|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
התאמה לכללים הקיימים בארה"ב [צילום: פיטר מורגן, AP]
משרד המשפטים מציע על-רקע המלחמה:

הקלה ברכישת חוזרת של מניות לחברות הנסחרות בחו"ל

על-פי ההצעה, בחלק מן המקרים יוכלו חברות אלו לבצע רכישה חוזרת בלא הצורך לקבל את אישורו של בית המשפט משרד המשפטים: כעת חשוב במיוחד למנוע נחיתות של חברות ישראליות מול חברות זרות
04/12/2023  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   מלחמת חרבות ברזל   |   תגובות

משרד המשפטים מציע להקל על חברות ישראליות הנסחרות בחו"ל לבצע רכישה חוזרת של מניותיהן, וזאת כחלק משורה של הקלות שלדברי המשרד הן נכונות תמיד וביתר שאת בשל מלחמת חרבות ברזל. המשרד פרסם להערות הציבור (4.12.23) את טיוטת התקנות, העוסקות הן בחברות הנסחרות רק בחו"ל והן בחברות דואליות הנסחרות בתל אביב ובבורסה זרה.

רכישה חוזרת (buyback) מבוצעת לעיתים קרובות בשוק ההון האמריקני, הן לצורך תמיכה במחיר המניה, הן כדי לבצר את מעמדם של בעלי השליטה וההנהלה, והן ככלי תגמול לעובדים. בעוד בארה"ב אין צורך באישור של גוף כלשהו לביצוע המהלך, בישראל יש צורך באישור של בית המשפט אם החברה אינה עומדת במבחן הרווח (אך עומדת במבחן יכולת הפרעון). משרד המשפטים אומר שמדובר בהליך ארוך ומסורבל, המכביד על החברות.

על-פי ההצעה, הדירקטוריון של חברה ישראלית הנסחרת בחו"ל יוכל להחליט על רכישת חוזרת בלא אישור בית המשפט, אם החברה עומדת בתנאים הבאים: החלוקה עומדת במבחן יכולת הפירעון; החברה הודיעה לנושיה המהותיים ולנושיה המובטחים על כוונתה לבצע חלוקה לפי תקנה זו; ההודעה על החלוקה פורסמה באתר האינטרנט של החברה; לא הוגשה לבית המשפט התנגדות בידי נושה. אם תוגש התנגדות של נושה, יקיים בית המשפט את ההליך הרגיל.

חלק מן ההקלות המוצעות מיועדות להתאים את הדרישות בישראל לאלו הקיימות בחו"ל ובעיקר בארה"ב. לדברי משרד המשפטים, "בתקופה זו 'יישור מגרש המשחקים' בו פועלות החברות הוא בעל חשיבות יתרה, שכן החברות אשר התאגדו בישראל ולעיתים קרובות חלק ניכר מפעילותן הוא בישראל, נסחרות בשווקים בחו"ל שאינם מושפעים מהמצב בישראל ולכן עשויות להימצא בימים אלה בנחיתות מובנית אל מול חברות זרות הנסחרות באותם שווקים, בשל מצב המלחמה ופרמיית הסיכון שנוספת למסחר במניות של חברה ישראלית. הדבר נכון ביתר שאת משעה שרבות מהחברות האלה הן חברות הייטק, ענף שמהווה מנוע צמיחה למשק הישראלי, והתקנות המוצעות נועדו לעודד חברות אלה להמשיך ולהתאגד בישראל".
טיוטת תקנות החברות (הקלות לחברות שניירות ערך שלהן רשומים למסחר בבורסה מחוץ לישראל) (תיקון מס' 10), התשפ"ד-2023 / טיוטת תקנות
הקלות לחברות ישראליות הנסחרות בחו"ל, על רקע מלחמת חרבות ברזל

תאריך:  04/12/2023   |   עודכן:  04/12/2023
איתמר לוין
+מתאם פעולות הממשלה בשטחים: מזכ"ל ארגון הבריאות העולמי משקר
00:42 05/12/23  |  עידן יוסף
מתאם פעולות הממשלה בשטחים מאשים את מזכ"ל ארגון הבריאות העולמי כי הוא משקר בטענה שביקשו מהם לפנות את המחסנים בדרום הרצועה.

