|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
ביידן. "לישראל יש זכות להרוס את חמאס" [צילום: מארק שיפלביין, AP]
נאום מצב האומה - שמונה חודשים לפני הבחירות

ביידן: הסיוע ההומניטרי לעזה חייב להיות בעדיפות ראשונה ולא קלף מיקוח

הודיע שהורה לצבא להקים רציף חירום מול חופי עזה להכנסת הסיוע; אימץ את נתוני האבידות של משרד הבריאות החמאסי; אומר שרק פתרון שתי המדינות יבטיח את שלומה של ישראל בנאום תקיף, עוצמתי ופוליטי - תקף חזיתית את טראמפ, התלוצץ לגבי גילו, הבטיח להעלות את המס על חברות ועשירים, קרא לאשר את החוק הדו-מפלגתי למאבק במסתננים
08/03/2024  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   בחירות בארה''ב 2024   |   תגובות

נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, הודיע על הקמת רציף חירום מול עזה שיאפשר להזרים סיוע הומניטרי לרצועה. בנאום מצב האומה בקונגרס (8.3.24), התבטא ביידן בתקיפות לגבי חובתה של ישראל לסייע לתושבי הרצועה, ולראשונה אימץ ללא הסתייגות את נתוני האבידות שמפרסם משרד הבריאות הכפוף לחמאס.

הנאום נמשך 70 דקות, היה תקיף, רב-עוצמה וכמעט ללא גמגומים (המאפיינים את ביידן מזה עשרות שנים) וכמה שיעולים. ביידן אלתר עקיצות מול קריאות ביניים מצד הרפובליקנים ומאז כניסתו לאולם בית הנבחרים היה על רגליו במשך שעתיים. עם הבחירות המתקרבות וכאשר הוא מפגר בסקרים מאחורי דונלד טראמפ, הנאום היה מן החשובים בקריירה של ביידן והזדמנות לפנות למספר הצופים הגדול ביותר בחודשים הקרובים, ונשא אופי חסר תקדים בהיקפו של נאום בחירות. הוא תקף פעמים רבות את טראמפ (אותו לא הזכיר בשמו אלא רק 13 פעמים במילה "קודמי"), וברוב הפעמים בהן זכה לתשואות - היה זה רק מהצד הדמוקרטי.

בנוגע למלחמת חרבות ברזל, פתח ביידן באומרו: "חמשת החודשים האחרונים היו הופכי קרביים לישראלים, לפלשתינים ולרבים בארה"ב. הוא הזכיר את טבח 7 באוקטובר, התקיפות המיניות והחטופים. ביציע היו משפחות של חטופים וביידן הבטיח לא לשקוט עד שכולם יוחזרו. "לישראל יש זכות להרוס את חמאס. חמאס יכול לסיים את המשבר בשחרור החטופים והנחת נשקו. כמו פחדן, הוא מסתתר בין אזרחים ובבתי חולים.

"אבל לישראל יש גם חובה להגן על האוכלוסייה האזרחית בעזה. למעלה מ-30,000 פלשתינים נהרגו, רובם לא חמאס. אלפי נשים וילדים התייתמו". הוא תיאר בצורה חיה את ההרס בעזה ואמר שהדבר קורע את הלב. ביידן הזכיר את מאמציו להגיע להספקת אש, להחזיר את החטופים, להגדיל את הסיוע ולהתחיל בתהליך לסיום הסכסוך.

כפי שפורסם אמש, ביידן הודיע שהוא מורה לצבא להקים רציף מול חופי עזה להכנסת סיוע. "לא יהיה אף חייל אמריקני בשטח", הדגיש. "ישראל חייבת לאפשר הכנסת יותר סיוע ולמנוע פגיעה בגורמי הסיוע. סיוע הומניטרי אינו יכול להיות בעדיפות שנייה או קלף מיקוח; הוא בעדיפות עליונה.

"בטווח הארוך, הפתרון הוא שתי מדינות. אני אומר זאת כתומך של ישראל שאין כמותו: אין מסלול אחר שמבטיח את הביטחון והדמוקרטיה בישראל, שמבטיח שהפלשתינים יוכלו לחיות בכבוד, שיהיה שלום בין ישראל לכל שכנותיה כולל סעודיה", אמר. ביידן עמד גם על האיום האירני והדגיש: "כמפקד העליון לא אהסס לנקוט פעולות נוספות להגן על חיילינו".


