סקר שנערך ע-ידי חברת SAP, האיגוד האירופי לניהול ושיווק פיננסי (EFMA) ואוניברסיטת מנהיים בגרמניה, בקרב 95 בנקים באירופה, המזרח התיכון ואפריקה, מעלה כי 87% מהבנקים מזהים את הצמיחה כאסטרטגיה העסקית הראשית שלהם.
לפי הסקרי, 50% מתוכם מצפים שהצמיחה תגיע בעיקר ממכירה צולבת של מוצרים ללקוחות קיימים, ו- 41% נוספים מצפים כי הצמיחה תגיע בעיקר מגיוס לקוחות. קיצוץ בהוצאות זוהה כאסטרטגיה הראשית רק על-ידי 13% מהבנקים שהשתתפו בסקר.
36% מהבנקים שהשתתפו בסקר מאמינים כי תוכניות המיחשוב הנוכחיות שלהם מגבילות אותם מלהגשים הבטחות אסטרטגיות או משאירות אותם במצב של נחיתות אסטרטגית. 100% מהבנקים מצפים שתהיה להם תמיכה בתחום המיחשוב, שתהיה מספיקה לאסטרטגיות העסקיות שלהם או תספק יתרון תחרותי.
72% מהבנקים שהשתתפו בסקר אמרו, כי יש להם נתונים מקיפים על עסקות, אך לא נתוני מחקר. 88% מהבנקים מתכננים בתוך שלוש שנים שיפורים משמעותיים בתחום הזמינות של נתוני לקוחות.
רק 14% מהבנקים שהשתתפו בסקר בנו תהליכים סדירים ועקביים לכריית נתונים, המסייעים להם לנצל את השיפורים בתחום הבינה העסקית. בשלוש השנים הקרובות אמור להיות גידול פי ארבע בתחום זה. שני שלישים מהבנקים מתכננים להשתמש בתהליכים סדירים ועקביים לכריית נתונים ושליש אחד מתכנן ניתוח בסיסי קבוע עם כריית נתונים אד-הוק.
הסקר העלה כי לחמישית מהבנקים שהשתתפו בסקר אין כלל מדידות בכל הקשור ללקוחות (כגון שמירה על לקוחות, גיוס לקוחות וכדומה), אך זה אמור לרדת ל-5% בתוך שלוש שנים. כיום, רק 39% מהבנקים מתאמים מדידות ביצועים עם צוותים כלשהם או אפילו מנהלים מדידות REAP (Retention, Efficiency, Acquisition, Penetration) במטרה להעלות את הרווחיות. השיעור הזה צפוי להיות כמעט מוכפל בתוך שלוש שנים, כאשר חצי מהבנקים מתכננים להשתמש במדידות REAP.
יורם מיכאליס, נשיא ITS בחברת נס טכנולוגיות, המייצגת בישראל את SAP, מסר כי SAP משרתת כיום למעלה מ-550 בנקים ומוסדות פיננסיים בכ-60 מדינות, ובהם ABN Amro, הבנק של אירלנד, בנק ברקלייס, Commerzbank, Oesterreichische Kontrollbank, Zuger Kantonakbank, Zurcher kantonalbank, Gold Bank ורבים נוספים.