|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
תא"ל אופיר לויוס [צילום: אביטל הירש/מקור ראשון]

קצין חינוך ראשי: "אם יש מפקדים שלא מוכנים לשאת באחריות ל-7/10 זה מצער"

תא"ל אופיר לויוס: "ההנהגה, כולל ההנהגה הצבאית, היא זו שהביאה לשם" על אחריות מפקדי צה"ל: "אין איש צבא בר דעת שיעמוד אחרי טבח כזה נוראי ורצחני ולא יגיד 'כשלתי במשימתי' בנושא השסע החברתי: "זה גם התחיל מתוך המשבר והשסע החברתי שהיינו בו, על סף מלחמת אחים"
01/12/2023  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   מלחמת חרבות ברזל   |   תגובות

קצין חינוך ראשי, תא"ל אופיר לויוס, אומר על אחריות מפקדי צה"ל לאירועי הטבח ב-7 באוקטובר - "אין איש צבא בר דעת שיעמוד אחרי טבח כזה נוראי ורצחני ולא יגיד 'כשלתי במשימתי'. אם יש מפקדים כאלו זה מצער אותי מאוד. אני חושב שכולנו צריכים לקחת אחריות, כל מי שלבש מדים, כל מי שהיה שותף לתפיסות העולם שהביאו בסוף לאירוע הנוראי הזה, שהנסיבות שלו צריכות להיות מתוחקרות".

בראיון למוסף דיוקן של מקור ראשון, שיתפרסם במלואו מחר, דיבר לויוס על התפיסה שהשתנתה: "חשבנו שאנחנו כבר אחרי שני הסכמי שלום גדולים, אחרי הסכמי אברהם, ויכול להיות שמשהו במצב הביטחוני של מדינת ישראל השתנה. עוד הוסיף: "זה הטבח הכי נוראי שחווינו ב־75 שנות המדינה, התקפה על הרעיון הציוני, אבל זה גם התחיל מתוך המשבר והשסע החברתי שהיינו בו, על סף מלחמת אחים. אז ברור שהמלחמה הזאת עניינה גם בהשמדת חמאס, בפירוק שלו ובטיפול ברוע האלטרואיסטי הזה, אבל חייב להיות לה עוד מרכיב. זאת לא רק מלחמה בחושך, זאת גם הגברת האור".

תא"ל לויוס, שאיבד את רגלו בפיגוע בגוש-קטיף, חזר לאחרונה להתהלך ברצועת עזה, עם פרוטזה ומקלות הליכה. כעת בתפקידו כקצין חינוך ראשי הוא מספר על הזנחת השירות הקרבי על פני תפקידי הסייבר: "ההנהגה, כולל ההנהגה הצבאית, היא זו שהביאה לשם. יכולות הסייבר מושכות - יש פה גם הטיות לא זדוניות וגם רכיבים פחות טהורים שקשורים לפוליטיקה, לתקשורת ולרייטינג שיש בעיסוק במקומות הלא-מצמיחים האלה".

תאריך:  01/12/2023   |   עודכן:  01/12/2023
עידן יוסף
+צה"ל יחקור את נסיבות הירי באזרח בפיגוע בירושלים
16:10 01/12/23  |  עידן יוסף
בהמשך לפיגוע בירושלים, אתמול (ה׳) נפתחה חקירה על ידי משטרת ישראל ושב״כ. עם קבלת פרטי החקירה הראשוניים ולנוכח נסיבות האירוע הוחלט כי החקירה תתבצע בשיתוף המשטרה הצבאית החוקרת. צה״ל מביע צער על מותו של האזרח.
+דובר צה"ל: יותר מ-200 מטרות טרור הותקפו עד כניסת השבת
16:00 01/12/23  |  עידן יוסף
משעה 07:00 חיל-האוויר בשיתוף האוגדות הלוחמות תקפו יותר מ-200 מטרות טרור ברצועת עזה. בשעות האחרונות כלי טיס של חיל-האוויר תקפו שורת מטרות טרור ברחבי רצועת עזה, בצפון הרצועה ובדרומה, בחאן יונס ורפיח.

חלק מהתקיפות הוכוונו על-ידי כוחות היבשה הפועלים ברצועה מאוגדות עזה, 162, 36 ו-252. הכוחות השמידו אזורים ממולכדים במטענים, פירי מנהרות, עמדות שיגור ומפקדות צבאיות ששימשו את ארגון הטרור חמאס לקראת המשך הלחימה.