המזכ"ל טדרוס אדהנום גברייסיוס צייץ שאנשיו קיבלו התראה מצה"ל להוציא ציוד ממחסן רפואי בדרום רצועת עזה בתוך 24 שעות, מכיוון שהפעילות הקרקעית תוציא אותו מכלל שימוש. טדרוס קרא לישראל לחזור בה ולנקוט כל אמצעי אפשרי כדי להגן על אזרחים ותשתיות אזרחיות.

במהלך היממה האחרונה הוכנסו לרצועת עזה 180 משאיות של סיוע הומניטרי, דרך מעבר רפיח - שכוללות מים, מזון, ציוד מחסה וציוד רפואי. בנוסף, הוכנסו שתי מכליות סולר שהועברו ממצרים, בתיאום ובפיקוח של ישראל.
+הפסקת האש הובילה להתאוששות: 73% שימוש בתחבורה הציבורית
23:59 04/12/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בשבוע השמיני למלחמה נרשם אחוז השימוש הגבוה ביותר מאז החלה הירידה  ▪  למרות עלייה של 10 נקודות האחוז, רמת השימוש בתחבורה הציבורית עדיין נמוך ב-30% מהשימוש הרגיל שקדם למלחמה
אוטובוס עם הכיתוב "יחד ננצח" [צילום: אברהם שטרן]
+סופית: חקירת ילדים בנוגע ל-7.1, תיעשה על ידי חוקר ילדים
23:40 04/12/23  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את ההצעת חוק לתיקון דיני הראיות, הגנת ילדים, תיקון מס' 19 - הוראת שעה - חרבות ברזל - התשפ"ד 2023. בקריאה השלישית תמכו בהצעה 12 חברי כנסת ללא מתנגדים.

לפי הצעת החוק, חקירת ילד עד גיל 15, לעניין עבירות שבוצעו בתקופה של ה-8-7.10, תיעשה על ידי חוקר ילדים במשרד הרווחה, בתנאי שהילד אינו חשוד. המשמעות היא חקירה ע"י עו"ס שהוכשר לכך במיוחד, וכן אפשרות שהחוקר יעיד במקום הילד בבית המשפט.
+בקריאה ראשונה: תתאפשר העברת מידע לאבו כביר לזירוז זיהוי נפטרים אלמונים
23:38 04/12/23  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק זכויות החולה תיקון מס' 15, מסירת מידע לזיהוי נפטר או קביעת סיבת מוות, התשפ"ד-2023.

מוצע בה לקבוע כי יתאפשר למטפל או למוסד רפואי להעביר מידע רפואי לרופא במרכז הלאומי לרפואה משפטית או בלשכת הבריאות המחוזית לשם קביעת סיבת מוות או זיהוי גופה. 17 חברי כנסת תמכו בהצעה ללא מתנגדים והיא תועבר לוועדת הבריאות.
+לראשונה מאז הקמתה: חטיבת כפיר מתמרנת בעומק רצועת עזה
23:26 04/12/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
החטיבה פועלת בשיתוף פעולה עם כוחות נוספים, לרבות אוויריים ומבצעת משימות לאיתור מנהרות והשמדת מטרות של חמאס  ▪  השמידו צוותי קרב חטיבתיים למעלה מ-30 פירי מנהרות  ▪  מפקד החטיבה, אל"ם יניב בארוט: "סמוך ובטוח שהחטיבה תמשיך לעמוד בכל משימה בהצטיינות"
טיהור השטח ממחבלים [צילום: דובר צה''ל]
+בכיר באיחוד האירופי השווה בין מתקפת החמאס לתגובה הישראלית
23:00 04/12/23  |  עידן יוסף
מבוכה לנציב שירות החוץ של האיחוד האירופי ("שר החוץ"), ג'וזף בורל, בעת נאומו היום בכינוס של הארגונים הלא ממשלתיים למען זכויות האדם. לאחר שהשווה בין המתקפה הנפשעת של חמאס, לבין מתקפת התגובה של ישראל והגדיר אותה "טבח", רבים עזבו את האולם (ישראל היום).
+משלחת צרפתית תגיע לישראל בניסיון להרגיע את המתיחות בגבול לבנון
22:53 04/12/23  |  עידן יוסף
משלחת צרפתית תגיע השבוע לישראל בניסיון להגיע לפתרון דיפלומטי בגבול עם לבנון, ולמנוע פתיחת מלחמה מול חיזבאלה. בכירים ישראלים אומרים כי ישראל מוכנה לפתרון דיפלומטי אבל הזמן להשגת המטרה הזו מוגבל.

