זמן רב ציפו לה, אך עכשיו זה רשמי. חברת פולקסווגן הכריזה על השקת גירסה פתוחת גג לדגם החיפושית החדשה. פיתוח הגירסה הספורטיבית נעשה בשיתוף עם סטודיו העיצוב המפורסם של קארמן, עימו מקיימת פולקסווגן יחסי עבודה הדוקים.
לחיפושית יותאם גג ניפתח מברזנט, בדומה לזה המתוקן בדגם הגולף בגירסת הקבריולט. פתיחת הגג תעשה באופן ידני, ורכישת מנגנון הפעלה חשמלי תתאפשר בתוספת מחיר.
החיפושית הקודמת בעלת הגג הנפתח, זכתה להצלחה במדינות רצועת השמש של ארה"ב ובעיקר בקליפרוניה. מדינות אלה גם מתאפיינות בקהל נהגים צעיר ברוחו, אשר גילה התלהבות ראשונית רבה עם הגעתה של החיפושית המחודשת. קצב מכירות גירסת הרטרו המפורסמת הואטו באחרונה, והגירסה החדשה צפויה לחדש את זרם הקונים לאולמות המכירה.
דגמים פתוחי גג דורשים חיזוקי מרכב מיוחדים, שכן את יתרונותיו ההנדסיים של קשת הגג הסגור יש להטמין ברצפת המכונית. כתוצאה מכך עולה לרוב משקלה של גירסת קבריו על מישקלה של גירסה קונוונצוינאלית (על אף שבמט חטוף נראה כי בקבריו יש "פחות פח" ולפיכך טועים בהערכת משקלה).
שימוש בחומרים חדשניים הביא לכך שתוספת המשקל נמוכה יחסית, ואינה דורשת התאמת מנועים חזקים במיוחד. לפיכך ימשיכו מנועיה של ה-NEW BEETLE הנוכחית להניע גם את הגירסה החדשה. מדובר במנועי ארבע בוכנות בנפח 1.8 ליטר ו-2 ליטר, המפתחים 115 כוחות סוס ו-150 כוחות סוס בהתאמה.
מסוכנות צ'מפיון מוטורס בישראל נמסר, כי טרם נקבעו תוכניות לייבוא המכוניות לישראל.