39% מהצרכנים מעדיפים לרכוש סלולר, בו ממשק המשתמש, תפריטי השימוש והניווט בו נוחים וידידותיים יותר, גם במחיר יקר יחסית, מאשר לרכוש מכשיר במחיר זול יותר, אך פחות נוח לתפעול. כך עולה (יום ד', 12.1.05) ממחקר שערכה חברת Strategy Analytics.
הסקר נערך בקרב משתמשים כבדים של טלפונים סלולריים בארה"ב. מבין הצרכנים המעדיפים נוחות על-פני מחיר - 29% ציינו שתצוגה נוחה וטובה יותר תהיה המרכיב העיקרי, בבואם לבחור טלפון סלולרי ואילו 19% טענו, כי שיפורים בתכונות ושימושי הטלפון יהוו את השיקול המרכזי שלהם ברכישתו.
מהנתונים עוד עולה, כי משתמשי תוכנת 'אופיס' של מיקרוסופט והמשתמשים ה'סטייליסטים' יותר, היוו את עיקר התומכים בשיפור ממשק המשתמש - 93% ו-92% בהתאמה מכלל המשתמשים, שבחרו בשיפור הממשק כמרכיב העיקרי בהחלטתם.
62% מהצרכנים ציינו, כי היכולות והשימוש בטלפון שלהם עלה בהרבה על ציפיותיהם. יוצאי הדופן היו אלה בעלי הטלפונים משולבי המצלמה אשר דיווחו, כי הם אינם מרוצים מנוחות התפעול ומנוחות שיתוף אחרים בתמונות שצולמו בעזרת הטלפון. בנוסף, למרות שרובם ציינו כי הם מרוצים מן השימוש בטלפון הסלולרי, הם אינם מרוצים מנוחות הכתיבה בסלולרי.