בעיות משפחתיות, אזור מגורים עלוב וגורמי מפתח סביבתיים אחרים יכולים לערער את כישורי ההתמודדות של המתבגרים - גם בקרב ילדים עם ציונים טובים או ביטחון עצמי גבוה, כך עולה ממחקר שנעשה על-ידי 'החברה למחקר התפתחות הילד' בארה"ב.
המחקר, בו לקחו חלק למעלה מ-5,000 מתבגרים בכל ארצות הברית, התמקד ב-15 גורמי סיכון בעולמם החברתי של המתבגרים. גורמי הסיכון כללו עימותים בין ילדים להורים ובין ההורים עצמם, עוני, קשר לקוי בין ההורים למתבגר, דחייה של ילדים אחרים, אזור מגורים עני, קשר רופף עם בית הספר, ודעות קדומות של תלמידים בבית הספר.
בני נוער שחוו מספר מגורמי סיכון אלו באותה תקופה היו בעלי רמות גבוהות יותר של דכאון ובעיות התנהגותיוח מאשר בני נוער שחוו פחות מגורמי סיכון אלו.
הסבירות של בעיות התנהגותיות או רגשיות פחת בקרב בני נוער בעלי לפחות 'נכס מגן' אחד - כדוגמת חוסן אישי, ביטחון עצמי גבוה, ציונים גבוהים בבית הספר ויכולות טובות בפתרון בעיות.
יחד עם זאת ניתן להסיק מן המחקר כי בני נוער נוטים להצליח פחות אם עליהם להתמודד עם בעיות בתחומים אחרים בחייהם, גם אם הם בעלי אותם 'נכסים' שיכולים לסייע להם להתמודד עם סביבה מאתגרת.