|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ברלין בלוז - המלצה לבינג'
כתיבת המומחים
עו"ד גיל קראוס דורג ב-DUNS100 כאחד המשרדים הבולטים בביטוח לאומי

תגובות חריפות להחלטת הבג"צ

"אל תחריבו את בתי הכנסת בגוש-קטיף"

מרכז מטה ארץ-ישראל טוען כי הממשלה הונתה את הציבור ולא גילתה כי 90% ממבני הציבור הושארו בשלמותם לפלשתינים אורלב יפנה לרבנים להשתתף בעצרת המונים
09/09/2005  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   תוכנית ההינתקות   |   תגובות

   עו"ד גיל איכבום
למה להסתפק בהריסת בתי כנסת?

נוה יוסף
בג"צ אישר הריסת בתי הכנסת ברצועה

עידן יוסף
מכון צמ"ת מציע: אטימת בתי הכנסת בחבל-עזה

תגובות רבות להחלטת בג"צ שלא לקיים דיון נוסף בבקשה לבטל את החלטת הממשלה בדבר הדריסת בתי הכנסת.

הרב שמחה הכהן קוק, חבר מועצת הרבנות הראשית, שמונה לוועד הרבנים למען בתי הכנסת אמר: "האינפורמציה שמסופקת לציבור איננה נכונה. לנו יש קשר עם הממשל האמריקני. הם מוכנים לפעול ולהפעיל השפעתם על הממסד הערבי כאן. הם לא עושים את הדבר, מפני שלא הגיעה עד השעה הזאת שום פנייה ממשלתית מצד מדינת ישראל לממשל האמריקני. אנחנו בקשר עם האנשים שקרובים לקופי ענאן, שישנה תקנה של האומות המאוחדות שמדינת ישראל חתומה עליה, מתוך 120 מדינות לא לגעת בבית כנסת או במסגד או בכנסייה. המדינה היחידה שמתירה את הדבר הזה זוהי מדינת ישראל שחתומה עליה".

"משאירים לפלשתינים את הישיבה הגדולה ביותר בגוש קטיף, ישיבת ימית, בשלמותה, מפני שהממשלה רוצה לפצות את הערבים. וכן נשארים שם בנייני ציבור בסכומים של הון עתק – זה לא אמת מה שאומרים".

"אנחנו בקשר עם הממסד הדתי הערבי, והם מסכימים לבוא ולאשר שלא יאפשרו לבוא ולגעת בשום בית כנסת. ויתר על כן, גם אם, חלילה, יהרסו אותם, מוטב שייהרס על-ידי ערבים ולא על ידינו. יהודי לא הורס בית כנסת. לא היה כזאת בכל ההיסטוריה הארוכה שלנו של אלפי שנה".

"הקדושה נמצאת בקירות. מקום שהתפללו בו הופך ל"בית מקדש מעט". זו לשון חז"ל על-פי הפסוק בספר יחזקאל. הרמב"ם פוסק שבתי כנסת, גם בחורבנם, ממשיכים להיות קדושים וקדושה אינה פוקעת מהם. נהגנו כך לכל אורך חיי האומה הזו, שהיא הראשונה שהנחילה קדושה לעולם".

חוג הפרופסורים: רוח גבית לאנטישמיות

בתגובת חוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי נאמר: "הבריחה מפני האויב וגירוש יהודים מבתיהם מהווים לא רק רוח גבית לטרור אלא גם רוח גבית לאנטישמיות".

"הריסת בתי כנסת על-ידי שרון - היום גם בגיבוי מערכת המשפט - תעודד פגיעה ביהודים, בבתי כנסת ובבתי עלמין יהודיים ברחבי העולם, תחבל בעלייה לישראל, ותערער עוד יותר את אמון הציבור במערכת המשפט בישראל", נכתב.

חוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי קובע, כי "הפגיעה במערכת המשפט ובאמון בה הם עוד אחד מנזקי ה"הינתקות", הפוגעים בכל תחומי החיים במדינת ישראל. ישראל של שרון איבדה את זכותה המוסרית למחות נגד גילויי אנטישמיות בארצות אחרות".

