צוות החקירה החוקר את תאונת הרכבת ברבדים, בשבוע שעבר, החל (יום ב', 27.6.05) לזמן לחקירה בעלי תפקידים בכירים ברכבת ישראל. המשטרה מבקשת לבדוק ולאמת מידע לפיו בכירים התריעו על מסוכנות המקום והתרעותיהם לא תורגמו למעשים בשטח.
בין המוזמנים לחקירה ומתן עדות נמצאים מנהלים ועובדים באגף התפעול של רכבת ישראל ובהנהלת הרכבת. סגן-מנהל התחזוקה, סורין שיוביץ', הגיע למשרדי צוות החקירה במטה משטרת התנועה הארצית בבית דגן למסור עדותו. המשטרה בודקת עימו האם אכן העביר באחרונה אזהרות לגבי אזור רבדים ומפגש המסילה עם הכביש במקום.
כפי שדיווחנו כאן, במשטרה בודקים את כל כיווני החקירה האפשריים:
זה החל בבדיקת התנהגותו של נהג המשאית - המשטרה שלחה לבדיקה את הטכוגרף, הקופסה השחורה של המשאית, כדי לבדוק האם הנהג עבד שעות מעל המותר והנתונים שובשו וכדי להבין האם המשאית הועמסה במשקל יתר.
במקביל, נבדקה הקופסה השחורה של הקטר, שהעלתה כי נהג הרכבת נסע במהירות של 143 קמ"ש ולא הנמיך מהירות בצורה משמעותית למרות נוהל המחייב אותו לעשות כן באזור הזה.
בנוסף, נמצא כי נהג המשאית לא יכול היה להבחין ברכבת המתקרבת מאחר וכ-600 מטרים ממפגש המסילה עם המעבר לכלי רכב ישנו עיקול בדרך. מומחה קבע שברגע שהרכבת יוצאת מאותו עיקול ומבחינה בכלי רכב על הכביש היא זקוקה לכקילומטר כדי לבלום. כמו כן, נמצא כי תצפיתן הרכבת שהוצב במקום כדי להזהיר נהגים עזב את עבודתו כשעתיים לפני התאונה.
נזכיר עוד, כי ביום שישי נערך שחזור במקום התאונה. המשטרה בדקה את נתוני מהירות הנסיעה, מעבר המשאית ותנאי הראות בשטח.