|   15:07:40
  יואב יצחק  
מו"ל ועורך ראשי News1
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
נפגעי פעולת איבה בישראל - כל המידע
כתיבת המומחים
בית חולים לניאדו בנתניה - המרכז הרפואי המוביל בשרון
יותם חיים, סאמר טאללקה, אלון (לולו) שמריז. נחטפו, נהרגו בשוגג מאש צה"ל
תחקיר צה"ל מלמד על גודל הטרגדיה

שני חטופים הניפו דגל לבן, נחשדו כמחבלים ונורו למוות; השלישי נמלט למבנה וצעק "הצילו" אך נורה למוות

הירי לעבר השלושה בוצע בניגוד להוראות ולמרות שהניפו דגל לבן
לוחם מגדוד 17 חשד שמדובר במחבלים וירה בשניים מהם והרגם
השלישי נמלט למבנה ונורה בטעות ע"י לוחמים אחרים
שלושת החטופים נמלטו כנראה משוביהם וריססו בספריי על אחד המבנים: SOS; "שלושה חטופים"; וכן: "הצילו"
16/12/2023  |   יואב יצחק   |   חדשות   |   מלחמת חרבות ברזל   |   תגובות
גלנט, הלוי. דרשו תחקיר יסודי [צילום: אלעד מלכה]

טרגדיה: כוח צה"ל ירה בשוגג והרג שלושה חטופים ישראלים
יואב יצחק
מיד לאחר הירי עלה חשד שמדובר בישראלים שנחטפו ב-7 באוקטובר * הגופות הועברו מידית לישראל, ונמצא כי מדובר בשלושה ישראלים שנחטפו: יותם חיים שנחטף מכפר עזה, סאמר טלאלקה שנחטף מניר עם, ואלון שמריז, שנחטף מכפר עזה
לרשימה המלאה

מירב ארד
משפחות החטופים בעקבות הטרגדיה: "דורשים עסקת שחרור מיידית"

עידן יוסף
מרחב ממולכד: בובות ילדים מחוברות לרמקולים שהשמיעו קולות בכי

תחקיר ראשוני שנערך בצה"ל מלמד על הטרגדיה הענקית שהובילה לירי לעבר שלושת החטופים, ולמותם המידי של השלושה: יותם חיים, אלון (לולו) שמריז וסאמר טאללקה. עיקרו: במהלך פעילות כוחות צה"ל בשוג'עייה חשדו הלוחמים שמדובר במחבלים - למרות דגל לבן שהניפו, וירו בשניים מהם למוות; החטוף השלישי נמלט למבנה, וצעק "הצילו", אך למרות זאת הוא נורה למוות.

התחקיר נערך בפיקוד דרום בפיקוח של מפקד פיקוד דרום אלוף ירון פינקלמן. הרמטכ"ל הרצי הלוי ושר הביטחון יואב גלנט עודכנו בכל שלבי התחקיר תוך עמידה על ביצוע תחקיר יסודי. התברר כי כוח לוחם צה"ל מגדוד 17 שהיה במבנה בן מספר קומות, שעמד בתצפית, זיהה לטענתו שלושה חשודים ללא חולצה. אחד מהם החזיק ביד דגל לבן (בד לבן על מקל). אך בשל החשש שמדובר ב"מלוכדת משיכה", צעק הלוחם והכריז בקשר "מחבלים". הלוחם ירה ופגע בשניים מהחטופים והם נהרגו במקום; החטוף השלישי נמלט למבנה. המג"ד יצא ודלק אחרי החטוף השלישי במטרה ליצור מגע. יחד עם לוחמים נוספים, המבנה כותר. המג"ד קרא לחטוף/לחשוד לצאת החוצה, אך למרות שהחטוף יצא וצעק בעברית: "הצילו", הוא נורה למוות על-ידי שלושה לוחמים.

רק לאחר שהרגו את החטוף השלישי ועצרו לבדוק, הבינו לוחמי צה"ל כי משהו לא תקין. או-אז הבינו כי מדובר כנראה בחטופים. בשלב זה הוזעקו כוחות נוספים. הגופות הוטסו מהשטח ונערכה בדיקה. תוך זמן קצר התחוור, למרבה התדהמה: מדובר בשלושה חטופים ישראלים, ששרדו בשטח, ונורו בניגוד להוראות - למרות שהניפו דגל לבן.

