בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
|
רגב. חלק מההבטחות נותרו על הנייר [צילום: לע"מ]
|
|
|
רגב התקפלה: אלה ההבטחות שלא נכנסו לרפורמת צדק תחבורתי
|
בניגוד להבטחות קודמות, ההנחות יהיו רק על מינוי חופשי חודשי ולא על ערך צבור ● הפטור לאזרחים ותיקים נדחה לשלב השני ומימושו תלוי במס הנסועה
|
רפורמת צדק תחבורתי - הבטחות מול ישום |
ההתחייבות המקורית
|
היישום
|
הערות
|
33% הנחה בערך צבור לבני 26-18
|
Ꭓ
|
|
33% הנחה במינוי חודשי לבני 26-18
|
ברפורמה
|
|
שנה חינם לזכאי חוק חיילים משוחררים
|
ברפורמה
|
|
50% הנחה על מינוי חודשי לזכאי ביטוח לאומי
|
ברפורמה
|
|
100% הנחה לאזרחים ותיקים מגיל פרישה
|
Ꭓ
|
ייכנס לתוקף בשלב ב' של הרפורמה
|
הוזלת מינוי חודשי משולב מעל 75 ק"מ
|
Ꭓ
|
|
50% הנחת ערך צבור בפריפריה גאוגרפית
|
Ꭓ
|
|
50% הנחת מינוי יומי בפריפריה גאוגרפית
|
Ꭓ
|
|
50% הנחת מינוי חודשי בפריפריה גאוגרפית
|
ברפורמה
|
|
50% הנחת ערך צבור בפריפריה חברתית
|
Ꭓ
|
|
50% הנחת מינוי חודשי בפריפריה חברתית
|
ברפורמה
|
השכונות המוחלשות ביישובים מבוססים ייכנסו רק בשלב ב' של הרפורמה
|
במסיבת עיתונאים שקיימה (יום ה', 14.3.24) במתחם תחנת הרכבת בלוד, הציגה שרת התחבורה מירי רגב את הרפורמה הרזה "צדק תחבורתי". פרטי הרפורמה, שתחל ב-25 במרס, פורסמו לראשונה ב-News1, אולם בניגוד להבטחות המפליגות מצד השרה באפריל האחרון, כעת מתחילים להתברר הפרטים, וחושפים גם שלל הבטחות שהפרה השרה. להלן ההבטחות מול מה שיהיה בפועל: מירי רגב התחייבה ל-33% הנחה בערך צבור לבני 26-18, אך לא קיימה. כמו-כן התחייבה השרה ל-50% הנחה על ערך צבור הן בפריפריה הגאוגרפית והן בפריפריה החברתית. גם הבטחה זו לא תמומש. בנאומה היום, דיברה השרה על ההנחות הצפויות, אך נמנעה מלציין שמדובר רק בהנחות על מינוי חופשי חודשי. הדבר אף לא צויין במצגת שהציגה במהלך נאומה. הבטחה נוספת של רגב באפריל, היייתה הוזלת חוזה חופשי חודשי משולב לנסיעה של יותר מ-75 ק"מ: מדובר בחוזה חופשי חודשי המאפשר נסיעה בכל אמצעי התחבורה הציבורית (שכולל רכבת) עד מרחק של 225 ק"מ, שכיום מחירו עומד על 610 שקלים, ובמסגרת הרפורמהאמור היה מחירו לרדת ל-500 שקלים.
|
|
|
רגב ובן-זקן
|
|
גם הבטחה זו אינה מתוכננת להתקיים, אפילו לא בשלב השני של הרפורמה, שלדברי מנכ"ל משרד התחבורה משה בן-זקן אמורה לצאת לפועל באמצע החציון השני השנה. "הבאנו את המתווה הטוב ביותר - למרות האילוצים התקציביים", הסביר בן-זקן ברמז את הסיבה לגריעת חלקים גדולים מהרפורמה. בהתאם לסיכומים בין משרדי האוצר והתחבורה, ישום השלב השני של הרפורמה מותנה בהעברת כספי מ הנסועה, העברה שאליה מתנגדת לפי שעה השרה רגב. יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ דוד ביטן, שהוזמן אף הוא לנאום, התעלם מאי מימוש ההבטחות, לרבות ההתחייבויות שנמסרו לוועדה. ביטן ירד מן העץ וחזר בו מדרישתו שהאזרחים הוותיקים יהיו פטורים מתשלום כבר בשלב הראשון של הרפורמה, מבלי לתת הסברים לתפנית בעמדתו. לדבריו, "זו לא בעיה לריב עם שרת התחבורה, זה פשוט מאוד אפילו. היא גם רצתה להכליל את האזרחים הוותיקים, אבל לא היה תקציב. הגיע הזמן שלא ישכחו אותם". יצוין, כי גם כאשר נאמר לו אז שאין תקציב מיידי נותר ביטן איתן בהתעקשותו.
