יבואני המשקאות האלכוהוליים המאוגדים באיגוד לשכות המסחר, פועלים להוצאה מתחולת החוק את מיכלי משקאות האלכוהול, משקאות שאחוז האלכוהול בהם מעל 9 אחוזים.
חוק הפיקדון על מכלי משקה נכנס לתוקף בשנת 2001 וכולל את כל סוגי מכלי המשקה עד 1.5 ליטר העשויים מחומרים שונים כגון: זכוכית, פלסטיק, מתכת, וללא קשר לתחולתם תעריף הפיקדון הנו אחיד ועומד כיום על 25 אגורות.
בנייר עמדה שגיבשו היבואנים עבור ועדת הכלכלה של הכנסת, נאמר כי הזכוכית היא חומר לא מזהם וקשה למחזור. על-פי הדוח לבחינת שינויים בחוק הפיקדון, בסיכום מבחן עלות תועלת לפי סוגי מיכלים - נמצא כי העלות הכוללת לטיפול ואיסוף מכלי זכוכית גבוהה מהתועלת שבמחזורו. הגבלת החוק למשקאות קלים ואלכוהוליים עד 9 אחוזים יפחית את כמות מכלי הזכוכית ב-50 אחוזים.
בחטיבה מציינים כי משקאות אלכוהליים יקרים יחסית ולכן ההחזר בגובה 25 אגורות אינו "תורם" למוטיבציה להחזרת הבקבוק. ישנם משקאות רבים שמחירם מעל 100 שקלים, כך שמחיר הפיקדון הינו שולי ומהווה רק רבע אחוז מהמחיר.
"בנוסף התפתחה תעשיה של מכירת בקבוקים ריקים תמורת שקלים בודדים לזייפנים, המבצעים "מילוי מחדש" (Refilling) של משקאות אלכוהוליים מזויפים, זאת במקום העברתם למתקני איסוף תאגיד המחזור". מציין דובי פיינטוך מבעלי חברת י.ד עסקים, בין חברות לייבוא משקאות האלכוהוליים מהוותיקות בענף.
ראשי הענף מציינים בפנייתם לוועדה, כי המשקאות האלכוהוליים מהווים כ-5 אחוזים בלבד מכלל מכלי המשקה הממוחזרים ולעומת זאת כוללים אלפי "ברקודים" שונים מאחר ולכל משקה יש ברקוד משלו. הברקוד השונה מכביד מאוד על מכונות המחזור המוצבות במרכולים שלא מסוגלות להתמודד עם כמות כזאת של "ברקודים", כאשר ברוב המקרים המכונה לא מקבלת את הבקבוק.
גם בעולם המערבי נהוג שלא למחזר ולהטיל פיקדון על משקאות אלכוהליים. לעומת זאת חייבים לסמן על גבי הבקבוקים את סימן "חומר ממוחזר" למשל בשבדיה (אשר שימשה כמודל לתאגיד המחזור), בספרד, ובמדינות נוספות באירופה.