים את הראש. אנו גאים במדינה שלנו, נגן עליה ונעשה הכל להגן. מסתכלים רק קדימה - להגנה ולהתקפה, עד הניצחון"
+צה"ל מזהיר את החיזבאללה: "מי שיתקרב לגדר - ימות"
11:50 14/10/23  |  מירב ארד
"לצה"ל יש עוצמה גדולה מאוד בצפון. מי שיגיע לגדר כדי לחדור לשטח ישראל - ימות, ולבנון תישא בתוצאות", הזהיר (יום שבת, 14.10.23) דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, בהצהרתו היומית. לדבריו, "אנחנו נמשיך להגיב באופן התקפי על כל פעולה עוינת של חיזבאללה".

עוד אמר תא"ל הדרי כי "חמאס משתמש בתושבי הרצועה למערכת הארגון הצבאי שלו. הוא לחוץ מהפינוי של תושבי עזה דרומה כי המערכת הצבאית שלו תיחשף ותהיה ללא מגן אנושי". לדבריו, "אנו מעריכים כי מאות אלפי תושבים בצפון עזה שמעו את הקריאה ופינו את האזור. המשכנו להטיל כרוזים. יש עוד אזרחים בעיר עזה, אני חוזר ואומר לכל מי שיבחר לא להתפנות - הוא מעמיד את עצמו ואת משפחתו בסכנה לטובת האינטרסים של ארגון רצחני. אנחנו מתכוונים להמשיך לפעול בתקיפות ובעוצמה גדולה בעיר עזה במרחבים שפונו".