"קודמי מנסה לקבור את האמת על 6 בינואר"
פתח בסוגיית אוקראינה [צילום: אלכס ברנדון, AP]

ביידן הגיע למלחמת חרבות ברזל שעה מתחילת נאומו, למרות שבניגוד למקובל פתח את נאומו במדיניות חוץ – בשילוב מתקפה חזיתית על טראמפ. הוא אמר: "אנחנו ניצבים בפני רגע חסר תקדים בתולדות ארה"ב. מאז מלחמת האזרחים, הדמוקרטיה לא הותקפה מבית כמו כעת, וכך גם בחו"ל.

"אם מישהו כאן חושב ש[ולדימיר] פוטין יעצור באוקראינה, אני מבטיח לכם שהוא לא. אבל אוקראינה יכולה לעצור את פוטין אם נעמוד לצידה ונספק את הנשק הדרוש לה להגן על עצמה; זה כל מה שהיא מבקשת. אין חיילים אמריקנים באוקראינה ואני נחוש שכך יהיה. אבל הסיוע לאוקראינה נבלם בידי מי שרוצים שנחמוק מהמחויבויות הבינלאומיות שלנו.

"קודמי אומר לפוטין: 'תעשה מה שבא לך'. זה מקומם, זה מסוכן וזה בלתי מתקבל. ארה"ב היא חברה מייסדת של נאט"ו וכיום היא חזקה מאי פעם. אנחנו צריכים לעמוד בפני פוטין. שלחו לי את החוק הדו-מפלגתי [לסיוע לאוקראינה וישראל, אותו בלמו הרפובליקנים בבית הנבחרים]. אם ארה"ב תיסוג – אוקראינה, אירופה והעולם יעמדו בסכנה ובריונים יעשו כרצונם. המסר שלי לפוטין הוא פשוט: אנחנו לא ניסוג! אנחנו לא ניכנע! אני לא אכנע!

"ההיסטוריה מביטה, בדיוק כפי שהביטה ב-6 בינואר כאשר המון הציב את האיום הגדול ביותר לדמוקרטיה האמריקנית מאז מלחמת האזרחים, אך נכשלו. קודמי וכמה מכם מנסים לקבור את האמת על 6 בינואר. אני כאן כדי להגיד את האמת: אינך יכול לאהוב את ארצך רק כאשר אתה מנצח. אני קורא לכולכם להצטרף אלי בשמירת הדמוקרטיה, זוהי שבועת האמונים שלכם".

"לנשים יש כוח בבחירות וכוח פוליטי"
ביידן וג'ון רוברטס. "כבודכם, עם כל הכבוד" [צילום: AP]

בעוברו למדיניות פנים, החל ביידן בנושא ההפלות – אחד הנקודות החזקות ביותר של הדמוקרטים. הוא הזכיר את החלטת בית המשפט העליון של אלבמה, לפיה עוברים מוקפאים בהפריה חוץ-גופית הם ילדים, וטען שהיא מאיימת על הליך זה ונובעת מהחלטת בית המשפט העליון לבטל את ההגנה החוקתית על הפלות.

"כמו הרוב, אני חושב שפסק דין רו [ההגנה על הפלות] היה נכון. קודמי הוא הסיבה שפסק הדין בוטל, הוא גאה בכך; תראו את הכאוס שזה גרם. חוקי מדינה מונעים את הזכות לבחור, רודפים רופאים, קורבנות אונס נאלצים לעבור למדינה אחרת. כבודכם [פנה לשופטי העליון שנכחו באולם], עם כל הכבוד, לנשים יש כוח בבחירות וכוח פוליטי; אתם עומדים לגלות כמה כוח. ניצחנו ב-2022 וננצח שוב ב-2024. אם תשלחו לי חוק המבטיח את הזכות לבחור, אני מבטיח שאהפוך את רו לחוק המדינה".

ביידן המשיך: "ארה"ב אינה יכולה לחזור אחורה ואני יודע כמה התקדמנו". הוא הזכיר את הקורונה והשלכותיה והאשים: "קודמי נכשל בחובה הנשיאותית הבסיסית ביותר: שיהיה אכפת לו. האמריקנים מבצעים את סיפור הקאמבק הגדול ביותר, התאוששות כלכלית מלמטה למעלה, איש אינו נותר מאחור. החיסון לקורונה משמש כעת לסרטן; ארה"ב הופכת נסיגה להתקדמות".