בנוסף, ספינת טילים של זרוע הים תקפה מטרות סיוע במסגרת החזרה ללחימה ובוצעו תקיפות רבות על-ידי טנקים וארטליריה.
+סמוטריץ' לנתניהו: הכרז רשמית על סיום מתווה ההפוגה
15:58 01/12/23  |  עידן יוסף
שר האוצר וחבר הקבינט המדיני ביטחוני, בצלאל סמוטריץ׳ שוחח עם ראש הממשלה בנימין נתניהו וקרא לו להכריז באופן רשמי על סיומו של מתווה ההפוגה ולנתק כל קשר עם האויב והמתווכים.

סמוטריץ׳: ״אסור לאפשר מצב של 'חצי מלחמה' שבו צה״ל חושש מעצירה פתאומית של הלחימה בעקבות מניפולציות של חמאס שירצה לחזור ולחדש את ימי ההפוגה כדי למנוע את המשך פעולת צה״ל להשמדתו. אנחנו שמחים מאוד על החטופים שחזרו הביתה אך כעת מתווה ההפוגה מיצה את עצמו. האויב הנאצי ממשיך לבצע פשעי מלחמה ביחס לאזרחים ולחטופים.

"הסכמה לעצירה נוספת כעת תהיה טעות איומה המשדרת חולשה ורפיסות מול האויב הנאצי. אסור בשום פנים ואופן לתת לצורר העלוב סינוואר לנהל אותנו. כעת יש לנתק כל קשר ומו״מ עם החמאס והמתווכים ולהסתכל על האויב רק דרך כוונות ופעילות מטוסי הקרב, ארטילריה וכניסה קרקעית עד לחיסול והשמדה מוחלטת והשבת כלל החטופים. בהתאם להחלטת הממשלה אין אפשרות כעת לחזור לימי הפוגה בלי דיון והחלטה מחודשת ועל כן בקשתי מראש הממשלה להודיע באופן פומבי ומפורש על סיומו של מתווה ההפוגה וחזרה ללחימה מלאה עד להשמדת חמאס וחזרת כל החטופים״.
+הערכות: 17 נשים וילדים נותרו חטופים בעזה
15:56 01/12/23  |  עידן יוסף
לפי הערכות במערכת הביטחון, 137 חטופים נותרו בעזה. ‏17 מתוכם נשים וילדים.
‏סה״כ שוחררו 113 חטופים. ‏24 מהם אזרחים זרים.
+משפחות החטופים נשאו תפילה עם 136 ספרי תורה
15:21 01/12/23  |  עידן יוסף
משפחות החטופים והנעדרים משבי חמאס בעזה נשאו היום (ו') תפילה להחזרתם, באמצעות 136 ספרי תורה, כמניין החטופים הנמצאים כעת בעזה.

התפילה, שנערכה בהשתתפות הרב הראשי לישראל מאיר לאו והשר לשירותי דת מיכאל מלכיאלי, כללה נשיאת תפילה על-ידי המשפחות, תקיעה בשופר על-ידי הרב הראשי, ושירה של הזמר ישי ריבו.

הרב הראשי לישראל, מאיר לאו, אמר בנאומו כי "עם ישראל לא מוותר ומבקש מבורא עולם: החזר את כל הבנות והבנים שלנו הביתה. אסור לנו לוותר על-אף אדם, אנחנו רוצים לחגוג ניצחון גדול שבו כולם נמצאים כאן, חזרה בבית".

"האסון הזה פקד את כל המדינה", אמר דודה של עדן זכריה, אחת החטופות. "לא משנה מי היינו לפני ומאיזה מגזר אנחנו. זה חבט בנו חזק, בכדי שנבין שאחרי האירוע הזה, אסור לנו לחזור למה שהיה קודם. עלינו למצוא דרכים לדבר בכבוד ולמצוא דרכים לחיות ביחד בשלום".

"אנו דורשים מהממשלה שתיקח את המושכות לידיים", אמר אבא של עידן שתיוי, חטוף נוסף. "השבת החטופים נמצאת בראש סדר העדיפות, ובמיוחד חזרתם של כל הפצועים בשבי. צריך להפסיק לעבוד על בסיס החליל של סינוואר, צריך לעבוד במתווה שמדינת ישראל תקבע אותו".
"בשובכם לשלום" [צילום: מטה המשפחות]
+צה"ל יירט באצבע הגליל מטרה שחדרה אווירית מלבנון
15:12 01/12/23  |  עידן יוסף
בהמשך להתרעות באצבע הגליל, לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה מטרה אווירית חשודה שחצתה מלבנון לשטח מדינת ישראל. התרעות על ירי רקטות וטילים הופעלו בעקבות היירוט.
+הרופאים הצליחו לייצב את מצבה של אלמה אברהם
15:11 01/12/23  |  עידן יוסף
בית החולים סורוקה: החטופה אלמה אברהם ששוחררה במצב קשה - יצאה מכלל סכנה.