תא"ל הדרי אמר עוד כי "במהלך היממות האחרונות קרא צה״ל לתושבי העיר עזה להתפנות מבתיהם, לאור הפעילות הצבאית המתקיימת באזור, כתגובה לפעולות הטרור של החמאס. הקריאה הופצה במגוון אמצעים שונים, על-מנת לנסות ולמזער את הפגיעה בבלתי מעורבים. מחבלי ארגון הטרור חמאס מסתתרים במנהרות מתחת לבתים בעיר עזה, ובתוך בניינים מרובים אזרחים בלתי מעורבים. צה״ל זיהה מגמה של התפנות תושבים דרומה, זאת על-אף נסיונותיו של ארגון הטרור חמאס למנוע את פינויים, במטרה להשתמש בהם כמגן אנושי".
צה"ל בגבול הצפון [צילום: דוד כהן/פלאש 90]
+משרד הבריאות: 355 פצועים המאושפזים בבתי החולים
11:49 14/10/23  |  מירב ארד
משרד הבריאות מעדכן על 355 פצועים המאושפזים בבתי החולים, מהם 95 קשה, 186 בינוני ו-74 קל. עד כה פונו לבתי החולים 3,526 פצועים, מהם: 29 אנוש, 324 קשה, 616 בינוני, 2,151 קל, 176 חרדה ו - 230 בהערכה רפואית.
+רשות המסים: בניגוד לפרסומים שונים - המכס פועל 24/7 ללא הפסקה
11:45 14/10/23  |  מירב ארד
רשות המסים מזהירה: "בניגוד לפרסומים שונים נבקש לעדכן כי מפרוץ הקרבות ביום שבת המכס פועל 24/7 ללא הפסקה. יודגש כי כל ציוד עבור חיילי צה״ל ובכלל זה תרומות או ציוד שמביאים איתם נוסעים בטיסות, נמסר לטיפול משרד הביטחון, שאף הציב נציג קבוע בשדה התעופה נתב״ג".
+מטח לגוש-דן, השפלה והדרום
11:36 14/10/23  |  מירב ארד
היום השמיני למלחמה: מטח רקטות לעבר המרכז, השפלה ודרום הארץ.
+מד"א מזהיר מפני חלב אם לא מפוקח שהגיע מחו"ל
11:30 14/10/23  |  מירב ארד
לבנק חלב האם הלאומי של מגן דוד אדום נודע שהגיעו לארץ צידניות חלב אם ממדינות בחו"ל מבלי שהחלב נבדק והוא עלול לסכן את חיי התינוקות ואף לגרום למוות. מנהלת בנק חלב האם הלאומי של מד"א, ד"ר שרון ברנסבורג צברי: "חלב אם שמועבר ללא פיקוח כאשר ידוע שמיועד לישראל עלול להיות מטרה להכנסת רעלים על מנת לפגוע בתינוקות, הבנק הלאומי לחלב אם פועל על פי תקנות 'הגנת המזון' של הFDA למניעת שימוש במזון כאמצעי לפגיעה ולגרימת נזק".
+4 נפילות בגזרת שדרות; אין נפגעים
11:29 14/10/23  |  מירב ארד
ארבע נפילות במטח הרקטות האחרון שנורה לעבר שדרות. אין נפגעים בגוף, נגרם נזק למבנים ולרכוש.
+ערב הכניסה הקרקעית - הסנטימנט בעזה מתהפך
11:25 14/10/23  |  שמרית מאיר   |   לרשימה המלאה
מקווה שמתו כל הקונספציות ושלמדנו לא לסמוך יותר על שום הנחה ישנה  ▪  חיזבאללה משחק באש, כלומר לוקח ביודעין סיכוי להתלקחות ענק  ▪  צריך להבין את מידת האיום מלבנון לפני שנכנסים אול-אין לעזה  ▪  ימים קשים ומורכבים עוד לפנינו
חמאס בעזה. תחילת הסוף [צילום: נאסר אישתייה/פלאש 90]
+האם ישראל יכולה לחסל את חמאס
11:16 14/10/23  |  יוני בן-מנחם   |   לרשימה המלאה
חמאס הוא ארגון טרור אכזר אך גם תנועה פוליטית דתית גדולה שנטועה עמוק בחברה הפלשתינית. ישראל תתקשה לחסל לגמרי את חמאס, אך היא יכולה במבצע צבאי נרחב לחסל את ההנהגה הצבאית שלו ולהשמיד את התשתית הצבאית ברצועת עזה
[צילום: עבד רחים חטיב/פלאש 90]
+המוני פלשתינים בורחים מצפון הרצועה
10:21 14/10/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
הממונה על מדיניות החוץ של האיחוד האירופי קורא לישראל לתת לתושבים יותר זמן להתפנות מעזה  ▪  צה"ל הודיע לתושבי עזה על זמני הפינוי דרך הרחובות הראשיים בעיר  ▪  מצרים סדרה את מעבר רפיח
פלשתינים נמלטים מצפון עזה [צילום: חתם מוסא/AP]
+מל"ט צה"ל חיסל 3 מחבלים שניסו לחדור מלבנון לישראל
10:15 14/10/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
מחבלים ניסו לחדור ליד מושב מרגליות וחוסלו  ▪  הסטי"לים החדשים תקפו בעזה לראשונה מאז שהפכו למבצעיים  ▪  טנקים חיסלו הלילה שני מחבלים ליד קיבוץ נחל עוז
[צילום: התעשיה האווירית]
+ראש עיריית ניו-יורק: "המלחמה של ישראל היא המלחמה שלנו"
09:48 14/10/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
בנאום תמיכה מרגש פנה ראש עיריית ניו-יורק לתושבי העיר והבהיר: "לישראל יש את הזכות להגן על עצמה"  ▪  "קולנו צריך להישמע ולהדהד ברחבי המדינה. אנחנו לא נהיה בסדר עד שכל מי שאחראי למעשים הללו ישלם על מעשיו"
אריק אדמס. תמיכה בלתי מסויגת בישראל [צילום: פטרוס ג'יאנקוריס/AP]
+צה"ל חיסל את ראש המערך האווירי בעזה
08:56 14/10/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
מראד אבו מראד חוסל במתקפת מטוסי קרב על מפקדה צבאית של ארגון חמאס שממנה נוהלה הפעילות האווירית  ▪  בגזרה הצפונית חיסל מל"ט צה"ל מחבלים שניסו לחדור מלבנון לישראל
צה"ל ממשיך לתקוף ברצועה [צילום: עבד רחים חטיב/פלאש 90]
+מחבל חמאס שנלכד העיד בחקירתו: "אנסו נשים ונערות וערפו את הראשים"
08:40 14/10/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
בדבר תוכניות המחבלים לגבי הנשים והנערות שנחטפו, השיב המחבל מרפיח בחקירתו: "לאנוס אותן. לפגוע בהן, לחקור אותן. מה שמתחשק להם לעשות איתן"
המחבל מרפיח. עדות מצמררת [צילום: מסך אינסטגרם]
+צה"ל, השב"כ והמשטרה - לבנותם מחדש
08:17 14/10/23  |  אורי מילשטיין   |   לרשימה המלאה
רב-שיח על חלקם של המשטרה, משמר הגבול והימ"ם באירועי היום הראשון של "חרבות ברזל"

