|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
מפקדת פיקוד הדרום [צילום: מן הטלוויזיה]

"עובדה": פרטים חדשים על הלילה שקדם לטבח

דרג הפיקוד הבכיר של חמאס הונחה לרדת למקומות מסתור מתחת לאדמה התקשורת נקלטה בשרתי 8200, אך המידע הזה לא הגיע - לא לפיקוד הבכיר ולא לשב"כ בשב"כ התעקשו: פניו של חמאס אינו להסלמה
08/03/2024  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   מלחמת חרבות ברזל   |   תגובות

תחקיר עובדה שפורסם (7.3.24) בקשת 12 חשף פרטים חדשים על העיוורון המודיעיני שקדם לטבח ב-7 באוקטובר. כאשר שלוש שעות בלבד לפני מתקת הפתע, טענו בשב"כ כי חמאס אינו מעוניין בהסלמה, וזאת למרות שורת איתותים, שכבר העידו כי ההכנות לטבח כבר נכנסו לישורת האחרונה.

ביום רביעי, שלושה ימים לפני המתקפה, החל שיח אינטנסיבי בין בעלי תפקידים בחמאס.

בליל שמחת תורה, סמוך לשעה 22:00 זוהו עשרות כרטיסי סים ישראלים שהופעלו בטלפונים עזתיים. בשב"כ פירשו זאת כסימנים חלשים, בין השאר בגלל מידע נוסף שנראה להם כצפירת הרגעה: הכוחות המיוחדים של חמאס לא זזו ממקומם.

סמוך לחצות התקבלו איתותים נוספים: שני נכסי חירום נפתחו ברצועה. אולם גם אז תמונת המציאות לא השתנתה. בשלב מסוים החליטו אנשי יחידה 8200 לדווח שקלטו תקשורת בין פעילי טרור, שטענו בינם לבין עצמם כי מדובר בתרגיל בלבד. בהם גם פעיל חמאס שאומר לחברו "הלילה נכבוש את מעבר ארז".

זמן קצר לאחר מכן, בסביבות השעה 01:30 בלילה, הונחה דרג הפיקוד הבכיר של חמאס לרדת למקומות מסתור מתחת לאדמה. המפקדים נעלמו בתוך דקות. התקשורת נקלטה בשרתי 8200, אך המידע הזה לא הגיע – לא לפיקוד הבכיר ולא לשב"כ.

משעה 02:00 לפנות בוקר, החלו המוני פעילי חמאס לשלוח סימנים – בזה אחר זה, באמצעות קודים: החל בהנחיות להתייצב בפירי מנהרות ועד לציווי לאסוף נשק ממסגדים.

בשעה 03:17 לפנות בוקר הוציא השב"כ מסמך ולפיו פניו של חמאס אינם למלחמה: במסמך, שנכתב בדרגי השטח של השירות, נאמר כי יש "רצף סימנים חריגים אשר לחומרה מעידים על היערכות לחירום". בשורה התחתונה הודגש כי "מוערך שחמאס אינה מעוניינת בהסלמה וכניסה למערכה בעת הנוכחית".