הד״ר דן שוורצפוקס, סגן מנהל סורוקה מרכז רפואי אוניברסיטאי, כללית ומנהל המלר"ד, המלווה את השבים מרגע הגעתם לבית החולים מסר גם הצהרה על מצבם של השבים אתמול בלילה לסורוקה אח ואחות, בילאל אלזיאדנה בן ה -18 ועאישה אלזיאנדה בת 17, ששבו לישראל מהשבי בעזה, ועל מצבם של כלל השבים המאושפזים בסורוקה.
[צילום: דוברות סורוקה]
+צה"ל מכין את השלב הבא של הפריצה הקרקעית ברצועה
13:43 01/12/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
עשרות יעדים של חמאס הותקפו מהאוויר בשטח הרצועה  ▪  גורם מדיני: "ההערכה בישראל היא שיהיו כמה ימי לחימה עד שחמאס יביע רצון לשחרר חטופים. המשא-ומתן יתקיים תחת אש"
חודשו הפצצות חיל האוויר ברצועה
מראות הרס אחרי תקיפת צה"ל ברפיח [צילום: עבד אל-רחים חטיב/פלאש 90]
שר הבטחון בבור. אישר תכניות מבצעיות [צילום: שחר יורמן]
+קיבוץ ניר עוז: מיה גורן, אריה זלמנוביץ' ורונן אנגל נרצחו
13:22 01/12/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
השלושה הוגדרו כחטופים במשך 56 ימים, וכעת נמסרה הודעה על מותם  ▪  בעלה של גורן בת ה-56 נרצח בשבת השחורה, זלמנוביץ' בן ה-85 תועד בסרטון שפרסם חמאס מהשבי ונטען כי מת באירוע לבבי, ואשתו ושתי בנותיו של אנגל שוחררו משבי חמאס השבוע
מיה גורן ז"ל הי"ד
אריה זלמנוביץ' ז"ל הי"ד
+התוכנית לחיסול בכירי חמאס ברחבי העולם צפויה להימשך שנים
13:20 01/12/23  |  עידן יוסף
פרטים נוספים על התכנון הישראלי לחסל את בכירי חמאס ברחבי העולם. התוכנית תצא לדרך "כאשר המלחמה בעזה תסתיים", כשלפי גורמים ישראלים מדובר בתכנית שיישומה יימשך שנים בהן תבוא ישראל חשבון עם האחראים למתקפה הרצחנית ב-7 באוקטובר (וול סטריט ג'ורנל).
+חמאס: לא הצלחנו למצוא ארבע חטופות לצורך העסקה
12:41 01/12/23  |  עידן יוסף
חמאס אמר למתווכים כי הוא לא מצליח למצוא ארבע נשים לצורך ביצוע עסקה מלאה היום" (וול סטריט ג'ורנל).
+15 הרוגים כתוצאה מתקיפות צה"ל בשכונת שג'אעיה
12:39 01/12/23  |  עידן יוסף
הפלסטינים מדווחים על 15 הרוגים כתוצאה מתקיפות צה"ל בשכונת שג'אעיה במזרח העיר עזה.
+517 סטודנטים במילואים קיבלו מענק כספי ממשרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה
12:29 01/12/23  |  עידן יוסף
משרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה העניק (ה') מלגות מילואים לסטודנטים בתארים מתקדמים בתחומי מדעי הטבע, ההנדסה ומקצועות הרפואה. המלגה החד-פעמית בסך של 5,000 ש״ח חולקה לסטודנטים הלומדים לתארים שני או שלישי ומשתלמים לפוסט-דוקטורט, כהוקרה והערכה על פעילותם למען המדינה.

שר החדשנות, המדע והטכנולוגיה, אופיר אקוניס: ״הבטחנו וקיימנו. מי שנותן יותר - מקבל יותר. המלגות למילואימניקים הן המעט שאנחנו יכולים לעשות למען גיבורי ישראל שמחרפים נפשם למען כל אזרחי ישראל והן רק ההתחלה. בשנת 2024 נדאג לתקצב את המלגות בסכומים גדולים יותר כדי שיעברו למילואימניקים שנלחמים כעת במלחמה״.