[צילום: אורן בן-חקון, פלאש 90]
+מודי'ס דחתה דירוג האשראי של ישראל בחצי שנה
23:34 13/10/23  |  יואב יצחק
חברת דירוג האשראי מודי'ס דחתה את החלטת דירוג האשראי לישראל בגלל המלחמה שפרצה מול החמאס. הנהלת מודי'ס מסרה לחשב הכללי במשרד האוצר כי אין בכוונתה לפרסם דירוג חדש במועד הנוכחי - שנקבע מראש, וכי מחמת הנסיבות שנוצרו יבוצע דירוג חדש בעוד חצי שנה.
+התרעה נוספת בעוטף עזה
23:09 13/10/23  |  
התרעות מפני ירי רקטות וטילים נשמעו בנחל עוז, עלמים, זמרת ושובה שבעוטף עזה.

+ארה"ב מנסה לדחות את הכניסה הקרקעית לעזה
23:01 13/10/23  |  
על-פי דיווח של כתבת הבית הלבן של Fox News, העיתונאית ג׳אקי היינריך, ארה"ב לוחצת על ישראל לדחות את הכניסה הקרקעית של צה"ל לרצועת עזה, במטרה לסייע לאוכלוסייה האזרחית ברצועה.



+מזכ"ל האו"ם: המצב בעזה - "שפל חדש ומסוכן"
22:55 13/10/23  |  
מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש אמר הערב כי המצב בעזה הגיע ל"שפל חדש ומסוכן". לדבריו יש לאפשר מעבר של דלק, מזון ומים לעזה וכי "אפילו במלחמה יש חוקים".
+התרעה מפני ירי רקטות וטילים בנתיב העשרה
22:50 13/10/23  |  
לפני דקות אחדות נשמעה התרעה ממפני ירי רקטות וטילים בנתיב העשרה שבעוטף עזה.

+סוגיית הכשרות בצבא
22:34 13/10/23  |  יוסף פנדריך   |   לרשימה המלאה
לפיכך יש לפרש את החוק בעניין הכשרות בצבא, באופן שלא יפגע בחופש מדת  ▪  פירושו הנכון של החוק, אם כך, הוא שיש להבטיח לכל מי ששומר על כשרות, שיוכל לאכול אוכל כשר ולא יותר מכך
חופש מדת [צילום: אורן בן-חקון/פלאש 90]
+394 פצועים מאושפזים בבתי החולים
22:23 13/10/23  |  
משרד הבריאות מעדכן על 394 פצועים המאושפזים בבתי החולים נכון ליום ו', 13.10.23, בשעה 15:30, מהם 99 קשה, 193 בינוני ו-102 קל.

עד כה פונו לבתי החולים 3,436 פצועים, מהם: 29 אנוש, 322 קשה, 610 בינוני, 2061 קל, 173 חרדה ו-241 בהערכה רפואית.

משרד הבריאות פונה לכל מי שזקוק לכך לפנות לאחד מהמוקדים שנפתחו על-מנת לקבל סיוע נפשי. שימו לב: המספרים מתעדכנים כל העת.

החל מיום א' קופות החולים מעניקות מענה טיפולי נוסף לתמיכה רגשית של 3 שיחות טיפוליות על-ידי אנשי המקצוע.

מענה זה הוא בנוסף למוקדי החירום של קופות החולים שפורסמו.