גורם דיפלומטי צרפתי אומר הערב בתגובה: "משלחת עם אנשינו תגיע לכאן לדון על סוגיית הגבול עם לבנון" (חדשות 13).
+פסק הלכה: לוחמים ברצועת עזה פטורים מהדלקת נרות חנוכה
22:46 04/12/23  |  עידן יוסף
‏לקראת חנוכה, הרב יצחק זילברשטיין, מפוסקי ההלכה הבולטים, אמר במענה לשאלת חיילים הלוחמים בעזה: "אתם פטורים מלהדליק נרות חנוכה, גם אם יש לכם אפשרות עם חדר שם, יש להימנע מחשש סכנה. צריך לבקש רחמים על מי שנמצא שם שיישארו בחיים, הם נלחמים מול חיות רעות" (רדיו קול חי).
+ישראל יוזמת כוח להגנת נתיבי השיט בים סוף
22:38 04/12/23  |  עידן יוסף
אחרי המתקפות של המורדים בתימן: ישראל פנתה לכמה מדינות, בהן יפן ובריטניה, להקמת כוח רב-לאומי להגנה על נתיבי השיט בים סוף (כאן חדשות).
+שר הפנים: אין בכוונתי לפעול לדחיית מועד הבחירות המקומיות
22:21 04/12/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הבחירות לרשויות המקומיות יתקיימו במועדן - 30 בינואר 2024, למעט ב-14 רשויות שמהן פונו תושבים  ▪  ההליכים הנדרשים לקראת הבחירות ב-14 רשויות אלה ייערכו מחדש, לרבות הגשת הרשימות והמועמדים
השר משה ארבל בפגישה עם ראשי מרכז השלטון המקומי [צילום: תקשורת השר]
+אתר שאמור היה להית מאובטח נפגע קשות מאש חיזבאללה
21:40 04/12/23  |  עידן יוסף
כתוצאה מחילופי האש מול חיזבאללה בגבול הצפון נפגע קשות באחד האירועים אתר שאמור היה להיות ממוגן. בצה"ל ובמערכת הביטחון יצטרכו לבדוק את התקלה.
+תיעוד: רגעי החטיפה האלימים של עמית סוסנה
21:35 04/12/23  |  עידן יוסף
עמית סוסנה, ששוחררה משבי החמאס, תועדה במצלמת אבטחה בכפר עזה נאבקת בשבעה מחבלי חמאס. בתיעוד, שפורסם בחדשות 12, נראית סוסה נלחמת בחוטפיה ומנסה למנוע את חטיפתה. בצילום, ששודר בהסכמתה טושטשו אבריה המוצנעים שהתגלו. בסופו של דבר, המחבלים התייאשו וחטפו אותה ברכב שלה לתוך עזה.
+חמאס מנסה לתקוע טריז בין ישראל למצרים
21:15 04/12/23  |  עידן יוסף
התוכנית של חמאס בדרום הרצועה: ארגון הטרור מתכוון לעודד את האוכלוסייה הפלסטינית לנוע דרומה לכיוון מעבר רפיח ולנסות לפרוץ אותו. בחמאס מקווים שהמהלך יגרום ללחץ מצרי כבד מאוד על ישראל לעצור את הלחימה (כאן חדשות).
+דובר צה"ל: לא השתנתה פריסת הכוחות באוגדה בחודשים שלפני המתקפה
20:40 04/12/23  |  עידן יוסף
דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי התייחס לדיווחים, לפיהם כמאה לוחמי קומנדו לפני מתקפת הפתע על ישראל הועברו לשומרון בשל פיגועים חוזרים ונשנים: "לא השתנתה פריסת הכוחות באוגדה בחודשים שלפני המתקפה. הוזזו כוחות מהעתודה".
+טיל חמאס פגע בבסיס טילים גרעיניים
20:25 04/12/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
הטיל פגע ב-7 באוקטובר בבסיס שדות מיכה, בו לפי הערכות של מומחים זרים מוחזקים עשרות טילים המסוגלים לשאת ראשי נפץ גרעיניים  ▪  הבסיס לא נפגע, למעט דליקה שנבלמה מאות מטרים מהמתקנים
סמל בסיס שדות מיכה (ענף 2)
+תקיפות חריגות בחאן יונס שכמותן לא נראו מתחילת המלחמה
20:22 04/12/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
חימושים רבים הוטלו על העיר מן האוויר  ▪  מדובר בתקיפות לא-כירורגיות, אגרסיביות בהרבה מאשר התקיפות בצפון הרצועה, שבמהלכן מוצאים את מותם פלשתינים רבים  ▪  לבית החולים "נאסר" בעיר הובהלו פצועים שזהותם הוסתרה
התקיפה העוצמתית בחאן יונס
+תיעוד: לוחמי גדוד 601 בקרב פנים מול פנים
20:09 04/12/23  |  עידן יוסף
בשעות האחרונות נמשכים הקרבות העזים ברצועת עזה. במהלך לחימת צוות הקרב של חטיבה 401 בצפון רצועת עזה, נכנסו לוחמי גדוד 601 למבנה, בו נתקלו במחבלי חמאס שפתחו לעברם בירי.
+מפקד פיקוד הדרום בסיור ברצועה: "בימים הקרובים לא נעצור"
20:07 04/12/23  |  עידן יוסף
מפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן, סייר בתוך רצועת עזה, שם אמר: "אנחנו ממשיכים פה גם בשג'אעייה, גם במקומות האחרים, גם בג'באליה, גם בדרום. הלחימה הזאת נמשכת, הם עושים עבודה מעולה. אנחנו נמשיך להכות בהם בכל הכוח, על היבשה, מהאוויר, מהים, בימים הקרובים לא נעצור".
+הרמטכ"ל קיים הערכת מצב עם כוחות אוגדה 162 ברצועה
20:04 04/12/23  |  עידן יוסף
הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי קיים הערכת מצב עם כוחות אוגדה 162 ברצועת עזה עם המשך הלחימה והתמרון הקרקעי.
+מרציאנו, ביבי, פרדו
19:08 04/12/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
בגידה, לפי תמיר פרדו, לא הייתה כי בגידה חייבת להתאפיין בכוונת זדון, ולא היה דבר כזה  ▪  היה חטא של יהירות ושאננות ורשלנות, לא בגידה
פרדו. ראיון תבוסתני [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+בקריאה ראשונה: השתתפות מלאה במימון שכר לימוד לחיילים זכאיים
19:07 04/12/23  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק קליטת חיילים משוחררים, תיקון מס' 25, מימון שכר לימוד מלא ללוחמים, התשפ"ד-2023 של חברי הכנסת אופיר כץ, אלי דלל, שרון ניר, מיכאל מרדכי ביטון וקבוצת חברי כנסת. 32 חברי כנסת תמכו בהצעה ללא מתנגדים והיא תוחזר לוועדת חוץ וביטחון.

