|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

לאחר יום ולילה של דיונים והתכתשויות:

תקציב 2005 אושר בממשלה <br>ברוב מוחץ של 17 שרים

שלושת המתנגדים לתקציב: השרים אולמרט, כץ ופורז; מופז תמך לאחר שהוחלט על פריסת הקיצוץ בתקציב הביטחון על-פני כמה שנים; הקיצוץ הרוחבי בתקציבי המשרדים הוגדל ב-1% בשל הויתורים על רוב הגזרות החברתיות
16/08/2004  |     |   חדשות   |   תגובות
מאת: אלונה קורן  |  

אלונה קורן
"התקציב הוא מלאכה גסה של חוסר צדק חברתי שאינה יודעת גבול ושובע"

אלונה קורן
הנגיד קליין: אינני מבין מדוע סעיף ההינתקות אינו כלול בתקציב

אלונה קורן
אולמרט: איננו יכולים להסכים למדיניות כלכלית נטולת יעדים וחזון

אלונה קורן
האגודה לזכויות האזרח: תקציב 2005 יעניק תמריץ שלילי לעבודה

אלונה קורן
ההסתדרות: סכסוך עבודה והקפאת המו"מ על תוכניות ההבראה ברשויות המקומיות

אלונה קורן
הגמלאים יפגינו מול ביתו של נתניהו: "לביבי יש לב של אבן"

תקציב המדינה לשנת 2005 אושר הלילה (ב', 16.8.04) בממשלה ברוב גדול של 17 שרים - לעומת 3 מתנגדים. היקף הקיצוץ שאושר: 6.2 מיליארד שקלים. היקף התקציב יעמוד על 267 מיליארד ש"ח. הגירעון בתקציב מהווה 3% מהתמ"ג - בהתאם ליעד הגירעון של הממשלה.

המתנגדים לתקציב הם שר התמ"ת והתקשורת, אהוד אולמרט, שר החקלאות, ישראל כץ, ושר הפנים, אברהם פורז.

שר הביטחון, שאול מופז, תמך בתקציב בסופו של דבר, לאחר שהגיע להסכמה עם האוצר, לפיה הקיצוץ בסך 1.5 מיליארד שקלים בתקציב הביטחון ייפרס על-פני כמה שנים. על-פי ההסכמה שהושגה, רק 800 מיליון שקלים מתקציב הביטחון יקוצצו בשנת 2005.

לאור הוויתורים החברתיים הרחבים אליהם נענה נתניהו - הוחלט באוצר להגדיל את הקיצוץ הרוחבי בתקציביהם של כל משרדי הממשלה מ-4% ל-5% - על-מנת למנוע פריצה של מסגרת התקציב. כמו כן הוחליט להקטין את הרזרבות בכל תקציבי המשרדים מ-4% ל-3%. הרזרבות הנ"ל מיועדות להתייקרויות של התחייבויות משרדי הממשלה.

תוספת של 1.7 מיליארד לחינוך

הערב החליטה הממשלה על תוספת של 1.7 מיליארד ש"ח לתקציב משרד החינוך - לצורך יישום דוח ועדת דוברת. מתוך זה יקבל משרד החינוך מיליארד שקלים כסכום חד פעמי ועוד 700 מיליון להגדלת בסיס התקציב לפי הקצב של הרפורמה.

בפתח ישיבת הממשלה אמר ראש הממשלה, אריאל שרון, כי הרפורמה בחינוך על-פי דוח דוברת - תיושם ללא עיכובים. "מבחינתי, הרפורמה הזו בחינוך היא ההשקעה הכלכלית החשובה ביותר שהממשלה הזו עושה", אמר שרון.

נתניהו לא ביטל את כוונתו לקצץ כ-2 מיליארד שקל בשכר המגזר הציבורי. מה שכן, האוצר ויתר על הניסוח לפיו הקיצוץ בשכר יתבצע "לרבות באמצעי חקיקה". לפיכך, הקיצוצים בשכר יתבצעו רק בהסכמה, באמצעות משא-ומתן עם ההסתדרות.

שרון: גיבוי מלא לנתניהו

שרון ונתניהו הביאו אתמול בבוקר את התקציב להצבע בממשלה - למרות ההתנגדות התקיפה מצד שורה ארוכה של שרים. הישיבה השבועית נפתחה ביום א' ב-09:00.

בפתח ישיבת הממשלה אמר שרון, כי הוא נותן גיבוי מלא לתוכנית שגיבש שר האוצר ולא יאפשר פריצת מסגרת התקציב. "כמו בכל שנה, הרכב התקציב - אבל לא היקפו - פתוח לשינויים", אמר שרון.

