|   15:07:40
  איתמר לוין  

  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
מטוס ממריא הלילה מנושאת המטוסים אייזנהאואר [צילום: AP]

ארה"ב ובריטניה תקפו שמונה יעדים של החות'ים

המתקפה השמינית של בעלות הברית על הארגון מאז תחילת החודש הערכות בוושינגטון: ייתכן שחוסלו 40% מיכולות התקיפה של החות'ים
22/01/2024  |   איתמר לוין, עידן יוסף   |   חדשות   |   מלחמת חרבות ברזל   |   תגובות

ארה"ב ובריטניה ביצעו (22/23.1.24) מתקפה נרחבת על שמונה יעדים של החות'ים בתימן – צעד המלמד על נכונותן של שתי המדינות לנהל מערכה כוללת נגד המיליציה הנתמכת בידי אירן. המתקפה היא הן חלק מן המאמץ להפסיק את ההתקפות של החות'ים על הספנות בים סוף, במפרץ עדן ובמיצרי באב אל-מנדב. היא בוצעה באמצעות מטוסי FA-18 שהמריאו מנושאת המטוסים אייזנהאואר, טילי שיוט "טומהוק" ומטוסי "טייפון" בריטיים.

הייתה זו המתקפה השמינית נגד החות'ים בשמונת השבועות האחרונים והיא כוונה נגד שורה של מטרות בכל אחד מן היעדים. משרדי ההגנה של ארה"ב ובריטניה מסרו, כי נפגעו תחנות מכ"ם, אתרי כטב"מים, אתרי טילים ובונקרים לאחסון נשק. היא הייתה נרחבת פחות מן המתקפה הראשונה, ב-11 בינואר, בה הותקפו 60 מטרות ב-30 יעדים, אך רחבה יותר מהמתקפות שבאו אחריה. גם הפעם השתתפו במתקפה אוסטרליה, קנדה, הולנד ובחריין, אשר סיפקו סיוע מודיעיני ולוגיסטי.

מטרתן של המתקפות היא כאמור לחסל, או לכל הפחות להפחית משמעותית, את יכולתם של החות'ים לפגוע בספנות. הללו החלו את התקפותיהם בחודש נובמבר, תוך שהם טוענים שמדובר בתגובה לפעולותיה של ישראל בעזה, אך בפועל תקפו גם ספינות שאין להן כל קשר לישראל. החות'ים הצליחו לשבש בצורה משמעותית את השיט בנתיבים אלו, בהם עוברים למעלה מ-10% מן המטענים בעולם – ואגב כך פגעו גם במצרים (בשל הפחתה ניכרת של השימוש בתעלת סואץ), יריבה מרכזית נוספת של אירן.

"אנו שבים ומבהירים להנהגת החות'ית: לא נהסס להגן על חיינו ועל הסחר החופשי באחד מנתיבי המים החיוניים ביותר בעולם אל מול האיום המתמשך", אמרו שתי הממשלות בהודעה משותפת. עם זאת, שתי המדינות אינן מנסות להפיל את החות'ים – השולטים בחלקים ניכרים מתימן – ונכון לעכשיו גם אינן תוקפות את מנהיגיהם. לפני 7 באוקטובר התנהלו שיחות מתקדמות להסכם שלום במלחמת האזרחים בתימן, בעיקר בין החות'ים לבין הממשלה החוקית הנתמכת בידי סעודיה.

לאחר המתקפות הראשונות העריכו מקורות אמריקניים, כי חוסלו 30%-20% מיכולות ההתקפה של החות'ים. הלילה אמר מקור בכיר בממשל, כי ייתכן שהמתקפה הנוכחית העלתה את שיעור החיסול עד 40%, אם כי כמה אנשי מודיעין ציינו, כי לא ידוע בוודאות מה היה מלאי הנשק המקורי של החות'ים, ולכן קשה לדעת כמה ממנו איבדו בחודש האחרון.