מדובר בתיקון לחוק שעבר בכנסת ה-24 שזכה לכינוי "ממדים ללימודים", במסגרתו ניתן מימון שכר לימוד בהיקף של 75% לחיילים זכאים. כעת מוצע לתקן את חוק קליטת חיילים משוחררים כך שיינתן מימון מלא של שכר לימוד שנתי לחיילים זכאים.

כמו כן, מוצע להאריך את פרק הזמן למימוש הזכאות לחמש שנים שלאחר תום השנה שבה חייל השתחרר משירות סדיר, ולעניין חייל ששירת שירות נוסף כאמור - לא תובא תקופת השירות הנוסף במניין חמש השנים לזכאות, ובלבד שהחל את לימודיו בתוך שבע שנים מתום השנה שבה השתחרר.

על פי ההצעה, בעת הכנת הצעת החוק לקריאה השנייה ולקריאה השלישית תבחן ועדת החוץ והביטחון של הכנסת את האפשרות לכלול גם הכשרות מקצועיות כלימודים המזכים בקבלת מימון, וכן להחיל בהוראת שעה את ההוראות בדבר זכאותם של חיילים משוחררים למימון לפי סעיף 7א1 לחוק גם על חיילי מילואים המשרתים בשירות מילואים במלחמת "חרבות ברזל".
+מחבלים שאורבים לכוחותינו מותקפים בכטב"מים הנשלחים לעברם
18:53 04/12/23  |  עידן יוסף
כוחות צה"ל ממשיכים להלחם ברצועת עזה, ובשעות האחרונות הותקפו משגרי רקטות, תשתיות טרור, מחסני אמצעי לחימה וחוסלו מחבלים של חמאס.