בתחקיר התברר עוד, כי יומיים קודם לכן התגלתה על קירותיו של מבנה - במרחק של כמה מאות מטרים מהתקרית, כתובת גרפיטי: SOS, וכן: "שלושה חטופים". התגלתה בנוסף הקריאה: "הצילו". אלא שהלוחמים חשדו כי מדובר ב"מלכודת משיכה", ולכן לא העלו על דעתם כי באזור מצויים חטופים, שהצליחו להימלט משובייהם. דובר צה"ל פרסם ביום שישי - בלי קשר לאירוע הטראגי הנ"ל, כי חמאס הטמין מלכודות לחיילי צה"ל. באחד הבתים הוצבו בובות וחוברו אליהן מכשירי סאונד עם קולות בעברית. הבובות שנועדו למשוך לחיילים, הכילו מטענים גדולים. באותו אזור הרגו חיילי צה"ל, בימים האחרונים, 34 מחבלים.

תאריך:  16/12/2023   |   עודכן:  16/12/2023
יואב יצחק
+מזכיר ההגנה האמריקני לויד אוסטין: "אני נוסע לישראל"
00:38 17/12/23  |  עידן יוסף
מזכיר ההגנה האמריקני לויד אוסטין: "אני נוסע לישראל, בחריין וקטר כדי להדגיש את המחויבות של ארה"ב לחיזוק הביטחון והיציבות באזור, ולעבוד עם שותפים ובעלות ברית לקידום יכולות הגנה".
+נ"י טיימס: ישראל ידעה על מכונת הכספים של חמאס - ולא פעלה
23:55 16/12/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ב-2018 השיג המוסד מסמכים חשאיים שחשפו קרן השקעות פרטית שמימנה את פעולות חמאס וכללה חברות כרייה בסודן, גורדי שחקים באיחוד האמירויות, נכסים באלג'יריה וחברת נדל"ן בטורקיה  ▪  תחקיר ניו-יורק טיימס גילה שראשי הממשל בישראל ובארה"ב לא פעלו לשתק אותה  ▪  איש מוסד לשעבר: "תדרכתי את נתניהו אישית על תיק ההשקעות של חמאס, אבל לא היה אכפת לו מזה"
מפגן של החמאס ב-2018 [צילום: עבד אל-רחים חטיב/פלאש 90]
+צה״ל החל להזרים כוחות לעיר טולכרם
23:02 16/12/23  |  עידן יוסף
צה״ל החל להזרים כוחות לעיר טולכרם במסגרת פעילות מעצרים. בשלב זה יש שני מחבלים פצועים במחנה הפליטים נור א שמס בגזרת טולכרם.
+נתניהו חוזר בו מנאום בר-אילן שבו הסכים למדינה פלשתינית: "לא אתן לדבר הזה לקרות"
22:17 16/12/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ראש הממשלה שולל הקמת מדינה פלשתינית לצד ישראל ומציין ש"חשוב להבהיר זאת כבר עכשיו, כי בין ידידים חייבים לומר את האמת ולא לטפח אשליות"  ▪  אומר כי רק הלחץ הצבאי יוביל לשחרור חטופים, ובלעדיו אין לנו כלום  ▪  שר הביטחון גלנט: נושא באחריות לכל מה שקורה - להישגים ולטעויות הקשות
נתניהו. לא לטפח אשליות [צילום: נועם ריבקין פנטון/פלאש 90]
+עדות החטופה ששוחררה: "להית בשבי החמאס זה לאבד את תחושת הזמן"
21:59 16/12/23  |  עידן יוסף
הערב בעצרת התמיכה בבני משפחות החטופים והנעדרים הוקרנו עדויות של חטופים ששבו משבי חמאס. קלרה מרמן: "כל היופי והחיים היפים וההנאה המשפחתית נגמרו - שם מתחיל הסיוט. אחי, פרננדו ולואיס בן זוגי נותרו מאחור. לא ייתכן שנשאיר שם אנשים בלי החופש, סגורים, ללא שום אפשרות לראות יום, לילה, חוסר ודאות בנוגע לאוכל, אם תפול פצצה.