החות'ים אמרו בתגובה, כי "התגובה על ההתקפות האמריקניות והבריטיות היא בלתי נמנעת והתוקפנות החדשה לא תעבור ללא עונש". קודם לכן טען הארגון, כי תקף את ספינת המשא הצבאית האמריקנית "אושן ג'אז" במפרץ עדן, אך הפנטגון הכחיש את הדיווח.


תאריך:  22/01/2024   |   עודכן:  23/01/2024
איתמר לוין, עידן יוסף
+המוצא מהמשבר
12:14 23/01/24  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה
צר לי, שכל מי שסבר כי עלינו לצאת מהשטחים הכבושים, הודבקה לו תווית של שונא ישראל ועוכר ישראל  ▪  במציאות הנוכחית היציאה מהמשבר מחייבת יציאה מיידית של מדינת ישראל מהשליטה על השטחים הכבושים והליכה בכיוון של ביינאום העיר ירושלים
עכשיו! [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+מטח נורה לעבר בסיס הבקרה האווירית במירון: ישנה פגיעה קלה בתשתיות
11:46 23/01/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
חיזאללהשיגר 12 רקטות לעבר הבסיס במירון, ארבע מהן יורטו והיתר נפלו בשטחים פתוחים  ▪  צה"ל עדכן כי אין פגיעה ביכולות הגילוי של חיל-האוויר  ▪  באירוע לא היו נפגעים
פגיעה בבסיס חיל האוויר במירון [צילום: חיזבאללה]
+עדויות הזוועה: "המחבלים הפכו את הילדות האלה לבובות שלהם"
11:34 23/01/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
אביבה סיגל שחזרה מהשבי סיפרה בכנס של השדולה למען נפגעות אלימות מינית שנערך בכנסת  ▪  חן גולדשטיין-אלמוג דיברה על החשש שנשים ייכנסו להריון: "יש בנות בשבי שלא קיבלו מחזור כבר תקופה, צריך להתפלל שגופן יגן עליהן"
גולדשטיין-אלמוג תיארה את החשש הכבד שנשים ייכנסו להיריון כתוצאה מאונס של המחבלים: "יש בנות בשבי שלא קיבלו מחזור כבר תקופה, צריך להתפלל שגופן יגן עליהן" •
אביבה סיגל בדיון בכנסצ [צילום: ערוץ הכנסת]
+יומן מלחמה, היום ה-108
11:15 23/01/24  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
ישראל ניסתה כנראה להפעיל בח'אן יונס את הכוחות היבשתיים בתנופה שאפיינה אותם כאשר חיל-האוויר היה בשמיים  ▪  עיצום לחימה והיפוכו חייבים להתנהל ברמת פעילה זהה של כל יחידות הצבא
טעות מהותית [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+בית החולים סורוקה: 7 נפגעים פונו מהקרבות ברצועת עזה
11:10 23/01/24  |  מירב ארד
מבית החולים סורוקה נמסר כי 7 נפגעים פונו מהקרבות ברצועת עזה: שניים במצב קשה, שניים במצב בינוני והיתר במצב קל. בסך הכל, נכון לעכשיו, מאושפזים בסורוקה 33 פצועים, בהם 11 במצב קשה.
+לעילוי נשמת גיבורינו הי"ד
10:52 23/01/24  |  דרור אידר   |   לרשימה המלאה
אם נהיה סבלניים מספיק נזכה לראות כיצד בסופו של התהליך, בוקע פרפר יפהפה הפורש כנפיו אל האור
הלוויתו של ירון אליעזר צ'יטיז [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+מתקפה נרחבת בח'אן יונס: עשרות מחבלים חוסלו
10:45 23/01/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
ביממה האחרונה חיסלו הכוחות עשרות רבות של מחבלים בקרבות פנים אל פנים, בסיוע תקיפות חיל-האוויר ובסגירת מעגלי אש תוך הכוונה מודיעינית
[צילום: דובר צה"ל]
+אחרי תשעים שנות שנאה
10:34 23/01/24  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה
תשעים שנה, וההיסטוריה הנוראה מתגנבת אט אט, אך לדאבון הלב, בבטחה לחיינו. חוזרות בראש מורם, השנאה, הרדיפה, האנטישמיות
