|   15:07:40
  יואב יצחק  
מו"ל ועורך ראשי News1
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

מחסומים נוספים בגליל בעקבות הריגת שניים מאנשי משמרות המהפיכה בסוריה

02/12/2023  |   יואב יצחק   |   חדשות   |   מלחמת חרבות ברזל   |   תגובות

צה"ל הניח מחסומים נוספים בכבישי הגליל על-מנת להרחיק אזרחים מישראל מקו הגבול, וזאת בעקבות החשש להתרחבות הירי מצד חיזבאללה. קודם לכן הודיעה אירן כי שניים מאנשי משמרות ההפיכה ששירתו לטענתה כיועצים צבאיים בסוריה, נהרגו בתקיפת מטוסי צה"ל על אתרים בסוריה. השניים הם: מוחמד עלי עטאיי שורג'ה ובנאה תקי זאדה. ככל הידוע, התקיפה בוצעה על יעדים של חיזבאללה בסוריה. זמן קצר לאחר מכן שיגרו כוחות החיזבאללה כמה רקטות לעבר מוצבי צה"ל בגבול של ישראל עם לבנון. בתגובה תקפו כלי טיס של חיל-האוויר ותותחים תשתיות טרור של חיזבאללה בלבנון.

תאריך:  02/12/2023   |   עודכן:  02/12/2023
יואב יצחק
+גלנט גיבה את ההחלטה למחוק כתובות גרפיטי בעזה
03:19 03/12/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יו"ר ועדת החוץ והביטחון אדלשטיין: "רואה את ההוראה הזו בחומרה רבה. לא אתן שחיילי צה"ל יסכנו את חייהם בשטח אויב לחינם"  ▪  ח"כ אוהד טל: "זה בעיקר משקף בלבול. חיי החיילים שלנו קודמים לכל שטות אחרת שכרגע מתעסקים בה"
גלנט. בקו אחד עם ההנחיות שלנו [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+"מוטרד מהנעשה בעזה": הרוג ופצוע בפיגוע בפריז
02:14 03/12/23  |  עידן יוסף
טרור מוסלמי במרכז בירת צרפת: אדם אחד נרצח סמוך למגדל אייפל ועוד אחד נפצע כפיגוע דקירה בפריז. שר הפנים הצרפתי, ז'ראלד דרמאנין' עדכן כי אדם אחד נעצר בחשד שביצע את המעשה. לדבריו, התוקף סובל מהפרעות נפשיות פסיכיאטריות ובעבר סבל מבעיות פסיכיאטריות. כמו-כן, הוא מזוהה עם תפישות איסלאמיות רדיקליות.

על-פי גורם במשטרה, הנרצח הוא בעל אזרחות גרמנית, שהותקף בפטיש ונדקר. המחבל, גבר בן ה-26 נידון לארבע שנות מאסר ב-2016 לאחר שתכנן מתקפת טרור. כמו-כן, הוא היה ברשימת המעקב של רשויות הביטחון בצרפת. לאחר שדקר את הקורבן תוך שהוא קורא "אללה אכבר", הוא נעצר ובחקירתו אמר שהוא מוטרד מכל הנעשה בעזה.

מוקדם יותר, אמר נשיא צרפת מקרון בוועידת האקלים COP28 באיחוד האמירויות כי יגיע לקטר כדי "לקדם הפוגה חדשה, שתוכל להוביל להפסקת אש". לדבריו, המלחמה בין ישראל לתנועת חמאס עשויה להימשך עשור אם צה"ל מתכוון להשמיד את התנועה לחלוטין. הוא קרא לממשלת ישראל לגבש את המטרה הסופית של הסכסוך, והוסיף כי ביטחון אזורי למדינת ישראל על חשבון חיי אזרחים פלשתינים יוצר תיעוב ושנאה כלפי ישראלים.
+נתניהו: הגיע הזמן לשים סוף לשקר כאילו חיזקתי החמאס
23:51 02/12/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ראש הממשלה מכחיש את הטענה, וטוען שפעל נגד הארגון, אך לא חיסל אותו סופית כי לא היה קונצנזוס  ▪  את העברת הכסף לרצועה הסביר בצורך למנוע קריסה הומניטרית והדגיש שגם ממשלות אחרות נהגו כמותו  ▪  עסקת החטופים: "הצלחנו לשפר את המתווה באופן ניכר"  ▪  התמרון הקרקעי: "הכרחי להשגת מטרות המלחמה"
נתניהו. ביקשנו להימנע מקריסה הומניטרית [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+נושאת מטוסים אמריקנית יירטה מל"ט אירני במפרץ הערבי
22:49 02/12/23  |  עידן יוסף
פיקוד המרכז של צבא ארה״ב מפרסם תמונה של מל״ט אירני ש"פעל בצורה לא בטוחה״, זמן קצר לפני שיורט בידי כלי טיס של נושא המטוסים אייזנהאואר. התקרית התרחשה במפרץ הערבי.
0
+ראש הממשלה נתניהו ביקר בסורוקה את מייה רגב ששוחררה מהשבי
22:35 02/12/23  |  עידן יוסף

