רכבת ישראל החליטה על שינוי המבנה הארגוני של החברה והקמת שתי חטיבות חדשות. יו"ר הדירקטוריון, רו"ח משה ליאון, הביא לאישור הדירקטוריון את המבנה החדש לפיו פעילות התיכנון והפיתוח לחומש הקרוב תופרד מחטיבת תשתיות הקיימת.
פעילות התכנון והפיתוח במנהלת פרויקט החומש החדשה תהייה אחראית על ניהול ויישום תוכנית החומש שכוללת תכנון תשתיות, מסילות וגשרים, פרויקט החשמול, ביצוע וניהול פרויקטים תוך עמידה ביעדים של לוח זמנים, תקציב ואיכות.
בנוסף, תוקם חטיבת סחר ונכסים, שתעסוק בסחר והשכרת נכסי הרכבת במטרה למקסם רווחים ולממש את הפוטנציאל של הרכבת מבחינה מסחרית ולהגדיל את מקורות ההכנסה, תוך כדי ייזום רעיונות ופעילויות ויצירת שיתופי פעולה.
השינוי הארגוני מבוסס על תפיסה ניהולית לפיה ברכבת תפעלנה שלוש יחידות עסקיות מכוונות רווח ושרות - נוסעים, מטענים וסחר ונכסים.
משה ליאון, יו"ר דירקטוריון הרכבת, מסר: "שינוי המבנה הארגוני שהרכבת עוברת בימים אלה נועד לאפשר לה לעמוד במשימות הלאומיות והכלכליות שעומדות בפניה. רכבת ישראל מבקשת להתנהל כגוף עסקי השואף לפעול על-פי קריטריונים עסקיים וכלכליים תוך הגברת איכות השירות. הרכבת נמצאת בהתפתחות מואצת והמבנה החדש יאפשר לה ליישם את תוכנית החומש בצורה יעילה תוך עמידה בלוחות זמנים ובקרה שוטפת".
ההמלצות לשינוי באו בעקבות עבודה מקיפה של חברת "קו פרויקט" יועצים לניהול, המתמחים בייעוץ וליווי ניהול שינויים בארגונים, שתלווה את יישומם במהלך השנה הקרובה.