נעלי משתתפי הנובה [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+רה"מ נתניהו: בשם גיבורינו, למען חיינו, אנחנו לא נפסיק להילחם עד לניצחון המוחלט
10:17 23/01/24  |  מירב ארד
ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לאסון בדרום הרצועה: "אתמול חווינו את אחד הימים הקשים ביותר מאז פרוץ המלחמה. אני מבקש לחזק את המשפחות היקרות של לוחמינו הגיבורים שנפלו בשדה הקרב. אני יודע שעבור המשפחות הללו, חייהן ישתנו לעד. אני דואב על חיילינו הגיבורים שנפלו. אני מחבק את המשפחות בשעת יגונן וכולנו מתפללים לשלום פצועינו. צה״ל פתח בבדיקה של האסון. אנחנו חייבים להפיק את הלקחים הנדרשים ולעשות הכל כדי לשמור על חיי לוחמינו. בשם גיבורינו, למען חיינו, אנחנו לא נפסיק להילחם עד לניצחון המוחלט".
+לפיד: "בוקר קשה מנשוא, 21 אוהבי הארץ ומגיניה נפלו ברצועה"
09:33 23/01/24  |  מירב ארד
ראש האופוזיציה יאיר לפיד שלח תנחומים למשפחות הלוחמים שנפלו באסון במרכז הרצועה, ומסר: "בוקר קשה מנשוא עם הבשורה המרה על נפילתם של 21 לוחמי צה"ל במילואים, גיבורי ישראל, אוהבי הארץ ומגיניה שנפלו ברצועת עזה. אני שולח חיבוק למשפחות הלוחמים. עם ישראל כולו איתכם בשעתכם הקשה. יהי זכרם ברוך".
+בן-גביר: בוקר קשה וכואב, את המלחמה אסור להפסיק
09:22 23/01/24  |  מירב ארד
השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר: "בוקר קשה וכואב, הלב שבור ומרוסק, שולח תנחומים וחיבוק ענק למשפחות. דווקא עכשיו ברור יותר מתמיד - את המלחמה אסור להפסיק, את הלחימה אסור לצמצם. חייבים להמשיך להכניע, לרסק ולכסח את האויב הנאצי בעזה, בכל הכוח. דמם של מאות מטובי בנינו הלוחמים הי"ד לא נפלו לשווא, הלוואי שנהיה ראויים להם ונקיים את צוואתם שנכתבה בדם - ריסוק ומיטוט החמאס והחזרת כל החטופים. יהי זכרם ברוך".
+עזה האחרת
09:18 23/01/24  |  מנחם רהט   |   לרשימה המלאה
עזה שלא הכרנו: תעשיית השקרים של החמאס, הנדסה את העולם כולו, כולל הנשיא ביידן, כולל אנחנו הישראלים, להאמין שבעזה חיים מזי רעב המשוועים לסיוע הומניטרי  ▪  ישראלי שחזר מבירת הרשע החמאסי: "עזה נראית הרבה יותר טוב מכל עיר ערבית אחרת מן הירדן עד הים, דומה יותר לתל אביב מאשר לכפר קאסם  ▪  מישהו עובד עלינו?
מקבלים מספיק [צילום: עבד אל-רחים חטיב/פלאש 90]
+השר קיש: נמשיך להיות מאוחדים ולהילחם על זכות הקיום שלנו
09:12 23/01/24  |  מירב ארד
שר החינוך יואב קיש: "כאב עצום, קשה למצוא את המילים לצער הגדול שאני חש עם פרסום האסון הנורא שהתרחש אתמול. 21 לוחמים, גיבורים, טובי בנינו שנפלו במלחמת קיום על הארץ הזו. אני מבקש לשלוח חיבוק גדול ותנחומים למשפחות ולחברים שאיבדו את החשוב מכל, מחויב ומבטיח שנפילתם של לוחמינו לא היתה לשווא!. אנחנו נמשיך להיות מאוחדים ולהילחם בכל הכוח על זכות הקיום שלנו כאן בארץ ישראל.
יהי זכרם ברוך."
+זהירות, מדינה פלשתינית!
09:10 23/01/24  |  יעקב אחימאיר   |   לרשימה המלאה
נושא המדינה הפלשתינית בהחלט מונח לפתחו של ראש הממשלה, והנשיא ביידן החיה ברבים את הנושא הנפיץ
ביידן. טרוד במסע בחירות [צילום: איוון ווצ'י/AP]
+השר גנץ: בבוקר הקשה הזה עלינו להיות מאוחדים
09:09 23/01/24  |  מירב ארד
השר בני גנץ בעקבות האסון בדרום הרצועה: "זהו בוקר קשה לכל עם ישראל, עם היוודע האסון הנורא שאירע אתמול בדרום הרצועה. אני מבקש לחזק ולשלוח תנחומים מעומק הלב למשפחות הנופלים ולאחל החלמה לפצועים.

