בתקופת החגים - חנוכה, פורים ופסח, נרשמת ירידה של עד 30% במחירי הצעצועים ברשתות ובחנויות הפרטיות, זאת במקביל לגידול במכירות בתקופה זו. כך עולה (ב', 18.4.05) ממחקר שערכה קבוצת BDI.
ממחקר BDI עולה, כי במהלך השנה החולפת נרשם גידול של כ-4% בהיקף ההכנסות בענף הצעצועים - 650 מיליון ש"ח סה"כ לעומת 625 מיליון ש"ח בשנת 2003.
כ-60% מהמכירות בענף, שהן 390 מיליון ש"ח הינם צעצועים עבור ילדים בגילאי 5 עד 7. 20% מהמכירות שהן כ-130 מיליון ש"ח הינם קטגוריית הצעצועים עבור ילדים עד גיל שנה. כ-15% מהמכירות, שהן 98 מיליון ש"ח הינם צעצועים עבור גילאי שנתיים עד 4. במקום האחרון עם מכירות של 5%, שהן כ-32 מיליון ש"ח הינם הצעצועים לגילאים 7 ומעלה.
ב-BDI מציינים, כי במהלך השנים האחרונות יורד בהתמדה גיל הילדים עבורם נרכשים הצעצועים. אם לפני עשור החזיקה קטגוריית הצעצועים מגיל 7 ומעלה בנתח שוק גדול למדי, הרי שכיום מחזיקה קטגוריה זו, כאמור, בנתח השוק הנמוך ביותר.
עוד עולה, כי משחקי הקופסא והיצירה מחזיקים בנתח השוק הגדול ביותר - בכ-25%, שהם כ-163 מיליון ש"ח. אל המקום השני והשלישי הגיעו משחקי מולטימדיה ומשחקי תינוקות - כל אחת מהן מהווה כ-20% מסך ההכנסות בשוק, שהן כ-130 מיליון ש"ח.
במקום הרביעי ניצבת קטגוריית משחקי הפעלה, הרכבה וסימולציה עם נתח שוק של כ-15%. קטגוריית דמויות ולהיטים, המדורגת אחריה, מחזיקה בנתח שוק כספי של כ-10%. שאר הקטגוריות בענף אוחזות יחדיו בכ-10% מההכנסות בשוק.