כתוצאה מהשביתה האחרונה בנמלי הים נרשמה בחודש יולי 2004 נסיגה של כ-19% ביצוא התעשייתי וביבוא חומרי הגלם לתעשייה . זאת לעומת הרמה החודשית הממוצעת ברבע השני של השנה. כך מסר עודד טירה, נשיא התאחדות התעשיינים, על סמך ניתוח שערכו כלכלני התאחדות התעשיינים.
הנסיגה ביבוא חומרי הגלם הקיפה את כל ענפי התעשייה, כאשר נסיגה בולטת, של כ-40%, נרשמה ביבוא הברזל והפלדה, הגומי והפלסטיק, הבדים והחוטים וחומרי הגלם לתעשיית הנייר. טירה מוסיף כי במקביל, נרשמה נסיגה ריאלית חדה, של כ-12% בחודש יולי 2004 ביבוא המכונות והציוד, זאת לאחר עלייה מצטברת של כ-20% במהלך המחצית הראשונה של 2004.
לדברי טירה, קרוב ל-60% מהנסיגה ביצוא מוסברת על ידי נסיגה חדה של 24% ביצוא קבוצות ענפי הטכנולוגיות. לדבריו, נזקי השביתה האחרונה בנמלים למרות שהסתיימה, ממשיכים להצטבר והנזק הולך וגדל במאות מיליוני שקלים כל יום. לטענתו, כל מה שקשור למכולות וללוח זמני ההפלגות השתבש לחלוטין. הנמלים מפוקקים - 64 אוניות עוגנות בנמלים ומחוצה להם, וכי קיים מחסור של עשרות אלפי מכולות ריקות ליצוא וכן מחסור גדול במשאיות להובלת מכולות בתוך הארץ.
כדי לסגור את הפיגור שנוצר בין הצרכים לבין ההספק בנמלים, יידרשו לפחות חודשיים. בינתיים המיגזר העסקי והתעשייה סובלים וההוצאות הולכות וגדלות. "התעשייה לא תוכל לשאת שביתות נוספות" טוען טירה.
כלכלני התאחדות התעשיינים מדגישים, כי הנסיגה הריאלית ביצוא ענפי הטכנולוגיה העילית הינה מעט מתונה ביחס ליתר הקבוצות. הסיבה לכך נובעת מגידול ביצוא ענפי התרופות והרכיבים האלקטרוניים אשר מושפעים פחות משביתה בנמלי הים, כיוון שמשתמשים בעיקר בתובלה אווירית.