בבוקר הקשה הזה עלינו להיות מאוחדים, לזכור את המחיר הכבד שאנו נאלצים לשלם על המלחמה הצודקת כל כך ואת המטרה הנעלה עליה נפלו גיבורינו - להבטיח את עתידנו, להשיב את בנותינו ובנינו ולדאוג לנצח ישראל. במיוחד היום, אנו שולחים חיזוק לכל חיילי צה"ל ומפקדיו. כולנו מאחוריכם".
+השר בן צור: ‏המלחמה שנכפתה עלינו גובה קורבנות רבים על מנת שנוכל לחיות בביטחון
09:07 23/01/24  |  מירב ארד
שר העבודה יואב בן צור: "הבוקר, אומה שלימה מרכינה ראש וממררת בבכי על נפילתם של חיילנו גיבורי העוז והרוח שנפלו אמש ברצועת עזה במערכה העיקשת והבלתי מתפשרת מול אויבנו. ‏המלחמה שנכפתה עלינו קשה מנשוא, היא גובה מאיתנו קורבנות רבים על מנת שנוכל לחיות בביטחון ובשלווה על אדמתנו. מי ייתן ונהיה ראויים להם"
+סמוטריץ' על האסון ברצועה: "המחויבות שלנו היא שנפילת הבנים לא תהיה לשווא"
08:49 23/01/24  |  מירב ארד
יו״ר הציונות הדתית ושר האוצר בצלאל סמוטריץ התייחס לאסון בדרום הרצועה: "בשורות קורעות לב הבוקר. תנחומים מעומק הלב למשפחות הגיבורים, עם ישראל כולו מחבק אתכם בלב שבור ודואב. המחויבות שלנו היא שנפילת הבנים לא תהיה לשווא. הגיבורים הללו הם עמוד האש לפני המחנה שמורים לנו את הדרך להמשך המערכה המוסרית של עם ישראל, עד שננצח את פני הרוע, עד שנגדע את החושך. יהי זכר הנופלים ברוך".
+בחירות: רק אחרי ועדת חקירה לאסון
08:42 23/01/24  |  רפי לאופרט   |   לרשימה המלאה
בישראל משוטטת רוח רעה שאינה עוסקת בשאלות-יסוד מהותיות ובהוויות המלחמה, אלא בדמויות היותר ביזריות השותפות לשלטון ובשייכותן הפוליטית אידאולוגית  ▪  כפי שהוכיחו אירועי ה- 7.10.2023 זו מציאות מסוכנת  ▪  עריכת בחירות חוזרות בטרם הוקמה ועדת חקירה ממלכתית לבחינת האסון הלאומי ובטרם סיימה את עבודתה ופרסמה את מסקנותיה - כמוה כרצון לדלג על מהות הכשלים וסיבותיהם ולהסתירם - לא בא בחשבון
מה הבהלה? [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+בית פלשתיני ייהרס אחרי 20 שנה - בשל המלחמה
08:07 23/01/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
פלשתיני הקים מבנה בלתי חוקי בן שש קומות, צו הריסה הוצא ב-2004 אך לא מומש  ▪  המבנה ייהרס כעת בשל קרבתו ליישוב אפרת והסכנה הביטחונית הנובעת מכך
שוכן 100 מטר מאפרת [צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90]
+נתניהו, גלנט וגנץ: "מרכינים ראש לזכר נופלינו, חותרים להשגת הניצחון"
07:20 23/01/24  |  איתמר לוין, מירב ארד   |   לרשימה המלאה
21 חיילי המילואים נהרגו בעת פעילות להריסת מבנים כחלק מהכנת רצועת הביטחון ברצועה  ▪  תשעה מבין ההרוגים הם לוחמים בחטיבת המילואים 261  ▪  קודם לכן פורסם ששלושה קצינים נהרגו אתמול  ▪  מספר החללים מאז תחילת הפעולה הקרקעית מגיע ל-221, ובמלחמה כולה - ל-556
[צילום: דובר צה"ל]
+צה"ל תקף תשתיות טרור, עמדות תצפית ומבנה צבאי של חיזבאללה
23:35 22/01/24  |  עידן יוסף
מטוסי קרב של חיל-האוויר תקפו הערב תשתיות טרור ועמדות תצפית של ארגון חיזבאללה במרחב הכפרים בליידא ועיתרון שבדרום לבנון.