[צילום: לע"מ]
+גל הירש נפגש שנית עם השליח הנשיאותי לנושאי בני ערובה
22:30 02/12/23  |  עידן יוסף
הממונה על חטופים ונעדרים, גל הירש נפגש עם עמיתו האמריקני, השליח הנשיאותי לנושאי בני ערובה רוג'ר קרסטנס וצוותו, המבקר בישראל. בפגישתם הערב, השנייה בימים האחרונים, דנו השניים במאמצים לשחרור החטופים, בפעולות ממשלת ישראל למענם ולמען משפחותיהם ובשיתוף הפעולה ההדוק בין ארה"ב לישראל מתחילת המשבר.

הירש הביע הערכה רבה לשליח קרסטנס ולצוותו על המחויבות העמוקה, התמיכה הבלתי מסוייגת והסיוע הרציף מפרוץ המלחמה.
+שש רקטות שוגרו למרכז ולשפלה; פצוע קל מפגיעת רסיס
22:04 02/12/23  |  עידן יוסף
שש רקטות שוגרו מעזה - שלוש מהן ייורטו בהצלחה ושלוש רקטות נפלו בשטחים פתוחים. אזעקות הופעלו באזורים נרחבים במרכז הארץ, בשפלה ובחבל מודיעין. כשל אירע בכיפת ברזל: מיירט שוגר לעבר רקטה - ונפל. ממד"א נמסר כי בהמשך לאזעקות - צעיר בן 22 נפצע קל מפגיעת רסיס בראשו באזור חולון.
+צה"ל ושב"כ חיסלו מג"ד בחמאס שהיה אחראי לאסון הנגמ"ש
21:53 02/12/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
צה"ל ושב"כ חיסלו את מפקד גדוד שג'עייה של ארגון הטרור חמאס, שהיה אחראי לאסון הנגמ"ש במהלך מבצע צוק איתן ושילח את מחבלי הנוח'בה לעבר קיבוץ ומוצב נחל עוז ב-7 באוקטובר
פרטים על המחבל שחוסל
+חטופים ששבו הביתה קראו בקולם להחזיר את כולם
21:48 02/12/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בעצרת המונים בתל אביב, בני משפחת החטופים קראו לשחרורם בהקדם  ▪  הדס קלדרון, ששני ילדיה שוחררו, סיפרה על החוויה הקשה שעברו  ▪  דניאל אלוני, אמה של אמיליה, סיפרה על ההתעללות והאלימות שהחטופים חווים  ▪  דיצה היימן ויוכבד ליפשיץ דיווחו על תנאים קשים במנהרה שבה מוחזקים החטופים
עצרת בכיכר החטופים [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+בירושלים לא מאמינים שפני חמאס לעסקות קרובות
20:04 02/12/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
גורם מדיני: "יש עוד מרחק עצירה עד שתחל פעולה שממנה לא תהיה חזרה"  ▪  ראש המוסד: ״חמאס התחייב לשחרר נשים בפעימה האחרונה - וחזר בו. יש אפס סובלנות למשחקים"  ▪  פרטים נוספים על פיצוץ המו"מ: חמאס העביר מסרים, אך לא רשימת חטופים
ח'אן יונס לאחר תקיפת צה"ל [צילום: עטיה מוחמד/פלאש 90]
+אל-עארורי: לא יהיו חילופי חטופים ואסירים עד לתום המלחמה
19:51 02/12/23  |  עידן יוסף
סגן מנהיג חמאס בעזה, סאלח אל-עארורי לאלג'זירה: לא יהיו חילופים של חטופים ואסירים (מחבלים) עד לתום המלחמה". לטענתו, "הכיבוש מתעקש שיש אצלנו עוד נשים וילדים. אנחנו מסרנו את כל הנשים והילדים שאצלנו. מה שנשאר אצלנו אלו חיילים ואנשים ששירתו בצבא".
+גלנט: חמאס מסרב להשיב 15 נשים ושני ילדים
19:45 02/12/23  |  עידן יוסף
שר הביטחון גלנט בהצהרה: "חמאס הפר את ההסכם, הוא מסרב להחזיר 15 נשים ושני ילדים. צה"ל חזר ללחימה במלוא עוצמתו, אנחנו ממשיכים בדיוק מהנקודה שבה עצרנו".