תאריך:  08/03/2024   |   עודכן:  08/03/2024
עידן יוסף
+5 ילדים נהרגו ברצועת עזה מפגיעת סיוע הומניטרי שהוצנח ממטוס
22:37 08/03/24  |  יואב יצחק
חמישה ילדים נהרגו ברצועת עזה (יום ו', 08.03.24) מפגיעת סיוע הומניטרי ממדינה זרה לא מזוהה. חבילות מזון שהוצנחו מהמטוס נפלו בשל תקלה במצנח. כך מסר משרד הבריאות בעזה שבניהול חמאס.
+שבעה לוחמים נפגעו ממטען שהושלך לעברם בשומרון
20:19 08/03/24  |  יואב יצחק
דובר צה"ל מסר כי בפיגוע מטען בשומרון נפגעו שבעה לוחמים, בהם שלושה באורח בינוני וארבעה במצב קל. הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים בילינסון בפתח תקוה. כוחות צה"ל פתחו בסריקת ללכידת המחבלים שהשליכו את המטען.
+מועצת הביטחון תכונס לדון בזוועות המין שביצע חמאס
20:11 08/03/24  |  יואב יצחק   |   לרשימה המלאה
הכינוס זומן לאחר לחצים מתמשכים מצד ישראל במשך כחמישה חודשים  ▪  ישראת דורשת להכריז על חמאס כעל ארגון טרור ולחייבו לשחרר את החטופות  ▪  השגריר ארדן: חמאס משתמש באונס ככלי במלחמתו בישראל; זהו פשע מלחמה מזעזע בחומרתו ואכזריותו
[צילום: Yuki Lwamura/AP]
+צה"ל עצר מחבל בכפר סילת חרתיה
13:10 08/03/24  |  עידן יוסף
לוחמי דובדבן ומג״ב בהכוונת שב״כ חיסלו הבוקר (ו') בכפר סילת חרתיה שבחטיבת מנשה את מחמד עאדל מחמד שלבי, מחבל בג'האד האיסלאמי. שלבי היה מעורב בקידום פעילות טרור משמעותית עבור הג'יהאד, שכללה פיגועי ירי, מטעני נפץ והעברות כספי טרור. בביתו אותר נשק מסוג אם-16, מחסניות וציוד צבאי.

במהלך הלילה, לוחמי צה״ל, שב״כ ומג״ב עצרו תשעה מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון. המבוקשים שנעצרו ואמצעי הלחימה שהוחרמו הועברו להמשך טיפול כוחות הביטחון, אין נפגעים לכוחותינו.
+גדוד נצח יהודה ביצע פשיטות במרחב בית חאנון
13:05 08/03/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
לוחמי הגדוד השמידו עמדות נ״ט ותצפית, פירי מנהרות וכן חיסלו מחבלים במרחב צפון הרצועה
[צילום: דובר צה''ל]
[צילום: דובר צה''ל]
+מטוסי קרב תקפו שתי מפקדות של חיזבאללה
12:49 08/03/24  |  עידן יוסף
מטוסי קרב תקפו מפקדה צבאית של חיזבאללה במרחב אל מנצורי ומפקדה נוספת של הארגון במרחב בינת ג׳בל.

אמש (ה׳) הותקף מבנה צבאי של ארגון הטרור במרחב תלוסה, לצד מבנה צבאי נוסף במרחב מג׳דל זון. בתום תקיפת המבנה, זוהו פיצוצי משנה אשר העידו על הימצאות של אמצעי לחימה אשר אוחסנו במבנה.

+בעלי רכב חשמלי ישלמו 15 שקל על כל 100 ק"מ נסיעה
12:40 08/03/24  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
מס חדש שיחול מינואר 2026 על כלי רכב חשמליים צפוי להניב לקופת המדינה הכנסה שתגיע בשנת 2028 לסך של כ-2.4 מיליארד שקל  ▪  הסיבה הרשמית למס הנסועה החדש שיוטל על בעלי כלי רחב חשמליים בישראל היא ניסיון לעידוד נסיעה בתחבורה ציבורית והפחתת הגודש בכבישים, אך גם באוצר מודים שמדובר במהלך שנובע מהגירעון העמוק של הקופה הציבורית ומהורדת דירוג האשראי של ישראל
המס החדש ישנה את תחשיבי החזקת הרכב החשמלי [צילום: שריה דיאמנט/פלאש 90]
+חברת ועדת החוץ והביטחון: "מלחמה בלבנון באביב - בלתי נמנעת"
12:27 08/03/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
חברת הכנסת שרן השכל מעריכה כי מלחמה בצפון נגד חיזבאללה תפרוץ בתוך חודש וחצי-שניים  ▪  לדבריה, המאמצים הדיפלומטיים כשלו וחסן נסראללה לא ייכנע  ▪  בינתיים, עמוס הוכשטיין משהה את מאמציו לתיווך הפסקת אש בלבנון לנוכח המבוי הסתום בעזה
ח"כ שרן השכל [צילום: אורן בן-חקון/פלאש 90]
+חשש כבד לפיגועים ברוסיה בסוף-השבוע הקרוב
11:44 08/03/24  |  עידן יוסף
שגרירויות ארה"ב ובריטניה ברוסיה מזהירות: חשש כבד מפיגועים במוסקבה "ב-48 השעות הקרובות". אתמול הודיעה רוסיה כי תפסה חוליה של דאעש שזממה לבצע פיגוע בבית כנסת במוסקבה.
+ישראל מנסה לגייס כוח מקומי חמוש לשמירת הסדר בעזה
11:41 08/03/24  |  עידן יוסף
דיווח בלבנון: בישראל מנסים לכונן קשרים עם גורמי כוח מקומיים ברצועה העוינים לחמאס, בניסיון לגייס כוח חמוש שייצב את הביטחון והסדר ויאפשר חלוקה סדירה של סיוע הומניטרי (אלאחבאר).