ביידן עמד על הצלחותיו הכלכליות: "שיא של 15 מיליון משרות חדשות בשלוש שנים; האבטלה בשפל של 50 שנה; 16 מיליון אמריקנים הקימו עסקים; 800,000 משרות חדשות בייצור ואנחנו בירת הייצור של העולם. ליותר אנשים יש ביטוח בריאות מאשר אי-פעם. השכר ממשיך לעלות, האינפלציה ממשיכה לרדת. במקום לייבא סחורות ולייצא משרות, אנחנו מייצאים סחורות ומייצרים משרות. לוקח זמן עד שמרגישים בזה; מדד אמון הצרכנים עולה. חברות משקיעות מיליארדים בבניית מפעלי שבבים ויוצרות רבבות משרות, שרבות מהן אינן מצריכות תואר אקדמי".

ביידן עבר לדבר על תוכניותיו לקדנציה הבאה אם ייבחר: להמשיך להוריד את מחירי התרופות, הטבות מס למשלמי משכנתאות, העלאת מס לעשירים וחברות. "הממשל הקודם נתן הטבות מס ב-2 טריליון דולר, עם עדיפות ברורה לעשירים ולחברות, וניפח את החוב הלאומי יותר מאשר כל ממשל קודם. האם מישהו מכם חושב שמערכת המיסים הוגנת? שלעשירים מגיעות עוד הטבות?

"אצלי כל מי שמשתכר עד 400,000 דולר [בשנה] לא ישלם סנט אחד יותר. הטבות המס שהעברתי קיצצו במחצית את העוני בקרב ילדים. החברות צריכות לשלם את חלקן ההוגן. הן שילמו אפס, החוק שעליו חתמתי מחייב מס מינימום של 15% ויש להעלותו ל-21%. המיליארדרים משלמים מס פדרלי ממוצע של 8.2%; לא ייתכן שישלמו פחות מאשר מורים. אני מציע מס מינימום של 25% וזה יכניס 100 מיליארד דולר בחמש השנים הקרובות".

"אמרו שאני צעיר מדי, אומרים שאני זקן מדי"
"אני יודע מה הכוכב המנחה: כולם שווים" [צילום: סקוט אפלווייט, AP]

ביידן עבר לאחת הבעיות הקשות ביותר הניצבות בפניו: ההסתננות עצומת הממדים בגבול מקסיקו. הוא הזכיר את צעדיו בתחום ואת החוק הדו-מפלגתי לרפורמה נרחבת בתחום, שגם אותו חסמו הרפובליקנים בבית הנבחרים בלחצו של טראמפ. "הוא מרגיש שזה תבוסה פוליטית בשבילו וניצחון פוליטי בשבילי. זה לא עניין שלו ושלי", אמר. הוא הבהיר, כי בניגוד לטראמפ – הוא לא מבצע דמוניזציה של המהגרים, והזכיר שארה"ב נבנתה בידי מהגרים. "אני מוכן לתקן את המצב בגבול. שִלחו לי את החוק עכשיו!"

עוד אמר ביידן, כי יש להיאבק במשבר האקלים ולא להכחיש אותו, ועמד על פעולותיו הנרחבות בנושא. לדבריו, ארה"ב בטוחה כיום יותר מאשר אי-פעם, וקרא להעביר חקיקה להגבלת הגישה לנשק ("קודמי אמר שהוא גאה בכך שלא עשה דבר" ו"אמר שפשוט תתגברו על זה") ולהחמיר את המאבק באלימות במשפחה. ביידן דרש לאסור לחלוטין מכירת נשק אוטומטי ולחייב בדיקות רקע לרוכשי נשק.

בסיום נאומו התייחס ביידן לבעיה מרכזית נוספת מבחינתו: גילו המתקדם, וביקש להפוך אותו ליתרון. "כאשר מגיעים לגיל שלי, כמה דברים נעשים ברורים יותר. ראיתי את ההבדל בין מי שרוצים להתקדם לבין מי שרוצים לחזור. אני יודע שארה"ב נבנתה על ערכי יסוד של יושרה, מכובדות, כבוד לכל אחד. יש אנשים בגיל שלי [טראמפ] שרואים את זה אחר".

ביידן עמד על קורות חייו, אמר שרצח מרטין לותר קינג ורוברט קנדי גרמו לו להיכנס לשירות הציבורי, וציין ששירת את הנשיא השחור הראשון וכעת תחתיו משרתת סגנית הנשיא הראשונה. "אמרו לי שאני צעיר מדי; לא נתנו לי להיכנס למעלית כדי להצביע [משום שחשבו שאינו סנאטור], זה סיפור אמיתי.

