נאס"א דחתה בשבוע את חלון השיגור הראשון לטיסה הראשונה של מעבורת חלל מאז אסון קולומביה בפברואר 2003, כדי לאפשר זמן נוסף לבחינת סידורי הבטיחות ושינויי התכנון. כך נמסר (יום ד', 20.4.05) על-ידי מנהלי התוכנית.
בנאס"א תכננו לשגר את הדיסקברי ב-15 במאי, היום הראשון של חלון שיגור שיימשך עד 3 ביוני. נאס"א סימנה כעת את ה-22 במאי כתאריך היעד החדש אך ייתכנו עיכובים נוספים.
עדיין לא אושר התוסף בן 17 המטרים בעל החיישנים לזרוע הרובוטית שישמש לחקירת גחון המעבורת והכנפיים מפני נזק אפשרי במהלך הטיסה. היכולת לסרוק את המעבורת בזמן הטיסה היא אחת מ-15 ההמלצות של ועדת החקירה לאסון קולומביה. בזמן הטיסה לא ידעו אנשי הבקרה ואף לא האסטרונואטים בחללית על החור שנפער בכנף השמאלית ואשר גרם לכניסת אויר חם במהלך הכניסה לאטמוספירה.
הפגיעה במעבורת נגרמה בשל קצף בידוד שנפל ממכל הדלק החיצוני. חלונות השיגור הם קצרים יחסית בעיקר בגלל שנאס"א מחוייבת מצד אחד לשגר את המעבורת בדיוק בזמן כדי שתוכל לפגוש את תחנת החלל הבינלאומית, ואולם במגבלה נוספת – השיגורים חייבים להיות באור יום כדי שניתן יהיה לצלמם מזויות רבות, ובפרט בכל הקשור למכל הדלק החיצוני.
ניתן לעיין בדוח חזרה לטיסה באתר נאס"א:
www.nasa.gov/home/hqnews/2005/apr/HQ_S05014_Shuttle_Status.html אתר הידען העוקב בעברית אחר ההכנות לחזרה לטיסה:
www.hayadan.org.il/shuttlertf.html