"להיות בשבי החמאס זה לאבד את תחושת הזמן. זה דבר מטורף, זה להמתין, להמתין ולהמתין בלי סוף, בזמן שהיום לא נגמר. בסוף היום אמרנו: עוד יום עבר. איך אפשר? תחזירו את פרננדו ולואיס הביתה. תחזירו לי אותם עכשיו".
+הגרי: "מה שהצליח להביא לזה שהחטופים נמלטו - הוא הפעולה הקרקעית"
21:52 16/12/23  |  עידן יוסף
דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי על התקרית שבה נורו למוות בשוגג שלושה חטופים: "מה שהצליח ככל הנראה להביא לזה שהחטופים האלה נמלטו או ננטשו, זה הפעולה הקרקעית ולא אחרת, ולכן אנחנו צריכים להבין שיכולות להיות לנו עוד הזדמנויות מהסוג הזה וצריכים להיות זהירים מאוד על-מנת להגיע לתוצאה אחרת".

עוד הוסיף: "גם אנחנו עושים מבצעים מיוחדים, כולל כאלה שלא מפורסמים, על-מנת לחלץ חטופים. יש מהאירוע הזה הרבה מה ללמוד ולכן השקענו את ה-24 שעות האחרונות באירוע הזה, מהרמטכ"ל ועד הלוחם האחרון בשטח - היינו מושקעים באירוע הזה. בסופו של דבר דאגנו שכלל הכוחות בשטח יקבלו את הדגשים מהאירוע הטראגי הזה על-מנת שנוכל להביא הזדמנויות שבהם אם יהיו לנו, נביא הביתה חטופים בדיוק כמו באירוע הזה - חיים, בריאים ושלמים הביתה.

"לא היינו מוכנים לתרחיש שהחטופים ייצאו לעבר החיילים. נמשיך לתחקר את האירוע עד תום, המלחמה מזמנת סיטואציות מורכבות. מסקנות התחקיר הועברו לכוחות הלוחמים בכלל רצועת עזה".

.
+יורט טיל קרקע-אוויר ששוגר לעבר כטב"ם ישראלי בשטח לבנון
21:19 16/12/23  |  עידן יוסף
צה״ל יירט לפני זמן קצר טיל קרקע-אוויר ששוגר לעבר כלי טיס מאויש מרחוק של חיל-האוויר בשטח לבנון. הכלי לא נפגע והמשיך במשימתו והטיל לא חצה לשטח ישראל.

לפי מקורות לבנוניים: כלי טיס של חיל-האוויר הישראלי תקף סדנה באזור חומין א-תחתא, המרוחק כ-45 ק"מ מהגבול עם ישראל. על-פי מקורות נוספים, במהלך תקיפה זו נורה טיל הנ"מ של חיזבאללה לעבר כלי הטיס. בלבנון אומרים שלא היו נפגעים בתקיפת צה"ל. זו התקיפה העמוקה ביותר בשטח לבנון עליה דווח מאז תחילת המלחמה. אפשר להניח שהיא הגיעה בתגובה לנפילתו של לוחם צה"ל הבוקר באזור מרגליות.
+יגיל יעקב (13): "ביבי, בבקשה תחזיר את אבא שלי ואת כל החטופים הביתה"
21:17 16/12/23  |  עידן יוסף
מטה המשפחות פרסם סרטון שנוי במחלוקת, שבו נראה יגיל יעקב, בן 13, ששוחרר משבי חמאס לאחר 52 יום, בשחזור של הסרטון שפורסם ע"י הג'יהאד האיסלאמי בתחילת נובמבר, שערך מטה המשפחות: "אני מתגעגע בטירוף לאבא שלי וגם לכל החברים מהקיבוץ שנשארו בעזה. אני רוצה להגיד לביבי שאני צריך מאוד את אבא שלי בבית. אני מחכה לו כדי לחגוג את בר המצווה שלי. ככל שעובר הזמן הוא וכל החברים שנמצאים שם בסכנה גדולה יותר. לא משאירים חטופים בשטח".
+עדות מהשבי: "בשירותים לא הייתה אפשרות להוריד את המים"
21:10 16/12/23  |  עידן יוסף
הערב בעצרת התמיכה בבני משפחות החטופים והנעדרים הוקרנו עדויות קשות של אלו ששבו משבי חמאס. רז בן עמי: "הייתי בעזה והשפילו אותנו. המחבלים אמרו לי: 'אין יותר את התרופה שלך'. אני בטוחה שיש חטופים נוספים שהם חולים ולא מקבלים את התרופות שלהם.