לתיאום, יש לפנות למספרים הבאים:

כללית - תמיכה נפשית כוכבית 2708, בשעות: 07:00-20:00

לאומית דרך תלם:

1. תלם - 0722000272

2. בית חם - 0732800539

3. תפארת בית חם - 046111891

מענה בין השעות 8:00-17:00

    מכבי - דרך תלם, בשעות: 08:00-22:00,
  • 3028

    מאוחדת - מוקד ארצי 24/7,
  • 3833

מוקדי החירום של מרכזי הסיוע בכל הארץ:

כללית 03-7472010

מכבי כוכבית 3555

לאומית 1700507507 או כוכבית 507

מאוחדת כוכבית 3833

ער"ן - 1201

נט"ל - 1-800-363-363

מוקד מטיב ת"א כוכבית 2837

מוקד השיבם כוכבית 3251

מרכזי חוסן בדרום:

אשקלון - כוכבית 2452 רחוב הפרדס 18

מועצה אזורית ‌חוף אשקלון - 08-6775598

אשכול - 08-9965264

שדרות - 08-6611140/50 רח' הרצל 68

שער הנגב - 08-6613330, 077-9802755

שדות נגב - 08-9941091

אמ"ן - מערב הנגב - 055-3063863

מרכז חוסן הבדואי - 072-2212788

מרכזי חוסן בגליל המערבי והגליל המזרחי:

עברית: 04-6900603

ערבית: 04-7702649

אנגלית: 04-7702651

רוסית: 04-7702650

מרכזי חוסן ביהודה ושומרון:

עציון - 058-3989550

בנימין - 106, 02-5848600

שומרון - 055-2779285

יהודה - 02-9969560

המרכז הרפואי לבריאות הנפש מרחבים (באר יעקב) ייפתח כמרכז על אזורי לנפגעי חרדה לטובת מענה לנפגעי חרדה מבתי החולים בסביב.

Sign Now IO - קהילת החירשים בעוטף עזה ובכלל במדינת ישראל מוזמנים להיכנס לשיחה מיידית עם מתורגמן לשפת הסימנים לכל שיחת חירום.

[קישור]

לשיחת חירום היכנסו ללינק הבא:

[קישור]

ניתן להתקשר לכל אחד מבתי החולים על-מנת לקבל מידע על פצועים שפונו לאחד מבתי החולים

מוקדי חירום בבתי החולים:

המרכז הרפואי סורוקה - 12-55-177

המרכז הרפואי ברזילי - 1255171

ביה"ח הציבורי אסותא אשדוד - 1255182

המרכז הרפואי קפלן - 1255181

המרכז הרפואי שמיר אסף הרופא - 1255188

המרכז הרפואי וולפסון - 1255135

המרכז הרפואי שיבא - 1255131

בית החולים איכילוב-1255-133

בית החולים בילינסון - 1255134

המרכז הרפואי מאיר- 1255199

בית החולים לניאדו - 1255191

בית חולים מעיניי הישועה - 0548540497

מרכז שניידר לרפואת ילדים - 1255136

המרכז הרפואי הדסה עין כרם - 1255122

המרכז הרפואי שערי צדק - 1255125

המרכז הרפואי רמב"ם - 1255144

המרכז הרפואי בני ציון - 1255145

המרכז הרפואי הלל יפה - 1255166

המרכז הרפואי העמק 1255165

המרכז הרפואי לגליל - 1255141

המרכז הרפואי זיו- 1255161

מרכז רפואי צפון (פוריה) - 1255162
+הוקם צוות של קצינים וקצינות ליצירת קשר עם משפחות הנעדרים
22:18 13/10/23  |  יפעת גדות   |   לרשימה המלאה
הצוות מונה כ-200 קצינים וקצינות במילואים, שהתגייסו למטרה  ▪  הקצינים יעברו הכשרה ייעודית למשימה ויצאו למפגשים עם משפחות הנעדרים והחטופים
גל הירש. נגיע פיזית לכל המשפחות [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+דובר צה"ל: נעשו פשיטות בשטח הרצועה לאיתור נעדרים
19:23 13/10/23  |  יואב יצחק   |   לרשימה המלאה
מספר גופות של ישראלים שנרצחו נאספו משטח הרצועה  ▪  הפשיטות בשטח הרצועה נעשות במקביל להפצצות הכבדות ולמגעים המתקיימים מול קטאר ומצרים כדי להשיג מידע שיאפשר חילוץ החטופים מידי אנשי החמאס
מאמץ לאיתור בני הערובה [צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90]
+תושבי הוד השרון הגיעו להדליק נרות נשמה לזכרם של הנופלות והנופלים
18:26 13/10/23  |  
מאות מתושבות ותושבי הוד השרון הגיעו בשעות הצהריים לרחבת בית יד לבנים בעיר, להדליק נרות נשמה לזכרם של הנופלות והנופלים ולייחל להחלמת הפצועות והפצועים ולשובם בשלום של החטופות והחטופים. באירוע השתתף גם ראש עיריית הוד השרון, אמיר כוכבי.

[צילום: עיריית הוד השרון]
+פשעי חמאס מעניקים לישראל אפשרויות חוקיות נרחבות
18:13 13/10/23  |  פנינה שרביט-ברוך, תמי קנר   |   לרשימה המלאה
הכללים מעניקים לישראל מרחב פעולה רחב יותר במלחמה הנוכחית, בשל האיום העצום שמייצר החמאס על ביטחונה  ▪  חופש הפעולה מותנה בכך שישראל תכוון את מתקפותיה רק אל מטרות צבאיות וגם לא תיצור רושם מוטעה שונה
כפר עזה. פשעי מלחמה [צילום: חיים גולדברג, פלאש 90]
+יותר מ-3,000 נפגעים טופלו על-ידי מערכת הבריאות
18:10 13/10/23  |  
משרד הבריאות מסר, כי עד כה טופלו על-ידי מערכת הבריאות יותר מ-3,000 פצועים ואלפי אנשים נוספים שביקשו סיוע נפשי. מערכת הבריאות תמשיך לפעול על-מנת להציל חיים ולסייע לעם ישראל לעמוד בתקופה קשה זו.

המערכת עומדת לרשות הנפגעים ומספקת שירותים אלה:

  • מענה וסיוע רגשי טלפוני בקופות החולים ובקוים ייעודיים. בנוסף לסיוע הטלפוני, ניתן מענה טיפולי נוסף של 3 שיחות טיפוליות על-ידי אנשי המקצוע בקופות החולים;

  • הגדלת תקציב מרכזי החוסן בדרום ב-8.8 מיליון שקל וכן הגדלת תקציב מבחן התמיכה לעמותות שמפעילות מוקדי מצוקה ב-3 מיליון ש"ח. משרד הבריאות ימשיך ויגדיל תקציב זה ככל וידרש;

  • סיוע למשפחות המפונים מהדרום בבתי המלון;

  • סרטוני הסברה על-מנת לתת כלים להתמודדות עם החרדה ועם התגובות למראות הקשים;

  • פרופ' איל פרוכטר, פסיכיאטר, מנהל ביה"ח מעלה הכרמל ויו״ר המועצה הלאומית לפוסט טראומה.

  • ורד עצמון משולם, פסיכולוגית רפואית, מנהלת השרות לפסיכולוגיה רפואית מדיקל קר.

טיפות חלב

  • הוראות שעה לשימוש בחלב מבנק חלב אם, עבור תינוקות פצועים או תינוקות שנותרו ללא חלב אם בשל המצב.

  • תגבור המוקד הטלפוני של טיפת חלב במהלך השבוע ופתיחתו במוצאי השבת;

  • מפגשים עם פסיכולוגיות ועו"סיות מומחיות לטיפול בגיל הרך ובמצבי משבר, באמצעות פלטפורמת "טיפונט", המתקיימים יחד עם אחיות טיפת חלב, על-מנת לתמוך, לסייע ולתת כלים איך לתווך את המצב לילדים. [קישור]/

טיפול תרופתי

  • מטופלים שפונו מביתם במצב החירום ונאלצו להתפנות ללא תכשירים או שאיבדו אותם במהלך הפינוי, בהם מטופלים שאין בידם מרשמים מקוריים או שכבר רכשו את הכמות החודשית והם זקוקים להמשך טיפול תרופתי, יכולים לבקש את התרופה ללא מרשם מהרוקח.ת בהתאם לנהלי משרד הבריאות.