כ-1,150 בקשות הוגשו לקול קורא מלגות משרתי המילואים שפרסם משרד החדשנות המדע והטכנולוגיה בחודש אוגוסט. לאחר בדיקת העמידה בתנאי הסף הוענקו 517 מלגות למשרתים במילואים ובכלל זה מי ששירתו לפחות 20 ימי שירות מילואים פעיל במהלך 3 שנים או 14 ימים במהלך שנה או שנתיים צמודות למי שטרם מלאו 3 שנים לשחרורם.
אקוניס. מי שנותן מקבל [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+פורום תקווה דורש לעצור את כל הסיוע ההומניטרי לעזה
12:17 01/12/23  |  עידן יוסף
פורום תקווה, המאגד משפחות חטופים, מסר כי קורא לקבינט להחריף את הצעדים נגד החמאס וארגוני הטרור ולייצר חנק ולחץ אמיתיים ואפקטיים כולל עצירת כל הסיוע ההומניטרי עד שאחרון החטופים ישוחרר.

"מתוך מחוייבות עמוקה להחזרת החטופים, צה"ל חזר לפעילות הכרעת החמאס. בימים האחרונים נוכח העולם כולו כי בעזה אין חפים מפשע. קריאות ההמון הכולל נשים וילדים, צעירות ובגירים לג'יהאד ורצח, לאונס ולטבח ביהודים, תוך מצג של 'חמלה' מצד מחבלי החמאס כלפי החטופים, מעמיד את הציניות והרשעות של החמאס בסטנדרטים השפלים והמרושעים ביותר שידעה האנושות המודרנית. משפחות חטופים ועם ישראל דורשים את המשך הלחץ הצבאי על החמאס וארגוני הטרור עכשיו - למען החזרת החטופים הביתה, למען ילדי ישראל כולם, למען המחר", לשון ההודעה.
+הממונה על שוק ההון: הנחיות חדשות לגופים המוסדיים בעקבות המלחמה
12:03 01/12/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ההנחיות מתייחסות לטיפול בפניות עמיתים ושארים לקרנות פנסיה וקופות ביטוח, שליחת מכתבים והודעות למבוטחים ועמיתים, החזר פרמיה ורצף ביטוחי לרכב מגויס, יישוב תביעה בביטוח דירה שאינה תפוסה ודיווחי סטטוס פעילות בחרום
עמית גל [צילום: מארק ניימן/לע"מ]
+גורמים בטחוניים: חמאס נערך לפשיטות ומארבים על הכוחות היבשתיים ברצועה
11:28 01/12/23  |  עידן יוסף
גורמים ביטחוניים: ״חמאס ינסה להוציא לפועל בשעות הקרובות את מה שהוא נערך אליו בשבוע האחרון - פשיטות ומארבים על הכוחות היבשתיים בשטח הרצועה, וירי רקטי בהיקפים נרחבים לשטח ישראל. צה״ל נערך לקראת סיום הפסקת האש באמצעים שונים - תצפיות, איסוף מודיעין, כלי טיס וארטילריה, שערוכים לסייע באש אווירית ויבשתית לכוחות ברצועה״ (גלי צה"ל).
+החל מיפוי בתי המחבלים משכונת צור באהר לקראת הריסתם
11:26 01/12/23  |  עידן יוסף
כוחות המשטרה, משמר הגבול ופיקוד העורף החלו הלילה במיפוי בתי המחבלים משכונת צור באהר שביצעו את הפיגוע אתמול בכניסה לירושלים, שבו נהרגו ארבעה אזרחים ונפצעו נוספים.

ההחלטה על כך התקבלה בתום הערכת מצב שקיימו אמש השר לבטחון לאומי ח׳כ איתמר בן גביר מפכ״ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי ומספר בעלי תפקידים בכירים.

במקביל ממשיכים הכוחות ממחוז ירושלים ומשמר הגבול בפיקודו של ניצב דורון תורג׳מן בפעילות נגד מעגלים שונים של חשודים בתמיכה בטרור בדרכים שונות, תמיכה במחבלים שביצעו את הפיגוע, הגעה לשולחיהם תוך פגיעה בתשתיות טרור תפיסת אמצעי לחימה ופגיעה כלכלית. הפעילות תמוקד בפעילי ובתומכי טרור תוך הפעלת יד קשה והבאתם לדין של המעורבים בפעילות טרור.
[צילום: דוברות המשטרה]
+"חמאס הפר התחייבותו לשחרר נשים ולכן אין כוונה לעצור"
11:12 01/12/23  |  עידן יוסף
גורם בכיר בצה״ל: ״המלחמה תימשך בימים הקרובים, אין שום כוונה לעצור״ (חדשות 12). ברקע חידוש הלחימה מבהירים גורמים מדיניים: ״נקודת השבירה של ההסכם היתה בשל הפרת החובה לשחרר את הנשים שעדיין בידי חמאס. הלחימה חוזרת ובכל הכוח״.

