חברת טראקנט משלימה את הנתיב היבשתי למפרץ הפרסי וחותמת על הסכם שינוע לדלקים ומוצרים נלווים מהים התיכון לארצות ערב דרך נמלי ישראל. מדובר בקו ההמשך של הנתיב היבשתי אותו מפעילה החברה בחודשים האחרונים בהצלחה.
הצדדים הסכימו לבצע פיילוט לבחינת יכולות החברה ויעילות פלטפורמת טראקנט בארגון, ניהול והוצאה לפועל של הובלות דלקים מנמלי הים התיכון של ישראל למתקן ייעודי במדינה במזרח התיכון על-ידי ביצוע הזמנת הובלה של משלוח יחיד של כ-33,000 ליטר דלקים, בתמורה לסכומים שנקבעו בהסכם הפיילוט. החברה אינה יכולה להעריך בשלב זה את סיכויי הצלחת הפיילוט. החתימה על הסכם המסגרת, היקפו והוצאתו לפועל, תלויים, בין היתר, בקבלת אישורים ממשלתיים ורגולטוריים, הסכמה עם השותף העסקי על התנאים המסחריים, והתקשרות החברה בהסכמים עם קבלני משנה.
במסגרת הפיילוט ןהסכם המסגרת (ככל שייחתם) יכללו שירותי פלטפורמת טראקנט דיגיטציה של הובלת המטענים, מעקב בזמן אמת אחר משאיות ומצב המשלוחים, חישובי פליטות לכל משלוח ועוד. בהסכם הפיילוט התחייב השותף העסקי כי במשך תקופה של 180 יום ממועד חתימתו ימנע השותף העסקי מלהעסיק גורם אחר שאינו החברה בביצוע הפיילוט או הספקה דומה של דלקים על-פי הסכם ההספקה.
כפוף להצלחת הפיילוט צפויים הצדדים לנהל משא-ומתן לחתימה על הסכם המסגרת המפורט, וזאת במהלך תקופת הבלעדיות, אשר ככל שיידרש לצורך השלמת ניהול מו"מ
בתום לב בין הצדדים, תהא ניתנת להארכה ב-90 יום נוספים. כמו-כן הצדדים יבחנו את אפשרות השקעה של השותף העסקי בחברה או כל צורה אחרת של שיתוף פעולה בין הצדדים שתוסכם ביניהם.
המשא-ומתן על הסכם המסגרת, יתבסס על הוראות הסכם הפיילוט ועל תנאי בלעדיות ביחס לכל הסכם ההספקה של השותף העסקי בהיקף של כ-34 אלף טון בחודש ובהיקף כולל של כ-2 מיליון טון דלקים במהלך תקופה של 5 שנים. בהנחה והסכם המסגרת אכן ייחתם ביחס לכמויות הדלקים האמורות, הדבר יצריך, על-פי הערכת החברה, הובלה באמצעות כ-800 מכליות בחודש.
מנכ"ל טראקנט, חנן פרידמן, ציין כי מדובר בפיילוט שמגיע לנוכח הצלחת ההפעלה של נתיב העברת סחורות אלטרנטיבי לנתיב הימי שמאוים בחודשים האחרונים על-ידי החות'ים בתימן. "לאור הצלחת הקו היבשתי שאנו מפעילים בין המפרץ הפרסי לנמלי ישראל בחודשים האחרונים, הנותן מענה לסחורות המבקשות אלטרנטיבה מהירה ובטוחה לנתיבי השיט המאוימים על-ידי החות'ים, אני שמח לבשר על הסכם פיילוט ראשון מסוגו, לבחינת התכנות להעברת כמויות גדולות של דלק ומוצריו הנלווים מהכיוון ההפוך: מהים התיכון, דרך נמלי ישראל וממנה לארצות ערב והמפרץ הפרסי. המדובר בהשלמת הנתיב המעגלי, שתאפשר את שילובה של המערכת של טראקנט המתמחה בהתאמת מטענים למובילים ריקים. אנו גאים להמשיך ולהוביל את מהפכת שילוח האקספרס שמכוונת להפוך את ישראל לצומת מרכזי לסחר בינלאומי", אמר.