  • מטופלים שידרשו לחידוש מרשם לתרופות כרוניות ולא יהיה בידם מרשם בשל המצב, יוכלו לגשת לבתי מרקחת פרטיים ולבקש את התרופה ללא מרשם מהרוקחות בהתאם לנהלי משרד הבריאות.

  • מטופל שמחזיק ברישיון לשימוש בקנביס רפואי שתוקפו פג או עתיד לפוג במהלך החודש הקרוב, ושלא הספיק להגיש בקשה לחידושו, יוארך תוקף רישיונו באופן אוטומטי ל-3 חודשים וזאת ממועד הפקיעה בפועל.

כללי

- הקמת מאגר עתודת מתנדבים ואנשי מקצוע מהארץ ומחו"ל, הרוצים לסייע במאמץ של מערכת הבריאות לשרת את כל מי שזקוק לסיוע רפואי, יכולים לסייע בצרכים שונים כמו אדמיניסטרציה, לוגיסטיקה, שינוע ועוד.
+משרד הבריאות מפרסם הנחיות בנוגע לקנביס רפואי
17:57 13/10/23  |  
המטופלים שרישיונם פג או עתיד לפוג בין התאריכים 16/9/23- 8/11/23, תינתן הארכה אוטומטית של שלושה חודשים. ההארכה המינהלית ניתנת באופן אוטומטי.

מטופלים שאינם שוהים בביתם עקב המלחמה ומוצרי הקנביס שהיו ברשותם אינם איתם, יכולים לשלוח מייל לכתובת דוא״ל: yakar.metupalim@moh.gov.il או לפנות למוקד הקנביס הפועל בימים ראשון עד חמישי בין השעות 8:00-18:00 במספר: 08-6268000.

יש לציין את הנסיבות ותונפק עבורם ״הוראת מסירה״ רלוונטית להנפקה מחודשת של קנביס הרפואי לחודש.

מטופלים שעקב המצב אינם שוהים כעת בכתובת המופיעה ברישיון - בתי המרקחת והעוסקים יונחו להמשיך לספק את הקנביס כפוף לזיהוי של המטופל וניהול רשימות בהתאם.

קנביס רפואי חינם בחודש הקרוב למטופלים שפונו מביתם בדרום יסופקו על-ידי אינטרקיור, בזלת, בטר, גרינפילדס, טוגדר, טריכום, קנדוק, קנערבה, שיח, מדוקאן ותיקון עולם, זאת על-פי הודעת החברות.

כלל בתי המרקחת המורשים למכירת קנביס

פירוט של בתי המרקחת באזור ים המלח ואילת, המספקים קנביס ופתוחים גם בשבת:

סופר פארם, ערד
סופר פארם ביג, אילת
סופר פארם מול הים, אילת
סופר פארם התמרים, אילת
בי מלכת שבא, אילת
+ביטחון הפנים והעורף באחריות קבינט המלחמה
17:50 13/10/23  |  צבי גיל   |   לרשימה המלאה
העורף הישראלי כרגיל הוכיח את עצמו מעל ומעבר למשוער והצליח במקום שמערכות הביטחון כשלו  ▪  הביטחון שלו חייב להיות חלק מן הניהול של קבינט המלחמה  ▪  איתמר בן-גביר אינו ראוי ואינו כשיר לכך
חלק מהחזית [צילום: גרשון אלינסון/פלאש 90]
+נתניהו כינס דיון הערכת מצב ביטחונית וזימן גם את דרעי
17:42 13/10/23  |  יואב יצחק
ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס סמוך ל-17:30 דיון הערכת מצב ביטחונית בקריה בתל אביב. לדיון זומנו שר הביטחון יואב גלנט, השר בלי תיק בני גנץ, השר גדי איזנקוט, השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר, יו"ר ש"ס ח"כ אריה דרעי ובכירי מערכת הביטחון.
+חיילת צה"ל סמל ירין פלד ז"ל נפלה במלחמת חרבות ברזל
17:18 13/10/23  |  יפעת גדות   |   לרשימה המלאה
מנכ"ל מד"א: "ירין תרמה רבות לתחנת אופקים ולמגן דוד אדום, עובדי ומתנדבי מגן דוד אדום כואבים את לכתה"
ירין פלד ז"ל [צילום: דוברות מד"א]
+ירי לעבר גוש-דן; דיווח על פגיעה בבית ברחובות ונפילה בת"א
17:01 13/10/23  |  עידן יוסף