כוח מצוות קרב חטיבתי 7 איתר שלושה מחבלי חמאס בקרבת הלוחמים. מפקד הכוח הכווין בתוך זמן קצר כלי טיס מאוייש מרחוק אל עבר המחבלים והם חוסלו.

כוחותינו זיהו מחבל שירה RPG לכיוון הכוח. הלוחמים הגיבו בירי וחיסלו שני מחבלים. בנוסף, לוחמי צה"ל איתרו שני מחבלים שירו עליהם מפתח פיר מנהרה, הלוחמים השמידו את הפיר וחיסלו את המחבלים. באירוע נוסף בלחימה ברצועת עזה, לוחמי צה"ל הכווינו כלי טיס מאוייש מרחוק לעבר שלושה מחבלים שזוהו על ידם במרחב, כלי הטיס תקף את המחבלים.
+צה"ל תקף מחסן אמצעי לחימה של חיזבאללה בשטח לבנון
18:45 04/12/23  |  עידן יוסף
כוחות צה"ל תקפומחסן אמצעי לחימה של חיזבאללה בשטח לבנון במרחב ערב אל עראמשה, בתגובה לירי פצצות מרגמה שבוצע מהמרחב לעבר מוצב צה"ל.

בנוסף, זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לעבר מרחב תל חי וקריית שמונה ולעבר מוצב צה"ל במרחב שתולה, צה"ל תקף את מקורות הירי.

כמו-כן, צה״ל ביצע ירי ארטילרי לעבר מספר מרחבים בשטח לבנון. מהבוקר: 9 קבלות אחריות של חיזבאללה על פעולות נגד ישראל, בגבול לבנון.
+אזעקות הופעלו בגזרת באר שבע והפזורה
17:00 04/12/23  |  עידן יוסף
ממד"א נמסר כי לא התקבלו קריאות על נפילות או על נפגעים.
+צה"ל תקף מפקדה מבצעית, תשתיות טרור ומבנים צבאיים של חיזבאללה
15:21 04/12/23  |  מירב ארד
מטוסי קרב וכלי טיס מאויישים מרחוק של חיל-האוויר תקפו לפני זמן קצר מפקדה מבצעית, תשתיות טרור ומבנים צבאיים של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון.

בנוסף, זוהו מספר שיגורים לעבר מרחב מתת שנפלו בשטחים פתוחים, צה"ל תוקף את מקורות הירי בשטח לבנון
מטוסי קרב וכלי טיס מאויישים מרחוק של חיל האוויר תקפו לפני זמן קצר מפקדה מבצעית, תשתיות טרור ומבנים צבאיים של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון. בנוסף, זוהו מספר שיגורים לעבר מרחב מתת שנפלו בשטחים פתוחים, צה"ל תוקף את מקורות הירי בשטח לבנון
+משרד רה"מ: הפגישה עם משפחות החטופים תתקיים מחר בצהריים
15:19 04/12/23  |  מירב ארד
משרד רה"מ עדכן כי פגישת משפחות החטופים עם שרי קבינט המלחמה תתקיים מחר בצהריים. וזאת כדי לאפשר לכולם להגיע.
+לפיד נגד ראש הממשלה: "הגיע הזמן שהממשלה הזאת תלך הביתה"
15:09 04/12/23  |  מירב ארד
ראש האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד נגד ראש הממשלה: "מי שכשל ככה לא יכול להמשיך. מי שהאסון רשום על שמו ואיבד את אמון מערכת הביטחון ואת אמון העם - שיעשה את המעשה ההגון האפשרי היחיד - שיילך. שייתן לאחרים לתקן. הגיע הזמן שמי שבמשמרת שלו קרה לנו גדול האסונות בתולדות המדינה יילך מחיינו."
+אושרה הקמת ועדת המשנה להיערכות המשפטית להעמדתם לדין של מחבלי החמאס
14:34 04/12/23  |  מירב ארד
ועדת החוקה אישרה את הקמת ועדת המשנה להיערכות המשפטית להחזקתם והעמדתם לדין של מחבלי החמאס מהשבעה באוקטובר. יו"ר הוועדה, ח"כ שמחה רוטמן, שיעמוד בראש ועדת המשנה: אנחנו נתקלים שוב ושוב בפער האדיר שקיים ביכולת המשפט הפלילי בארץ ובעולם להתמודד עם אירועי טרור ואלו שחווינו בארץ באירועי השבעה באוקטובר בפרט. אנחנו עוסקים רבות בדיוני הוועדה במנגנונים הבנויים על הנחות יסוד של התמודדות עם חריגים, עם פושעים, רציונלים של ענישה והבניית שיקול הדעת בענישה, אבל כאשר עוסקים בטרור צריכים לעשות חשיבה מחודשת כמעט על כל הנחות המוצא גם ברשות המבצעת וגם ברשות השופטת".