עוד מדבריו: "ההישגים עד כה גדולים. אלפי מחבלים חוסלו, עשרות מפקדות ומאות טרה-בייטים של מידע בידינו, מאות מחבלים נפלו שבויים ונמצאים בחקירות בישראל. הישג של 110 חטופים חיים שחוזרים - לא השיג אף צבא בעולם נגד ארגון טרור. אנחנו השגנו את זה כתוצאה מהעוצמה של צה״ל".

על החשש של משפחות החטופים מהתקיפות של צה״ל בחאן יונס: ״אנחנו לוקחים את כל הדברים בחשבון. הדרך להחזיר את החטופים הבאים היא באמצעות פעולה אגרסיבית נגד חמאס, תוך שמירה על חיי אזרחים. מערכת הביטחון הציגה הישגים מרשימים בנושא הזה״.

בנושא ניהול מו״מ על החזרת הקבוצות הבאות של החטופים, אמר שר הביטחון: ״כל דיון שידון בהחזרת חטופים נוספים, כמוהו כוויתור על החזרת 17 נשים וילדים״.
+הושמד פיר מבצעי של חמאס בעומק עשרות מטרים
19:43 02/12/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
לוחמי מילואים של צוות הקרב בחטיבה 551 איתרו והשמידו פיר מבצעי של חמאס בעומק עשרות מטרים בחצר מתחם בתי ספר, ופיר מבצעי נוסף בביתו של פעיל הכוח הימי של ארגון הטרור
צוות הקרב של החטיבה בפעולה [צילום: דובר צה''ל]
+דחיית חידוש משפט נתניהו - אינטרס לאומי
19:35 02/12/23  |  יואב יצחק   |   לרשימה המלאה
השופטים רבקה פרידמן-פלדמן, משה בר-עם ועודד שחם שגו בהחלטתם לחדש את המשפט ביום שני  ▪  אין ולא יכול להיות ספק: בעת הזו - ראש הממשלה צריך להקדיש 100% מזמנו וממרצו לטובת ניהול ענייני המלחמה נגד חמאס ולהגנת חיילי צה"ל ואזרחי המדינה; ולא להקדיש אפילו דקה אחת לעדויות ולדאגות הנובעות מהמשפט
שופטי נתניהו. פלדמן, בר-עם, שחם [צילום: אורן בן-חקון, פול]
+בכיר ישראלי: בעוד כמה שבועות תפחת עוצמת הלחימה
19:16 02/12/23  |  עידן יוסף
בכיר ישראלי על השלב הבא של הלחימה: "בשבועות הקרובים תהיה לחימה מאוד אינטנסיבית, ולאחריהם ימשיך המבצע בעצימות נמוכה". לפי המקור, ישראל עדכנה את ארה"ב בתוכניותיה להמשך הלחימה (ניו יורק טיימס).
+הרמטכ״ל: ״ממוקדים בפירוק החמאס, וביצירת תנאים להחזרת חטופים״
19:05 02/12/23  |  עידן יוסף
הרמטכ״ל וראש השב״כ קיימו היום הערכת מצב ואישור תוכניות להמשך הלחימה בפיקוד הדרום. ״אנחנו ממוקדים בהמשך פירוק החמאס, וביצירת תנאים להחזרת חטופים נוספים״, אמר רא"ל הרצי הלוי.
ירון פינקלמן, הרצי הלוי, רונן בר [צילום: דובר צה''ל]
+גלנט: המג"דים של חמאס בחאן יונס וברפיח מבינים מה קרה לאחרים
19:02 02/12/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
שר הביטחון בגדוד תותחנים בגבול עזה: "תוקפים במקומות שלא תקפנו, זה ילך ויתגבר. נתאים עצמנו לתנאי השטח שנילחם בו - יהיה ירי עצים ומדויק"  ▪  "יש ערך גדול מאוד שהדברים נעשים על-ידי אנשי מילואים"
גלנט. חיסול מוחלט של החמאס [צילום: שחר יורמן]