+בכיר חמאס ברצועה: ישראל לא תצליח להגיע להישגים
11:09 01/12/23  |  עידן יוסף
בכיר חמאס ברצועה עיזאת אל רישק: "מה שישראל לא השיגה ב-50 ימי הלחימה לפני הפסקת האש, היא לא תשיג אחרי חידוש הירי".

משרד ההסברה של חמאס בעזה לרשת "אלערבי": "בטוחים שהמאמצים יצליחו להתניע מחדש את התיווך, למרות חידוש הלחימה".
+עשרות מניצולי הטבח ברעים נתקעו בקפריסין בשל תקלה במטוס
11:04 01/12/23  |  עידן יוסף
כ-80 ישראלים ששרדו את הטבח בנובה ונמצאים בקפריסין אחרי טיפול ושיקום במלון "היער הסודי", נתקעו בלרנקה בלי יכולת לחזור לישראל בעקבות תקלה במטוס אל על (חדשות 12).
+משרד הבריאות בעזה: 32 הרוגים פלשתינים מתחילת התקיפות
11:01 01/12/23  |  עידן יוסף
משרד הבריאות בעזה, הנשלט בידי חמאס: 32 הרוגים פלשתינים מתחילת התקיפות ברצועה הבוקר. המוקדים הם רפיח וחאן יונס כרגע. בהרוגים: עשרת בני משפחת אבו אלעניין בשכונת ג'נינה שבמזרח רפיח.
+אלערבייה: הפיצוץ בתימן אתמול - תקיפה ישראלית
10:48 01/12/23  |  עידן יוסף
אחרי הכחשת החות'ים אתמול כי הייתה תקיפה, רשת אלערבייה הסעודית מדווחת כי הפיצוץ אתמול במחוז צנעא שבתימן היה תקיפה ישראלית של מחסני טילים מדויקים ומל"טים.
0
+צה"ל פרסם חלוקה של הרצועה לאיזורים קטנים
10:05 01/12/23  |  
דובר צה"ל בשפה הערבית פרסם (1.12.23) מפה מפורטת של רצועת עזה - בחלוקה לאזורים קטנים מאוד - וקרא לתושבים "לשים לב למפה, לעקוב אחרי ההוראות של צה"ל דרך כלי התקשורת השונים ולציית להן. זו הדרך הבטוחה לשמור על ביטחונך, על חייך ועל חיי בני המשפחה שלך". לדברי צה"ל, זו "הדרך שבה תתנהל תנועת האוכלוסייה בעזה לשם הגנתה בשלב הבא של המלחמה".
+הרצוג נפגש עם האמיר של קטר
09:58 01/12/23  |  איתמר לוין
נשיא המדינה, יצחק הרצוג, ואמיר קטר, תמים בן חמד אל-ת'אני, לחצו ידיים ושוחחו (1.12.23) בשולי ועידת האקלים (COP28) המתקיימת באיחוד האמירויות. קטר - שבתחומה מתגוררים בכירי הזרוע המדינית של חמאס ושהיא מן התומכות הבולטות של הארגון - גם מילאה תפקיד מפתח בהפוגה (שהסתיימה הבוקר) ובשחרור החטופים. לפני כן נפגש הרצוג עם המלך צ'רלס.