+מפתח, לא קפה, טורקי
14:21 04/12/23  |  גדי חיטמן   |   לרשימה המלאה
יכול להיות שיש עכשיו גורם שמוכן לקחת אחריות, לפחות זמנית, על ניהול רצועת עזה  ▪  קוראים לה טורקיה בראשות רג'פ טאיפ ארדואן
ארדואן. יתרונות וחסרונות [צילום: פטר ג'ונג/AP]
+המל"ל פרסם אזהרת מסע ליעדים מובילים בעולם
14:20 04/12/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
המטה ללוחמה בטרור קורא לשקול נסיעות לבריטניה, צרפת וגרמניה  ▪  אזהרת המסע למדינות באפריקה ובמרכז אסיה הועלתה לרמה 3  ▪  "מזוהים מאמצים מוגברים מצד אירן ושלוחיה, כמו גם מצד חמאס וגורמי ג'יהאד עולמי, לפגיעה ביעדים ישראלים ויהודים ברחבי העולם"
תמונות מצב אזהרות המסע בעולם [צילום: אתר המל"ל]
+אזעקות בפתח תקווה ובשרון
14:05 04/12/23  |  מירב ארד
אזעקות צבע אדום במרכז ובשרון: גבעת השלושה, גת רימון, מעש, פתח תקווה, גני תקווה
+אזעקות בצפון
14:03 04/12/23  |  מירב ארד
אזעקות נשמעו לפני זמן קצר במתת ובשתולה
+המשיחיות המסכנת את חיינו
13:57 04/12/23  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה
מול האימה המשיחית החמסית יש בתוכנו גורמים האחראים לניווט של מדיניות ממשלתנו, שהם גם שבויים בתודעה משיחית שממנה אני פוחד
נוכחות דורסנית [צילום: באז ראדר/AP]
+איומים על חיי ליברמן מתומכי חמאס: "תסיים כמו רחבעם זאבי״
13:41 04/12/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
ברשתות נכתב בין היתר: ״תתכונן זמנך קרוב", "נרדוף אותך ואת משפחתך"  ▪  באחד האיומים שהתקבל היום נכתב: ״אתה תסיים כמו רחבעם זאבי״  ▪  תלונה הוגשה למשטרת ישראל
ליברמן. סופג איומיים על חייו [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+תושבי רהט מואשמים במתן מחסה למסתננים ב-7 באוקטובר
13:13 04/12/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
המדינה אינה אומרת שמדובר באנשי חמאס ומציינת שמעשיהם ביום המתקפה אינם ידועים לה במדויק  ▪  טוענת: שלושה מתושבי רהט נתנו להם מחסה במשך שלושה שבועות
רהט. הגיעו ב-8 באוקטובר [צילום: משה שי, פלאש 90]
+אזעקות בעוטף
13:01 04/12/23  |  מירב ארד
אזעקות צבע אדום נשמעו בסופה ובניר יצחק.
+ח"כ פורר: "שמים את הפוליטיקה שלכם בראש סדר העדיפות"
12:35 04/12/23  |  מירב ארד
ח"כ עודד פורר בביקורת על התקציב: "אל תספרו לנו על אחדות כשאתם לוקחים את אלה שנלחמים, שמים אותם אחרונים ואת הפוליטיקה שלכם בראש סדר העדיפות". הוסיף: "איפה הכסף לעיר אילת שטובעת?"