בנוסף, צה"ל תקף מוקדם יותר היום (ב') מבנה צבאי של הארגון במרחב מג'דל סלם.
+אירן מעבירה מיליונים לחמאס ולג'יהאד באמצעות יועץ סתרים
23:23 22/01/24  |  עידן יוסף
אירן מעבירה בחודשים האחרונים מאות מיליוני דולרים לבני חסותה ברצועת עזה - חמאס והג'יהאד האיסלאמי. בערוץ הטלוויזיה "אירן אינטרנשיונל", המזוהה עם האופוזיציה האירנית פורסם כי ג'אמל אל-דין אברומנד, גמלאי בכיר של משמרות המהפכה, שמשמש יועץ סתרים של המג'לס (הפרלמנט האירני) הוא הדמות שהובילה להעברת הכסף למרות המשבר הכלכלי ברפובליקה.

אברומנד פעל בעבר להגדלת תקציב "כוח קודס" שמשמש למשכורות של כוחות החסות השונים שלו במזרח התיכון. מאז המלחמה גדל הסיוע גם לחיזבאללה ולחות'ים. אברומנד אף מסייע ל"כוח קודס" להסתיר את הפרטים על היקף הכספים שאותם הם מקבלים וייעודם.
+דיווח: ישראל מציעה הפוגה של כחודשיים
22:44 22/01/24  |  עידן יוסף
ישראל מציעה הפוגה של כחודשיים תמורת שחרור כל החטופים. על-פי גורמים בכירים בישראל ההצעה נשלחה למתווכים הקאטריים והמצריים (וואלה).