+מטוסי קרב תקפו תשתיות טרור של חיזבאללה בלבנון
18:31 02/12/23  |  עידן יוסף
מטוסי קרב של חיל-האוויר תקפו מספר תשתיות טרור ששימשו את ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון. בנוסף, זוהו מספר שיגורים לעבר מרחב הגבול, צה"ל תוקף בירי ארטילרי את מקורות הירי.
+הותר לפרסום: נפל מפקד החטיבה הדרומית, שנחטף ב-7.10
18:21 02/12/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הרב הראשי לצה"ל קבע את מותו של אל"ם אסף חממי לאחר בחינה של כלל הממצאים ועל בסיס מידע מהימן  ▪  לוחם מגדוד 932 של חטיבת הנח"ל נפצע השבת באורח קשה בקרבות בצפון רצועת עזה
אל״ם אסף חממי ז"ל הי"ד. היה אמור להתמנות למח"ט גבעתי הבא
+משוחררים מהשבי דורשים להיפגש עם קבינט המלחמה הערב
18:12 02/12/23  |  עידן יוסף
כמה מן החטופים שחזרו משבי חמאס דורשים להיפגש עם קבינט ניהול המלחמה עוד הערב. ראש הממשלה נתניהו יקיים מסיבת עיתונאים. הפעם לבדו, ללא השרים גלנט וגנץ.
+בן-גביר: עבאס ומפלגת האחים המוסלמים הם תומכי טרור מובהקים
18:07 02/12/23  |  עידן יוסף
השר לביטחון לאומי איתמר בן-גביר: "מנסור עבאס שוב חושף את פרצופו האמיתי בחזרתו מאמירתו כי יש להניח את הנשק ומוכיח את מה שתמיד אמרנו - עבאס ומפלגת האחים המוסלמים הם תומכי טרור מובהקים, הקונספציה קרסה והמסקנה היא ברורה, אפס סובלנות לתומכי טרור בכנסת ישראל מדינה חפצת חיים, צריכה להוציא את מפלגת רע"ם מחוץ לכנסת ומחוץ לחוק".
+האזעקות בעמקים - כתוצאה מיירוט כלי טיס צה"לי
18:05 02/12/23  |  עידן יוסף
האזעקות שנשמעו במרחב העמקים הופעלו כתוצאה מכלי טיס מאויש מרחוק של צה"ל שזוהתה בו תקלה טכנית והיה צורך ליירט אותו באמצעות מסוק קרב של צה"ל. היירוט בוצע באופן מבוקר ואין חשש לאירוע ביטחוני.
+צה"ל: אמצעי לחימה אותרו בחדרי ילדים ברצועת עזה ובמתקן של אונרא
15:53 02/12/23  |  יואב יצחק
אמצעי לחימה רבים נמצאו על-ידי גדוד 414 של צה"ל בתוך חדרי ילדים ברצועת עזה (יום שבת). כך מסר דובר צה"ל. הציוד שנמצא כולל כלי נשק, רימונים ומטענים, סכינים, מחסניות, מדים ומסמכי מודיעין, דיסקים וכרטיסי זכרון.
במתקן של אונר"א התגלו טילי אר-פי-גי וטילי גראד [צילום: דובר צה"ל]
+בעקבות המבוי הסתום: צוות של המוסד קיבל הוראה לחזור מקטר
13:55 02/12/23  |  יואב יצחק
ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה לצוות המו"מ הישראלי השוהה בדוחא, קטר, להפסיק את המו"מ ולשוב לישראל, וזאת בעקבות המבוי במו"מ להשבת החטופים. ראש המוסד דוד ברנע הורה לצוותו בדוחא מיד לישראל. צה"ל נערך לחידוש המתקפה במלוא העוצמה, כולל תמרון קרקעי.

בהודעה שנמסרה מטעמו של המוסד נאמר כי ארגון הטרור חמאס לא מימש את חלקו בהסכם, שכלל את שחרור כל הילדים והנשים על-פי רשימה שהועברה לחמאס ואושרה על ידו.