‏משרד החוץ הקטרי מסר: "קטר מביעה צער על חידוש התוקפנות הישראלית בעזה אחרי תום ההפוגה. המשא-ומתן לחידוש ההפוגה נמשך".
+תוכנית המתקפה של חמאס הגיעה אשתקד לידי ישראל
08:55 01/12/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
המסמך המכונה "חומת יריחו" היה תיאור מדויק לפרטי-פרטים של מתקפת 7 באוקטובר והיה הבסיס לאזהרותיה של הנגדת מיחידה 8200  ▪  אלוף-משנה באוגדת עזה קבע: תרחיש דמיוני שחמאס אינו מסוגל ליישם
טנק שנפל לידי חמאס ב-7 באוקטובר [צילום: יוסף מוחמד, פלאש 90]
+מסוכן, מיותר ומטופש
08:02 01/12/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
כך צריך לתאר את הפרסומים בנוגע למה שאירע לפני 7 באוקטובר  ▪  לצד זאת, אשמתו של נתניהו ברורה בנוגע להשלכות הרפורמה המשפטית  ▪  וגם: כיצד נראית המלחמה באתונה
עיתוני אתונה השבוע. המלחמה לא בעמודים הראשונים
+ההפוגה הסתיימה: צה"ל תוקף בצפון הרצועה ובחאן יונס במטוסים וארטילריה
07:48 01/12/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
משרד ראש הממשלה: חמאס לא עמד בחובתו לשחרר את כל הנשים  ▪  הארגון לא העביר רשימה נוספת של משוחררים עד השעה 07:00 בבוקר  ▪  גורם מדיני: אנחנו חוזרים למלחמה בכל הכוח
הפצצה בחאן יונס לפני ההפוגה [צילום: מוחמד דהמאן, AP]
+דובר צה"ל: הסכם ההפוגה הופר - צה"ל חידש את האש מול חמאס
07:33 01/12/23  |  יואב יצחק
דובר צה״ל מסר, כי צה״ל חידש את האש מול ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה, וזאת לאחר שחמאס הפר את הסכם ההפוגה ובנוסף ירה לעבר שטח מדינת ישראל. חמאס ביצע לפחות שלוש הפרות: מטען הופעל נגד חיילי צה"ל ברצועה ופצע כמה מהם קל; אמש בוצע ירי לעבר נתיבות, כנראה כטב"ם; הבוקר בוצע ירי רקטה לעבר עוטף עזה.
+החות'ים מאיימים לתקוף מטרות ישראליות "לא צפויות" בים וביבשה
01:57 01/12/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
החות'ים איימו על ספינות ישראליות בים סוף, וספינות ישראליות שינו מסלול כדי להימנע ממפגש עימם  ▪  בריטניה תשלח משחתת נוספת לאזור כדי להגן על נתיבי הים  ▪  כלי שיט אמריקני יירט כטב"מ ששוגר משטחים הנמצאים בשליטת החות'ים בתימן
ים סוף [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
+עלה לארבעה מספר ההרוגים בפיגוע הירי בכניסה לירושלים
23:29 30/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יובל קסטלמן, אזרח שירה לעבר המחבל נורה בשוגג בידי חיילים  ▪  ההרוג, שהיום חל יום הולדתו ה-38, הרים ידיים, צעק בשארית כוחותיו אל החיילים שירו והתחנן על נפשו
יובל דורון קסטלמן ז"ל הי"ד [צילום: באדיבות המשפחה]
+חמאס מנסה להוריד את המחיר ל-7 חטופים תמורת יום הפוגה
23:09 30/11/23  |  עידן יוסף
מקורות מצריים לעיתון הפרו-קטארי אל-ערבי אלג'דיד: מתקיימים מגעים להארכת הפסקת האש ביום נוסף וכדי להפעיל לחץ על ישראל לקבל את הרשימה החדשה. על פי הדיווח, חמאס הודיע למתווכים כי הרשימה שמהווה כחלק מהמו"מ להארכת הפסקת האש ליום השמיני היא האחרונה שזמינה בידיו בקטגוריה הנוכחית. "חמאס הודיע למתווכים כי יזדקקו לזמן נוסף כדי ליצור קשר עם פלגים אחרים לגבי חטופים שמוחזקים בידיהם", דווח.

