"החלטות מינהל התעופה האזרחית בכל הנוגע לאישור ואי-אישור של טיסות מהעולם לישראל מהוות פגיעה קשה בתיירות ובכלכלה ומנוגדת למדיניות 'השמיים הפתוחים' שהתקבלה על-ידי הממשלה". כך טוען אבי אלה נשיא התאחדות המלונות. עמדת התאחדות המלונות הוצגה בפני שר התיירות במכתב דחוף שנשלח אליו (יום ב', 7.3.05), לאור סירובו של מינהל התעופה לאשר לחברות להוסיף קווים בטיסותיהן לישראל.
אלה קורא להוציא מידי מנהל התעופה האזרחית את הסמכות לאישור טיסות ונחיתות בארץ ולהעבירה לגוף אשר יראה לנגד עיניו את האינטרסים של כלל המשק. גוף זה צריך להיות מורכב מנציגי משרדי האוצר, החוץ התחבורה והתיירות ונציג לשכת התאום של המעסיקים. לדבריו, מינהל התעופה האזרחית צריך לתפקד כגוף אשר סמכויותיו יוגבלו לבקרת איכות מקצועית ובחינת היכולת הטכנית של קיבולת הטיסות.
לאחרונה דחה מינהל התעופה את בקשת חברת אוסטריאן איירליס ממשרד התחבורה להוספת 3 טיסות שבועיות לישראל כתוצאה מגידול בביקוש ואחוזי תפוסה גבוהים.
לדברי אלה, רק במקרה של חברת אוסטריאן איליינס, תוספת של 3 טיסות שבועיות, כאשר 70%-80% מהטסים הינם תיירים, מונעת הגעתם של כ-20,000 תיירים בשנה, מונעת הכנסה של כ-30 מיליון דולר למדינה ומונעת קליטת כ-1,000 עובדים במשק.
אלה מציין, כי מדיניות זו פוגעת בתיירות ומונעת יצירת והגברת התחרות, הורדת המחירים והגדלת ההיצע, במסגרת מדיניות "השמים הפתוחים", בין חברות התעופה השונות. המחסור במקומות הטיסה שמסתמן בשבועות האחרונים, מונע הגעת התיירים וגורם להעלאת מחירי הטיסות שמגביל אף הוא את הגעתם.
מדיניות השמיים הפתוחים התקבלה בהחלטת ממשלה ב-1995 והביאה לשינוי בתדירות וקיבולת הטיסה לישראל, פריחה של טיסות השכר ותחרות מחיר.
בכוונת התאחדות המלונות להצטרף לבג"צ, במידה וזה יוגש על-ידי חברת אוסטריאן איליינס בנושא דחיית בקשתה להוספת טיסות. ההתאחדות תפעל יחד עם גורמים נוספים במשק להעברת הסמכויות ממנהל התעופה האזרחית ולהסרת החסמים המלאכותיים כדי לאפשר תחרות חופשית בלתי מוגבלת בכל קווי ההטסה לישראל.