הפוליטיקה שלכם בראש סדר העדיפויות
+טיל נ"ט שוגר לעבר מרחב משגב עם; שיגורים להר דב נפלו בשטח פתוח
12:11 04/12/23  |  מירב ארד
צה"ל מעדכן (יום ב') זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לעבר מרחב הר דב שנפלו בשטחים פתוחים ושיגור נוסף לעבר מרחב משגב עם. כוחות צה"ל תקפו את מקורות הירי. בנוסף, אתמול (א') מטוס קרב של חיל-האוויר יירט בהצלחה כלי טיס עוין שהיה בדרכו לשטח ישראל ממרחב לבנון
+לשכת נתניהו: נקבעה פגישה עם משפחות החטופים ליום רביעי
12:07 04/12/23  |  מירב ארד
לשכת ראש הממשל עדכנה כי "פגישה עם משפחות החטופים וקבינט המלחמה נקבעה כבר אתמול ליום רביעי. לאור בקשת המשפחות תיבחן אפשרות להקדמתה".
+הופצץ מתחם בית משפט העליון ברצועת עזה
12:00 04/12/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
בית המשפט העליון של רצועת עזה הופצץ והושמד בידי כוחות צה"ל  ▪  צפו בתיעוד רגע הפיצוץ
פיצוץ המתחם [צילום: שימוש לפי סעיף 27א]
+חזרו הביתה
11:23 04/12/23  |  יפעת גדות   |   לרשימה המלאה

חברה על ארבע [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+משפחות החטופים במסיבת עיתונאים: האם קבינט המלחמה עדיין מחויב לשחרור החטופים
11:21 04/12/23  |  מירב ארד
משפחות החטופים מקיימות מסיבת עיתונאים, בעקבות דרישתם מקבינט המלחמה להיענות לדרישתם לפגישה דחופה. ממטה משפחות השבים והחטופים נמסר: ״עדויות החטופים ששוחררו מעלים חרדה וחשש עמוק בקרב המשפחות. לאור זאת, לפני כמעט יומיים, ביקשנו להיפגש עם קבינט המלחמה ונענו בהתעלמות מקוממת מתיאום פגישה. יודגש כי חלק מחברי הקבינט הביעו נכונות להיפגש עם המשפחות, אך הן מבקשות להיפגש עם פורום קבינט המלחמה ולא במפגשים בודדים. לאור התעלמות קבינט המלחמה ממשפחות השבים והחטופים, יכנסו היום המשפחות מסיבת עיתונאים וישאלו: האם קבינט המלחמה עדיין מחויב לשחרור החטופות והחטופים?״.

+שירות חדש באתר "יחד": עדכון כתובת לחלוקת דואר של מפונים
11:10 04/12/23  |  מירב ארד
בעקבות המלחמה, משרד התקשורת השיק שירות אינטרנטי באתר "יחד" להעברה ועדכון כתובות של מפונים במהלך תקופת מלחמת חרבות ברזל, שנאלצו להעתיק את מקום מגוריהם באופן זמני לכתובת חדשה. השירות, שהוקם באמצעות מערך הדיגיטל הלאומי, יאפשר מעתה לכלל המפונים לקבל את דברי הדואר שלהם בכתובת החדשה והזמנית בלחיצת כפתור בלבד.