חמאס מנסה להגמיש את הרשימה כך שתכלול שבעה חטופים ושלושה חללים תמורת יום הפוגה נוסף.
+עדות מהשבי: אור ויגיל סוממו וסומנו באמצעות אגזוז
22:49 30/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
שני האחים שחזרו משבי חמאס סומנו בידי חוטפיהם בכוויה מאופנוע - למקרה שיברחו  ▪  השניים גם סוממו והועברו בין מקומות מסתור  ▪  דודם: "התייחסו אליהם בצורה כל כך נוראית, אבל לפחות הם נמצאים איתנו"  ▪  מייה שם סיפרה שהיא נותחה בידי וטרינר
אור ויגיל יעקב בחיק אימם
+הושלמה העברת שמונת חטופי היום השביעי לעסקה
22:47 30/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ששת החטופים ששוחררו הלילה הגיעו בשעה טובה לשטח ישראל. ששת המשוחררים הם: שני גורן (29), נילי מרגלית (41), אילנה גריצווסקי קמחי (30), ספיר כהן (29), בלאל אלזיאדנה (18) ועיישה אלזיאדנה (17)  ▪  לפנות ערב שוחררו שתי חטופות מצפון הרצועה - מייה שם (21) ועמית סוסנה (40)
חטופים שהועברו למעבר רפיח
+גלנט בבור: "מוכנים למעבר מהיר ללחימה"
22:26 30/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
שר הביטחון אמר שישראל מוכנה להילחם חודשים כדי למוטט את חמאס, בלינקן השיב: "אני לא חושב שיהיה לכם הקרדיט לזה"  ▪  גלנט: ״כשנחדש את הלחימה נעשה זאת במלוא העוצמה - רק כך נמשיך להכות את החמאס, ונביא לשחרור חטופים נוספים״
השר גלנט בבור חיל-האוויר [צילום: שחר יורמן]
+ללא נפגעים: אש מחבלים נורתה לעבר סיור צה"ל בשומרון
22:24 30/11/23  |  עידן יוסף
מחבלים פתחו באש מתוך רכב לעבר סיור של כוחותינו סמוך למגדלים בשומרון. אין נפגעים, המחבלים נמלטו.
+בלינקן: נתניהו הבהיר שישראל תחזור להילחם; הבהרנו שיש להפחית פגיעה באזרחים
22:22 30/11/23  |  עידן יוסף
שר החוץ האמריקני בלינקן: "ראש הממשלה נתניהו הבהיר שבתום מיצוי שחרור החטופים ישראל תחזור להלחם. ארה״ב הבהירה שהיא מצפה להפחתה בפגיעה בבלתי מעורבים ובאזרחים בעזה".

עוד אמר בלינקן: "על מנת שהרשות הפלשתינית תוכל לייצג את הפלסטינים היא צריכה לעבור רפורמות".
+דובר צה"ל: "גם מחר יש כללים"
22:08 30/11/23  |  עידן יוסף
דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי: "סיכמנו במתווה הזה על רשימה של נשים וילדים. האזרחיות הישראליות ששבו גם אמש הן בתוך הרשימה שלנו, רשימה של מדינת ישראל זה אזרחי מדינת ישראל. אתמול שבו 12 והיום ישובו עוד חטופות וחטופים, זה עמידה במתווה ובהסכם שסיכמנו עליו ולכן אני חוזר ואומר, ואמרתי את זה קודם - גם מחר יש כללים, נשים וילדים זה המתווה שסוכם ובו צריך לעמוד".
+הבית הלבן: אם ישראל תחדש את הלחימה היא תזכה לגיבוי
22:06 30/11/23  |  עידן יוסף
הבית הלבן: כאשר ישראל תחליט לתקוף שוב את חמאס - היא תמשיך ליהנות מתמיכה אמריקנית.
+ערוץ מצרי: הלילה ישוחררו שישה חטופים
22:04 30/11/23  |  עידן יוסף
שישה חטופים ולא שמונה ישוחררו הלילה- זה המספר שבו נקב ערוץ אלקהירה המצרי המקורב לשלטון. על פי הערוץ, הצליחה ישראל להתגבר על המכשול במו"מ מול חמאס.
+ "לגיטימי להשמיד את שדות הנפט של אירן בחוזיסטן"
21:45 30/11/23  |  אורי מילשטיין   |   לרשימה המלאה
חלק שני של דיון עומק על אירועי השבוע השביעי של "חרבות ברזל", בהנחייתי, בהשתתפות: פרופ' אבי דיסקין, תת-אלוף בדימוס אמציה חן, ד"ר חיים אסא, ד"ר יוסי שניר, ד"ר משה ברנט ואלכס צייטלין
תרגיל של צבא אירן [צילום: AP]
+חמאס מתנגד לבקשת ישראל לשחרור ירדן ביבס
21:28 30/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ארגון הטרור פרסם סרטון של ירדן ביבס מתחנן בבכי לממשלה שתאפשר את הבאת אשתו וילדיו לקבורה  ▪  דובר צה"ל: "הטענות של חמאס בדבר מותם של בני משפחת ביבס אינן מאומתות, דובר בטרור פסיכולוגי"
ירדן ביבס כפי שצולם בשבי
+רגע המפגש של מייה שם עם אמה בבסיס חצרים
20:09 30/11/23  |  עידן יוסף

+חטופה ששמעה ברדיו שיר והבינה שמשפחתה בחיים
19:55 30/11/23  |  עידן יוסף
גיל דיקמן, בן דודה של ירדן רומן, ששוחררה אתמול משבי חמאס, סיפר בראיון בכאן 11 על הרגע שבו היא גילתה בשבי שמשפחתה בחיים: "היא שמעה במקרה ברדיו של התאגיד קטע שבו הקדשתי שיר לחמותה שנרצחה".

