"כמה מכות צריכות חברות הספנות לספוג בגלל כהות החושים"?. במילים אלו קובלים בלשכת הספנות הישראלית על אופן התנהלותו של משרד האוצר מול עובדי חברת צים.
בלשכת הספנות מביעים חשש, כי עובדי חברת צים ינקטו בעיצומים, לא רק בתהליכי מסירת המטען הממשלתי ליעדיו, אלא גם בהאטת קצב פריקת האניות וטעינתן. בלשכת הספנות מפנים אצבע מאשימה כלפי משרד האוצר, אשר אינו ממהר להעביר לעובדי החברה את אשר הוסכם ואושר על-ידי הכנסת - מענק חד-פעמי כמקובל עקב הפרטה.
לשכת הספנות, למודת ניסיון משביתות קודמות, חוששת כי עיצומי חברת צים שוב יסבו לה נזקים כבדים, שהרי האטת קצב פריקת האוניות וטעינתן תפגע בעבודת השיגרה השוטפת בנמלים ותיצור "פקקים" בנמלי ישראל. הלשכה מיהרה ופנתה לשר האוצר, בנימין נתניהו, בבקשה שישיב לדרישות חברת צים, יקיים את הבטחתו, ויעביר את המענק המגיע לצים.
מיכה מאיר, מנהל לשכת הספנות הישראלית, טוען כי "ההיגיון העסקי אינו תופס את התנהגות אנשי משרד האוצר. הרי ברור שפעולות אלו (של עובדי חברת צים), שהן כנראה, מוצדקות מאוד, גורמות ביודעין נזק לחברות הספנות הישראליות והזרות, אשר אינן מסוגלות לעבוד במלוא תפוקתן עקב זמן האחסנה הנוסף למטעני הממשלה. עכשיו הן גם יאלצו לחכות בתור עד שאניות צים יפרקו המטענים?".