עם זאת, אמר כי מסגרת התקציב היא שתיקבע עתה, אך התקציב פתוח לשינויים בין-משרדיים. שרון הדגיש שלא יאפשר פגיעה בחלשים: "כפי שכבר אמרתי אני מתכוון להקפיד שלא תהיה פגיעה מיותרת באוכלוסיות חלשות, בוודאי שלא בקשישים ובחולים. האוכלוסיות החלשות שילמו כבר מחיר כבד בשנים הקודמות".

שרון אמר עוד: "התקציב הזה נותן מענה למימוש תוכנית ההינתקות שאושרה בממשלה ולבנייה המואצת של גדר הביטחון. מדובר בהיקפי ענק ולכן ברור שלא נצליח לעשות השנה את כל הדברים אותם רצינו לעשות". שרון הביע תקווה שהדיון יהיה מעמיק, יסודי ורציני, וקרא לכל השרים להקפיד שכך יהיה.

אורלב הבטיח תמיכתו בתקציב

בתום משא-ומתן ארוך ומייגע בין האוצר לשר הרווחה זבולון אורלב, צוות משרדו והמוסד לביטוח לאומי, הגיעו השרים להסכמה באשר לתקציבי משרד הרווחה והביטוח הלאומי לשנת 2005.

בעקבות הסכמה זו, שבה בוטלו קיצוצים רבים שתכנן האוצר בתקציב משרד הרווחה ובגימלאות הביטוח לאומי ואף נוספו תקציבים לטיפול בשכבות החלשות, החליט השר אורלב לתמוך בהצעת התקציב שהגיש שר האוצר.

אורלב אמר, כי הושגה מטרתו להפוך את תקציב 2005 לתקציב חברתי, שיחלץ אנשים, עובדים, ילדים וזקנים מעוני. "אני מאמין שהשנה הבאה תהיה שנת מפנה עבור השכבות החלשות. הסכמת האוצר להקים צוות משותף שיקדם הנהגת מס הכנסה שלילי היא בשורה עבור עובדים שאינם מגיעים לסף המס, ושלא זכו ליהנות מרפורמת המס ממנה זכו שכבות גבוהות יותר.

"הצלחנו גם למנוע קיצוץ של 46 מיליון שקלים בשירותי הרווחה וגם לקבל תוספת של 100 מיליון שקלים לצרכים מיוחדים לילדים עניים, להשמת מפגרים, נכים ואוטיסטים בהוסטלים ובמעונות, לתוספת של 1,000 ילדים בסיכון למעונות יום, ל-170 ילדים נכים שיטופלו במעונות יום שיקומיים וכן להקמת שכונות תומכות לזקנים ול-250 בנים שישרתו בשירות לאומי", אמר אורלב.

אורלב הביע קורת רוח מהשגת מטרותיו בנוגע לביטוח הלאומי: "שתי המטרות, מניעת קיצוצים בגמלאות החודשיות ומניעת פגיעה בעצמאות הביטוח הלאומי - הושגו במלואן.

"קצבאות הזקנה לא יקוצצו ואף יגדלו הקצבאות לזקנים שאין להם הכנסה נוספת. גם ההצעה לקצץ בקצבאות נכי עבודה בעלי אחוזי נכות נמוכים וחסרי כושר השתכרות - בוטלה וכמוה הצעות נוספות בנושאים מנהליים של הביטוח הלאומי שבהן הציע האוצר לפגוע בעצמאות הביטוח הלאומי.

"הפגיעה במענק החד-פעמי בנכי עבודה שונתה, ובמקום ביטול המענק לכל מי שיש לו עד 20% נכות, תמותן הפגיעה ותהיה רק לנכים עד 15%".

אורלב ציין בסיפוק רב את החלטת האוצר לחזור בו מכוונתו להקטין את ההנחה בנסיעה באוטובוס לנוער, וכן מהכוונה לבטל את זכויות חיילים משוחררים ששירתו פחות מ-18 חודשים, דבר שהיה פוגע בעיקר באלפי בנות שירות לאומי המשרתות שנה אחת.

עוד סוכם, כי במסגרת הדיונים הקואליציוניים תובא לבחינה תוספת של לפחות 20 מיליוני שקלים בגין גידול טבעי לשירותים בקהילה. שר הרווחה יוכל להמשיך בפעילותו נגד הצעת האוצר להקטין את דמי הביטוח הלאומי למעסיקים.