"מבחינת אוכל, מדובר על ארוחה אחת ביום. אין דבר כזה מקלחת - אלא רק מים קרים ששפכנו על עצמנו. בשירותים לא הייתה אפשרות להוריד את המים, מה שמוביל למחלות נוראיות.

"השפילו אותי שאני מלוכלכת והם נקיים. לא נתנו לנו לשבת על הספה שלהם כי אנחנו היינו מלוכלכים. זו השפלה יום-יומית, מנטלית ופיזית. אני לא חושבת שאף ישראלי שנמצא שם צריך לעבור את ההשפלות האלו. זה לא מגיע לנו״.
+רס"ל (מיל') שלו זלצמן נפל ברצועת עזה
21:05 16/12/23  |  עידן יוסף
רס"ל (מיל') שלו זלצמן ז"ל הי"ד מרמת ישי, לוחם בחטיבת הצנחנים, נהרג בקרב ברצועת עזה. בן 24 היה במותו. הודעה על נפילתו פורסמה ע"י המועצה המקומית.
+מו"מ על מתווה חטופים חדש יהיה ארוך וקשוח
20:28 16/12/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
גורם מדיני: שתנאי ראשוני ליישומו יהיה שחרור הנשים והילדים שלא שוחררו בעסקה הקודמת  ▪  חמאס דורש עצירה מוחלטת של הלחימה ולא מסתפק בהפוגה  ▪  ראש המוסד נפגש עם ראש ממשלת קטר באירופה  ▪  דיווח: מצרים וקטר הציעו לחמאס שחרור קשישים תמורת אסירים  ▪  הערב: דיון בקבינט המלחמה
הפגנה בכיכר החטופים [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+אמל"ח במחלקת תינוקות: הושלמה הפעילות בבי"ח 'כאמל אדואן'
20:01 16/12/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
באזור בית החולים, מתחם חמאס בג'באליה, נעצרו כ-90 מחבלים הקשורים למתקפת הפתע  ▪  במהלך המבצע הרסו הכוחות תשתית טרור, חשפו אמצעי לחימה שונים, בהם רובי קלשניקוב ו-RPG ותפסו מסמכים מודיעיניים  ▪  השב"כ השתתף בחקירות בתוך בית החולים, וחשף כי במחלקת התינוקות הוחבאו כלי נשק, כולל בפגיות
כניעה ומסירת כלי נשק [צילום: דובר צה''ל]
+הרמטכ"ל על קריאת משפחות להפסקת הלחימה: "מביאה הזדמנויות להשבת החטופים"
19:57 16/12/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
רא"ל הלוי מביע אחריות להרג בשוגג של שלושה חטופים, והדגיש את נחיצות המאבק המתמשך  ▪  משפחות חטופים דורשות מתווה ישראלי לשחרורם, תוך ביקורת על פסיביות מצד קבינט המלחמה  ▪  השבויה המשוחררת רז בן עמי קוראת לפעול למניעת פגיעה בחטופים במהלך הלחימה
הכרזת משפחות חטופים [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+לוחמי חטיבה 188 מחסלים מחבל בפיר מנהרה
19:03 16/12/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
תיעוד מהיתקלות צוות קרב חטיבתי במחבל שהסתתר בפיר מנהרה בשג'אעייה: "אויב ודאי בתוך הפיר, זרקתי רימון. ככל הנראה הושמד"
חלק מהשלל המלחמתי שנתפס [צילום: דובר צה''ל]
+הותר לפרסום: רס"ב (מיל') יחזקאל עזריה נפל בגבול לבנון
19:03 16/12/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הוא היה לוחם שיריון בגדוד 129, חטיבה 8, ונפל במהלך פעילות מבצעית במרחב מרגליות כתוצאה מכטב"ם מתאבד שנשלח מלבנון  ▪  באירוע נפצעו שני לוחמי מילואים באורח קשה וקל  ▪  בדרום הרצועה נפצע קשה קצין שריון
רס"ב (מיל') יחזקאל עזריה
+הרצוג: הרגעים הכואבים האלה הם רגעי מבחן עבורנו כעם, ועלינו לצלוח אותם יחד
18:47 16/12/23  |  עידן יוסף
נשיא המדינה יצחק הרצוג: "האירוע הטראגי בו נהרגו יותם חיים, סאמר טלאלקה ואלון שמריז מותיר אותנו הלומי כאב וצער. כולנו מחבקים בשעה הזאת את המשפחות שעולמן חרב עליהן, ואבלים איתן ביגונן שאין לו סוף. יחד איתן אנו מחבקים גם את כלל משפחות החטופות והחטופים שנמצאות בתוך סיוט מתמשך ומטלטל, ומתחייבים להמשיך ולעשות ככל שניתן להשיבם הביתה.