"כעת אומרים לי שאני זקן מדי. כצעיר וזקן, אני יודע מה הכוכב המנחה: כולם שווים. מעולם לא נסוגנו מהעיקרון הזה ולא ניסוג עכשיו. אני אופטימי, אני באמת אופטימי. זה לא משנה כמה אנחנו זקנים אלא האם הרעיונות שלנו זקנים. אי-אפשר להנהיג את ארה"ב עם רעיונות זקנים.

"צריך חזון לעתיד: חיזוק הדמוקרטיה, לא החלשתה; מתן זכות לבחור, לא שלילתה; התבססות על מעמד הביניים והעשירים משלמים את חלקם; להציל את העולם משינויי האקלים ואת ארצנו מהנשק; ומעל הכל – מדינה של כל האמריקנים. אני מאמין באמריקנים, אתם הסיבה שמעולם לא הייתי אופטימי יותר. בואו נזכור מי אנחנו: אנחנו ארה"ב של אמריקה! אין משהו מעבר לכוחנו!", סיים באחת מאמירותיו הקבועות.

תאריך:  08/03/2024   |   עודכן:  08/03/2024
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן

מושגים
 ארמגדון 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ביידן: הסיוע ההומניטרי לעזה חייב להיות בעדיפות ראשונה ולא קלף מיקוח
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
בר
9/03/24 19:27
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות בארה''ב 2024
ניקי היילי הודיעה (6.3.24) שהיא פורשת מן המרוץ למועמדות המפלגה הרפובליקנית לנשיאות, וכך דונלד טראמפ נותר המועמד היחיד. היילי נמנעה מלהביע תמיכה בטראמפ ואף אמרה שעליו לעמול כדי לגרום לכך שתומכיה יצביעו עבורו בבחירות בנובמבר מול ג'ו ביידן.
06/03/2024  |  איתמר לוין  |   חדשות
דונלד טראמפ, הזקוק בדחיפות לתוספת מזומנים לקמפיין הבחירות שלו, נפגש השבוע (3.3.24) באחוזת מאר-א-לאגו עם אלון מאסק, אחד האנשים העשירים ביותר בעולם, ועם כמה תורמים רפובליקנים עשירים – חושף ניו-יורק טיימס. טראמפ מצוי בפיגור כספי ניכר מאחורי ג'ו ביידן, שבקופתו יש 250 מיליון דולר – לעומת 20 מיליון דולר בלבד של טראמפ, מתוכם מופנים מדי חודש 5 מיליון דולר לכיסוי הוצאותיו המשפטיות.
06/03/2024  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
ג'ו ביידן ודונלד טראמפ זכו כצפוי בנצחונות סוחפים בבחירות המקדימות לנשיאות ארה"ב ב"סופר טיוזדיי" (5.3.24) והם קרובים מאוד להבטיח רשמית את מועמדות מפלגותיהם בבחירות שיתקיימו בעוד שמונה חודשים. הבחירה הרשמית של המועמדים תהיה בוועידות הרפובליקנים (בחודש יולי) והדמוקרטים (בחודש אוגוסט), אם כי השניים ישיגו כבר בשבועות הקרובים את מספר הצירים הדרוש כדי להיבחר.
06/03/2024  |  איתמר לוין  |   חדשות
בית המשפט העליון של ארה"ב בלם סופית (4.3.24) את האפשרות שמדינות שונות יפסלו את דונלד טראמפ מהתמודדות לנשיאות, בהתבסס על תיקון 14 לחוקה המונע משרה ציבורית ממי שהיה מעורב בהתקוממות נגד ארה"ב ובכך הפר את שבועת האמונים שלו כלפיה. וושינגטון פוסט מצביע על ארבע נקודות מרכזיות בפסק הדין.
05/03/2024  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
יועציו של ג'ו ביידן להוטים לקראת הבחירות וסומכים על כך שהמצביעים יתחילו לשים לב לדונלד טראמפ. ואילו טראמפ רוצה להנגיד את עצמו לביידן ובטוח שהמשימה של האחרון קשה יותר: לשכנע את הבוחרים שהם שוגים בדעותיהם על מצבה של המדינה. טראמפ צפוי לרשום ניצחון גדול ב"סופר טיוזדיי" (5.3.24), ביידן ישא את נאום מצב האומה (8.3.24) ושניהם רואים את התקופה הקרובה כקריטית בעיצוב השלבים הראשונים של המרוץ – כותב ניו-יורק טיימס.
05/03/2024  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
לרוע מזלו של חליוה הכשל התממש בתקופת כהונתו כראש אמ"ן    עתה כולם אוהבים לשנוא אותו. זה משרת את נתניהו, אבל זה לא יחזיק מים
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il