להלן פירוט התוספות לתקציב משרד הרווחה:

לבסיס התקציב יתוספו 20 מיליון שקלים עבור צרכים מיוחדים לילדים עניים, 5 מיליון שקלים לשירות לאומי לבנים (250 בנים), 1000 מכסות למעונות יום לילדים בסיכון, 6 מיליון שקלים לשכונות תומכות לזקנים, 300 מכסות למפגרים בהוסטלים ובפנימיות (25 מיליון שקלים), 150 מכסות לנכים בהוסטלים ובפנימיות (15 מיליון שקלים), 300 מכסות למפגרים בתעסוקה מוגנת (3.5 מיליון שקלים), 50 אוטיסטים בפנימיות (5 מיליון שקלים), 170 פעוטות נכים בגנים שיקומיים (11 מיליון שקלים).

נתניהו תקף: שרים יורים "אש על כוחותינו"

"המגזר הציבורי התכווץ מ55.5% ל-51.9% מהתוצר הלאומי תוך שנה וחצי", אמר נתניהו לשרים. "זאת, כתוצאה ממדיניות כלכלית ישירה, אמיצה והאחראית של הממשלה, שמביאה לישראל כלכלה גדולה וממשלה קטנה.

השר נתניהו הטעים, כי חילוץ המשק מהמשבר התאפשר "תודות לתמיכת ראש הממשלה ורוב השרים, המבינים את הצורך בצעדים הקשים והלא פופולריים שנדרשו ועדיין נדרשים כדי להמשיך בשיקום המשק. רוב השרים נוהגים באחריות ונוטלים חלק במאמץ הלאומי. היום צריך לקבל את ההחלטה הנכונה, לאשר את התקציב ולאחר קבלת ההחלטה כל השרים צריכים להתייצב מאחוריה".

נתניהו הוסיף: "אנחנו מטפסים במדרון ואסור לנו להתעייף כי נדרדר חזרה למטה. אם ניפול למטה, אינני יודע מתי נוכל לטפס מחדש. מתי תתכנס שוב ממשלה כמו זו עם לכידות וכושר עשייה, היום נדרשים כל הכוחות להשלמת המהלך".

נתניהו ניצל אתמול את זכות הדיבור שניתנה לו גם כדי לתקוף את השרים שהתנגדו למדיניותו, במיוחד את השר אולמרט ("החברתי") ואת השר מופז ("החינוכי"): "למרבה הצער יושבים כאן שני שרים, אחד מאוד 'חברתי' ואחד מאוד 'חינוכי', שמנסים לזכות באהדה ציבורית על-ידי פופוליזם זול והרסני.

"הטיעונים המופרכים שלהם משמשים נשק בידי יריבינו הפוליטיים בניסיונם לסכל את תכנית ההבראה של המשק. בכל מלחמה מתרחשות טרגדיות של אש כוחותינו בשגגה", אמר נתניהו, "במקרה זה מדובר 'באש כוחותינו' המכוונת ישר לגב של כולנו.

"אומנם הכוונה היא לפגוע בי אישית, אבל התוצאה היא פגיעה בכלכלת ישראל, באמינות הממשלה וביכולתנו להמשיך לגייס את תמיכת הציבור לשינוי היסודי במשק, שיביא לכל אזרחי המדינה צמיחה ושגשוג בשנים הבאות".

הפגזה בלתי פוסקת

שר הביטחון, שאול מופז, הגיב בכעס על דברי נתניהו. מופז קרא לנתניהו לחזור בו מדבריו ולהתנצל. "פגעת במערכת הביטחון ובקציני צה"ל", אמר.

בתגובה לדברי מופז השיב לו נתניהו: "בשבועות האחרונים חווינו התקפות בלתי פוסקות מתוך הממשלה - על מדיניות הממשלה, על עובדי משרד האוצר ועלי אישית.

"זוהי הפגזה בלתי פוסקת, כל יום, מספר פעמים ביום, ללא הרף. תקופה ארוכה לא הגבתי. היום עשיתי זאת. אין לי טענות כלפי מערכת הביטחון וצה"ל. להיפך. אני מוקיר את המערכת מהרמטכ"ל ועד אחרון החיילים. דברי מכוונים לשרים בלבד".

"אם לא נצליח לסגור את הפער בנוגע לתקציב הביטחון, צריכה הממשלה להחליט מאין יגיעו 1.5 מיליארד שקלים. אין לנו דרך לשמר את יעדי התקציב - אלא בדרך של קיצוץ בתקציב הביטחון או במשרדים אחרים. הממשלה יכולה להחליט מה היא רוצה, אבל אי אפשר לפרוץ את יעדי הגרעון והגידול בהוצאה התקציבית", אמר נתניהו.