+חיל-התותחנים תוקף בשעה זו בירי ארטילרי בדרום לבנון
16:45 13/10/23  |  עידן יוסף
מטען חבלה התפוצץ ליד הגדר ליד חניתה - אין נפגעים. מועצת מטה אשר: אירוע ביטחוני מתרחש כעת בגזרת הגבול - תושבי חניתה, אדמית, ראש הנקרה, ערמאשה - יש להיכנס למרחבים מוגנים.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מועצת הביטחון של האו"ם התכנסה לדון במלחמה בעזה
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת חרבות ברזל
לאחרונה סערה הארץ לאחר שאלפי מנות מזון שהוכנו עבור חיילים בעקבות המלחמה בדרום הושלכו לאשפה בגלל העדר תעודת כשרות. מסעדה בתל אביב ריכזה אלפיים מנות מזון כדי לחלקם לחיילים אבל נאלצה להשליך את מרביתן לפח לאחר שלא הורשתה להכניסן לבסיסים בגלל העדר תעודת כשרות. המחלקים דיווחו שחרדים עקבו אחריהם כדי למנוע את חלוקת המזון.
13/10/2023  |  יוסף פנדריך  |   יומני בלוגרים
הממונה על הטיפול בחטופים והנעדרים תא"ל (במיל.) גל הירש, הקים צוות ייעודי במטרה ליצור קשר אישי וישיר עם משפחות הנעדרים והחטופים.
13/10/2023  |  יפעת גדות  |   חדשות
דובר צה"ל הודיע כי במהלך היממה האחרונה ביצעו כוחות צה"ל פשיטות מקומיות בשטח רצועת עזה להשלמת מאמץ טיהור המרחב ממחבלים ומאמצעי לחימה. בפעולות אלו נעשה גם מאמץ לאיתור נעדרים. נודע, כי נאספו מספר גופות משטח הרצועה של ישראלים שנרצחו - גופות שקודם לכן זוהו מהאוויר.
13/10/2023  |  יואב יצחק  |   חדשות
בספטמבר 2005 השלימה ישראל את תוכנית ההינתקות והסיגה את כוחותיה מרצועת עזה. חמאס, ארגון טרור איסלאמיסטי קיצוני, השתלט על רצועת עזה בכוח ביוני 2007 ומאז הוא הממשלה דה-פקטו ברצועה. הארגון, הקורא בחוקתו להשמדתה של מדינת ישראל, השליט לאורך השנים מדיניות טרור כלפי ישראל, שבאה לידי ביטוי בפיגועים נגד אזרחיה וירי רקטות אל עבר יישוביה, והובילה למספר סבבי לחימה.
עם ישראל בכול הדורות תמיד היה במיטבו בכול הקשור לסולידריות, לאחווה ולעזרה הדדית בשעות צרה ומצוקה. ההוכחה הטריה ביותר היא ההתגייסות של כל העם או רובו המכריע מן הרגעים הראשונים של המלחמה. גם אותם שוטרים וחיילים שנזעקו לעזרת הקיבוצים בעוטף עזה וחילוץ מקרב משתתפי מסיבת הבלהות מול עזה, ונפלו במערכה, לא באו כמגויסים אלא עשו זאת בהתנדבות כחלק מן העם. סיפורי הגבורה של נשים וגברים אלה עוד יסופרו שנים רבות.
13/10/2023  |  צבי גיל  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
דן מרגלית
דן מרגלית
לרוע מזלו של חליוה הכשל התממש בתקופת כהונתו כראש אמ"ן    עתה כולם אוהבים לשנוא אותו. זה משרת את נתניהו, אבל זה לא יחזיק מים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il