יוסי סייאס: נאטמנו

יוסי סייאס, שדר ברדיו האזורי: "דמעותינו יבשו כבר בפינוי, ולא נותרו לנו דמעות לבכות. אולי רק מי שהתפלל בבתי הכנסת 3 פעמים ביום יכול להבין את הכאב... אנחנו נאטמנו וכבר לא יכולים להרגיש את הכאב". עוד אמר כי בתי הכנסת הם המסמר האחרון בארון המתים של גוש-קטיף, ואולי יש איזו שהיא בריאות נפשית בהריסה, שלא יהיה מקום לשוב אליו, ואולי זה הזמן לתת לאבנים לנוח בשלום על משכבן.

הרב לאו: להמשיך בהידברות

הרב הראשי לתל אביב, ישראל מאיר לאו, אמר אמש: "שמעתי בצער רב את החלטת הבג"צ, המתירה הריסת בתי כנסת. אין זה מאוחר עדיין לנצל את ערוצי הקשר עם הפלשתינים, כדי לאפשר את המשך קיומם הפיזי של הבניינים, באופן שיתאפשר המשך קיומם גם אם יפעלו בתור אולמות כינוסים, ספריות ציבוריות וכדומה, או אף אם יעמדו שוממים כמו בתי הכנסת בימית ויריחו".

לדבריו, פנייתו היא פנייה של הדקה האחרונה, וממשלת ישראל צריכה להימנע פעולה אקטיבית שתהרוס את בתי הכנסת, על-מנת לשמור על המקומות הקדושים ליהדות כמו גם שמירה על כבודם של מקומות הקדושים לשאר הדתות.

שטרנברג: לא מבייש אנטישמים

בתגובת מועצת יש"ע נאמר: "בג"צ נאטם בעניינים הקשורים לנימי נפשו של כל יהודי".

"יחד עם הריסת בתי הכנסת בגוש קטיף נהרסים גם שרידי האמון בבג"צ, אמון שגם כך נפגע קשות העקירה. החלטת בג"צ לא היתה מביישת אף בית משפט אנטישמי בעולם ודומה שטיטוס ונבוכדנאצר, מחריבי המקדש, לא היו יכולים לדמיין לעצמם יורשים טובים יותר", אמר ערן שטרנברג, דובר מועצת חוף עזה לשעבר.

קורינאלדי: גם הציבור הדתי אשם

עו"ד גלעד קורינאלדי, שייצג את העותרים, אמר כי "המדובר בהחלטה שהיא בכייה לדורות ותקדים משפטי מסוכן ביחסי דת ומדינה. בג"צ התעלם מעמדת עולם התורה וכל פוסקי דורנו, התעלמות חסרת רגישות ובפרט שמדובר בשאלה דתית הלכתית מובהקת".

קורינאלדי האשים גם את הציבור הדתי. "לא רק הבג"צ אשם אלא הציבור הדתי, החרדי והרבנים צריכים לעשות חשבון-נפש אמיתי מדוע עמדת ההלכה שהיא כל כך ברורה נשמעה באיחור רב מאוד לאחר פסק הדין". הוא קרא לראש הממשלה ולנשיא המדינה לפעול בשעות האחרונות שנשארו על-מנת להשאיר את בתי הכנסת, אפילו את המרכזיים בהם.

"הריסת בתי הכנסת שדורשת מספר צוותי הנדסה שונים ויצירת מעגלי אבטחה היקפיים בשעה שצלפים ערבים עומדים ויורים על חיילי צה"ל עלולה לסכן אותם ולכן יש להימנע מהריסה".

ה"סנהדרין": לנטוש את חוקי מדינת ישראל

איגוד הרבנים המתקרא "סנהדרין" קרא "לכל העם היהודי המאמין והנאמן לבחור את הנהגתו התורנית כהנהגה מדינית ולנטוש את חוקי מדינת ישראל, שופטיה וכל מיצגיה. מדינת ישראל תקום מחדש על בסיס התורה והאמונה".

