קבוצת מנרב, העוסקת בביצוע פרויקטים בתחום הבנייה והקבלנות, הודיעה (יום ג', 20.2.24) כי חברת-בת שלה ושל אלקטרה (40.05% לכל אחת מן החברות) זכתה במכרז למימון, תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה של פרויקט הרכבת הקלה 'נופית', הצפוי להיסלל בין חיפה לערים נוף הכרמל ונצרת.
כאמור, בחברה הבת שותפות גם חברת אלקטרה (40.05%) ואלסטום טרנספורט (19.9%).
במסגרת הפרויקט, החברה הזכיינית תממן, תתכנן, תקים תתפעל ותתחזק את קו הרכבת הקלה מחיפה לנוף הגליל ונצרת, הצפוי על-פי מסמכי המכרז להיות באורך של כ-41 ק"מ ואשר יכלול כ-20 תחנות. בחלקן של התחנות צפויים להיסלל גם חניוני "חנה וסע" צמודים, וכמו-כן צפויים להיבנות מתחם דיפו ומרכז בקרה.
בהתאם למסמכי המכרז, הזכיין יתפעל ויתחזק את הפרויקט למשך כ-25 שנה ממועד החתימה על הסכם הזיכיון, מתוכן מתוכננת תקופת הקמה של עד כ-4 שנים.
"להערכת החברה, סך התמורה הצפויה בפרויקט למשך 25 שנה, כולל תקופת ההקמה, התפעול והתחזוקה בהתאם להוראות המכרז, מוערכת במועד זה בסך של כ-13 מיליארד שקל, כולל מענק הקמה בסך של כ-1.8 מיליארד שקל אשר ישולם לזכיין בהתאם לאבני דרך לאורך תקופת ההקמה של הפרויקט, בהתאם להוראות המכרז", נמסר ממנרב לבורסה.
עוד נמסר כי בתקופה שממועד החתימה על הסכם הזיכיון ועד לתום תקופת הזיכיון יפקיד הזכיין בידי המדינה ערבויות בנקאיות להבטחת ביצוע התחייבויותיו בהיקף כנהוג בפרויקטים מסוג זה.
זכיית הזכיין בפרויקט כפופה להשלמת "סגירה פיננסית" של הפרויקט בתוך תקופה של עד 12 חודשים ממועד החתימה על הסכם הזיכיון, במסגרתה יידרש הזכיין, בין היתר, להתקשר בהסכמים מחייבים למימון הנדרש לצורך הקמת הפרויקט תפעולו ותחזוקתו.