במערכת הביטחון דורשים לחמש ערבים מעזה כבר עכשיו כדי לאבטח שיירות אספקה ואיים הומניטריים למפוני רפיח (ישראל היום).
+עזה: שישה הרוגים בבית ברפיח שהותקף על ידי כלי טיס
11:13 08/03/24  |  עידן יוסף

+נמשך חיסול המחבלים ברחבי ח'אן יונס
09:32 08/03/24  |  
צה"ל תקף בירי ארטילרי וממטוסים את מקורות הירי שמהם שוגרו אמש (7.3.24) טילים מרצועת עזה, לצד מטרות נוספות באותם מרחבים.

דובר צה"ל מסר, כי צוות הקרב של חטיבת ביסל״ח (828) המשיך לתקוף את מרחב אל-קרארה בח'אן יונס, איתר פירי מנהרות וחיסל כ-15 מחבלים, ואילו כלי טיס חיסל חוליית מחבלים שנערכו לפגוע בכוחות. צוות הקרב של חטיבה 7 השמיד משגרי רקטות בשכונת חמד בעיר, ואילו צוות הקרב של גבעתי איתר אמצעי לחימה רבים, חיסל ועצר מספר מחבלים.

צוות הקרב של חטיבת הנח״ל ממשיך לפעול במרכז הרצועה וחיסל 15 מחבלים ביממה האחרונה, באמצעות ירי צלפים, כלי טיס ומטוסי קרב.
+תחקיר צה"ל: לא נפתחה אש על שיירת הסיוע בצפון הרצועה
09:14 08/03/24  |  
מפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן, הציג לרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי, את ממצאי תחקיר אסון משאיות הסיוע בצפון הרתועה שאירע לפני עשרה ימים, כאשר לפי דיווחים פלסטיניים נהרגו יותר מ-100 בני אדם שהתנפלו עליהן. התחקיר מעלה, כי כוחות צה"ל לא ירו אל עבר השיירה עצמה, אלא על כמה חשודים שהתקרבו לכוחות הסמוכים והיוו עליהם איום. לפי התחקיר, התקהלות אלימה של 12,000 עזתים שבזזו את הסיוע הובילה לפגיעה משמעותית באזרחים בשל דוחק ודריסת משאיות.
+בקשה לדיון במועצת הביטחון על פשעי המין של חמאס
08:31 08/03/24  |  
ארה"ב, בריטניה וצרפת מבקשות (8.3.24) כינוס חירום של מועצת הביטחון לדון בממצאי דוח האו"ם על עבירות המין של אנשי חמאס ב-7 באוקטובר וכלפי חטופים וחטופות. שר החוץ, ישראל כ"ץ, ביקש משלוש המעצמות ליזום את הדיון, והן גם מבקשות לשמוע בו בפומבי תדרוך של מחברת הדוח, פרמילה פאטן. לדברי כ"ץ, "זהו ניצחון גדול לצדק ולמוסר בזמן שמזכ"ל האו"ם ממשיך לעצום עיניים כאילו לא קרה כלום".
+ל"ג בעומר, שמחת תורה
07:31 08/03/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
יש הרבה מאוד נקודות דמיון בין אסון מירון לאסון אוקטובר  ▪  לשם שינוי נתניהו לא נכנע לבן-גביר  ▪  כמה הערות על הנסיעה של גנץ  ▪  ממצאים מדאיגים בסקר גאלופ  ▪  האמירה הבל-תיאמן של סמוטריץ
השוואה מעוררת חלחלה [צילום: חיים גולדברג, דוד כהן, פלאש 90]
+קיש: להכריז על פרס ישראל ולדחות את הענקתו
06:23 08/03/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
מתכנן שהזוכים בפרס לשנת תשפ"ד יוכרזו לאחר יום העצמאות ויקבלו אותו בפועל בשנה הבאה  ▪  לא ברור האם מיארה תגן על תוכנית זו והאם בג"ץ יאשר אותה