"פסק הבג"צ וכל מה שקדם לו בתהליך ההינתקות הוא הזדמנות להשתחרר מעגל הזהב, ממכירת יוסף ומחטא המרגלים", נאמר בהודעה. הסנהדרין יפתח במפקד "אני יהודי" - אליו מוזמנים להתפקד כל היהודים הרוצים בשלטון התורה. דרכי ההתפקדות צפויות להתפרסם בקרוב.

הרב מוטי אלון: הרס בתי כנסת - מחוץ לתחום

רבה של ישיבת הכותל, הרב מרדכי אלון, שיצא בעבר נגד סרבנות, אמר כי אינו יודע מה להורות לחיילים שיקבלו פקודה להרוס את בתי הכנסת. לדבריו, הוא המום מפסיקת בג"צ ואינו יודע כיצד יוכל חייל בצבא הגנה לישראל למלא פקודה שכזו: "... אני מבין איך ניתנו פקודות אחרות בצה"ל, אבל פקודה כזו? אין לי מילים... אין לי תשובה של כן או לא. זה בכלל מחוץ לתחום. אני עדיין אחוז הלם מהידיעה הזאת".

חה"כ הרב לוי: הינתקות מקודשי ישראל

יו"ר המפד"ל, חה"כ זבולון אורלב, אמר כי אף שופט נוצרי או מוסלמי בעולם לא היה נותן יד לפגיעה בבית תפילה. לדבריו, בג"צ שוב הוכיח כי ליהדות הדתית אין סיבה לבוא בשעריו. אורלב הודיע כי יפנה לראשי הסיעות הדתיות ולרבנים מכל הזרמים, כדי לקיים עצרת מחאה המונית נגד הפסיקה.

ח"כ אורי אריאל (האיחוד הלאומי) אמר כי "החלטת בג"צ היא חרפה למשפט בישראל. זה עניין הלכתי מובהק ואין בסמכותו של בג"צ לערער על כך. בג"צ בהחלטתו נתן אור ירוק לפגיעה והרס של בתי כנסת בתפוצות"

ח"כ שאול יהלום (מפד"ל): "בג"צ פגע באופיה היהודי והדתי של מדינת ישראל. אסור לבג"צ לפסוק נגד עמדת ההלכה בנושא דתי כל כך מובהק, והיה עליו לקבל את עמדת ההלכה ולהורות על השארת בתי הכנסת על כנם".

ח"כ צבי הנדל (האיחוד הלאומי), ממפוני גוש-קטיף, אמר כי "למרות עמדת בג"צ אני קורא ומבקש ממשלת ישראל לשקול שוב את ההחלטה להרוס את בתי הכנסת. אם הגזרה לא תבוטל אנו מעדיפים שהאויב הפלשתיני יבצע פעולה בזויה זו ולא היהודים".

ח"כ יצחק לוי (האיחוד הלאומי) אמר כי שופטי בג"צ נתנו יד להינתקות הממשלה מקודשי ישראל, ומזהותה היהודית של המדינה, נוסף על ההינתקות מחבלי ארץ. חברו לסיעה, ח"כ צבי הנדל, ביקש מהממשלה לשקול שוב את ההחלטה ולא להרוס את בתי הכנסת.

ויסולי: מוסדות הציבור נשארו

אביעד ויסולי, מרכז מטה ארץ-ישראל, אמר כי "הממשלה והתקשורת מריצים עכשיו את הספין כאילו כל גוש קטיף הרוס ורק בתי הכנסת נותרו על עומדם. אין שקר גדול מזה", כך אומר הלילה אביעד ויסולי, מרכז מטה ארץ ישראל. "לשרון מגיע פרס נובל לטרור".