אולמרט: נתניהו מלא ברחמים עצמיים

בתגובה לדברי נתניהו אמר אולמרט: "מוזר שזעקות השבר על ירי בגב באות ממי שעסק בירי בגבה של הממשלה בנושא המדיני, בעודה נתונה במערכה מדינית ביטחונית חיונית בשנה האחרונה. באופן מסורתי, נתניהו לא מסוגל לנהל ויכוח ענייני על מדיניות האוצר בנושאים שיושיעו את גורל החברה בישראל.

"במקום להשיב לנימוקים ענייניים רציניים, הנתמכים בעובדות ובממצאים מספריים, מנסה נתניהו להציג את הדיון הציבורי כויכוח אישי - כדי לחסום כל אפשרות לדיון ענייני.

"הרחמים העצמיים של שר האוצר לא יצליחו לחפות על תוכנית כלכלית נטולת יעדים וחזון ולא על העיוותים החברתיים החמורים בתקציב.

"נתניהו ממשיך לטפח שתי מדינות בתוך ישראל. מדינת העשירים, הנהנים מכל חידושי הפירוטכניקה הכלכלית שלו, ומדינת העניים, שמצבם הולך ומחמיר כתוצאה מאותה מדיניות עצמה", האשים אולמרט.

תאריך:  16/08/2004   |   עודכן:  16/08/2004
אלונה קורן
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראש הסוכנות הבינ"ל לאנרגיה אטומית, מוחמד אל-ברדעי, אמר (יום א', 15.8.04), כי הסוכנות תשלח בקרוב משקיפים לירדן ומצרים כדי לבדוק אם נרשמת בהן קרינה מסוכנת הנגרמת בשל הכור הגרעיני בדימונה.
16/08/2004  |  עומר כרמון  |   חדשות
המיליארדר היהודי-קנדי ג'רי שוורץ פרש מההתמודדות על רכישת השליטה בדיסקונט. על-פי ההערכות, המועמדים הבולטים שנותרו הם מתיו ברונפמן ודניאל שטראוס.
15/08/2004  |  אלונה קורן  |   חדשות
"הסכם הרב" מחייב את משה בובליל וניסן חקשורי. כך קבעה (יום א', 15.8.04) שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, הילה גרסטל, כשקיבלה את התובענה שהגיש משה בובליל נגד ניסן חקשורי בעניין הסכם הפשרה, שנחתם ביניהם באפריל 2003. משמעות ההחלטה: השליטה בחברות 'קלאב הוטל', המחזיקות גם במניות (50%) קלאב הוטל לוטרקי, תישאר בידי בובליל.
15/08/2004  |  נועם שרביט  |   חדשות
או אה, המפרסמים מרוצים היום. אלה שיכולים להרשות לעצמם. 'כוכב נולד 2'. אחרי מסטיק ארוך ודי מייגע - הגיע הגמר ושוב אנו בניצנים, או בסלון. אבל תודו שמי שנכנס לזה - יכול לומר כי הוא שם.
15/08/2004  |  הדר פרבר  |   חדשות
סוכנות הידיעות AP מדווחת (יום א', 15.8.04), כי האסיר מרוואן ברגותי, מי שהיה ראש התנזים בגדה ומרצה כיום 5 מאסרי עולם מצטברים, הגיע להסכמות עם נציגי החמאס והג'יהאד האיסלמי על ניהול רצועת עזה לאחר הנסיגה הישראלית.
15/08/2004  |  עומר כרמון  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
אם נתניהו אינו כשיר מה זה אומר? שאילו היה צעיר במצבו האישיותי עתה היו דוחים את גיוסו לצה"ל? מונעים את קבלתו ליחידת אבטחה של השב"כ?
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
מתן גולדבלט
מצד אחד, התביעה בבית הדין תשאף לפעול ככל האפשר בשיתוף פעולה עם הרשויות במדינה כדי שימלאו את חובתן (וכך ליישם את עקרון המשלימות). מצד שני ובמקביל, התביעה בבית הדין תישאר ערה לסמכותה...
עמנואל בן-סבו
עמנואל בן-סבו
ברור היום לכולם כי אין צורך בסיבה מיוחדת כדי לשנוא יהודים, לבזותם, להשפילם, לפגוע בהם בכל דרך אפשרית, להשתיק אותם, לנדות אותם מחברת אומות העולם
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il