חברי הנהלת איגוד המפרסמים בישראל פנו לשרת התקשורת ולגורמים במשרד, במחאה על "התעלמותכם העקבית והנמשכת מבקשותינו החוזרות והנשנות לכלול את נציגנו במועצת הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו" (יום ה', 14.7.05).
"לא פעם ולא פעמיים פנינו אל משרד התקשורת כדי שקולו של המגזר החשוב שאנו מייצגים - מגזר הלקוחות - יישמע במועצת הרשות השנייה", כותבים חברי ההנהלה. "כמייצגי עולם העסקים והשיווק, המעמידים תמיד בראש סולם העדיפויות של הארגון את הלקוח, איננו מסוגלים לתפוס ולא נוכל לעולם להבין התעלמות בוטה, גסה ועקבית מאתנו, הלקוחות. אותם לקוחות המהווים את הבסיס הכלכלי הקיומי של הטלוויזיה המסחרית בישראל ואת הבסיס הפיננסי לכל ערוציה".
בהנהלה טוענים, כי למעשה קולם של אלה אשר מייצגים את אנשי העסקים, בהם תנובה, שטראוס, אסם וסלקום, אותם גורמים אשר לדבריהם מהווים את "החמצן שבריאותיה של הטלוויזיה המסחרית ובלעדיהם אין לה קיום. כל אלה השקיעו בשנה החולפת למעלה ממיליארד שקל בהוצאה לפרסום בטלוויזיה וקנו להם זכות ברורה ומוצדקת מאין כמוה להיות מיוצגים במועצה ולהיות שותפים להחלטותיה".
לטענתם, התעלמה הרשות מפניותיהם החוזרות ונשנות באופן מתנשא ומזלזל, מה שלא נתפס כ"מנהל תקין", וכעת מבקשים בהנהלה, לשנות את ההתנהלות מול המגזר העסקי ולהיענות לבקשתם - לייצג את אנשי העסקים במועצת הרשות השנייה. בהנהלה הדגישו, כי "אנו מודעים לכך שמפרסם אינו יכול להתמנות כחבר במועצה ולפיכך חוזרים וממליצים על מועמדותה של מנכ"ל איגוד המפרסמים, עו"ד תלמה בירו".
תגובת משרד התקשורת:
"הרכב מועצת הרשות השניה עדיין לא נקבע. שרת התקשורת טרם השלימה את ההתייעצויות אשר היא מחויבת לקיים על-פי החוק. יש אלינו פניות רבות ראויות ואנו שוקלים את כולן בכובד ראש".