|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
שלום דנינו, אמנון מרחב, ניר ברקת, מנהלת הוועדה ודוד ביטן [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

שר הכלכלה: רפורמת היבוא תחסוך 12-8 אחוז מעלות היבוא

יו"ר ועדת הכלכלה מטיל ספק בכך שהחיסכון יגיע לצרכן אך אומר שהוועדה תעשה מה שצריך כדי לקדם את ההצעה כמה שיותר מהר, ואף דרש חיזוק משמעותי לכלי הפיקוח והאכיפה ההצעה תאפשר ליבואנים להסתמך על תקינה אירופית, במקום על תקינה ישראלית, בעת יבוא מוצרים מסוימים
21/12/2023  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   יוקר המחיה   |   תגובות

ועדת הכלכלה החלה (20.12.23) להכין לקריאה שנייה ושלישית את ההצעה הממשלתית לתקן את פקודת הייבוא והיצוא ולשנות את מתווה היבוא לישראל באופן שיתאימה לשיטה הנהוגה באיחוד האירופי.

שר הכלכלה והתעשיה, ח"כ ניר ברקת, הציג את הרפורמה ואמר כי היא 8 עד 12 אחוז מהעלויות ליבואנים, ובשילוב גידול במספר היבואנים ותחרות חלק מהחיסכון יגיע גם לצרכן. היו"ר דוד ביטן אמר כי לא בטוח שהחיסכון יגיע לצרכן, ואם כן אז באופן חלקי בלבד, ודרש להגביר את הפיקוח והאכיפה בשווקים. בתום הדיון הודיע ביטן כי הישיבה תימשך כבר בתחילת השבוע הבא, על-מנת לסיים את הכנת ההצעה לקריאה שנייה ושלישית בהקדם האפשרי.
מה שטוב לאירופה טוב לישראל - חוק שינוי שיטת היבוא / מצגת
הצגה לוועדת הכלכלה בכנסת (6 עמ')

בפתח הדיון הוסיף ברקת כי ההצעה הייתה אמורה להגיע לדיון עוד באוקטובר, אך הדבר התעכב בגלל המלחמה וכעת מתחילים להסתכל גם קדימה ולהביא דברים בהסכמה. הוא הסביר כי הרעיון שמאחורי תיקון החקיקה הוא פשוט, לאמץ אמות מידה בינלאומיות וניהול סיכונים כמו באירופה. עוד ציין השר כי מדובר בחלק השני של הרפורמה אותה הוא מוביל, לפיה "מה שטוב לאירופה טוב לישראל", ובינואר הקרוב יגיע לחקיקה החלק השלישי, "שיאפשר ליהנות מכל דבר טוב שאפשר לקנות באירופה".

היו"ר שאל אותו לגבי יבוא מסין ומארה"ב, וברקת השיב כי רוב המוצרים תואמים לתקן האירופי כי הם מוכרים גם לאירופה. עוד הוסיף השר כי מדובר בחיסכון של 12-8 אחוז ליבואנים, וכי השילוב של זה ושל גידול ביבואנים וגידול בתחרות יוביל גם להורדת מחיר לצרכן. היו"ר ביטן הטיל בכך ספק, ואמר כי לא ניתן להבטיח הורדת מחיר לצרכן. השר ברקת אמר כי ככל שהתחרות תהיה גדולה יותר כך חלק גדול יותר מהחיסכון יתגלגל לצרכן.

היו"ר ביקש לדעת איך תעשה האכיפה, ודרש תשובות גם ממשרד האוצר באשר לתקצוב הנושא. הוא הוסיף וביקש כי החקיקה תכלול עיצומים חמורים על עבריינים שיפגעו בציבור. נציג אגף התקציבים באוצר, גל ברנס, ציין כי האוצר הקצה 30 מיליון שקלים ו-36 תקנים נוספים למשרד ואמר "נתנו כמה שהמשרד ביקש". הממונה על התקינה במשרד הכלכלה, איגור דוסקלוביץ, אמר כי 20 משרות כבר אוישו, ואמר כי האכיפה תורחב משמעותית. השר ברקת הוסיף כי אין חסם תקציבי, והיישום תלוי רק בפתרונות מחשוב.

ביטן הודיע כי בעוד חצי שנה יקיים ישבת מעקב אחר הנושא, לוודא שכוח האדם מספיק לעמוד במשימה. "בישראל, כשהדולר עולה המחירים עולים וכשהוא יורד המחירים לא יורדים, לכן אנחנו רוצים לדעת שהפיקוח יהיה טוב", אמר. הוא אף ביקש הגדלת הקנסות ואכיפה משמעותית במקרה של הצהרות לא נכונות וזיופים. השר ברקת הבעיה תמיכה בדברי היו"ר ביטן להחמרה משמעותית של הענישה.

[צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

מנכ"ל משרד הכלכלה, אמנון מרחב, אמר כי אי-אפשר להפריז בחשיבות התיקון, שמשחרר חסם מאוד גדול ביבוא. הוא הוסיף כי האכיפה נעשית בעזרת בינה מלאכותית ומעלה 98% הצלחה. ח"כ שלום דנינו שאל מה יהיה השלב השלישי, וקרא שלא לפגוע במכון התקנים ואף למצוא את הדרך לחזק אותו. השר ברקת השיב כי בשלב הבא יכנסו גם מוצרים שעומדים בתקינה אירופית ללא דרישה מחייבת לעמוד בתקן ישראלי.

[צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

ח"כ אליהו ברוכי אמר כי יבואן שרוצה לייבא סוללה לוקח לו מעל שנה לאשר דגם, ושאל למה אי-אפשר להסתמך על אישור תקינה אירופית. ח"כ דן אילוז בירך על צמצום האסדרה והוסיף, כי הוא מקבל פניות רבות על כך שמכון התקנים מהווה חסם לעסקים קטנים, שמגיעים אפילו לסף פשיטת רגל, וקרא לטפל בכך. ברקת התייחס לעניין מכון התקנים ואמר כי הוא לא רלוונטי לתיקון. ח"כ אריאל קלנר בירך גם הוא על הורדת החסמים והצטרף לדברים באשר לצורך בעיצומים משמעותיים. ח"כ סימון מושיאשוילי הביע גם הוא חשש, כי "כולם ייהנו מהדייסה ולצרכן לא יישאר". היו"ר ביטן הגיב כי הוא לא יכול להבטיח הורדת מחיר, אך הוועדה תעשה את העבודה שלה וכוחות השוק יצטרכו לעשות את שלהם.

מנכ"ל מכון התקנים, גלעד גולוב, הביע תמיכה בהצעה וביקש אכיפה יותר טובה ושקיפות. "אם תופסים מישהו צריך לתלות אותו על העץ הכי גבוה שכולם יראו, אנחנו מבקשים שכל רבעון יפרסמו כמה בדקו, כמה תפסו ומה עשו למי שתפסו", אמר. ביטן אמר כי אפשר לעשות זאת אחת לחצי שנה והשר ברקת הוסיף כי זה מקובל עליו. מנגד, יו"ר ועד עובדי מכון התקנים, ליאור רוזן, הזהיר מפיטורי עובדים ואמר כי ברפורמות הקודמות המכון הפריש שליש מכוח האדם. הוא ביקש לאפשר ליצרנים להמשיך להגיש למכון מסמכי בדיקה, ככל שיחפצו בכך. ביטן תמך בכך, ככל שהדבר יהיה וולנטרי ולא יחייב את היבואנים.

נציגת פורום קהלת, זואי כהנא, הביעה תמיכה בהצעה ואמרה כי זה יעזור מאוד להפחתת הנטל בתהליך הייבוא, והדבר יכול לסייע גם לעסקים שקורסים בזמן המלחמה. היא אף הביעה תמיכה בהרחבת הצעדים להתאמת האסדרה לנעשה באירופה.

סמנכ"ל לובי 99, רחל גור, אמרה כי היא "קצת מבולבלת", שכן צעדים דומים עברו בחוק ההסדרים לפני שנתיים, והזכירה כי כבר אז התריעה שהרפורמה ההיא לא מספקת. היא ביקשה לוודא שהפעם החקיקה תעשה כמו שצריך ושהיישום יהיה אפקטיבי, וקראה לאפשר גם לאזרחים לתבוע על הפרות חוק. נציגת הייעוץ המשפטי של משרד הכלכלה, קרני קירשנבוים, הסבירה כי ברפורמה הקודמת הייתה הקלה משמעותית, אך עדיין נדרשו היבואנים לאישור מקדים. לדבריה, התיקון הנוכחי יבטל גם את הצורך הזה.

סמנכ"ל סיסטם מעבדות, אילן בר, אמר כי כל התהליך שההצעה תחסוך ליבואנים נמשך היום כ-20 דקות בלבד, והעלות שלו היא שולית ולא יהיה בכך שינוי גדול שישפיע על יוקר המחיה. הוא הוסיף כי נכון להיום שליש מההצהרות הן שקריות ולא מבוססות. השר ברקת הגיב ואמר כי במקרה כזה ניתן לשלול מיבואן אפשרות לייבא.

היו"ר ביטן שב ואמר כי האכיפה והעיצומים הם מרכיב משמעותי ביותר, וקרא לבחון תיקונים בעניין לקראת הישיבה הנוספת שתתקיים בתחילת השבוע הבא. ברקת אמר כי הוא מסכים שצריך להחמיר את האכיפה. כאמור, הוועדה טרם סיימה את הדיון בהצעה והוא יימשך כבר ביום ראשון הקרוב.

