הונאות הקלקה (click fraud) באינטרנט עלולות להגיע השנה להיקף של 1.1 מיליארד דולר - כך מסרה חברת SPSS המתמחה בישומים אנליטיים לחיזוי. הונאת הקלקה היא הקלקה מכוונת על פרסומות מקוונות שהתשלום עבורן מתבצע על-פי מספר הגולשים שהקליקו עליהן (pay per click). כך למעשה גובה האתר את התשלום מהמפרסם - יותר הקלקות - יותר כסף כשמטרת ההקלקה המכוונת למעשה מאלצת את המפרסם להוציא יותר כסף, לא בהכרח באופן ישיר לרווחיות הפרסומת.
בדצמבר 2004 מצא הארגון המקצועי לשיווק באמצעות מנועי חיפוש (SEMPO) כי אחת מתוך חמש פרסומות pay per click סובלת מזיופים. ההערכה היא כי בשנה שעברה הביאו הונאות הקלקה לנזק של 800 מיליון דולר. בארגון מעריכים, כי אם לא תינקט פעולה כלשהי, יגיע הנזק ל-1.1 מיליארד דולר.
ג'ק נונאן, נשיא ומנכ"ל SPSS, מסר כי הונאות הקלקה גורמות לדאגה הולכת וגוברת בעולם העסקים. "אם הבעיה לא תרוסן, היא עלולה לאיים על השקעות של מיליוני דולרים בשיווק מקוון ולסכן את עתיד הקיום של פרסום באינטרנט", אמר נונאן.
פרי פוירשטיין, סמנכ"ל SPSS ישראל לשיווק ומכירות, ציין כי משווקים יכולים להגביל את החשיפה שלהם להונאות הקלקה על-ידי ישום תוכנות אנליטיות לאינטרנט לגבי תגובות לקמפיינים מקוונים ופעילויות המבוצעות באתר האינטרנט שלהם. "הדבר מאפשר לחברות לבצע בקרה לגבי מה שקורה לאחר ההקלקה הראשונה ולזהות פרסומות שבהן יש דפוסים של התנהגות חריגה", אמר פוירשטיין.