ראש המוסד מודה לראש ה-CIA, לשר המודיעין המצרי ולראש ממשלת קטר על השותפות במאמצי התיווך האדירים אשר הובילו לשחרורם של 84 ילדים ונשים מרצועת עזה בנוסף ל-24 אזרחים זרים.

צוות של המוסד שהה בדוחא כדי לדון בהפסקת אש עם חמאס, לאחר שזו נקטעה ביום שישי בבוקר - בעקבות אי-עמידת חמאס בהסכם. המו"מ התנהל מול המתווכים הקטריים ונציג מצרי, וברקע עם גורמים אמריקניים שדורשים אף הם שחרור חטופים, כולל אמריקנים.

המו"מ התחדש בעקבות פגישה שקיים נשיא המדינה יצחק הרצוג עם אמיר קטר תמים בן חמד אל-ת'אני במסגרת ועידת האקלים באיחוד האמירויות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט הבהירו בימים האחרונים מספר פעמים, כי יסכימו להפוגה - שמשמעותה הפסקת אש זמנית, בתנאי שבמסגרתה יוחזרו כל יום הפוגה לפחות 10 ישראלים - בהתאם לקטגוריות שייקבעו ויוסכמו.

ישראל דורשת, בשלב זה, החזרת כל הילדים והנשים הצעירות שנחטפו ומוחזקים בידי חמאס וארגוני טרור נוספפים ברצועה.

כאמור, המו"מ הגיע למבוי סתום, ועקב זאת מוחזר צוות המו"מ לישראל.
נתניהו, רונן בר. פיצוץ במו"מ עם חמאס [צילום: קובי גדעון/לע"מ]
+דובר צה"ל: הנעדר רון בנימין - נחטף לעזה
13:32 02/12/23  |  יואב יצחק   |   לרשימה המלאה
במשך 56 ימים נחשב רון בנימין לנעדר  ▪  צה"ל בישר למשפחתו שהוא נחטף בעקבות מידע מוצק שהגיע בימים האחרונים  ▪  רון נחטף ליד קיבוץ מפלסים
רון בנימין שנער, הוכרז חטוף
+עזה - מה הלאה?
13:16 02/12/23  |  יאיר לפיד   |   לרשימה המלאה
מפלגת יש עתיד גיבשה תוכנית: "עזה - מסמך מדיניות דצמבר 2023"  ▪  התוכנית גובשה בהתייעצות עם מומחים מדיניים וצבאיים בישראל ועם גורמים בכירים בממשל האמריקני  ▪  המטרה, לדברי יו"ר המפלגה יאיר לפיד: לפעול להשגת מטרות המלחמה ולהגדיר מראש: "מה אנחנו רוצים שיקרה בעזה"
מלחמה עכשיו, מה אנחנו רוצים שיהא לאחר מכן [צילום: עטיה מוחמד/פלאש 90]
+מנסור עבאס: "קורא לפלגים הפלשתינים החמושים להניח את נשקם"
11:49 02/12/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
יו"ר רע"ם אמר בראיון לרשת החדשות האמריקנית CNN כי הוא מגנה מתקפה כנגד אזרחים חפים מפשע  ▪  טען: "במבט לאחור, ההחלטה של הארגונים החמושים להשתמש באלימות תמיד כשלה - ומי ששילמו את המחיר היו הפלשתינים
מנסור עבאס. גינה מתקפה כנגד אזרחים חפים מפשע [צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש 90]
+שבעה מבוקשים נעצרו הלילה ברחבי יו"ש; אותר אמל"ח בשכם
11:31 02/12/23  |  מירב ארד
במבצע של חטיבת שומרון בעיר שכם עצרו לוחמי המילואים חמישה מבוקשים, איתרו והחרימו מטענים, אקדח, רימוני הלם, מחסניות וציוד צבאי. בנוסף, איתרו והחרימו חלקי מחרטה לייצור נשקים. במהלך הפעילות, מחבלים ירו לעבר הכוח והשליכו מטען לעברם, הכוח הגיב בירי. זוהתה פגיעה. בעיר יטא שבחטיבת יהודה החרימו הלוחמים ציוד טכנולוגי ששימש את ארגון הטרור חמאס.