"צדקת הדרך ברורה ולא משתנה לרגע. המשימות ברורות: השבת החטופים והחזרת הביטחון לכלל אזרחי ישראל. חיילי צה"ל וכוחות הביטחון פועלים יום ולילה תוך חרוף נפש להצלת החטופות והחטופים מידי מרצחי חמאס. המפקדים והרמטכ״ל בראשם מובילים תחקיר מקיף של הטרגדיה, באחריות ובשקיפות מלאה, כך שיופקו כלל הלקחים באופן מיידי להמשך המלחמה.

"אני מבקש לחזק ולחבק את חיילינו שנלחמים בשדה קרב מורכב ביותר. אנחנו סומכים עליכם, אנחנו בוטחים בכם, אנחנו מצדיעים לכם. הרגעים האלה - הקשים, המורכבים, הכואבים - הם רגעי מבחן עבורנו כעם, ועלינו לצלוח אותם יחד".
+משחתת אמריקנית יירטה 14 כטב"מים של החות'ים
18:43 16/12/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
שתי חברות ספנות ענקיות הודיעו על השעיית השיט בים סוף  ▪  ארה"ב צפויה להכריז על מבצע בינלאומי להגנת נתיבי השיט  ▪  החות'ים איימו לפגוע בעומק ישראל אם התוקפנות בעזה לא תיפסק
נושאת המטוסים אייזנהאואר [צילום: סטיב הלבר, AP]
+החטופה ענבר היימן נרצחה בשבי חמאס
18:33 16/12/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ברחה מהמסיבה יחד עם שני בחורים עד שנתפסה על-ידי מחבלים רכובים על אופנוע  ▪  בת 27 הייתה במותה  ▪  הותירה אחריה הורים ואח
ענבר היימן במשחק של מכבי חיפה
+שני בכירים בחמאס: חידוש המו"מ תלוי בהפסקת אש מלאה
18:20 16/12/23  |  עידן יוסף
שני בכירים בחמאס אומרים כי לא נסגרה הדלת למשא ומתן כדי להביא לחלוקה של עסקת שחרור חטופים מלאה, כפי שדורשים המתווכים. עם זאת נאמר כי חמאס הודיע למתווכים את התנאי שלו לחידוש המשא ומתן - הפסקת אש מלאה (ערוץ אל-ערביה).
+לופטהאנזה מחדשת חלקית את פעילותה בישראל
18:18 16/12/23  |  עידן יוסף
ענקית התעופה הגרמנית לופטהנזה, שהפסיקה לטוס לארץ ב-9 באוקטובר, הודיעה כי מ-8 בינואר תשוב להפעיל את הקווים לפרנקפורט ולמינכן.
+היועץ לביטחון לאומי דורש מאבו מאזן: צריך לבצע רפורמות ברשות הפלשתינית
14:42 16/12/23  |  יואב יצחק
היועץ לביטחון לאומי של הבית הלבן, ג'ייק סאליבן, דרש בשיחה שערך עם יו"ר הרשות אבו מאזן (יום ו', 15.12.23) לערוך עתה רפורמות ברשות הפלשתינית, במטרה להכינה "ליום שאחרי" המלחמה של צה"ל נגד חמאס - מסירת השליטה בשטח הרצועה מידי ישראל לידי הרשות הפלשתינית. אבו מאזן חזר במעמד בשיחתו על עמדתו, לפיה על ישראל להפסיק לאלתר את הלחימה וההרס ברצועה, וכי הרשות הפלשתינית תוכל לתפוס את השליטה ברצועה כחלק מתוכנית רחבה יותר מכוחה יוכרז על הקמת מדינה פלשתינית.