|
|
|
ביטן. לא התעמק בפרטים
|
|
ביטן, שבמהלך דיוני הוועדה בנושא הרפורמה לא התעמק בפרטים מלבד בסוגיית האזרחים הוותיקים והשכונות המוחלשות בערים מבוססות, חלק שבחים למשרד הנתון לפיקוח הוועדה: " משרד התחבורה עושה את העבודה הטובה ביותר. הוא משפיע ישירות על האזרח. הרפורמה מצויינת". יו"ר הוועדה, שהוא תושב ראשון לציון, התייחס לעירו ולשלב הכנסתן של השכונות המוחלשות האמורות לשלב השני של הרפורמה, ואמר: "לתושבי שכונת רמת אליהו בראשון לציון, שבה מתגוררים עולי אתיופיה. מגיע בדיוק כמו לתושבי שדרות וירוחם". מה ששכח, או לא ידע ביטן, הוא שבעוד שבשדרות וירוחם ישלמו הנוסעים 49.50 שקלים למינוי חודשי, תושבי רמת אליהו ישלמו 63 שקלים יותר, שהם 112.50 שקלים. ל"הכשר" טוב מזה לא הייתה יכולה שרת התחבורה לצפות, והחזירה מחמאות בהתאם. "יש לנו הרבה ויכוחים, אבל בסופו של דבר ביטן הוא שותף מלא, ודאג לאזרחים ותיקים". היא הסבירה כי הסיבה שפטור מתשלום לאזרחים הוותיקים יוכנס רק בשלב השני של הרפורמה היא משום שהם נהנים כבר היום מ-50% הנחה, ומטרת המשרד היא לחולל שינוי תפישה אצל הנוסעים הפוטנציאליים, ולהקנות לצעירים הרגלי נסיעה בתחבורה הציבורית כבר מגיל צעיר. השרה רגב הסבירה כי השינוי במחיר לא מספיק, והוא חלק ממדיניות החיבוריות והקישוריות המחייבת גם תשתית וכלים. "אנחנו צריכים שאוטובוסים יגיעו בכל 5 דקות בנתיבי תחבורה ציבורית", אמרה רגב. "אם לא תהיה תחבורה ציבורית זמינה ובתדירות גבוהה אנשים לא יעזבו את הרכב. התחבורה הציבורית גם צריכה להיות גמישה - לשנות את שיטת קווי האוטובוס כך שביישובים קטנים תתאפשר יותר נסיעה בהזמנה [ששירות לפי קריאה, ע.י.], במיניבוסים קטנים. לקחת את הקילומטרים לטובת מקומות אחרים". לדבריה, הורתה למנכ"ל משרדה להכין עבורה שבה יפורטו התשומות בקווים חלשים שבהם אין ביקוש, ולהפנות את התשומות למקומות שבהם יש יותר ביקוש. רגב הבהירה כי אומנם בתקציב המדינה הנוכחי נלחמה על תעריפי הנסיעה בתחבורה הציבורית ותשתיות הכבישים, אך התחייבה שמאבקה בתקציב הבא יהיה על תוספות השירות ושיפור שלהן. היא לא הסבירה מדוע סדר העדיפות שלה בנושא הפוך מהצרכים בשטח. זאת למרות סקר מלפני חצי שנה שהציגה רגב עצמה בנאומה, לפיו תעריף הנסיעה אינו חסם ממשי מבחינת הנוסעים להעדיף שימוש בתחבורה הציבורית. שני נושאים נוספים אליהם התייחסה שרת התחבורה הם המחסור בנהגי אוטובוס ברמדאן. לדבריה, היא מקדמת שילוב של יותר נהגים חרדים ונהגים יוצאי אתיופיה שמנהיגי עדתם פנו אליה בבקשה להקל את רף הקבלה ולבחון אותם בעל-פה לנוכח הקושי שלהם בשפה העברית. כמו-כן התייחסה לביטחון הנהגים וציינה כי תוקם יחידת אבטחה בניידות שיוכלו להגיע לאוטובוסים בהם קורות התרחשויות אלימות.