תאריך:  21/12/2023   |   עודכן:  21/12/2023
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel   אוהד טל   אופיר כץ / Ofir  Katz   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   אושר שקלים / Osher  Shekalim   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   אליהו ברוכי   אליהו דלל / Eli Dallal   אליהו רביבו / Revivo Eliyahu    אלמוג כהן / Almog  Cohen   אמנון מרחב / Amnon Merhav   ארז מלול / Erez  Malul   אריאל קלנר / Ariel  Kallner   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בינה מלאכותית / artificial intelligence   בני גנץ / Benny  Gantz   גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דבורה ביטון / Dvora  Biton   דוד  ביטן / David Bitan   דן אילוז / DAN Iluz   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חמד עמאר / Hamad Amar   חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky   טלי גוטליב / Tali  Gottlieb   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יונתן משריקי / Yonatan Mishraki   יוסף עטאונה / Youssef  Atauna   יוקר המחיה   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   ינון אזולאי / Yinon  Azoulay   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב אשר / Yakov  Asher   יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak    יצחק שמעון סרלאוף    ירון לוי / Yaron Levi   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   ליאור רוזן   ליאור רוזן   לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מנסור עבאס / Mansour Abbas   משה אבוטבול / Moshe Abutbul   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה רוט / Moshe  Roth   מתן כהנא / Matan  Kahana   נאור שירי   ניר ברקת / Nir  Barkat   סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili   סימון דוידסון / Simon Davidson   עודד פורר / Oded Forer   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמית הלוי / Amit  Halevi   צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot   צביקה פוגל / Tzvika  Foghel   צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלום דנינו / Shalom  Danino   שלי טל מירון / Shelly Tal Meron   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרון ניר / Sharon Nir   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
שר הכלכלה: רפורמת היבוא תחסוך 12-8 אחוז מעלות היבוא
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  יוקר המחיה
ועדת הכספים קיימה (יום ג', 19.12.23) דיון בנושא 'הקפאת עליית מס הקנייה על רכבים חשמליים' הצעתם של חברי הכנסת: בועז טופורובסקי, ששון גואטה, אורית פרקש הכהן, מיכל שיר סגמן, מיכאל ביטון, שרן השכל, ניסים וטורי, זאב אלקין, רון כץ ונעמה לזימי. הדיון התקיים ברקע הפחתת היקף ההטבה במס הקנייה של כלי רכב חשמליים שתיכנס לתוקף בחודש הבא, בהתאם למתווה מדורג שנקבע לפני מספר שנים.
19/12/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', חתם (30.10.23) על צווים המפחיתים את מס הבלו ומס הקנייה המוטלים על בנזין. הצווים קובעים כי מה-1 עד ה-21 בדצמבר 2023 יופחתו מס הקנייה ומס הבלו המוטלים על בנזין, כך שתחול הפחתה של 40 אגורות במחירו של ליטר בנזין לצרכן, לעומת מחירו ללא הפחתות מס. בעקבות ההפחתה צפוי מחירו של ליטר בנזין לצרכן עד ה-21 בדצמבר לעמוד על רמה של 6.94 שקלים לליטר, ללא שינוי לעומת חודש נובמבר 2023.
30/11/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
קבוצת שופרסל הודיעה (יום ה', 28.9.23) כי היא החליטה שלא להשלים את העסקה עם עמית זאב להשקת פעילות SPAR על-ידי הקמת חברה משותפת.
28/09/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
בניגוד להערכות בשוק, מדד המחירים לצרכן של חודש אוגוסט טיפס ב-0.5% - ובכך הביא את האינפלציה השנתית ל-4.1%. עליות מחירים בולטות נרשמו בחודש החולף, שהשפיעו על ירקות טריים שמחירם זינק ב-1.9%, תחבורה שהתייקרה ב-1.8% ותרבות ובידור שעלו ב-1.3%. שכר הדירה עבור השוכרים אשר חידשו חוזה, עלה בחודש האחרון ב-3.8%, ועבור השוכרים החדשים (דירות במדגם בהן הייתה תחלופת שוכר) נרשמה עלייה של 8.4%.
15/09/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
פורום קהלת מברך על החלטת ועדת השרים למאבק ביוקר המחיה, להביא בתוך חודש תזכיר חוק שיפתח את השוק לכלל המוצרים המשווקים מאירופה: "זהו מהלך חשוב מאוד שיש לברך עליו את ראש הממשלה, שר הכלכלה, שר האוצר ויתר הגופים והמשרדים שנרתמו לעניין.
12/09/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אליעז
יוסף אליעז
אין מנוס מלשמור על ערנות, איסוף מודיעין ומלאי מספיק של חימוש, לרבות מטוסים, טילים ותחמושת אחרת כמו גם אמצעים לגיוס מהיר של כוחות מילואים, רפואה וכל שחיוני להגנה
דן מרגלית
דן מרגלית
רק הפרופסור גרשום שלום - מי שהביא לידיעת העולם את תורת הקבלה הנשכחת ועמד על מעשיו של נביא השקר שבתי צבי - הטיח בחילונים ובחרדים בארצם של יוהאן וולפגנג גתה ולודוויג בטהובן כי אין דב...
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il