+סוכלה חוליית המחבלים שירתה על כוחות צה"ל בקלקיליה
10:44 04/12/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
עמד עלאא נזאל, ראש החוליה, בן 29 מקלקיליה, ביצע לאחרונה מספר פיגועי ירי  ▪  בסילת א-דהר שבשומרון נעצר המחבל שירה לעבר לוחם צה״ל אמש  ▪  29 מבוקשים נעצרו, 5 מהם שייכים לחמאס
אמצעי לחימה שהוחרמו ברחבי יהודה ושומרון [צילום: דובר צה"ל]
+3 חיילים נפצעו הלילה קל מירי פצמ"רים מלבנון; צה"ל השיב אש
10:32 04/12/23  |  מירב ארד
צה"ל עדכן כי במהלך הלילה זוהו מספר שיגורים של פצצות מרגמה משטח לבנון לעבר מוצב צה"ל במרחב שתולה. כתוצאה מכך, שלושה חיילי צה"ל נפצעו באורח קל ופונו לקבלת טיפול רפואי, משפחותיהם עודכנו. כמו כן, זוהו מספר שיגורי מרגמה לפני זמן קצר משטח לבנון לעבר מוצב צה״ל במרחב יפתח. כוחות צה"ל תקפו את מקורות הירי.
+ראש אגף כלי ירייה במשרד לביטחון לאומי התפטר
10:28 04/12/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
לאחר שכיהן 6 שנים בתפקיד - הודיע על עזיבתו  ▪  בדיון בוועדה לביקורת המדינה נחשף כי מקורבים לשר בן-גביר פעלו למתן רישיונות לנשק ללא אישור חוקי  ▪  אבישר ציין בדיון: "בתום הבחינה והשיח המשפטי בין המשרד לנציבות התקבלה החלטה ברורה שאוסרת עליהם להיות פקידי רישוי זמניים"
ישראל אבישר בדיון בוועדה [צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת]
+מבזק: ביבי, נכות באישיות
10:19 04/12/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
ביבי באסיפת הבחירות שלו אמש לפני כל עם ישראל, באגוצנטריות שלו שכל הזמן היא "אני, אני, אני, אני", לא מצא לנכון לשבח את יובל ולהאדיר את שמו
נתניהו. אני אני אני [צילום: מיה אלרוצו]
+אבא ואם לא פה יותר
10:07 04/12/23  |  יפעת גליק   |   לרשימה המלאה
הילדים הכוכבים של שלומי רוצים שתדעו שהוא היה מורה ממש מיוחד  ▪  הילדים הביולוגיים של שלומי ראו את התלמידים שלו שרים את השיר בפעם הראשונה הערב וחשוב להם שתזכרו שחוץ ממורה לחיים הוא היה גם אבא שאוהב לחבק הרבה
שלומי ושחר מתיאס ז"ל [צילום: באדיבות המשפחה]
+צה"ל תקף במהלך הלילה כ-200 מטרות של ארגון הטרור חמאס
09:13 04/12/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
כוחות קרקעים ממשיכים בלחימה הושמדו תשתיות טרור שמוקמו בתוך בתי ספר בצפון הרצועה  ▪  לוחמי המילואים של חטיבה 551 הכווינו כלי טיס של חיל-האוויר אשר חיסל חוליית מחבלים
[צילום: דובר צה"ל]
[צילום: דובר צה"ל]
+שלושה חיילים נפצעו באורח קל מפגיעת רסיסי פצמ"ר ליד שתולה
08:58 04/12/23  |  מירב ארד
שלושה חיילים נפצעו במהלך הלילה באורח קל מפגיעת רסיסי פצמ"ר ליד שתולה. השלושה פונו למרכז הרפואי לגליל. מצבם מוגדר קל והם עוברים בדיקות במלר"ד (מחלקה לרפואה דחופה).

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הקלה ברכישת חוזרת של מניות לחברות הנסחרות בחו"ל
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת חרבות ברזל
כוחות צה”ל הפציצו אתמול (יום א', 3.12.23) את בית המשפט בעליון ברצועת עזה. לפני כשבועיים, בטרם נכנסה לתוקף הפסקת האש, פורסמה תמונה של חיילי צה"ל מניפים דגלי ישראל בכניסה למתחם בית המשפט העליון.
04/12/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
בתמונה: מיאה ליימברג, כשכלבה בזרועותיה, ששוחררה משבי החמאס עומדת מול המצלמה בביתה בירושלים. ליימברג בת ה-17, נחטפה יחד עם אימה גבריאלה מבית דודתה קלרה מרמן ביישוב ניר יצחק, שגם היא ובן זוגה לואיס נחטפו. איתם נחטף גם הדוד פרננדו מרמן.
04/12/2023  |  יפעת גדות  |   תמונות מיוחדות
לוחמי צה"ל, שב"כ ומג"ב עצרו הלילה (יום ב', 4.12.23) 29 מבוקשים והוחרמו כעשרה כלי נשק ברחבי יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים, חמישה מהמבוקשים שנעצרו מהם שייכים לארגון הטרור חמאס.
04/12/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
ראש האגף לרישוי כלי נשק במשרד לביטחון לאומי ישראל אבישר, שמכהן בתפקיד 6 שנים, התפטר אתמול מתפקידו. יצוין כי זהו הבכיר השלישי שפורש מתפקידו לאחרונה במשרד לביטחון לאומי.
04/12/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
תתפלאו, אבל איני פוסל כליל את טיעונו של בנימין נתניהו, שבלחימה יש משגים ואנשים נפגעים מאש כוחותינו.
04/12/2023  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
דן מרגלית
דן מרגלית
רק הפרופסור גרשום שלום - מי שהביא לידיעת העולם את תורת הקבלה הנשכחת ועמד על מעשיו של נביא השקר שבתי צבי - הטיח בחילונים ובחרדים בארצם של יוהאן וולפגנג גתה ולודוויג בטהובן כי אין דב...
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il