|
|
מחיר ושיעור ההנחה לפי מקום מגורים וסוג הנוסע |
סוג הנוסע/מיקום
|
נוסע רגיל
|
נוסע זכאי ביטוח לאומי
|
נוסע צעיר
|
לא פריפריה
|
225 (0%)
|
112.50 (50%)
|
150.75 (33%)
|
פריפריה חברתית
|
112.50 (50%)
|
112.50 (50%)
|
112.50 (50%)
|
פריפריה גיאוגרפית
|
49.50 (50%)
|
49.50 (50%)
|
49.50 (50%)
|
תאריך:
|
14/03/2024
|
|
|
עודכן:
|
14/03/2024
|
|
עידן יוסף
|
+ז' באדר: בשל המצב הבטחוני - לא תהיה תחבורה ציבורית למירון
|
16:35 14/03/24 | עידן יוסף |
לקראת ז׳ באדר, יום לידתו ופטירתו של משה רבינו, בהנחיית משטרת ישראל ולאור האיום הרקטי, במוצאי השבת הקרובה (16.3) וביום ראשון (17.3), לא יפעל שירות תחבורה ציבורית באיזור היישוב מירון. זאת לנוכח המצב הבטחוני.
|
|
|
|
רגב התקפלה: אלה ההבטחות שלא נכנסו לרפורמת צדק תחבורתי
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
דניאל
|
14/03/24 17:20
|
|
2
|
|
א.ש
|
14/03/24 18:11
|
|
נמשכת החזרה ההדרגתית של השירות בקו הנגב המערבי בהתאם לאילוצי גורמי הביטחון ואילוצי התפעול הנגזרים מהנחיות אלה. במסגרת זו, פעלה הרכבת בשבועות האחרונים וביצעה התאמות תפעוליות בתשתית המסילתית בתחנת שדרות, ובכלל זה שינויים במתקני האיתות, אשר איפשרו הפיכתה לתחנת קצה, שבה יהיה ניתן לסיים ולהתחיל את מסלול נסיעת הרכבות.
|
|
|
נמשך מחדל המידע בתחבורה הציבורית. במהלך חודש רמדאן, לנוכח העדר נהגים מוסלמים רבים, מתקיים דילול שירות משמעותי באוטובוסים, בעיקר בימי החג, אולם אופן מסירת המידע לציבור הנושאים בנושא לקוי, והרשות הארצית לתחבורה ציבורית אינה מקיימת מדיניות סדורה בנושא, ואינה מנחה את המפעילים כיצד לעדכן את ציבור הנוסעים.
|
|
|
אקסטרה תחבורה ציבורית תגביר את האכיפה באוטובוסים לתיקוף (תשלום) עבור הנסיעות. מהלך זה ילווה בקמפיין לעידוד תיקוף באוטובוסים, שיעלה ב-14.3.24. הצורך בקמפיין ובשינוי מדיניות האכיפה עלה בעקבות פער גדל והולך בין היקף הנוסעים, המשתמשים בשירות התחבורה הציבורית של אקסטרה בנתניה, לבין היקף התיקופים בפועל, פער שלדברי החברה הגיע לכ-20 אחוז.
|
|
|
הוועדה המיוחדת לפניות הציבור קיימה (11.3.24) ישיבת מעקב בנושא סמכויות והתנהלות פקחים בתחבורה ציבורית. לפי נתוני משרד התחבורה, במהלך שנת 2023 חולקו 238,146 דוחות לנוסעים בתחבורה הציבורית שהגיעו לסכום כולל של 24,045,306 שקלים. אגד היא החברה שחילקה הכי הרבה דוחות לנוסעים עם נתון של 197,599 דוחות בשנת 2023, שמהווה כ-83% מכלל הדוחות שחולקו בכל שנת 2023. סכום הקנסות הכספיים שחברת אגד חילקה בשנה זאת עומד על 19,941,170 שקלים. חברת דן נמצאת במקום השני ברשימה במספר הדוחות שחולקו בשנת 2023 עם 7,865 דוחות שהגיעו לסכום כולל של 779,705 שקלים.
|
|
|
לקראת החזרה הדרגתית של שירות הרכבות בקו הנגב המערבי, בוחנים רכבת ישראל ו משרד התחבורה כל העת אל מול הגורמים המוסמכים את האפשרויות הקיימות ביחס לאילוצי גורמי הביטחון ואילוצי התפעול הנגזרים מהנחיות אלה.
|
|
|
|
|
|
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
|
|
|
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
|
|
|
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20 על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|