החלטת שר התחבורה, אפרים סנה להעניק לישראייר ולארקיע מעמד של מובילות מורשות, מעוררת התנגדות חריפה בחברת התעופה הלאומית אל-על. על-פי הרישוי החדש ניתן לישראייר היתר לטוס לריגה, לארקיע ניתן רישוי לטוס לקופנהגן.
באל-על רואים בהחלטת השר החלטה אשר תפגע קשות בחברה, לאור התחרות הקשה שהחברה מנהלת עם החברות הזרות המפעילות טיסות ישירות.
לדברי מנכ"ל אל-על, יצחק אמיתי, "חברת אל-על חשופה מזה זמן רב לתחרות ומתמודדת באופן שוטף ויומיומי עם חברות תעופה בינלאומית רבות הטסות לישראל וממנה". לא ייתכן שחברת אל-על תוגדר כמונופול כשבקווי הטיסה הטרנסאטלנטיים מתחרה אל-על בחברות הזרות המפעילות טיסות ישירות. בנוסף להן, טסות חברות אירופאיות רבות ואחרות ליעדים נוספים בארה"ב דרך אירופה ומציעות גם הן מחירים אטרקטיביים ותחרותיים".
אמיתי הדגיש, כי דווקא בתקופה בה נמצא שוק התיירות בשפל שלא היה כדוגמתו, והיקפי התנועה האווירית צומצמו צימצמום ניכר, תוספת מפעילים רשמיים תקשה על החברה במאמציה לשפר את ביצועיה העסקיים.