במבצע שנערך בכפר בידיה שבאפרים עצרו הלוחמים מבוקש ולאחר סריקות גם איתרו והחרימו רובה מסוג עוזי, אקדח, מחסניות, חלקי נשק וציוד צבאי. בפעילות בכפר סבאח אל חיר נעצר מבוקש ואותרו מחסניות, תחמושת וציוד צבאי. במהלך הפעילות בכפר בוצע ירי והושלך מטען לעבר הכוח.

בכפר אל בירה פעלו לוחמי מילואים לאיטום בית דפוס שהדפיס חומרי הסתה, במקום איתרו הלוחמים והחרימו אקדח מסוג איירסופט. במהלך הפעילות חשודים השליכו מטען ובקבוקי צבע ויידו אבנים לעבר הכוחות, שהגיבו באמצעים לפיזור הפגנות.

עד כה נעצרו מתחילת המלחמה כ-2,100 מבוקשים ברחבי אוגדת איו"ש וחטיבת הבקעה והעמקים, כ-1,100 מהם משוייכים לחמאס.
+זעירא וחליוה לא ערערו על ה"קונספציה"
10:33 02/12/23  |  חנה קים   |   לרשימה המלאה
זעירא היה מבריק. חליווה גם כן. שניהם כריזמטים. ושניהם לא ערערו על ה"קונספציה". עצוב
אלוף אהרון חליוה [צילום: דובר צה"ל]
+לעשות דברים כאלה לתומכי שלום
10:14 02/12/23  |  אפרים הלפרין   |   לרשימה המלאה
יוכבד ליפשיץ הייתה מהחטופות הראשונות ששוחררו  ▪  בראיון לעיתון "דבר" סיפרה גב' ליפשיץ כי במפגש עם איש חמאס בכיר דובר עברית בימים הראשונים לשהותה בשבי היא שאלה אותו כיצד הוא לא מתבייש לעשות דבר כזה לאנשים שכל השנים תמכו בשלום
ליפשיץ. מקוממת [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+צה"ל בישר על רציחתם של שישה חטופים
10:05 02/12/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
בשורה מרה: צה"ל בישר על רציחתם של אריה זלמנוביץ', מיה גורן, רונן אנגל, אליהו (צ'רצ'יל) מרגלית, עופרה קידר וגיא אילוז  ▪  דו"צ: "מאחורי קביעת המוות הזו, עמדו ממצאים שנאספו ומידע מודיעיני מבוסס"  ▪  גופותיהם עדיין בעזה
+ארה"ב סיפקה לישראל יותר מ-100 פצצות בונקר באסטר
09:52 02/12/23  |  יואב יצחק
ארה"ב סיפקה לישראל יותר מ-100 פצצות חודרות בונקים - BLU109, המוכרות בשמן: "באסטר בונקר" (Bunker Buster). פצצות אלה נועדו לאפשר לישראל להרוס מנהרות תת-קרקעיות של חמאס וכן ביצורים עמוקים של חיזבאללה בדרום לבנון. יתרונן: פצצות אלה חודרות גם פלדה.
+סתיו שפיר: תוך-כדי מלחמה, הפוליטיקאים חילקו לעצמם עוד 100 מיליון ש"ח
09:35 02/12/23  |  יואב יצחק
הממשלה בראשות בנימין נתניהו עוסקת במסחרה תוך-כדי ניהול המלחמה נגד חמאס. כך טוענת חברת הכנסת לשעבר, סתיו שפיר. מאחורי הגב שלנו חילקו הפוליטיקאים לעצמם עוד 100 מיליון ש"ח כספים קואליציוניים. נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' מסרו לציבור מידע מטעה.
+נזכרו לגנות: ארגון הנשים של האו"ם תקף את פשעי חמאס
09:31 02/12/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
לאחר חודשיים מתחילת הלחימה פרסם ארגון UNWOMEN גינוי וכתב: "אנו קוראים למתן דין וחשבון על כל מעשי האלימות על בסיס מגדר שבוצעו ב-7 באוקטובר ולאחריו"
מזכ"ל האו"ם, התחמק זמן רב [צילום: AP]
+בתגובה לירי הלילה בגבול הצפון: צה"ל תקף את החולייה ששיגרה רקטות מלבנון
09:01 02/12/23  |  מירב ארד
צה"ל מעדכן (יום שבת) כי בהמשך להתרעה שהופעלה במרחב דישון במהלך הלילה, זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לשטח ישראל, לא שוגרו מיירטים על פי מדיניות. בתגובה, כלי ארטילריה של צה"ל תקפו את המרחב ממנו בוצע הירי, וכלי טיס של חיל האוויר תקף את החולייה שביצעה את הירי.
