33% מהילדים והנוער אוכלים גלידה או קרחון כל יום, ו-85% מהם לפחות פעם בשבוע, כך עולה מסקר שערכה החודש "גלידות נסטלה", באמצעות מכון המחקר "TNS/טלסקר", בקרב 300 ילדים ונוער בישראל בגילאי 10-18.
עוד עולה מן הסקר כי 5.3% אוכלים גלידות פעם בשבועיים, 1.3% פעם בשלושה שבועות, 2.7% פעם בחודש ורק 1.7% פחות מפעם בחודש.
הטעמים הקלאסיים שוקולד, וניל ופירות הם הטעמים המועדפים ביותר, בפער ניכר, על-פני הטעמים החדשים והמקוריים יותר.
הגלידה האהובה ביותר על 31% מהילדים והנוער היא גלידה בטעם שוקולד, ו-23% מהילדים והנוער ציינו כי הגלידה האהובה עליהם ביותר היא גלידה בטעם וניל. 26% ציינו כי הגלידה האהובה ביותר עליהם היא בטעמי פירות כגון תות, משמש, בננה, לימון, אננס, פטל וכדומה.
דווקא הטעמים החדשים והמקוריים יותר זכו לאחוזים נמוכים, ומשתרכים אחרי השוקולד והווניל בפער ניכר: עוגיות-6.2%, פיצפוצים-4.2% וקפה קפוצ'ינו-1% בלבד.
לדברי ליאורה ליפץ, סמנכ"ל השיווק של גלידות נסטלה, "למרות שהטעמים הקלאסיים מנצחים, עדיין יצרניות הגלידה משקיעות סכומים גדולים בפיתוח טעמים מיוחדים על-מנת לענות כמה שניתן על צורכי השוק".
נתונים נוספים שעלו מן הסקר הם כי ילדים ונוער בישראל מעדיפים גלידה יותר מקרחון; גלידה עם תוספות היא המבוקשת ביותר.
61% מהילדים והנוער שהשתתפו בסקר ציינו כי הם מעדיפים גלידה חלבית, לעומת 37.4% המעדיפים קרחון.
הפער בין קרחון לגלידה גדול יותר בקרב בני הנוער. נערים מעדיפים יותר גלידה, ונערות מעדיפות יותר קרחון (סיבה אפשרית יכולה להיות רצונן לשמור על המשקל).
כ-66% מעדיפים גלידה עם תוספות כגון סירופ שוקולד, סוכריות ופצפוצי שוקולד, לעומת כ-32% ללא תוספות.
לשאלה מי קונה גלידה מחוץ לבית הילדים או ההורים ענו 50.5% מהילדים ובני הנוער כי הקנייה מתבצעת שווה בשווה, פעם הם ופעם ההורים. 33.6% קונים את הגלידה בעצמם, ו-14.9% ענו כי ההורים קונים להם.