הצעת חוק ממשלתית הונחה על שולחן הכנסת לצורך הסדרת שידורי הפרסומות והחסויות גלי צה"ל. הצעת החוק הוגשה לאחר שבמסגרת דיון שהגישה תחנת הרדיו "רדיו קול רגע" נגד מפקד גלי צה"ל, הליך התלוי ועומד, קבע בית המשפט העליון בשבתו כבג"צ, כי מן הראוי להסדיר בחקיקה ראשית שידורם של שידורי חסות ותשדירי שירות בגלי צה"ל
החוק הקיים מאפשר לרשות השידור לשדר ברדיו תשדירי פרסומת ולקבל תמורתם תשלום, אך אין התייחסות בחוק לשידור תשדירים בגלי צה"ל. בפועל, החל משנת 1982 משודרים בגלי צה"ל שידורי חסות במתכונת דומה לאלה המשודרים בערוץ 1 של רשות השידור, ומשנת 1984 - גם תשדירי מידע בעלי אופי פרסומי בנוגע למבצעים ולהטבות המיועדים לקידום רווחתם של המשרתים בכוחות הביטחון, אך בלא תיאור איכותי-השוואתי של מוצר מסוים.
הצעת החוק הוגשה כדי להבהיר את המצב המשפטי בכל הנוגע לסמכויות גלי צה"ל לשדר תשדירי שירות ושידורי חסות.
בהצעה מוצע להגביל את זמן שידור המרבי לשידורי חסות ולתשדירי שירות בגלי צה"ל, לארבע דקות וחצי לשעת שידור. זאת, בשונה מהסדר הקיים לגבי שידור פרטי מסחרי, ולפיו עומד זמן השידור המרבי של שידורי הרדיו האזורי על תשע דקות פרסומת בשעת שידור.
עוד מוצע למנות ועדה, שתפקידה יהיה לפקח כי השידור של שידורי חסות ותשדירי שירות בגלי צה"ל נעשה בהתאם להוראות החוק המוצע. על מנת לוודא את תקינות עבודת הועדה, מוצע כי חברי ועדת הפיקוח יהיו בעלי ידע בתחום השידורים, האתיקה או התרבות, וכי הם ימונו מקרב חברי מליאת רשות השידור, שכן מליאת רשות השידור מופקדת על הפיקוח על השידור הציבורי, הכולל גם את גלי צה"ל. יחד עם זאת, צוין כי לא ימונה כחבר ועדת הפיקוח מי שחבר בועדה המפקחת על קול ישראל ועל רשתות הרדיו של רשות השידור וזאת כדי למנוע ניגוד אינטרסים.