+השר אלי כהן: אף מנהיג לא קרא לרש"פ להפסיק לשלם משכורות למחבלים
21:44 22/01/24  |  עידן יוסף
השר אלי כהן בוועידת אנרגיה ועסקים: "לא שמעתי אפילו ממנהיג אחד של המדינות שקוראות להקמת מדינה פלשתינית קריאה לדרוש מהרשות להפסיק לשלם משכורות למחבלים". על שלום עם סעודיה אמר: "ניתן להגיע להסכם עוד השנה".
+הישג: נחשף חדר מחשבים גדול ברצועה שכלל חומר מודיעיני רב
21:39 22/01/24  |  עידן יוסף
הישג משמעותי למערכת הביטחון: הלילה פעלו כוחות מילואים, הנדסה ונוספים ברצועה, ואיתרו חדר מחשבים גדול תת-קרקעי ובו התגלה חומר מודיעיני רב של ארגון הטרור.
+מו"מ לעסקת שחרור חטופים חדשה בחסות קטר
21:24 22/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
התקדמות דווחה בעקבות שינוי בעמדת חמאס  ▪  המתווה המוצע כולל חטופים שאינם חיילים, הפסקת אש משמעותית, נסיגה טקטית של צה"ל מאזורים ספציפיים בעזה ושחרור מחבלים מבתי הכלא הישראלים  ▪  ישראל ציפתה לתגובה מקטר, שהתעכבה עקב פעילות צה"ל בח'אן יונס  ▪  בעוד שקטר, ארה"ב ומצרים מגלות גמישות בדרישת חמאס הקשורה לסוף המלחמה, אם כי גורמים ישראלים מביעים ספקנות
שחרור מוצע בשלבים [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+עיתונאי עזתי: חמאס הכניס אותנו לגיהינום. עזה הרוסה כמו הירושימה
20:46 22/01/24  |  עידן יוסף
סמי עובייד, עיתונאי עזתי ברדיו קול חי: "ה-7.10 זו טעות גדולה ושילמנו עליה יותר מדי. חמאס הכניס אותנו לגיהינום. עזה הרוסה כמו הירושימה. 60 אלף פלשתינים הלכו לעולמם במלחמה הזאת. יש הרג טוטאלי בכל עזה. אין בניינים, נגמרו החיים. אנשים חיים באוהלים, בלי אוכל".

+האיחוד האירופי צפוי לפתוח במבצע צבאי בים סוף
20:04 22/01/24  |  עידן יוסף
החות'ים טוענים כי תקפו ספינת משא של צבא ארה"ב. האיחוד האירופי הגיע להסכם "עקרוני" לפתוח במבצע צבאי לאבטחת ספינות סוחר בים סוף.
+ציר עוקף חות׳ים: סחורות מהודו דרך אבו דאבי לישראל
20:02 22/01/24  |  עידן יוסף
שרת התחבורה מירי רגב מגיבה לבעיית שינוע הסחורות מהודו: "בעקבות בעיית החות'ים, הקמתי צוותים שיפעלו לשנע באופן יבשתי סחורות מאבו דאבי. השינוע היבשתי יקצר את הזמן ב-12 ימים.

"בעיית החות׳ים אילצה אותנו למצוא פתרונות נוספים. ולכן הקמתי צוותים מקצועיים שיפעלו על-מנת לאפשר שינוע סחורות יבשתי מאבו דאבי לישראל".

[צילום: תקשורת השרה]
+מאבטח משמר הכנסת נפגע במהלך המהומה בוועדת הכספים
18:11 22/01/24  |  עידן יוסף
אחד ממאבטחי משמר הכנסת שהיה במהומה בוועדת הכספים עם משפחות החטופים חש ברע ופונה לקבלת טיפול רפואי. החשש: סדק בצלעות (ישראל היום).
+חילופי אש כבדים בח'אן יונס; שלושה קצינים נהרגו בקרבות
18:01 22/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
אוגדה 98 פתחה אמש במתקפה משולבת של 4 חטיבות על מערב ח'אן יונס  ▪  לפחות 50 מחבלים חוסלו  ▪  הכוחות מכתרים כעת את מחנה הפליטים ח'אן יונס ממערב והחלו לתמרן גם אל תוך המחנה  ▪  תוך שהם מנהלים קרבות עזים מול המחהלים  ▪  לפעולה הקרקעית קדמה תקיפה מסיבית של חיל-האוויר
אייל מבורך טוויטו, דוד נתי אלפסי ואיליי לוי
לוחמי צה"ל בפעולה ברצועת עזה [צילום: דובר צה''ל]
+צה"ל תקף שורת מטרות חיזבאללה בחמישה מרחבים שונים בדרום לבנון
17:45 22/01/24  |  עידן יוסף
מטוסי קרב של חיל-האוויר תקפו במרחב מארון א-ראס מבנה צבאי בו שהו מחבלים מארגון הטרור חיזבאללה. לאחר תקיפת המבנה ניתן לראות פיצוצי משנה רבים המעידים על המצאות אמצעי לחימה במקום. בנוסף הותקפו שלוש עמדות תצפית ומבנה צבאי של חיזבאללה במרחבים מרווחין, שיחין, טייבה וטיר-חרפא שבדרום לבנון.