ויסולי הוסיף כי 90% מהנכסים הציבוריים של מדינת ישראל בגוש קטיף עומדים על תילם ובקרוב יימסרו לידי מחבלים. "ממשלת ישראל לא פירקה ולא הרסה דבר למעט בתי המגורים של התושבים, והיא עומדת להפקיר למחבלים רכוש בשווי מאות מיליוני ש"ח", אמר ויסולי והבהיר כי כל מאות המבנים הציבוריים - בתי הספר, הישיבות, האולפנות, גני הילדים, המשרדים, המועדונים, המפעלים, החנויות, תחנות הדלק, המחסנים, הסככות, המקלטים ושאר מבני הציבור יוענקו ע"י ממשלת ישראל במתנה לידי החמאס, הג'יהאד, הפתח, הועדות העממיות "וכל מחבל זב ומצורע", כלשונו.

חנן פורת: תמונות פורעים עדיין אינן הרס בית כנסת

ראש אורות מציון וח"כ לשעבר חנן פורת אמר:

"בהריסת בתי הכנסת מתבזה ממשלת ישראל וצבא הגנה לישראל. "הרס בתי הכנסת מחייב מאות טונות של חומרי נפץ. זהו מחזה שכדוגמתו לא ידע עם ישראל בכל הדורות. מעולם לא היה כדבר הזה שהעם היהודי הורס במו ידיו את מקדשי המעט שלו".

"האלטרנטיבה האמיתית היא להשאיר את המבנים כמות שהם. צריך להגיע להסכם שמעוגן באמנות בינלאומיות, שגם אם הרשות הפלשתינית לא מתחייבת במאה אחוז לשמור, היא תעשה מאמץ מצידה. ואני אומר במלוא האחריות שלא נעשה שום מאמץ הן בקרב גורמים בינלאומיים והן באשר לרשות שישמרו על בתי הכנסת גם אם לא יתחייבו ולא יהיו ערבים לכך. האפשרות השנייה שחלילה לא תהיה שמוטב שהם יהרסו מאשר שנעשה זאת במו ידינו. הם, בניגוד אלינו לא יכניסו לשם בולדוזרים וחומרי נפץ".

"תמונות של פורעים ומחללים בבתי כנסת, זה עדיין לא הרס בתי כנסת. אם הם עשו זאת – זה הם שעשו – ישכבו בחרפתם, אבל אם אנחנו עושים זאת במו ידינו על-ידי צה"ל באופן 'ממלכתי', זהו דבר שמלבד העובדה שייזכר לדיראון עולם, יהיה הוא בבחינת תקדים לבתי כנסת בכל ארצות העולם, שלא יהיה ניתן לעמוד בפניו".

"זהו שיא של פינוי גוש-קטיף שאי אפשר לחזות אותו אלא בחיזיון אפוקליפטי. כשאנחנו שומעים אנשים מחיל ההנדסה מתווכחים כמה קילוגרמים הם יצטרכו לשים כדי לפוצץ את בתי הכנסת, אנחנו שואלים את עצמנו לאן הגענו, למען השם".

"אין לי ספק שאילו היו עורכים סקר בקרב האוכלוסיה היהודית בישראל, ואפילו באוכלוסיה המוסלמית, היו הרוב קובעים להניח לבתי הכנסת. אני מקווה שהקול השפוי הזה יישמע ברגע האחרון".

"מדינת ישראל עמדה בפיתחה של כנסייה בבית לחם. למרות שהתחבאו בה רוצחים – היא לא פסעה פסיעה אחת פנימה, והטענה היתה: צריכים לכבד כנסייה. כך מכבדים כנסייה, ועם פצצות דינמיט נפוצץ בתי כנסת?! ברגע שמפוצצים אצלנו – יפוצצו בתי כנסת בהונגריה שעומדים על הכוונת".

מרזל: ליל הבדולח תשס"ה

ברוך מרזל, יו"ר חזית יהודית לאומית: "לא במקרה התפרסמה ההחלטה על הריסת בתי הכנסת והחנינה ליצחק מרדכי באותה שעה. צבא שהורס בתי כנסת ראוי לאלופים מסוגו של מרדכי. הלילה ליל הבדולח תשס"ה. לא נסלח ולא נשכח".