+על צה"ל לשבור את הגיון המערכה בעזה ולהכריע את החמאס
08:58 02/12/23  |  אורי מילשטיין   |   לרשימה המלאה
חלק 13 בסדרת דיוני עומק עם אל"ם (מיל') ד"ר רונן איציק, הטוען בחלק זה: על צה"ל לשבור את הגיון המערכה בעזה ולהכריע את החמאס בתוך שבועיים ויהיה לכך מחיר כבד
טנקים בצפון הרצועה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+צה"ל הפציץ ברפיח ובחאן יונס;
240 פלשתינים נהרגו תוך יממה
08:51 02/12/23  |  יואב יצחק, מירב ארד   |   לרשימה המלאה
צה"ל הפציץ גם שטחים חקלאיים סמוך לחאן יונס כדי לפוצץ מוקשים לקראת חידוש התמרון הקרקעי  ▪  הפצצות גם מספינות טילים ותותחים  ▪  קטר ומצרים יחד עם ארה"ב מקיימות מו"מ לחידוש ההפוגה ושחרור חטופים
מסוק של צה"ל תוקף ברצועה [צילום: עאדל חנה/AP]
פצועים בהפצצות ברפיח [צילום: חתם עלי/AP]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מחסומים נוספים בגליל בעקבות הריגת שניים מאנשי משמרות המהפיכה בסוריה
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת חרבות ברזל
57 ימים מיום שנעדר - הוכרז רון בנימין על-ידי צה"ל כחטוף. דובר צה"ל מסר כי רון בנימין נחטף על-ידי חמאס לרצועה, וכי התקבלו לכך הוכחות ברורות.
02/12/2023  |  יואב יצחק  |   חדשות
מסמכי מדיניות הם עניין משעמם, וגם מסוכן פוליטית. לך תדע איזה רבע משפט יקלפו לך מתוכם. זו גם הסיבה שבנימין נתניהו נזהר מהם כמו מאש. אלא שזה יוצר בעיה: אם לא מנסחים מדיניות, אין מדיניות. הדוגמה הטובה ביותר מונחת לפנינו. מדינת ישראל נמצאת במלחמה בעזה. אין מלחמה צודקת ממנה, וכולנו מסכימים על מטרותיה: השבת החטופים ומיגור החמאס. אלא שהשאלה היא לא רק איך מגיעים לשם, אלא גם מה קורה ביום שאחרי. מדינות מסודרות, וממשלות מתפקדות, אינן אמורות לצעוד קדימה מבלי שהגדירו לעצמן לאן הן הולכות.
02/12/2023  |  יאיר לפיד  |   יומני בלוגרים
יו"ר רע"ם מנסור עבאס התראיין (יום ו', 1.12.23) לערוץ CNN וקרא לפלגים הפלשתטיניים "להניח את נשקם". עבאס הוסיף כי עליהם "הן צריכות לעבוד יד ביד עם הרשות הפלשתינית כדי לגבש תנועה לאומית שתשאף למדינה פלשתינית ושלום עם מדינת ישראל". עבאס עוד הדגיש כי הפתרון העתידי לסכסוך נעוץ בפירוק חמאס מנשקו.
02/12/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
ביולי 2012 החליט היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, לסגור את התיק נגד אלי זעירא, ראש אמ"ן במלחמת יום כיפור, שהודח ע"י ועדת אגרנט, וזאת בשל הסגרת סודות הקשורים במחדל, שהמונח "קונספציה" דבק בו. "הוא היום כבן 84, והוא אדם עתיר עשייה במאבק על הקמת המדינה ובשמירת ביטחונה"...כתב וינשטיין.
02/12/2023  |  חנה קים  |   יומני בלוגרים
איך אתה לא מתבייש לעשות דבר כזה לאנשים שכל השנים תמכו בשלום? שאלה בעברית השבויה יוכבד ליפשיץ את אחד מבכירי שוביה (ההערכה היא שמדובר היה ביחיא סינוואר).
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
לרוע מזלו של חליוה הכשל התממש בתקופת כהונתו כראש אמ"ן    עתה כולם אוהבים לשנוא אותו. זה משרת את נתניהו, אבל זה לא יחזיק מים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il