"Warner Music" - חטיבת המוסיקה של ענקית הבידור האמריקנית "טיים-וורנר", הודיעה (24.08.05) על כוונתה להקים לייבל מוסיקה חדש, אשר ייקדם ויישווק מוסיקאים צעירים, תוך כדי הפצת יצירותיהם דרך האינטרנט.
הרעיון מאחורי מייזם ה- elabel החדש, הינו לאפשר לאמנים בתחילת דרכם להתפתח בקצב איטי ואנושי יותר, מבלי להיכנע ללחץ העצום שמפעילות חברות המוסיקה לייצר להיטים בשרשרת.
דרך פורמט ההפצה באינטרנט, מוסרת מכתפי המוסיקאי הדרישה ליצור מספר רב של שירים במהירות כדי להוציא תקליט שלם, ונותר בידיו החופש ליצור ולהקליט לפי קצב ההתפתחות האישי שלו.
הקמתו של הלייבל החדש, הינה חלק מהשינוי היסודי בתפיסת העולם הכלכלית של עולם המוזיקה העכשווי.
בשנתיים האחרונות, עולה באופן מתמיד אחוז המוסיקה הנרכש דרך אתרי ההורדה בתשלום, כשבראשם מוביל כמובן אתר ה- iTunes של מקינטוש, אשר כבש את המכירות בכל מדינה אליה נכנס. כך למשל, שבר אתר iTunes יפן בחודש האחרון את
שיא ההורדות העולמי, כשבמהלך ארבעת הימים הראשונים, מאז השקתו, נמכרו באמצעותו למעלה ממיליון שירים.
וורנר עצמה הקימה לייבל הקלטות דיגיטליות כבר בשנה שעברה - UME Digital - במסגרתו חתומים כתריסר מוסיקאים שונים, המפיצים את המוסיקה שלהם דרך אתרים פופולריים כ- iTunes ו- Rhapsody.
עתה, מתכוונת חברת המוסיקה הענקית, בה חתומים אמנים גדולים כמדונה ולהקת "לינקין-פארק", לאפשר גם למוסיקאים צעירים ליהנות מיתרונות ההפצה דרך האינטרנט.
מלבד חיסכון עצום בעלויות ההפצה של המדיות המסורתיות, כגון תקליטורי CD או DVD, תאפשר ההפצה החדשה גם השקה איטית ורגועה יותר, של 3-4 שירים בכל פעם, של מוסיקה חדשה, במקום הצורך הכמעט על-אנושי כיום, ליצור אלבום שלם בכל שנתיים-שלוש.