סאליבן. דואג ל"היום שאחרי" [צילום: מנואל באלס סנטה, AP]
+צה"ל תקף מטרות חיזבאללה בדרום לבנון בעקבות חדירת שני מזל"טים
14:34 16/12/23  |  יואב יצחק
צה"ל תקף בעוצמה רבה מטרות של חיזבאללה בגזרה המערבית בדרום לבנון, ובין היתר מטרות בג'בל בלאט. התקיפה בוצעה לאחר שחיזבאללה שיגר בצהריים שני מזל"טים לשטח ישראל: אחד מהם נפל באזור מרגליות; השני יורט לאחר שחדר גם הוא לשטח ישראל, ללא נזק ונפגעים. צה"ל תקף במקביל גם בירי תותחים.
+ביידן מאוד עסוק
10:43 16/12/23  |  יעקב אחימאיר   |   לרשימה המלאה
ביידן צפוי להיות עסוק בחקירה שתתנהל נגדו בטענות לתפקוד לוקוי בתחום ניהול כספי הנשיא  ▪  צפויה לקום וועדה מיוחדת שתעסוק באופי ההליכים שייפתחו נגד הנשיא - וכל זאת, בשנת בחירות בארה"ב  ▪  סדר יומו הצפוף של נשיאר ארה"ב צפוי להשפיע על הנשעשה בישראל - האם יכתיב מועד לביומה של המלחמה? האם יוקפאו ההתייעצויות בסוגיית המצב בעזה? והאם הדבר יוביל לעימות ישיר עם רה"מ נתניהו?
ביידן. צפוי להיות טרוד בענייניו הפוליטיים [צילום: אוון ווצ'י, AP]
+אין בהם כוח לבכות
10:28 16/12/23  |  רון בריימן   |   לרשימה המלאה
יש דמיון מצמרר בין האויב העמלקי שתקף את צקלג, עירו של דוד, לפני כ-3000 שנים, לבין האויב החמאסי שתקף לא רחוק משם את ישראל השאננה, שנחשפה לאויב אכזר יותר. כדי להתמודד עם המציאות הקשה שנכפתה עלינו יש קודם כל להכיר במציאות כבמלחמה, ולהתנהג כמו במלחמה. מדאיגה העובדה שגם אחרי חודשיים וחצי לא הכל מכירים בכך: הממשלה, בנימין נתניהו ושונאיו, התקשורת. וגם אזהרה למשפחות החטופים!
נקמה בעמלק [צילום: בינג AI]
+משפחות החטופים בעקבות הטרגדיה: "דורשים עסקת שחרור מיידית"
10:08 16/12/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
אמש הפגינו בני המשפחות בתל אביב וחסמו כבישים באזור הקריה ורחובות סמוכים בעיר  ▪  בצהריים יתכנסו משפחות החטופים לדון בהחרפת הצעדים וימסרו בהמשך הצהרה מיוחדת  ▪  בערב תתקיים בכיכר עצרת ענק בסימן: "הזמן אוזל!"
מחאת משפחות החטופים בתל אביב [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
דרישה לעסקת שחרור מיידית [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+הפגנה תמיכה בתימן לטובת חמאס
08:57 16/12/23  |  יואב יצחק
סוכנות רויטרס מדווחת: בהפגנת תמיכה בפלשתינים בתימן, אמר דובר הצבא החות'י, יחיא סראיה, כי הארגון המתומך באירן תקף שתי ספינות מסחריות נוספות שהפליגו לכיוון ישראל.

