שרת החינוך, לימור לבנת, יוצאת נגד המרצים העושים שימוש בתוארם האקדמי להבעת עמדותיהם הפוליטיות בערוצים השונים. בדיון שנערך בוועדת החינוך של הכנסת, ציינה השרה, כי בכוונתה לחדד את הסוגייה על מהות ההבדל בין חופש הביטוי לחופש הביטוי האקדמי. הדיון התקיים בוועדת החינוך בעקבות פניית השרה ליועץ המשפטי ובנושא הסרבנות ביוזמת ח"כ זהבה גלאון.
במהלך הדיון בוועדה ציינה השרה לבנת, כי בעקבות תלונות רבות על התבטאויות מרצים בנושא הסירוב לשרת בשטחים, היא מצאה לנכון לפנות אל היועץ המשפטי לממשלה, על-מנת לבדוק אם יש בהתבטאויות אלה משום עבירה על החוק.
עוד הוסיפה, כי במספר מכללות ומוסדות אקדמיים בהם לומדים סטודנטים מוסלמים ובדווים היו עבירות על תקנון המוסד, כאשר אותם סטודנטים עמדו דום לזכר השהידים ואספו תרומות למשפחות חללי השהידים. בעניין זה ציינה לבנת כי הנושא לא טופל כהלכה בידי הנהלת אותם מוסדות אקדמיים.
השרה הביעה את תמיכתה המלאה בחופש הביטוי, אך הביעה התנגדות לשימוש שעושים המרצים בתפקידם ותוארם האקדמי להבעת עמדותיהם הפוליטיות במאמרי עיתונות, בעצומות ומעל הבמה האקדמית.
ועדת החינוך גינתה את תופעת הסרבנות ואת התמיכה בה, בעיקר בתקופה קשה למדינת ישראל המתמודדת עם טרור רצחני.