קיש. "לא ביטל אלא דחה" [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+ביידן: הסיוע ההומניטרי לעזה חייב להיות בעדיפות ראשונה ולא קלף מיקוח
05:56 08/03/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
הודיע שהורה לצבא להקים רציף חירום מול חופי עזה להכנסת הסיוע; אימץ את נתוני האבידות של משרד הבריאות החמאסי; אומר שרק פתרון שתי המדינות יבטיח את שלומה של ישראל  ▪  בנאום תקיף, עוצמתי ופוליטי - תקף חזיתית את טראמפ, התלוצץ לגבי גילו, הבטיח להעלות את המס על חברות ועשירים, קרא לאשר את החוק הדו-מפלגתי למאבק במסתננים
ביידן. "לישראל יש זכות להרוס את חמאס" [צילום: מארק שיפלביין, AP]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"עובדה": פרטים חדשים על הלילה שקדם לטבח
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
א.ש
8/03/24 15:24
2
יאיר14
8/03/24 20:23
3
אמונחטאפ III
9/03/24 11:32
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת חרבות ברזל
בשבוע האחרון גדוד ׳נצח יהודה׳ תחת החטיבה הצפונית באוגדת עזה, ביצע פשיטות ופעל להשמדת תשתיות טרור ולמיגור האויב הפלשתיני במרחב בית חאנון.
08/03/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
משנת 2026 יוטל מס של 15 שקלים על כל 100 קילומטרים נסיעה של כלי רכב חשמליים ופלאג-אין וכלי רכב שאינם מונעים בבנזין ובסולר. כך, על-פי תזכיר חוק שפרסמו (יום ו', 8.3.24) משרד האוצר ורשות המיסים. על-פי התזכיר, חבות המס תיקבע בהתאם לבדיקה שתעשה במכון הרישוי בעת חידוש רישיון הרכב, וגביית המס תתבצע על-ידי רשות המיסים.
08/03/2024  |  איציק וולף  |   חדשות
חברת הכנסת שרן השכל (המחנה הממלכתי), החברה בוועדת החוץ והביטחון, אומרת (יום ו', 8.3.24) כי בחודשיים הקרובים תיפתח המערכה בצפון. מטעמה נמסר כי הדברים נאמרו על דעתה בלבד.
08/03/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
יש הרבה מאוד נקודות דמיון בין אסון מירון לאסון אוקטובר לשם שינוי נתניהו לא נכנע לבן-גביר כמה הערות על הנסיעה של גנץ ממצאים מדאיגים בסקר גאלופ האמירה הבל-תיאמן של סמוטריץ
08/03/2024  |  איתמר לוין  |   כתבות
שמות הזוכים בפרס ישראל לשנת תשפ"ד יוכרזו לאחר יום העצמאות והפרס יינתן בפועל ביום העצמאות תשפ"ה - מתכנן שר החינוך, יואב קיש. לא ברור האם עמדה זו מקובלת על היועצת המשפטית לממשלה, גלי מיארה, והאם תספק את בג"ץ כאשר ידון בעתירות נגד החלטתו של קיש להעניק השנה את פרס ישראל רק בקטיגוריה ראשונה מסוגה של "תקומה: גבורה אזרחית וערבות הדדית".
08/03/2024  |  איתמר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il