כמו-כן, כוחות צה"ל תקפו במספר מרחבים נוספים בדרום לבנון.
+מרב מיכאלי: נעלה להצבעה היום אי אמון בממשלה על אי החזרת החטופים
16:06 22/01/24  |  מירב ארד
יו״ר מפלגת העבודה, ח״כ מרב מיכאלי בישיבת הסיעה: "מאז ה-7 באוקטובר נמנעו מהצעד הזה, אבל כבר 108 ימים שאנחנו רואות ורואים שהממשלה הזאת מתעסקת בהכל- בהדחת הדובר הלאומי, בהעברת תקציב מושחת, בהדלפות מביכות מהקבינט. הכל, רק לא החטופות והחטופים. לכן אנחנו נעלה להצבעה היום אי אמון בממשלה על אי החזרת החטופות והחטופים."

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ארה"ב ובריטניה תקפו שמונה יעדים של החות'ים
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת חרבות ברזל
התפתחות ביוזמה הישראלית לעסקת שחרור בני ערובה בחסות קטר. ישראל, המנהלת משא-ומתן עקיף עם חמאס, זיהתה שינוי בעמדתו של האחרון. המתווה החדש כולל ארבע נקודות עיקריות:
22/01/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
הותרו לפרסום שמותיהם של שלושה חללי צה"ל אשר הודעה נמסרה למשפחותיהם. שמות החללים:
22/01/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
כאשר שמעה לראשונה על מתקפת 7 באוקטובר, מירלה מונטה – מתווכת נדל"ן ומרפאת הוליסטית מדרום קרוליינה – הזדעזעה. אך ככל שקראה יותר בערוץ הטלגרם Uncensored Truths, לו יש 2,958 מנויים, הזעזוע הפך לזעם: על-פי הערוץ, ישראל היא העומדת מאחורי הטבח. כעת היא מאמינה בכך וטוענת שהמטרה הייתה לאפשר לישראל לבצע רצח עם בעזה.
22/01/2024  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
אחד האירועים הבולטים, החקוקים בתולדותיו של בארי, התרחש באוגוסט 1996. לקיבוץ מלאו 50 שנה - אחד מי"א הקיבוצים שהוקמו בחשאי במוצאי יום הכיפורים תש"ז. בכך הבטיחו שמערב הנגב יהיה בתחומי המדינה העתידה לקום כעבור שנתיים. מלבד בארי, היו אלה: גלאון, חצרים, משמר-הנגב, אורים, נירים, שובל, וכן קדמה (שהפך לכפר טיפולי), נבטים ותקומה (שהפכו למושבים) וכפר דרום (שחוסל בהינתקות האומללה). את היובל למבצע ההתיישבותי הנועז ציינו בעצרת גדולה בקיבוץ בארי, אליה הוזמנו אישים בולטים במדינה.
שר הביטחון יואב גלנט, אירח (יום ב', 22.1.24) את שר ההגנה הצרפתי סבסטיאן לקורנו (Sébastien Lecornu) בלשכת שר הביטחון בקריה. השניים קיימו פגישה אישית, ולאחר מכן נפגשו עם הצוותים המקצועיים, בפגישה בה השתתפו ראש אגף אסטרטגיה בצה״ל האלוף אליעזר טולדנו, ראש האגף המדיני - ביטחוני במשרד הביטחון דרור שלום ובכירים נוספים במערכת הביטחון.
22/01/2024  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
לרוע מזלו של חליוה הכשל התממש בתקופת כהונתו כראש אמ"ן    עתה כולם אוהבים לשנוא אותו. זה משרת את נתניהו, אבל זה לא יחזיק מים
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il