תאריך:  09/09/2005   |   עודכן:  09/09/2005
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חברת מישור הולדינג האמריקנית, בבעלות אילי הנדל"ן מוריס וג'ק שטרית, זכתה (יום ה') במכרז לרכישת השליטה בנצבא נדל"ן. האחים שיטרית הציעו 140 מיליון דולר, שהם 628 מיליון שקל, בעד 63.5% ממניות נצבא נדלן, המוחזקות בידי נצבא התנחלות.
09/09/2005  |  אלעזר לוין  |   חדשות
בית המשפט הוציא צו המרחיב את צו העיקול על נכסים כספיים של המיליארדר אלכסנדר גאידמק. הצו הוצא לבקשת איש העסקים יוסף טרוים, שהגיש (9.8.2005) לבית המשפט המחוזי בתל אביב, באמצעות באי כוחו עו"ד שאול קוטלר ושחר הררי, בקשה להרחבת צו העיקול הזמני שניתן לפני כחודשיים נגד גאידמק.
08/09/2005  |  נוה יוסף  |   חדשות
גורם פלשתיני רשמי בכיר אמור לצאת במהלך הימים הקרובים לביקור בסוריה ובלבנון, לשם ניהול שיחות עם בכירים בשתי המדינות בנוגע להעברת עשרות אלפים של פליטים פלשתינים לרצועת עזה ולאזור הבקעה באיו"ש (הכוונה כנראה לג'נין).
08/09/2005  |  יהונתן דחוח-הלוי  |   חדשות
המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד שרית דנה, העבירה (8.9.2005) לידי החשב הכלל באוצר מכתב, בשמו של היועמ"ש, מני מזוז, בו היא מוסרת כי אין לבצע את התקשרות בין מנהלת סל"ע לבין קבלן לגבי מקבץ דיור בעיר אשקלון, זאת לאור הליקויים החמורים שהתגלו בהתקשרות בין הצדדים.
08/09/2005  |  נוה יוסף  |   חדשות
לבית המשפט המחוזי בירושלים הוגשה (8.9.2005) בקשה דחופה למינוי מפרק זמני לעמותת זק"א (זיהוי קורבנות אסון). את הבקשה הגישו 18 עובדי העמותה, אשר טוענים כי לאור החובות הכבדים אליה נקלעה העמותה, לא ניתן להפעילה.
08/09/2005  |  נוה יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
פעמיים הודעת בשבת - וכפחדן עלוב בשם "גורם מדיני בכיר" במקום להתייצב מול המצלמות - כי צה"ל יתקוף את רפיח גם אם תהיה עסקה    כמובן, כדי שלא תהיה
אלי אלון
אלי אלון
ב-7-8 באפריל 1980 בחג שביעי של פסח בוצע בקיבוץ משגב עם פיגוע מיקוח, שמטרתו הייתה שחרור מחבלים הכלואים בישראל    בפיגוע נרצחו 3 ישראלים ובהם חייל צה"ל ו-5 מחבלים חוסלו
איתמר לוין
איתמר לוין
ע"פ 77/64, הירש ברנבלט נגד היועץ המשפטי לממשלה. השופטים יצחק אולשן, משה לנדוי וחיים כהן. 1 במאי 1964
חצתה את קו האלימות [צילום: קרייג ראטל/AP]
גדי חיטמן
מחאות נגד פעילות צה"ל ברצועת עזה לגיטימיות בשני תנאי יסוד: האחד, שהמוחים מבינים על מה הם מפגינים    סרטונים שהתפרסמו בשבוע האחרון העידו על הבורות בקרב מרבית המפגינים שאין להם מושג מ...
קיבוץ בארי [צילום: צפריר אביוב/AP]
לאוניד (ליאון) גרשוביץ
חשוב להבין ולהפנים - כי מדובר לא רק בדמיון (עד כדי זיהוי) אלא בהשפעה ממשית של האידיאולוגיה הנאצית על העולם הרעיוני של המזרח התיכון בכלל, ועל האידאולוגיה הפלשתינית מיסודה בפרט
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il