חברת התעופה "בריטיש איירוויס" הודיעה (18.08.05) על פתיחת חקירה בעניין שביתת עובדי הקרקע של החברה בשבוע שעבר.
במהלך השביתה, שנמשכה יום אחד בלבד, הופסקה לחלוטין פעילות החברה מנמל הבית שלה "הית'רו", בוטלו מאות טיסות ברחבי העולם, ונגרמו עיכובים לכ- 100 אלף נוסעים. אומדנים ראשונים מעריכים את נזקי החברה בכ- 40 מיליון לירות שטרלינג, או כ- 72 מיליון דולר.
החקירה נפתחה לאור שמועות עקשניות, על-פיהן עובדים רבים נאלצו להצטרף לשביתה לאור איומים שהופנו נגדם. הנהלת החברה הודיעה כי תפתח קו טלפון מיוחד, בו יוכלו העובדים לשוחח בצורה אנונימית עם צד שלישי על מעורבותם בשביתה הגדולה.
כ- 1000 עובדי הקרקע הפסיקו את עבודתם בשבוע שעבר, לאות הזדהות עם 660 חבריהם לאיגוד העובדים, אשר פוטרו מחברת המזון "גייט גורמה" שבארה"ב.
"גייט גורמה", האחראית על אספקת הארוחות לטיסותיה של "בריטיש איירוויס" ברחבי העולם, פיטרה את העובדים על-רקע שביתה בלתי חוקית בה פתחו במחאה על תנאי עבודתם.
המו"מ בין אירגון העובדים והנהלת החברה, הנמצאת בבעלותה של קבוצת "טקסס פסיפיק", התפוצץ בראשית השבוע לאחר סירוב של הבעלים להחזיר את המפוטרים לעבודתם.
"גייט גורמה" עצמה נמצאת בתקופת התאוששות, לאחר שספגה סדרה של הפסדים כספיים גדולים. החברה מצוייה בעיצומו של ויכוח נוקב, לגבי רמת ומחיר הארוחות שהיא מספקת, שהפכו למרכיב חשוב בנסיונה של "ביריטיש איירוויס" להשיב לעצמה לקוחות שנטשו אותה לטובת חברות אחרות.
בשל הסכסוך, לא מוגשות בימים אלה ארוחות חמות בטיסותיה של החברה הבריטית. בטיסות ארוכות הטווח מוגש אוכל קר, ובטיסות הקצרות יותר - תה או קפה בלבד.
לאותם תיירים הטסים ליעדים מרוחקים במיוחד, מספקת "בריטיש איירוויס" תלושים לקניית אוכל טרם הטיסה, ודוברי החברה מקווים שאם הכל ילך כשורה, תשוב החברה לספק ארוחות מסודרות - וחמות - כבר בראשית השבוע הבא.