הסלון האוירי בפריז מתקיים אחת לשנתיים בשדה התעופה לה בורז'ה שליד פריז, והוא האירוע הגדול והחשוב בעולם בתחום התעופה, החלל והתעשיות הביטחוניות.
הביתן הישראלי, המאורגן על-ידי המכון הישראלי לייצוא ולשיתוף פעולה בין-לאומי ("מכון היצוא"), מושך תשומת לב רבה בסלון האוירי השנה, בשל העניין הבין-לאומי בחידושי התעשיה האווירונאוטית הישראלית ובשל בולטות המבנה והמתחם הישראלי כולו.
השנה הוחלט במכון הייצוא על שדרוג הביתן הישראלי והקמת מבנה חדש ומעוצב. הביתן הישראלי החדש מוקם בהשקעה גדולה, של 5.7 מיליון ש"ח. הביתן המרשים נועד לתת מענה לצרכי החברות הישראליות המציגות בו, מהיבט העסקי והייצוגי כמו גם מבחינת התפקוד, היעילות והנוחות.
המתחם הישראלי בלה בורז'ה, כולל את הביתן הלאומי, את מבנה התעשיה האוירית, שטחי התצוגה החיצוניים וחדרי מפגשים - משתרע על-פני כ-4,000 מ"ר. הביתן הלאומי החדש נבנה על שטח של 1,077 מ"ר והוא צפוי לקלוט השנה עשרות אלפי מבקרים. לצורך הקמת התשתית והמבנה נדרשו כ-80 טון מתכת וכחודשיים של בנייה בשטח.
עבודת ההכנה להקמת הביתן במקום החלו לפני כשנה וחצי במפגשים ומו"מ מול הנהלת הסלון בפריז, בהסכם לשריון שטח מיוחד במתחם אחד עבור המציגים הישראליים, בהוצאה של מספר מכרזים להקמת התשתית, המבנה, פנים הביתן והמיזוג. המכרזים נדרשו לתת מענה לצרכי המציגים ולדרישות התקן הצרפתי המחמיר ולאפשר במקביל פונקציונליות תפעולית.
למכרזים ניגשו חברות ישראליות וזרות. בין החברות הזוכות שתי חברות ישראליות: "אורגוטק" במכרז על תשתיות והקמת המבנה ו"אלקטרא" במכרז המיזוג.
יחיאל (חיליק) אסיה, מנכ"ל מכון הייצוא אמר: "הביתן הישראלי החדש המוקם השנה בסלון האוירי בלה בורז'ה על-ידי יחידת התערוכות הינו אתגר גדול עבור מכון היצוא. רוב המדינות המשתתפות בסלון האוירי כמו ארה"ב, קנדה, אנגליה ועוד, מציגות במסגרת ביתן לאומי באולמות קיימים בשטח, המוקצים להם על-ידי הנהלת הסלון. לעומתם, הביתן הישראלי תוכנן ונבנה באופן מיוחד לאירוע זה משלב בחירת השטח, הנחת התשתיות, בניית פנים הביתן ומיזוגו עד לשלב העיצוב הסופי. אני מאמין כי הביתן הישראלי החדש יהווה פלטפורמה מכובדת לתצוגה מרשימה של התעשיות הביטחוניות באירוע מוביל וחשוב זה".
מעבר לתהליך המורכב של הקמת הביתן פועל המכון לבצע פעילויות שיווק נרחבות סביב התערוכה, ביניהן:
- ארגון מפגשים עסקיים בין החברות הישראליות המציגות בביתן הישראלי למקבלי החלטות ואינטגרטורים מערב אירופאים. (באמצעות חברה צרפתית מתמחה;
- ארגון מפגשים בין חברות אמריקניות המחויבות ברכש גומלין לבין החברות הישראליות המציגות בביתן הישראלי (בשיתוף עם הרשפ"ת);
- הרצאת ראש מטה חיל האויר במהלך התערוכה בנושא: "לוחמה אורבנית במימד האוירי". לחברות הישראליות ולאורחיהן;
- פעילות יחסי ציבור עבור החברות המציגות מול התקשרות הזרה. לרבות מפגשים מתואמים מראש עם עורכים ועיתונאים מובילים בעיתונות המקצועית הזרה;
- הפקת חומר תדמיתי ושיווקי אודות החברות המציגות בביתן הישראלי והפצתו ברחבי העולם לפני ובמהלך התערוכה;
- ארגון אירועים נוספים במהלך ימי התערוכה, כגון טקס פתיחת הביתן הישראלי וקבלת הפנים למשתתפי הסלון בבית השגריר הישראלי.
14 החברות הישראליות המציגות בביתן הלאומי הן אלביט, אארונאוטיקס, אלישרא, אורביט, אס.גי.די., אר.אס.אל., מנועי בית שמש, סיב"ט, פלסאן סאסא, קונטרופ, ראדא, רפא"ל, תאדירן קשר ותעשיה צבאית.
השנה ייערך הסלון האוירי ה-46. למעלה מ-40 מדינות וכ-2,000 חברות יציגו בו מטוסים, מסוקים, כלי-טיס בלתי מאוישים, מזל"טים, טילים, מוצרי תעופה וביטחון תעופה, מוצרי אבטחה אזרחיים ומוצרי קשר ואלקטרוניקה לחילות האוויר, היבשה והים. הפיתוחים הישראליים והישגי התעשיה הביטחונית הישראלית מהווים מוקד התעניינות ומשיכה למאות אלפי המבקרים, משלחות רשמיות מרחבי העולם ונציגי התקשורת העולמית והישראלית הצפויים להגיע לתערוכה.