[צילום: באדיבות תאגיד השידור הציבורי]
+ראשוני: יירוט ללא אזעקה באזור נתיבות
19:30 30/11/23  |  עידן יוסף
צה"ל יירט מטרה בדרום באזור נתיבות, במערכת הביטחון בודקים מה יורט, וייתכן שמדובר בכטב"ם. לא קדמה אזעקה לירוט.
+האחיות לבית אליקים שוחררו מבית החולים
19:20 30/11/23  |  עידן יוסף
אלה אליקים בת ה-8 ואחותה דפנה בת ה-15, שחזרו משבי חמאס השבוע, שוחררו לביתן מבית החולים שניידר.
+פיצוץ מסתורי אירע במחסן נשק בבירת תימן
18:56 30/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ארצות הברית מיהרה להבהיר כי אין לה קשר לפיצוץ  ▪  דובר החות'ים בתימן טוען כי לא מדובר בתקיפה, אלא בפיצוץ שאירע במפעלים
אזור הפיצוץ
+משפחתו של החטוף אביב אצילי קיבלה הודעה על מותו
18:40 30/11/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
היה מעמודי התווך של קהילת ניר עוז, וניהל את המוסך לציוד חקלאי בקיבוץ. צייר, רוכב אופניים  ▪  אשתו ליאת שוחררה אתמול משבי המחבלים
אביב אצילי ז"ל הי"ד עם אשתו ליאת
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
קצין חינוך ראשי: "אם יש מפקדים שלא מוכנים לשאת באחריות ל-7/10 זה מצער"
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שלמה
1/12/23 11:14
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת חרבות ברזל
הדובר הצבאי של קבוצת ״אנסאר אללה״ של החות׳ים בתימן, יחיא סארי, העביר מסר משודר בהופעה מצולמת ששודרה בערוצי טלוויזיה רבים ובראשם ערוץ אלג׳זירה הקטרי, שבו הכריז כי ״החות׳ים ימשיכו למנוע שיט של אוניות וספינות ישראליות בים סוף״.
01/12/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
עלה לארבעה מספר קרבנות פיגוע הירי שהתרחש הבוקר (30.11.23) בכניסה לירושלים. ההרוג הוא יובל דורון קסטלמן ז"ל הי"ד, אזרח ממבשרת ציון שירה לעבר המחבל כדי לחסלו ונורה בשוגג בידי חיילים. בן 38 בדיוק היה במותו - והיום חל יום ההולדת העברי והלועזי שלו.
30/11/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
האחים אור ויגיל יעקב שנחטפו לעזה חושפים את האלימות והברבריות של מחבלי חמאס כלפיהם בעת שהיו בשבי.מי שמשתף הוא בעיקר יגיל - האח הצעיר.
30/11/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
ששת החטופים ששוחררו הלילה (30.11.23) הגיעו בשעה טובה לשטח ישראל. ששת המשוחררים הם: שני גורן (29), נילי מרגלית (41), אילנה גריצווסקי קמחי (30), ספיר כהן (29), בלאל אלזיאדנה (18) ועיישה אלזיאדנה (17). לפנות ערב שוחררו שתי חטופות מצפון הרצועה - מייה שם (21) ועמית סוסנה (40).
30/11/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
שר הביטחון יואב גלנט, ביקר הלילה (30.11.23) בבור המבצעים של חיל-האוויר בקריה ועמד מקרוב על התוכניות התקפיות כחלק מהמוכנות להמשך הפעולה הצבאית ברצועת עזה. יחד עם מפקד חיל-האוויר האלוף תומר בר והקצונה הבכירה בחיל, שר הביטחון סקר את התוכניות המבצעיות, והדגיש כי על הטייסות להיות מוכנות למעבר מהיר ללחימה.
30/11/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
יריב גוטמן
יריב גוטמן
דוח פיץ' רובו ככולו מזהיר שוב ושוב מפני תרחיש אפשרי של ירידת הדירוג של ישראל, זאת בעיקר בשל האפשרות של הארכות המלחמה ובד בבד רמיזה שעל מקבלי ההחלטות בממשלת ישראל לעשות את הנדרש כדי...
יורם דורי
יורם דורי
ההתמודדות על הנהגתה של מפלגת העבודה הפכה למשאל חברים האם תנועה מפוארת זו תשרוד או תפורק, תיטמא במפלגות אחרות ותיקבר בבית הקברות של ההיסטוריה יחד עם תנועות אחרות שזנחו את האידיאולוג...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il