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
שני חטופים הניפו דגל לבן, נחשדו כמחבלים ונורו למוות; השלישי נמלט למבנה וצעק "הצילו" אך נורה למוות
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
באום
16/12/23 15:32
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת חרבות ברזל
לכל המוטרדים אצלינו מהמשך כהונתו של הנשיא ביידן, או אלה שבעי הרצון מהמשך כהונתו, עלינו להבהיר: אומנם לא הצצנו באחרונה בסדר היום של הנשיא ביידן, אבל דומה שסדר היום ייאלץ להסתופף כדי לפנות מקום לסוגיות החשובות, הרציניות, בהן ייאלץ הנשיא ביידן לטפל. ובכן, לא רק לוח זמנים לקביעת מועד לסיום מלחמת ישראל בחמאס ברצועת עזה, אלא גם שפע של התייעצויות פוליטיות, משפטיות, יעסיקו עוד מעט את הנשיא ויועציו. הרי לפני ימים אישר בית הנבחרים בוושינגטון החלטה המעניקה גושפנקא רשמית לחקירה הבלתי רשמית הנערכת ביוזמת סיעת הרוב, הרפובליקנית, בבית הנבחרים. החקירה נגד הנשיא היא על-רקע של טענות על תפקוד לקוי בתחום הניהול של כספי הנשיא.
פרק ל' בספר שמואל א' פותח בארבעת הפסוקים הבאים: (א) וַיְהִי בְּבֹא דָוִד וַאֲנָשָׁיו צִקְלַג בַּיּוֹם הַשְּׁלִישִׁי וַעֲמָלֵקִי פָשְׁטוּ אֶל נֶגֶב וְאֶל צִקְלַג וַיַּכּוּ אֶת צִקְלַג וַיִּשְׂרְפוּ אֹתָהּ בָּאֵשׁ׃ (ב) וַיִּשְׁבּוּ אֶת הַנָּשִׁים אֲשֶׁר בָּהּ מִקָּטֹן וְעַד גָּדוֹל לֹא הֵמִיתוּ אִישׁ וַיִּנְהֲגוּ וַיֵּלְכוּ לְדַרְכָּם׃ (ג) וַיָּבֹא דָוִד וַאֲנָשָׁיו אֶל הָעִיר וְהִנֵּה שְׂרוּפָה בָּאֵשׁ וּנְשֵׁיהֶם וּבְנֵיהֶם וּבְנֹותֵיהֶם נִשְׁבּוּ׃ (ד) וַיִּישָּׂא דָוִד וְהָעָם אֲשֶׁר אִתּוֹ אֶת קוֹלָם וַיִּבְכּוּ עַד אֲשֶׁר אֵין בָּהֶם כֹּחַ לִבְכּוֹת.
16/12/2023  |  רון בריימן  |   יומני בלוגרים
צה"ל התיר לפרסום חלל נוסף: רס״ר (מיל׳) תומר שלמה מיארה (Tomer Shlomo Myara), בן 28, מנתניה, לוחם בגדוד ההנדסה 710, עוצבת ׳ראם׳ (179). נפל היום (ו’) בקרב בצפון רצועת עזה. הודעה נמסרה למשפחתו. הועלה מדרגת רס"ל (במיל') לדרגת רס"ר (במיל') לאחר מותו. צה"ל משתתף בצער המשפחה וימשיך ללוותה.
15/12/2023  |  יואב יצחק  |   חדשות
כלי טיס של חיל-האוויר תקף והשמיד (14.12.23) מטרת טרור של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון. בנוסף, לפני זמן קצר כלי טיס של חיל-האוויר תקף מחבל שפעל בשטח לבנון סמוך למרחב זרעית.
15/12/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
ראש אגף המודיעין, אלוף אהרון חליוה קיים (יום ה׳, 14.12) הערכת מצב מבצעית בשטח רצועת עזה בהשתתפות סגן מפקד פיקוד הדרום, אלוף (מיל׳) יוסי בכר מפקד אוגדה 162, תא״ל איציק כהן, מח״ט 401, אל״ם בני אהרון ומפקדים נוספים.
15/12/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
בעז שפירא
בעז שפירא
נכון לרגע כתיבת שורות אלה מצטיירת התמונה העגומה היא שהחמאס לא הושמד וישראל מצויה במשבר רציני, מאות חללים מסרו נפשם בקרב ואלפים נפצעו
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
היתרון של מערכת ציבורית היא שכל עוד היא עובדת, גם העשיר וגם העני יקבלו טיפול טוב. כשיש עומס נוצרות שתי בעיות: החזק והעשיר הולך למערכת הפרטית, אבל החלש צריך לצעוק חזק יותר כדי לקבל ...
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
גודריאן מלמד את היטלר ורומל את תורת לוחמת השריון בחזית; גודריאן מפר פקודה אסטרטגית; הפולנים לא ניצלו הזדמנות אסטרטגית; "התגברות על מכשול מים בלתי עביר"; חידוש הלחימה הגרמנית; שיתוף...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il